Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

علت سبز شدن آب استخر شنا چیست؟

آب استخر به دلیل راکد بودن، اگر به درستی نگهداری نشود، مستعد رشد باکتری ها و جلبک ها است. با گذشت زمان، این مهمانان ناخواسته می توانند به طور قابل توجهی ظاهر و ایمنی استخر شما را تغییر دهند. پرداختن به موضوع استخر سبز تنها به بازگرداندن جذابیت بصری آن نیست. این در مورد تضمین سلامت و ایمنی همه کسانی است که از آن استفاده می کنند.

دلایل سبز شدن آب استخر شنا

کشف اینکه استخر شما یک شبه سبز شده است یک تجربه رایج برای بسیاری از صاحبان استخر است. این تغییر ناگهانی را می توان به عوامل مختلفی از جمله تهاجم گرده، عدم تعادل شیمیایی که رشد جلبک ها را افزایش می دهد یا اکسید شدن فلزات در آب نسبت داد.

کلر کافی در استخر وجود ندارد

قرص کلر یک ماده شیمیایی قدرتمند است که به عنوان یک جنگجوی بی امان در برابر تهدیدات ناپیدای باکتری ها و جلبک ها عمل می کند و تضمین می کند که استخر شما پناهگاه تمیزی و ایمنی باقی می ماند. با این حال، هنگامی که سطح کلر به زیر آستانه لازم می رسد، استخر شما می تواند به سرعت سبز شود.

علت سبز شدن آب استخر شنا چیست؟
علت سبز شدن آب استخر شنا چیست؟

سطح pH بالا

pH اسیدی یا بازی بودن آب را اندازه گیری می کند که نقش مهمی در اثربخشی کلر استخر شما دارد. عناصر مختلفی می توانند بر سطح pH استخر شما تأثیر بگذارند، از تغییرات آب و هوا گرفته تا معرفی روغن، کثیفی و حتی لوازم آرایشی. هر شناگر یا عامل محیطی در تعامل با استخر شما می تواند تعادل pH را تغییر دهد و به طور بالقوه منجر به سطوح بالاتر pH شود. هنگامی که PH بیش از حد بالا می رود، یک سد محافظ در اطراف مولکول های کلر ایجاد می کند و باعث می شود کلر بی اثر شود.

وجود آب سبز، با وجود سطوح کافی کلر، اغلب نشانه عدم تعادل pH است. مقدار pH در ۸.۰ یا کمی بالاتر از آن شروع به کاهش قدرت ضدعفونی کننده کلر می کند و با افزایش بیشتر pH می تواند حتی بیشتر کاهش یابد. اگر از کلرساز آب شور استفاده می کنید، این امر به ویژه مهم است زیرا کلرزنی آب شور منجر به سطوح pH بالاتر نسبت به کلرزنی سنتی می شود.

سطح اسید سیانوریک کافی نیست

حفظ یک استخر درخشان نیاز به توجه به جزئیات زیادی دارد، از جمله اطمینان از سطح کافی اسید سیانوریک که اغلب به عنوان “ضد آفتاب برای کلر” نامیده می شود، نقش حیاتی در محافظت از کلر استخر شما در برابر تبخیر ناشی از اشعه UV خورشید ایفا می کند. بدون این لایه محافظ، کلر استخر شما به سرعت کاهش می یابد و آب شما را در برابر رشد جلبک آسیب پذیر می کند. با اطمینان از اینکه این سطوح در محدوده توصیه شده باقی می مانند، می توانید از کلر خود در برابر تخریب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

زمان گردش/فیلتراسیون کافی نیست

گردش آب استخر آن را فیلتر و تمیز نگه می دارد و به پخش مواد شیمیایی استخر که به آب اضافه می کنید کمک می کند. بعد از افزودن خامه و شکر به یک فنجان قهوه فکر کنید و برای مخلوط کردن آنها نیاز به هم زدن دارد. همان طور که کلر و CYA وارد استخر شما می شود تا در کل یکنواخت باشد.

زمان معمول فیلتراسیون این است که پمپ استخر شما برای هر ۵.۵ درجه دمای هوا حداقل یک ساعت کار کند. به عنوان مثال، اگر هوا در بیرون ۳۰ درجه باشد، پمپ استخر باید حداقل ۱۰ ساعت در روز کار کند. با این حال، این می تواند تحت تأثیر الگوهای آب و هوا و افزایش بار شناگر نیز قرار گیرد. بنابراین، تنظیم زمان عملکرد پمپ استخر در پاسخ به این متغیرها برای حفظ کیفیت آب بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا