Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

روغن کرچک برای پوست چه خواصی دارد؟

روغن کرچک برای پوست به عنوان یکی از محصولات عالی مراقبت از پوست است. این روغن با خواص فوق العاده ای که دارد، به داشتن پوستی شاداب و با نشاط کمک می کند. روغن کرچک سلول های پوست را تحت تاثیر  مفید قرار می دهد. قیمت روغن کرچک با کیفیت مناسب متفاوت از انواع دیگر است. ولی به دلیل حساسیت استفاده، بهتر ایت محصولی با برند معتبر خریداری شود. با مطالعه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به خواص روغن کرچک برای پوست می پردازیم.

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک یکی از محبوب ترین روغن های پرکاربرد بوده که به رنگ زرد است. این روغن طبیعی، شفاف بوده و از دانه های میوه درخت کرچک به دست می آید. گل های درخت کرچک به صورت خوشه ای و به رنگ زرد بوده و خار اطراف میوه های آن را فرا گرفته است. برزیل، چین، مصر و مکزیک از جمله منطق گرمسیری هستند که درخت کرچک در این کشورها رشد می کند.

ترکیباتی چون ریبوفلاوین، ریسین اولئین، تانن، ساپونین، گلیسیرید و … در روغن کرچک وجود دارد. وجود خواص ضدباکتری و ضد التهابی در روغن کرچک و همچنین ویتامین E، آن را برای پوست مفید کرده است. امگا ۳، امگا ۶ و اسید ریسینولئیک از مواد دیگر موجود در این روغن است.

روغن کرچک برای پوست

روغن کرچک با خواص منحصر به فرد خود باعث نرم و لطیف شدن پوست می شود. چون این روغن در حالت خالص غلظت بالایی دارد، در ترکیب با روغن های نارگیل و بادام به کار برده می شود. ترکیب تری گلیسیرید و اسیدهای چرب مفید موجود در این روغن، پوست را درخشنده و لطیف می کند. یکی از نکاتی که باید دقت شود، عدم خوراکی بودن این روغن است. همچنین روغن کرچک را به صورت تازه مصرف کرده و بعد از گذشت ۶ ماه از مصرف آن اجتناب کنید، زیرا فاسد می شود.

در ترکیب بسیاری از کرم های آرایشی از روغن کرچک استفاده می شود. این روغن به تولید کلاژن در پوست کمک کرده و باعث بهبود خاصیت ارتجاعی آن می شود. آثار پیری با مصرف روغن کرچک، کمتر روی پوست ظاهر می شود. قیمت روغن کرچک می تواند متاثر از عوامل مختلفی باشد.

روغن کرچک برای پوست
روغن کرچک برای پوست

خواص روغن کرچک برای پوست

نرم و لطیف کردن پوست

اسیدهای چرب موجود در روغن مذکور، باعث نرم شدن پوست می شود. اگر پوست را با لایه ای از روغن کرچک بپوشانید، از آن در برابر سرما، آلودگی و عوامل محیطی دیگر محافظت می کند. این روغن برای افرادی که پوست خشک دارند، مفید است.

از بین بردن لکه

با استفاده از روغن مورد بحث برای پوست به طور مداوم، لکه های آن از بین رفته و پوستی شفاف تر خواهی داشت. لکه های ایجاد شده روی پوست در نتیجه قرارگیری در برابر نور خورشید، با این روغن کم رنگ شده و یا از بین می رود.

پیشگیری از رشد باکتری ها

اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک، از رشد باکتری ها روی پوست جلوگیری می کند. جوش، آکنه و التهابات پوستی ایجاد شده روی پوست با استفاده مداوم از این روغن از بین می رود. شما پوستی نرم و یکدست در نتیجه از بین رفتن آکنه و جوش با کمک این روغن خواهی داشت.

مرطوب کننده طبیعی

کرم های مرطوب کننده ممکن است حاوی ترکیبات ناسازگار با پوست باشند. همچنین اثر ماندگاری این کرم ها روی پوست کم است. به همین دلیل روغن کرچک به عنوان یک آبرسان قوی مورد استفاده قرار می گیرد. چون توانایی گرفتن رطوبت از هوا و انتقال آن به پوست را دارد. با این روغن پوست شما خشک نبوده و به دلیل طبیعی بودن، عوارض محصولات شیمیایی را نیز ندارد.

پاکسازی منافذ پوست

در طول روز، منافذ پوست با گرد و غبار و ذرات معلق موجود در هوا پر می شود. آکنه در نتیجه مسدود شدن این منافذ به وجود می آید. این روغن با داشتن تری گلیسیرید، باعث پاکسازی پوست و نرم و لطیف شدن آن می شود.

قیمت روغن کرچک در مقایسه با محصولات مراقبت از پوست ارزان تر بوده و مقرون به صرفه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا