Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

پودر سوربیتول برای پوست چه مزایایی دارد؟

سوربیتول یک الکل قند ۴ کربنی است که به صورت مصنوعی یا از منابع طبیعی مانند انواع توت ها، سیب، گلابی و آلو به دست می آید. از آن به عنوان جایگزین شکر در غذاها استفاده می شود و به عنوان شیرین کننده در آدامس ها، شربت های سرفه و خمیر دندان استفاده می شود. همچنین اغلب در صابون ها به عنوان جایگزینی برای گلیسیرین استفاده می شود زیرا ارزان تر است.

اگرچه پودر سوربیتول عمدتاً به عنوان یک مرطوب کننده در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، اما به عنوان یک عامل غلیظ کننده نیز عمل می کند و به جلوگیری از خشک شدن محصولات ژل مانند کمک می کند. این ترکیب در کرم‌ های محافظ، پمادها، لوازم آرایشی و مراقبت از آفتاب و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک به خواص پودر سوربیتول برای پوست می پردازیم لطفا همراه ما باشید.

کاربردهای پودر سوربیتول برای پوست

پوست ما دارای یک سیستم آبرسانی ذاتی است که از گروهی ترکیبات مرطوب کننده مانند گلیسیرین و اوره تشکیل شده است. با این حال، برخی از افراد، به ویژه آنهایی که پوست دهیدراته و بیماری های پوستی مانند درماتیت دارند، فاقد برخی یا تقریباً همه این ترکیبات هستند. همچنین، با افزایش سن، غلظت این مرطوب کننده های طبیعی در پوست ما کاهش می یابد.

هیدراته نگه داشتن پوست ضروری است، زیرا پوست کم آب می تواند منجر به از دست رفتن عملکرد سد طبیعی پوست، تحریک و همچنین افزایش خطوط و چین و چروک شود. به همین دلیل است که اکثر محصولات مراقبت از پوست روی آبرسانی پوست تمرکز زیادی دارد. سوربیتول از دست دادن آب ترانس اپیدرمی را کاهش می دهد و ترمیم سد طبیعی پوست را در معرض شرایط محیطی خشک بهبود می بخشد.

سوربیتول در تولید محصولات مراقبت شخصی و آرایشی مانند مرطوب کننده ها، شامپوها، نرم کننده ها، ژل های دوش، شوینده های بدن، بالم لب، تونرها، سرم ها، لوسیون ها، ماسک های صورت، شوینده صورت، پاک کننده ها و فونداسیون استفاده می شود. این ترکیب به آبرسانی پوست، بهبود خاصیت ارتجاعی آن، جلوگیری از خشکی پوست، حفظ نرمی پوست و ایجاد ظاهری صاف تر کمک می کند.

ویژگی های پودر سوربیتول برای پوست

سوربیتول به دلیل توانایی آن در ممانعت از دهیدراتاسیون، بهبود شفافیت، غلیظ شدن برخی از ژل های شفاف و کاهش احساس چربی برخی از لوسیون های پوست در لوازم آرایشی و صابون ها استفاده می شود. ویژگی های اصلی این ترکیب عبارتند از:

  • خواص مرطوب کنندگی موثر ( مانع از دست دادن رطوبت)
  • ژل ها را تثبیت می کند و شفافیت خوبی ایجاد می کند
  • دارای اثرات نرم کننده و حالت دهنده پوست است
  • می تواند از اثرات ضخیم شدن افزایش دهنده های ویسکوزیته پشتیبانی کند
  • نسبتاً در برابر اسیدها و قلیاها مقاوم است
  • پایدار در دماهای تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد (۳۵۶ درجه فارنهایت)
پودر سوربیتول برای پوست چه مزایایی دارد؟
پودر سوربیتول برای پوست چه مزایایی دارد؟

سوربیتول در چه محصولاتی استفاده می شود؟

سوربیتول اغلب در لوازم آرایشی مدرن به عنوان یک مرطوب کننده و غلیظ کننده استفاده می شود. پودر سوربیتول یک عامل آبرسان برای پوست است و مانع از دست رفتن رطوبت از پوست و مو می شود. برخی از ژل های شفاف را می توان تنها با سوربیتول ساخت، زیرا ضریب شکست بالایی دارد.

کرم جوان کننده پوست خشک

سوربیتول به عنوان یک مرطوب کننده آبرسان، پوست خشک را تغذیه، صاف، تقویت و مرطوب می کند. سوربیتول برای افرادی که پوست خشکی دارند که باعث احساس سفت، زبری یا پوسته پوسته شدن دارند و به رطوبت جدی نیاز دارند، ایده آل است. استفاده از این ترکیب برای کسانی که می خواهند از پیری پوست جلوگیری کنند عالی و موثر است.

کرم تسکین دهنده پوست حساس

با این مرطوب کننده آبرسان پوست در عین التیام و تسکین قرمزی، آرام و مرطوب می شود. سوربیتول برای انواع پوست های حساس، فوق حساس یا آلرژیک و پوست هایی که به راحتی قرمز یا تحریک می شوند، ایده آل است.

کرم متعادل کننده پوست ترکیبی

کاهش چربی و افزایش هیدراتاسیون، تغذیه، ترمیم و محافظت در برابر علائم پیری با این مرطوب کننده غیر کومدوژنیک امکان پذیر است. از سوربیتول می توان برای پوست مختلط برای تنظیم برق بیش از حد ناحیه T با متعادل کردن مواد فعال، طبیعی، آبرسان و جذب کننده چربی استفاده کرد.

کرم مراقبت از پوست

با این مرطوب کننده بدون چربی و لایه بردار، آبرسانی و جلوگیری از مسدود شدن منافذ و جوش های سر سیاه را می توان انجام داد. سوربیتول برای کسانی که آکنه های سرسخت دارند و می خواهند مرطوب کننده ای بدون چربی داشته باشند که منافذ را مسدود نکند و به پیشگیری، تسکین و التیام جوش های موجود کمک کند، بسیار موثر است.

مزایای پودر سوربیتول برای پوست

سوربیتول یک قند الکلی مرطوب کننده است که به نام گلوسیتول نیز شناخته می شود. برای کاربردهای مراقبت از پوست به دلیل اثرات مرطوب کنندگی، نرم کنندگی و قوام دهنده ارزشمند است. سوربیتول با افزایش نفوذ سایر مواد به جذب ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی به پوست کمک می کند. علاوه بر این، فرمولاسیون اولیه را قوام می دهد، ویسکوزیته و مشخصات حسی را افزایش می دهد. در حالی که ژل ها را تثبیت می کند و شفافیت را به لطف ضریب شکست بالا ایجاد می کند.

اکثر باکتری های مضر نمی توانند سوربیتول را متابولیزه کنند، بنابراین یک پروبیوتیک عالی برای پوست است که میکروبیوتای پوست را متعادل می کند و ظاهری سالم را به نمایش می گذارد. علاوه بر این، به لطف چندین گروه هیدروکسی موجود در فرمولاسیون، مولکول های آب را جذب می کند، رطوبت پوست را افزایش می دهد و آبرسانی بهینه، حجم و تراکم اضافی را فراهم می کند.

عوارض پودر سوربیتول برای پوست

سوربیتول شبیه به گلیسیرین است، زیرا یک عامل مرطوب کننده و غلیظ کننده است. سوربیتول نسبت به گلیسیرین احساس سبک ‌تری دارد و در فرمولاسیون ‌های آرایشی مانند کرم‌ ها، لوسیون ‌ها، ژل‌ های دوش و ژل‌های مو در سطوح استفاده معمولی ۱-۱۰ درصد استفاده می ‌شود.

این ماده در غلظت های بالاتر، رشد و تکثیر میکروب ها را سرکوب می کند. همچنین به عنوان یک نگهدارنده عمل کرده و از خشک شدن و فساد محصول جلوگیری می کند. سوربیتول یک ماده ایمن، سازگار با محیط زیست (به سرعت تجزیه پذیر) با فواید متعدد برای پوست است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا