Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید ساخارین | کاربرد ساخارین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد ساخارین و موارد مصرف گوناگون آن است.

واردات و فروش رزین رزین سختی گیر پرولایت
واردات و فروش رزین رزین سختی گیر پرولایت
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید ساخارین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش ساخارین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان شیرین کننده مصنوعی ساخارین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت ساخارین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش ساخارین به روزرسانی می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش ساخارین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش ساخارین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان ساخارین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده ساخارین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید ساخارین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش ساخارین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

سدیم ساخارین، یا بنزوئیک سولفیماید که یک شیرین کننده مصنوعی است، با نام عمومی ساخارین شناخته شده و تا ۳۰۰ الی ۴۰۰ بار از ساکارز شیرین تر می باشد. این ترکیب که اغلب در مواد خوراکی بدون کالری مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر شیمیایی در برابر حرارت مقاوم بوده و به خوبی نیز در آب حل می گردد. این شیرین کننده (Saccharin) به حالت نمک کلسیم ساخارین نیز موجود می باشد و اغلب اوقات توسط افرادی که از مصرف سدیم منع شده اند استفاده می شود.

در طی سال های اخیر بحث های زیادی پیرامون مزایا و معایب استفاده از ساخارین در تولید محصولات غذایی صورت گرفته و به همین جهت نیز معمولا به کاربرد های فرعی این ترکیب پرداخته نشده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید این شیرین کننده علاوه بر کاربرد گسترده اش در حوزه صنایع غذایی، در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد های خاص خود را دارد. از بین دو نمک سدیمی و کلسیمی این ترکیب شیمیایی، معمولاً فرم سدیمی آن در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود و غالباً نقش طعم دهندگی را بر عهده دارد.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

اگر کنجکاوید بدانید ساخارین به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی در چه نوع محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود، تا انتهای این مطلب با نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

 

علت استفاده از خرید ساخارین برای تولید محصولات بهداشتی چیست؟

همانطور که گفته شد، این ماده یک شیرین کننده مصنوعی بوده و کاربرد آن در تولید محصولات بهداشتی نیز شیرین کردن و ایجاد طعمی دلنشین در آن هاست. یکی از مهمترین کاربرد های ساخارین، شیرین کردن انواع خمیردندان و دهان شویه می باشد. علت این امر نیز آن است که طعم تلخ خمیردندان ها و محلول های شوینده دهان برای هیچ کس خوشایند نیست!

 

 

شاید برایتان سوال باشد که علت وجود طعم تلخی در دهان پس از مسواک زدن چیست؟ خمیردندان های مختلف از مواد اولیه متفاوتی تشکیل شده اند؛ اما ترکیبات شیمیایی همچون سدیم لوریل سولفات (SLS)، فلوراید و حتی اسانس نعنا که همگی باعث ایجاد طعم تلخی می شوند، تقریباً در تعداد کثیری از خمیردندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. ترکیب SLS به خودی خود قادر است سلول های گیرنده طعم شیرینی در دهان را سرکوب کند و ترکیبات فسفولیپیدی را که مهار کننده گیرنده های طعم تلخی هستند از بین ببرد!

 

شیرین کننده های مصنوعی مشابه با ساخارین

بنابراین استفاده از طعم دهنده و شیرین کننده هایی همچون ساخارین در محصولات بهداشتی که با دهان و دندان مربوط می شوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرید محصولات بهداشتی حاوی Saccharin

خمیردندان
اگر همین حالا خمیردندان خود را بردارید و نگاهی به مواد تشکیل دهنده آن بیاندازید احتمالا نام سدیم Saccharin را که تا به الان آشنایی خوبی با آن پیدا کرده اید خواهید یافت. طبق تحقیقات انجام شده، حدود ۷۰.۹ درصد از خمیردندان های موجود در بازار حاوی این ترکیب شیمیایی می باشند. همانطور که گفته شد، ساخارین باعث ایجاد طعم شیرینی ملایمی در خمیردندان شده و علاوه بر آن حس تمیزی و خوشایندی را در دهان ایجاد می کند. به این ترتیب عادت مسواک زدن برای کودکان و حتی برخی بزرگسالان، بهتر شکل گرفته و تمایل افراد به خرید خمیردندان های خوش طعم تر افزایش می یابد.

محلول دهان شویه
محلول های دهان شویه نیز به خودی خود با طعمی تلخ و تند همراه اند و به همین دلیل بسیاری از شرکت های تولید کننده محصولات مراقبت از دهان و دندان ترجیح می دهند از شیرین کننده مصنوعی همچون ساخارین بهره گیرند. بسیاری از افراد به هنگام صبح با حس طعم تلخی در دهان روز خود را آغاز می کنند و از این موضوع بیزارند. علت وجود این طعم بد به هنگام صبح می تواند به علت ابتلا به بیماری های کبدی، مصرف سیگار و یا ریفلاکس اسید معده به مری باشد. در تمامی این موارد، استفاده از دهان شویه هایی که حاوی مواد طعم دهنده و شیرینی از جمله Saccharin هستند می تواند حس ناخوشایند طعم تلخی دهان به هنگام صبح را از بین ببرد.

فروش محصولات آرایشی حاوی Saccharin

رژ لب و بالم لب
از میان محصولات آرایشی، برخی از انواع بالم لب و رژ لب نیز حاوی ساخارین می باشند. این محصولات که با لب و گاهی دهان ما نیز ارتباط دارند با طعم دهنده های مختلفی ترکیب می شوند تا استفاده از آن ها برای مشتریان دلنشین تر باشد.
این دسته از محصولات اغلب اوقات با اسانس های مختلف میوه ای یا گیاهی، طعم دار شده و با شیرین کننده های مصنوعی همچون Saccharin شیرین می شوند.

خط چشم و سایه چشم
شاید برایتان جالب باشد بدانید که حتی برخی از برند های تولید کننده خط چشم و سایه چشم نیز در تهیه محصولات خود از شیرین کننده مصنوعی ساخارین استفاده می کنند! شرکت تو فیسد که از جمله برند های تولید کننده لوازم آرایشی است، شاهدی بر این حقیقت است. این شرکت در تولید برخی از محصولات خود از اسانس های کاکائو و میوه استفاده کرده و ساخارین را نیز به عنوان یکی از مواد اولیه خود به کار می برد!

ساخارین چیست

ساخارین یک شیرین کننده مصنوعی، به شکل کریستال سفید رنگ است. این شیرین کننده مصنوعی در دمای ۲۲۹ درجه سانتی گراد (۴۴۵ درجه فارنهایت) ذوب می شود. ساخارین به سه شکل در بازار موجود است. این سه شکل عبارتند از:

  • اسیدی
  • سدیم
  • کلسیم

ساخارین های سدیم و کلسیم پودرهای کریستالی سفید رنگی هستند که در آب بسیار محلول هستند. این شیرین کننده مصنوعی در محدوده pH 2 تا ۷ و تا دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد (۳۰۲ درجه فارنهایت) پایدار است.

این شیرین کننده مصنوعی کالری ندارد و باعث پوسیدگی دندان نمی شود. ساخارین در بدن متابولیزه نمی شود و بدون تغییر از بدن دفع می شود. این شیرین کننده مصنوعی حدود ۲۰۰ تا ۷۰۰ برابر بیشتر از شکر قدرت شیرین کنندگی دارد و طعمی تلخ و فلزی دارد.

ساخارین در نوشابه

سازمان غذا و دارو آمریکا این شیرین کننده مصنوعی را (در فرم های آمونیوم ساخارین، ساخارین کلسیم و ساخارین سدیم) به عنوان یک شیرین کننده در نوشیدنی ها در مقادیری که بیش از ۱۲ میلی گرم در هر اونس مایع نباشد، به عنوان یک جایگزین قند تایید کرده است. ساخارین به برخی از نوشابه های رژیمی و نوشیدنی های شیرین، مانند آب میوه هایی که برچسب «سبک» دارند، اضافه می شود.

عوارض ساخارین

ساخارین سدیم می تواند برای افرادی که در مصرف داروهای مانند سولفا، دسته خاصی از آنتی بیوتیک ها، مانند Bactrim و Septra نیز مشکل دارند، واکنش آلرژیک ایجاد کند. این شیرین کننده مصنوعی در برخی از افراد می تواند باعث مشکلات تنفسی، تحریک پوست، سردرد یا مشکلات گوارشی شود.

خرید سدیم Saccharin

سدیم ساخارین کاربرد زیادی در صنایع غذایی دارد. شما برای خرید این شیرین کننده مصنوعی می توانید به سایت های اینترنتی فروش مواد شیمیایی و سایت های شرکت های وارد کننده محصولات شیمیایی مراجعه کنید.

کاربرد ساخارین برای دیابتی ها

ساخارین یک شیرین کننده مصنوعی است که بدون جذب از بدن از طریق ادرار دفع می شود. بنابراین این شیرین کننده مصنوعی، نمی تواند بر سطح گلوکز خون تاثیر بگذارد. بیماران دیابتی می توانند از این شیرین کننده مصنوعی استفاده کنند، بدون اینکه نگران تغییر در سطح گلوکز خون خود باشند.

البته بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید که در مصرف شیرین کننده های مصنوعی نباید زیاده روی کرد. مصرف مقدار زیاد شیرین کننده های مصنوعی ممکن برای سلامتی عوارض جانبی در پی داشته باشد.

قیمت قرص ساخارین

قرص ساخارین مانند ۴ قاشق چای خوری شکر شیرین است. این قرص حاوی ۶۴.۸ میلی گرم سدیم ساخارین (معادل ۴۹.۲ میلی گرم ساخارین) است. این قرص برای بیماران دیابتی مفید است. زیرا مستقیما بدون هضم از دستگاه گوارش عبور می کند و سطح قند خون را افزایش نمی دهد و مانند همه شیرین کننده های غیر مغذی، کالری ندارد. بهتر است قبل از استفاده از این قرص با پزشک خود مشورت کنید.

ساخارین چگونه کشف شد

این ماده اولین شیرین کننده غیر مغذی است که به طور گسترده به صورت تجاری تولید شده است. ساخارین درسال ۱۸۷۹ توسط کنستانتین فالبرگ در آزمایشگاه دانشگاه جان هاپکینز (بالتیمور) کشف شد.

فالبرگ در حال کار با سولفامید بنزوئیک مشتق شده از قطران زغال سنگ بود که متوجه طعم شیرین دستش شد. فالبرگ با بررسی دستگاه آزمایشگاهی خود منبع این شیرینی یعنی ساخارین را کشف کرد. ساخارین هنوز از اکسیداسیون O- toluenesulfonamide و همچنین از انیدرید فتالیک (Phthalic anhydride) ساخته می شود.

خرید ساخارین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید ساخارین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید ساخارین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان ساخارین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید ساخارین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    قرص جوشان سدیم ساخارین برای چیست؟ این قرص رو دکترم تجویز کرده من دیدم سدیم ساخارین ام نوشته داره . آیا مصرف قرص جوشان سدیم ساخارین برای زن باردار مثل من مشکلی نداره؟ لطفا نظر بدید اگه مشکل داره چه قرصی جایگزین کنم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا