Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

روغن کرچک برای مو چه خواصی دارد؟

روغن کرچک برای مو مفید بوده و با تقویت ریشه مو به افزایش رشد آن کمک می کند. روغن کرچک که استخراج شده از گیاه کرچک است به طور عمده در محصولات زیبای به خصوص محصولات مراقبت از مو به کار برده می شود. خرید و فروش روغن کرچک برای این هدف بسیار گسترده صورت می گیرد. با مطالعه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با خواص روغن کرچک برای مو آشنا می شویم.

روغن کرچک چیست؟

یکی از روغن های کاملا طبیعی، روغن کرچک است که در صورت خالص بودن از غلظت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل این روغن زرد و شفاف را به تنهایی به کار نبرده و با روغن های دیگری چون نارگیل و بادام ترکیب می کنند. این مخلوط ها برای پوست و مو بسیار مفید است.

وجود تری گلیسیرید و اسیدهای چرب در ترکیب این روغن، فواید زیادی را برای پوست ایجاد کرده است. به طوری که با مصرف آن، پوستی لطیف و درخشان خواهی داشت.

گیاه کرچک بیشتر در کشورهایی چون چین، هند، آمریکا و آفریقا رشد کرده و از آن روغن مذکور استخراج می شود. باید توجه کرد که روغن کرچک خوراکی نبوده و بیشتر در محصولات آرایشی کاربرد دارد. همچنین باید دقت کرد، بعد از شش ماه فاسد می شود و نمی توان از آن استفاده کرد.

روغن کرچک چیست؟
روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک برای مو

از فواید کاربرد روغن کرچک در محصولات مراقبت از مو، آب رسانی، نرم شدن موها، درخشان و شفاف شن، خوش حالت شدن، پیشگیری از خشکی پوست سر و زیاد شدن ضخامت تار موهاست. با این روغن، جریان خون در پوست سر بهتر جریان پیدا می کند، زیرا اسید ریسینولئیک دارد. با این روغن رشد موها زیاد می شود، زیرا با فولیکول های مو را تحریک می کند. روغن کرچک با خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی خود، به مقابله با شوره سر و عفونت های فولیکولی می پردازد.

فروش روغن کرچک برای مو بسیار رواج دارد. اما بهتر است از برندهای معتبر استفاده شود.

کاهش ریزش مو

نیازهای تغذیه ای مو با مواد مغذی موجود در روغن کرچک تامین شده و فولیکول ها تغذیه می شوند. این روغن از ریشه و ساقه موهای شما در برابر آسیب های محیطی و داخلی حمایت می کند. در نتیجه موها دوباره برای رشد تحریک شده و ریزش بیش از حد آن کم می شود.

جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر

خشکی و کمبود رطوبت در پوست سر، باعث پوسته پوسته شدن آن می شود. آبرسانی و مرطوب کنندگی این روغن، مانع این پوسته شدن ها می شود. این تاثیر بدون چرب کردن مو و پوست سر و فراهم نمودن رطوبت مورد نیاز فولیکول ها صورت می گیرد.

بالا بردن میزان جذب محصولات تقویتی با روغن کرچک برای مو

با قدرت نفوذ زیادی که برای روغن کرچک وجود دارد، می تواند به جذب بالای محصولات دیگر با ورود به ساختار کوتیکول و فولیکول مو کمک کند. اگر روغن مذکور با محصولات بهداشتی و مراقبتی ترکیب شود، اثربخشی عالی از خود نشان می دهد. در نتیجه سلامت و رشد موهای شما را تامین می کنند.

چگونگی استفاده از روغن کرچک برای مو

در استفاده از روغن کرچک باید دقت کرد که مصرفی بی رویه نداشته باشید زیرا نه تنها تاثیر مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث چرب شدن موها می شود. استفاده از تست پچ در مصرف این روغن می تواند شما را از وجود حساسیت و یا عدم وجود آن در موهای خود آگاه کند. بهتر است هفته ای یک تا دوبار از این روغن برای موها استفاده شود.

برای استفاده صحیح، به جهت تاثیر بیشتر آن در صورت گرم شدن بهتر است آن را بن ماری کنید. حتی می توانید با ریختن مقداری از آن بین دو کف دست و مالیدن دست ها به هم، آن را گرم کنید. سپس با وارد کردن سر انگشتان در بین موها، روغن را به تمام قسمت های سر بمالید. سپس دست خود را به انتهای ساقه موها مالیده و موها را با نایلکسی بپوشانید.

بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه که روغن در سر شما گرم شده و تاثیر کرد، موها را خیس کرده و بشویید.  قیمت خرید و فروش روغن کرچک با توجه به کیفیت و نوع شرکت تولید کننده متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا