Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیتصفیه آبصنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید سدیم فلوراید | کاربرد سدیم فلوراید چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سدیم فلوراید و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سدیم فلوراید دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سدیم فلوراید در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سدیم فلوراید در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سدیم فلوراید نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سدیم فلوراید به روزرسانی می‌شود.

سدیم فلوراید (Sodium Fluoride) یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی NaF است. این ماده یک جامد بی رنگ یا سفید بوده که به راحتی در آب قابل حل است و منبع فلوراید مورد استفاده در تولید داروها است.

مراکز خرید و قیمت فروش سدیم فلوراید در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سدیم فلوراید و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سدیم فلوراید در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سدیم فلوراید در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سدیم فلوراید در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سدیم فلوراید را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با ماده ای به نام سدیم فلوراید آشنا کنیم. در این مقاله از کاربردهای این ماده، خطرات و عوارض استفاده بیش از حد از آن و فواید آن برای دندان صحبت کرده ایم.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

سدیم فلوراید چیستفلوراید به طور طبیعی در خاک، آب و مواد غذایی موجود است. این ماده به صورت سنتتیک جهت استفاده در آب آشامیدنی، خمیردندان، دهانشویه ها و محصولات شیمیایی مختلف تولید می شود.
این ماده شیمیایی از ترکیب یون های سدیم با بار مثبت و یون های فلوراید با بار منفی تشکیل شده است. سدیم و فلوراید هر دو جزء مواد معدنی ضروری هستند.

سدیم فلوراید و کاربردهای آن
سدیم فلوراید و کاربردهای آن

کاربردهای سدیم فلوراید

سدیم فلوراید کاربردهای شیمیایی مختلفی در سنتز و متالورژی استخراجی دارد. با کلریدهای الکتروفیلی شامل کلریدهای استیل، کلریدهای گوگرد و کلرید فسفر واکنش نشان می دهد. مانند سایر فلورایدها، سدیم فلوراید در واکنش های دسیل زدایی در سنتز آلی مورد استفاده قرار می گیرد.
سدیم فلوراید به عنوان یک ماده پاک کننده و همچنین سم معده برای حشرات گیاهی استفاده می شود.

یکی از مهم ترین کاربردهای این ماده در صنعت تولید مواد بهداشتی مخصوص دندان است. در بخش جداگانه ای از این مقاله، کاربرد سدیم فلوراید در این صنعت را برای شما شرح خواهیم داد.

جالب است بدانید سدیم فلوراید برای تصفیه آب نیز استفاده می شود. سیستم های تصفیه آب عمومی به مواد افزودنی فلوراید اضافه می کنند که باعث می شود آب به یکی از منابع اصلی تامین فلوراید تبدیل شود. سدیم فلوراید همچنان منبع اصلی انتخاب کارخانه های تصفیه آب کوچک است.
از آنجا که این ماده سمی است، معمولاً در سموم دفع آفات از جمله قارچ کش ها و حشره کش ها استفاده می شود. غلظت آن در این نوع محصولات از ۱۵ تا ۹۵ درصد متغیر است.
انواع مختلف چسب ها و سریش ها از این ترکیب به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می کنند. وجود این ماده در محصولات مختلف از رشد باکتری ها، قارچ ها و کپک ها جلوگیری می کند.
سدیم فلوراید همچنین در ساخت محصولات فولادی و آلومینیومی استفاده می شود. افزودن این ماده به فلز مذاب باعث افزایش اکسیداسیون و تولید فلز یکنواخت می شود.
سایر مصارف صنعتی این ماده شامل روکش های شیشه آلات، حفاظت از فولاد ضد زنگ و مواد نگهدارنده چوب است.

سدیم فلوراید برای دندان

فلوراید به طور موثری از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. از همین رو، در خمیردندان و سایر محصولات بهداشتی دندان از این ماده استفاده می شود.
طبق گزارش مركز كنترل و پيشگيری از بيماری ها، شایع ترین نوع فلوراید مورد استفاده در خمیر دندان و دهان‌شویه ها، سدیم فلوراید است.

به طور کلی فواید سدیم فلوراید برای دندان به شرح زیر گزارش شده است:

کم کردن حساسیت دندان ها در مقابل سرما و گرما

به بهبود پلاک های دندان کمک می کند

از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از پوسیدگی

همان طور که گفتیم سدیم فلوراید حاوی ترکیبات یونی است. این یون ها به مینای دندان نفوذ کرده و از این طریق دندان را در برابر عوامل پوساننده مقاوم می کند. از همین رو، در شرایطی که دندان ها دارای پوسیدگی سطحی باشند با استفاده از فلوراید تراپی می شود پوسیدگی را متوقف کرد. فلوراید تراپی برای افرادی که ارتودنسی دارند بسیار توصیه شده است. به گفته پزشکان از ۶ سالگی بهتر است این درمان آغاز شود.

سدیم فلوراید فرمول

سدیم فلوراید با خنثی سازی اسید هیدروفلوئوریک با بعضی از باز های صنعتی مانند هیدوکسید سدیم تولید می شود. فرمول این ماده به شرح تصویر زیر است:

سدیم فلوراید

مضرات سدیم فلوراید

فلورایدها به ویژه محلول های آبی سدیم فلوراید، به سرعت و به طور گسترده توسط بدن انسان جذب می شوند. این ترکیبات با انتقال الکترون و متابولیسم کلسیم تداخل دارند. مصرف زیاد نمک های فلوراید یا اسید هیدروفلوئوریک ممکن است به دلیل هیپوکلسمی شدید منجر به آریتمی های کشنده شود. مصرف بیش از حد و طولانی مدت این مواد شیمیایی می تواند باعث سخت شدن استخوان ها، کلسیفیکاسیون رباط ها و رشد دندان ها شود. این ماده می تواند باعث سوزش یا تحریک چشم ها، پوست و غشاهای بینی شود.
از نظر استنشاق (از گرد و غبار یا ذرات معلق در هوا) و بلع این ماده جزء مواد سمی طبقه بندی می شود و در دوزهای بالا بر قلب و سیستم گردش خون تأثیر می گذارد.
از آنجایی که مصرف زیاد این ماده می تواند منجر به مسمومیت شود، هنگام مسواک زدن فقط به اندازه یک نخود خمیردندان استفاده کنید و از بلع آن خودداری کنید. علائم مسمومیت با NaF شامل درد شکم، خواب آلودگی، استفراغ و بیهوشی است.
از آنجایی که مصرف بیش از حد این ماده می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها به ویژه در کودکان شود، EPA میزان فلوراید اضافه شده به آب آشامیدنی را به ۴ میلی گرم در لیتر محدود کرده است.

وارنیش سدیم فلوراید

حتما نام وارنیش سدیم فلوراید را زیاد شنیده اید. به خصوص اگر کودک دبستانی داشته باشید حتما بارها مدرسه اعلام کرده است که برای کودک شما وارنیش استفاده شده است. وارنیش همان سدیم فلوراید غلیظ شده است. این ماده به صورت ژل بوده و باید توسط پزشک روی دندان ها زده شود. این درمان اغلب برای کودکان بالای ۲ سال انجام می شود.

این ماده مانند سدیم فلوراید مایع می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. همچنین اگر دندان دچار پوسیدگی خفیف باشد با وارنیش فلوراید می توان آن را ترمیم کرد و از پیشرفت پوسیدگی جلوگیری به عمل آورد.

علاوه بر کودکان، گروه های زیر هم می توانند از این درمان استفاده نمایند:

کسانی که دندان های پوسیده، پر شده و کشیده زیادی در دهانشان دارند.

افرادی که دهان خشک دارند. مثلا کسانی که به طور مکرر از داروهای فشارخون، ضدافسردگی و .. استفاده می کنند.

کسانی که ریفلاکس و تهوع زیادی دارند و اسید معده به داخل دهانشان زیاد وارد می شود.

افرادی که تحت شیمی درمانی یا رادیوتراپی قرار می گیرند.

کسانی که به هر علتی در خطر بالای پوسیدگی دندان قرار دارند.

سدیم فلوراید و کاربردهای آن
سدیم فلوراید و کاربردهای آن

قرص سدیم فلوراید

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سدیم فلوراید فقط به صورت ژل و مایع در دسترس نیست. این ماده شیمیایی در قوطی های ۲۰۰عددی قرص با دو دوز مختلف ۰/۲۵ و ۰/۵ میلی گرمی در بازار موجود است. قرص سدیم فلوراید برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و حفره دندانی تجویز می شود. قیمت این دارو با توجه به نوسانات تورمی متغیر است. با این حال در تاریخ تیر ماه ۱۴۰۱ می توانید آن را با قیمت ۷۰ هزار تومان به بالا تهیه نمایید.

در ساخت این دارو از سوربیتول به عنوان شیرین کننده غیر مضر برای دهان و دندان استفاده شده است. جالب است بدانید این قرص ها به صورت مکیدنی هستند، چرا که باید بیشترین زمان ممکن را در کنار مینای دندان باشد. مانند هر داروی دیگری، ممکن است به این دارو حساسیت داشته باشید. از همین رو، با مشاهده اولین علائم حساسیت حتما پزشک خود را مطلع سازید. در صورت تشدید علائم به اورژانس مراجعه نمایید.

از این دارو قبل از خواب و بعد از مسواک زدن استفاده کنید، مگر این که دستور پزشک چیز دیگری باشد. برخی واکنش های آلرژیک که در صورت مصرف این دارو ممکن است تجربه کنید به شرح زیر هستند:

بثورات پوستی

خارش

پوستی قرمز

تورم

تاول زدن همراه یا بدون تب

خس خس واحساس تنگی نفس در قفسه سینه یا گلو

مشکل تنفس

ایراد در بلع یا صحبت کردن

گرفتگی صدا غیرمعمول

تورم دهان، صورت، لب ها، زبان یا گلو

سوزش و احساس ناراحتی در سر معده

سدیم فلوراید ایرانی

سدیم فلوراید ایرانی یک ماده سفید رنگ است که به عنوان یک نمک معدنی طعم شوری دارد و به صورت یک پودرسفید رنگ قابل انحلال در آب به بازار عرضه می شود. البته این ماده دارای خاصیت خورندگی بالایی است به ویژه نسبت به فلز آلومینیوم، بنابراین هنگام نگهداری آن دقت کنید. این محصول با کیفیت اغلب به عنوان ماده اولیه در صنایعی مانند تولید حشره کش و آفات کش ها، مواد شوینده و پاک کننده در صنعت محصولات شوینده و برای تولید مواد محافظ چوب و همچنین برای طراحی و حکاکی بر روی چوب به کار برده می شود.

سدیم فلوئورید چه نوع ترکیبی است

سدیم فلوئورید به دلیل وجود دو عنصر فلوئورید و سدیم که دو یون با بارهای متفاوت هستند یک نوع ترکیب یونی در نظر گرفته می شود. در محیطی که PH آن کنترل شده است از روش خنثی سازی اسید فلوئوریک به وسیله مواد قلیایی در اندازه های مختلف تولید می شود. این محصول به عنوان یک ماده کاربردی در صنعت تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود. هنگامی که آب را می نوشید محتویات این آب از کلسیم موجود بر روی مینای دندان محافظت کرده و در نتیجه از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.

موارد مصرف قرص سدیم فلوراید

قرص سدیم فلوراید در دو دوز مختلف که در آن از شیرین کننده سوربیتول نیز استفاده شده است برای حمایت از سلامت مینای دندان استفاده می شود. این قرص به صورت مکیدنی باید استفاده شود زیرا یون فلوراید موجود در این قرص به آرامی بر روی مینای دندان اثر می گذارد و از ایجاد حفره دندانی و همچنین پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. این قرص همچنین به عنوان یک مکمل رایج برای کودکان نیز قابل استفاده است زیرا زمانی که مقدار فلوئور موجود در اب آشامیدنی کافی نباشد به منظور محافظت از دندان ها بهتر است از قرص سدیم فلوراید استفاده شود.

سدیم فلوراید و کاربردهای آن
دهان شویه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها

قرص سدیم فلوراید برای گوش

یکی از کاربردهای قرص سدیم فلوراید، استفاده برای نوعی بیماری مربوط به گوش است. بیماری اتواسکلروز زمانی رخ می دهد که استخوانچه گوش میانی دچار رشد غیر عادی شود. در این شرایط بیماری دچار کاهش شنوایی خواهد شد. رشد این استخوانچه سبب محدود شدن دامنه حرکت استخوانی رکابی خواهد شد. از همین رو، فرآیند شنوایی با مشکل رو به رو می شود.

از دیگر علائم این بیماری می توان به گیجی و وزوز گوش اشاره کرد. گاهی اوقات شدت این بیماری به حدی است که پزشک مجبور به انجام عمل جراحی خواهد شد. در موارد خفیف تر از سمعک برای درمان این بیماری استفاده می شود. گاهی ممکن است پزشک در کنار سمعک از یک درمان مکمل مانند تجویز قرص سدیم فلوراید استفاده کند. از آنجایی که این قرص به صورت مکیدنی استفاده می شود، می تواند روند رشد بیماری را کند کرده و در تسهیل ادامه درمان موثر باشد.

قیمت سدیم فلوراید

در این بخش از مقاله قصد داریم تا در رابطه با قیمت سدیم فلوراید با شما صحبت کنیم. قیمت این ماده شیمیایی به دلیل نوسانات دلار و تورم متغیر است. قیمت سدیم فلوراید با توجه به اینکه این محصول تولید داخل کشور و یا یک محصول خارجی باشد متفاوت است و در اندازه های مختلف قیمت گذاری و به فروش می رسد. این ماده در صنایع گسترده ای مانند تولید مواد پلاستیکی و فریون ها، محصولات حاوی تفلون، به عنوان عامل نگهدارنده در تولید انواع چسب و همچنین به منظور حذف هیدروژن فلوراید از گازهای تولید شده به وسیله کارخانه ها به کار برده می شود. بدر تاریخ تیرماه ۱۴۰۱ می توانید یک بسته بندی هزار گرمی از پودر آن را با قیمت ۵۰۰ هزار تومان به بالا تهیه نمایید.

 

خرید سدیم فلوراید

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سدیم فلوراید از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سدیم فلوراید، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سدیم فلوراید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سدیم فلوراید با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا