Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید آس سولفام | کاربرد آسه سولفام پتاسیم

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد آس سولفام و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید آس سولفام دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش آس سولفام در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان شیرین کننده آس سولفام در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت آس سولفام نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش آس سولفام به روزرسانی می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش آس سولفام در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش آس سولفام و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان آس سولفام در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده آس سولفام در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید آس سولفام در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش آس سولفام را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

آس سولفام پودری کریستالی است که از اسید استیک مشتق می شود و در درجه حرارت های بالا مقاوم است. آس سولفام بیشترین کاربرد را در مواد غذایی و آشامیدنی، صنایع دارویی و آرایشی دارد و به طور مستقیم در محصولات نانوایی که به ماندگاری بیشتری دارند، استفاده می شود. این ماده در ترکیب با سایر شیرین کننده ها مانند سوکرالوز و آسپارتام در نوشیدنی ها استفاده می شود.

وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک در این مقاله بر اساس شواهد موجود در مورد آس سولفام به بررسی تاثیر آن ها بر سلامتی انسان ها خ پرداخته است.

آس سولفام طی واکنش ترکیب یک اسید آلی واسطه یعنی استواستیک اسید با پتاسیم تولید می شود و به همین دلیل آس سولفام پتاسیم یا آس سولفام K نامیده می شود. این ماده پس از مصرف در بدن تجزیه و یا ذخیره نمی شود و به صورت دست نخورده دفع می گردد.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

همچون آسپارتام ۲۰۰ برابر شیرین تر از شکر است و همین امر باعث شده که از آن به عنوان شیرین کننده مصنوعی یا ماده طعم دهنده جایگزین قند در صنایع غذایی، نوشیدنی ها و صنایع دارویی استفاده شود. ماندگاری بالا و حلالیت خوب در آب، در کنار کالری پایین از ویژگیهای منحصر به فرد این شیرین کننده مصنوعی است.

مزایا و مضرات مصرف خرید آس سولفام کا

آس سولفام کا جایگزین مناسبی برای برخی از مواد افزودنی غذایی محسوب می شود زیرا این ماده شیرین کننده فاقد کالری است و با سایر ترکیبات واکنش نشان نمی دهد. این ترکیب در محصولات لبنی، سبزیجات و میوه جات، شیرینی ها، چاشنی ها و طعم دهنده ها، مکمل های ویتامینی و دسرها به عنوان نگهدارنده بکار می رود.

آسسولفام پتاسیم هر چند بر خلاف سوکرالوز کمی به تلخی میزند ولی یک انتخاب عالی برای افرادی است که می خواهند با مصرف غذاهای کم کالری یا کاهش مصرف مواد غذایی، کالری دریافتی خودشان را مدیریت کنند. این ماده را می توان در پخت و پز استفاده کرد زیرا در دماهای بالا پایدار است و طعم شیرین خود را از دست نمی دهد.

 

شیرین کننده های مصنوعی مشابه با آس سولفام

 

آسه سولفام همچنین برای متعادل کردن اثرات جانبی سایر مواد طعم دهنده و شیرین کننده ها در ترکیب با آنها استفاده می شود. علاوه بر این، با توجه به ویژگی انحلال پذیری، از این ماده برای اصلاح طعم تلخ داروهای مایع و قرص های جویدنی در صنعت داروسازی استفاده می شود.

ایمنی آسه خرید و فروش سولفام برای انسان ها

آسه سولفام پتاسیم از نظر ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی بسیار شبیه به ساخارین است و در غلظت های بالا طعمی تلخ شبیه به ساخارین دارد که با استفاده از فرولات می توان این طعم را در مواد غذایی از بین برد. آس سولفام توسط اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک ماده ایمن و غیر سرطانزا شناخته می شود.

پایداری این ماده در حالت جامد بسیار خوب است و می توان آنرا به مدت ۱۰ سال بدون اینکه تجزیه شود در دمای محیط نگهداری کرد.این ماده در محلولهای آبی با PH 3 یا بیشتر بدون از دست رفتن طعم شیرین تا مدتها قابل نگهداری است. با اینحال در PH کمتر از ۳ بطور قابل توجهی در دماهای بالا تجزیه می شود.

این ماده در فراوری مواد غذایی در درجه حرارت های بالا مانند پخت و پز و پاستوریزاسیون کاربرد داشته و کاملا پایدار است.

از نظر FDA مصرف آس سولفام تا ۱۵ میلی گرم به ازاء هر کیلوگرم از وزن بدن ایمن شناخته می شود یعنی برای یک فرد ۶۰ کیلوگرمی مصرف روزانه ۹۰۰ میلی گرم آس سولفام ایمن شناخته می شود.

این ماده اگرچه حاوی گوگرد است که یک ماده آلرژن به حساب می آید اما هیچ مدرکی مبنی بر آلرژی زا بودن آس سولفام وجود ندارد و طی ۱۵ سالی که این شیرین کننده در صنایع غذایی و دارویی استفاده شده هیچ واکنش آلرژیکی در رابطه با آن گزارش نشده است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز، آسپارتام، ساخارین و سیکلامات منجر به افزایش پوسیدگی دندان، دیابت و سایر مشکلات قلبی در بین مصرف کنندگان می شود بنابراین مصرف آس سولفام می تواند یک جایگزین ایمن برای ترکیبات فوق باشد.

کاربرد آسه سولفام پتاسیم

شیرین کننده های مصنوعی مانند آسه سولفام پتاسیم بسیار محبوب هستند. این شیرین کننده های مصنوعی بسیار شیرین تر از شکر طبیعی هستند. بنابراین تولید کنندگان می توانند در اندازه بسیار کم در تولید محصولات خود از این شیرین کننده ها استفاده کنند.

همانطور که می دانیم یک قاشق چایخوری شکر تقریبا ۱۶ کالری دارد. آسه سولفام پتاسیم به عنوان یک جایگزین قند، کالری صفر دارد و به شما این امکان را می دهد، تا مقدار زیادی از کالری های اضافی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. این شیرین کننده مصنوعی با کاهش کالری در رژیم غذایی شما، کاهش وزن یا حفظ وزن مناسب را برای شما آسان تر می کند.

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) توصیه می کند که روزانه حداکثر ۱۵ میلی گرم آسه سولفام به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود استفاده کنید. این مقدارمصرف روزانه هیچ گونه تاثیری بر سلامت افراد نخواهد داشت.

عوارض کاربرد آس سولفام پتاسیم

آسه سولفام پتاسیم به تولید متیلن کلرید پس از متابولیک در بدن معروف است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض متیلن کلراید می تواند باعث سردرد، حالت تهوع، آسیب های کلیوی، آسیب کبدی، مشکلات تیروئید و سرطان شود.

اثرات منفی این ترکیب شیمیایی بر عملکرد عصبی در دوزهای بالا، حتی می تواند کشنده باشد. اگر همزمان از داروهای دیگر یا داروهای بدون نسخه استفاده می کنید ممکن است اثرات آسه سولفام پتاسیم در بدن شما تغییر کند و عوارض جانبی این شیرین کننده مصنوعی افزایش یابد یا باعث شود داروی شما به درستی عمل نکند.

بزرگترین خطر مرتبط با آسه سولفام پتاسیم و سایر شیرین کننده های جایگزین مشابه، احتمال سرطان زا بودن آنها است. سایر مشکلات مرتبط با مصرف این شیرین کننده مصنوعی سردردهای میگرنی، بیماری های تنفسی و مسائل روانی است. آسه سولفام پتاسیم همچنین می تواند حملات هیپوگلیسمی را نیز تشدید کند.

عوارض مصرف آسه سولفام

عوارض جانبی مصرف این شیرین کننده مصنوعی عبارتند از:

دیابت

اگرچه آسه سولفام بدون کالری و بدون قند است اما بر ترشح انسولین تأثیر اثرات منفی می گذارد. مصرف آسه سولفام علاوه بر افزایش خطر چاقی و سندرم متابولیک، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نیز افزایش می دهد. آسه سولفام مقدار گلوکز جذب شده توسط سلول های روده را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می دهد .بنابراین این شیرین کننده مصنوعی، انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری دیابت نخواهد بود.

بارداری

این شیرین کننده مصنوعی، می تواند از جفت عبور کند. بنابراین سلامت جنین را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر جنین در معرض آسه سولفام پتاسیم قرار گرفته باشد، در بزرگسالی تمایل خاصی به شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد. همچنین مصرف آسه سولفام در دوران بارداری، احتمال زایمان زودرس را افزایش می دهد. بنابراین محققان توصیه می کنند مصرف آسه سولفام را در دوران بارداری بسیار محدود کنید.

سردرد

مصرف آسه سولفام، می ‌تواند منجر به اختلالات متابولیک و ناهنجاری‌های عصبی سیناپسی در نورون‌های هیپوکامپ شود .بنابراین این شیرین کننده مصنوعی، ممکن است عملکردهای عصبی و توانایی های شناختی را مختل کند و موجب سردرد های پیاپی و شدید شود.

آسه سولفام چیست

آسه سولفام که با نام آسه سولفام پتاسیم نیز شناخته می شود، یک شیرین کننده مصنوعی است. اولین بار در سال ۱۹۶۷ توسط شیمیدان کارل کلاوس کشف شد. این شیرین کننده با نام‌ های تجاری متعددی مانند Sweet One و Sunett به فروش می رسد.

آسه سولفام پتاسیم یک نمک پتاسیم با فرمول مولکولی C۴H۴KNO۴S است. آسه سولفام یک پودر کریستال سفید رنگ با نقطه ذوب ۴۳۷ درجه فارنهایت (۲۲۵ درجه سانتیگراد) است. این خصوصیات فیزیکی و شیمیایی باعث می شود که نسبت به سایر جایگزین های قند مانند آسپارتام، کمی پایدارتر باشد. به همین دلیل، آسه سولفام پتاسیم اغلب در مواد غذایی پخته و آماده شده یا محصولاتی که برای مدت طولانی در قفسه قرار می گیرد، استفاده می شود.

قیمت خرید شیرین کننده آسه سولفام

آسه سولفام یک شیرین کننده مصنوعی همه کاره است. تولید کنندگان در طیف وسیعی از مواد غذایی و نوشیدنی ها از این شیرین کننده مصنوعی استفاده می کنند. نمونه هایی از محصولات غذایی که حاوی آسه سولفام پتاسیم هستند، عبارتند از:

  • نوشیدنی ها، از جمله نوشابه، آب میوه
  • شیرین کننده های رومیزی
  • محصولات لبنی
  • بستنی ها
  • دسرها
  • مربا و ژله و مارمالاد
  • محصولات پخته شده
  • خمیر دندان و دهانشویه
  • آدامس ها
  • غلات صبحانه
  • سس های سالاد
  • چاشنی ها

خرید آسه سولفام

آسه سولفام پتاسیم، در مقایسه با سایر افزودنی های غذایی کاربردهای متنوع تری دارد و به طور گسترده در غذا و نوشیدنی ها هم در ایالات متحده و هم در اروپا استفاده می شود و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده و سازمان های مشابه در اروپا تأیید شده است.

صنعت نوشیدنی در حال حاضر بزرگترین مصرف کننده آسه سولفام پتاسیم است و پس از آن صنایع غذایی و دارویی هستند. پیش ‌بینی می ‌شود بازار آن در طول دوره پیش ‌بینی (۲۰۲۲-۲۰۳۲) ۵.۳ درصد رشد کند و پیش ‌بینی می‌ شود تا سال ۲۰۳۲ به ۴۰۴.۹ میلیون دلار آمریکا برسد. خرید آسه سولفام از شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی به صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است.

سوکرالوز

سوکرالوز از مشتقات ساکارز است که به طور کلی به عنوان یک شیرین کننده غیر مغذی در غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود. سوکرالوز متعلق به کلاس شیرین کننده های مصنوعی، یک تقویت کننده طعم غیر سرطان زا است که ۴۰۰-۸۰۰ برابر شیرین تر از ساکارز است. این ترکیب در القای پاسخ گلیسمی نقش ندارد و عملا بدون کالری است. از جمله ویژگی های دیگر آن این است که در دماهای بالا بسیار پایدار است.

در سال ۱۹۹۹ استفاده از سوکرالوز توسط FDA برای استفاده در غذاها، نوشیدنی ها، محصولات دارویی، رژیم های غذایی و مکمل های ویتامین تایید شد. به صورت تجاری با نام های تجاری از جمله Zero-Cal، Splenda Zero، Candys، Sukrana، SucraPlus، Apriva، Splenda، Nevella و Cukren به فروش می رسد.

آسپارتام

آسپارتام یک جایگزین قند است که از اوایل دهه ۱۹۸۰ در ایالات متحده استفاده می شود. آسپارتام به عنوان یک شیرین کننده رومیزی، در غذاها و نوشیدنی های آماده و در دستور العمل های با حرارت کم استفاده می شود (زیرا گرما آسپارتام را تجزیه می کند). این شیرین کننده مصنوعی به بیش از ۶۰۰۰ محصول از جمله نوشیدنی های نرم و پودری، آدامس، شیرینی، ژلاتین، مخلوط دسر، پودینگ و تاپینگ، دسرهای یخ زده، ماست، شیرین کننده های روی میز و برخی داروها مانند ویتامین ها راه پیدا کرده است.

آسپارتام به طور قطعی با مشکلات سلامت خاصی مرتبط نیست، مگر در افراد مبتلا به فنیل کتونوری (PKU). فنیل کتونوری یک بیماری ژنتیکی نادر است (در بدو تولد وجود دارد) که در آن بدن نمی تواند فنیل آلانین، اسید آمینه موجود در بسیاری از غذاها و آسپارتام را تجزیه کند.

ساخارین

ساخارین بیشتر به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی پرمصرف شناخته می شود. تصور می شود این ترکیب ۳۰۰ تا ۵۰۰ برابر شیرین تر از قند معمولی یا ساکارز باشد. ساخارین خالص به اندازه کافی محلول در آب نیست که در مواد غذایی قابل استفاده باشد، اما نمک سدیم آن حاوی خواص لازم برای تبدیل شدن به یک شیرین کننده های مصنوعی است. شیرین‌ کننده‌ های مصنوعی توسط افرادی استفاده می ‌شود که می‌ خواهند مصرف قند و کالری خود را محدود کنند اما همچنان غذاها و نوشیدنی‌ های شیرین را مصرف می‌ کنند.

در محصولات غذایی این شیرین کننده معمولا در ترکیب با سایر شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام و سیکلامات استفاده می شوند. هنگامی که با آسپارتام استفاده می شود ماندگاری طولانی تری دارد، بنابراین نوشیدنی شیرینی خود را بیشتر حفظ می کنند. در مورد سیکلامات، این ترکیب معمولا استفاده می شود زیرا هر شیرین کننده برای پوشاندن طعم و مزه دیگری عمل می کند.

خرید اس سولفام

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید آس سولفام از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید آس سولفام، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان آس سولفام را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید آس سولفام با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من دکتر م. متخصص زنان و زایمان از شیراز هستم
    با توجه به حوزه پژوهشی ما، در تاثیر میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی توسط زنان باردار روی جنین؛ اگر پژوهشی در این مورد به طور مثال برای شیرین کننده آس سولفام در اختیار دارید لطفاً با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا