Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

روغن کرچک برای مژه و ابرو چه خاصیتی دارد؟

روغن کرچک برای مژه و ابرو می تواند به عنوان روش درمانی گیاهی ایمن و محرک مطرح شود. این روغن با دارا بودن ویتامین های A, C, B۶ و همچنین کلسیم، آهن و اسید ریسینولئیک (یک اسید چرب مهم در روغن کرچک) در رشد مژه ها موثر است. انواع عفونت های پوستی ممکن است موجب ریزش موها شود، استفاده از روغن کرچک که ویژگی ضد میکروب و ضد باکتری دارد، می تواند از این امر جلوگیری می کند. همچنین این روغن گزینه مناسبی برای رطوبت رسانی به پوست و درمان شوره سر است.

خرید روغن کرچک باید از مراکز معتبر صو رت گیرد تا محصولی باکیفیت خریداری شود.

در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به معرفی روغن کرچک برای مژه و ابرو، ویژگی و کاربردهای آن می پردازیم.

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه های Ricinus communis استخراج می شود. خاستگاه این گیاه آفریقا و آسیا است.

این روغن به رنگ زرد و دارای غلظت و شفافیت بالاست. اسید چرب موجود در روغن کرچک برای پرپشت شدن مژه و ابرو موثر است. همچنین ویتامین E این روغن باعث تقویت ابروها و مزه ها می شود.

روغن کرچک چیست؟
روغن کرچک چیست؟

طریقه مصرف روغن کرچک برای مژه و ابرو

این روغن را شب ها و قبل از خواب می توانید روی ابروهای خود بمالید. البته استفاده از حوله یا پارچه ی تمیز برای تمیز ماندن روبالشی توصیه می شود.

ابروها نباید آرایش شده باشد و بهتر است با استفاده از فرچه تمیز ریمل یا گوش پاک کن این کار را انجام دهید. از تماس روغن کرچک با چشم ها خودداری کنید. چشم ها را صبح روز بعد با آب یا پاک کننده ی صورت شست و شو دهید.

با استفاده از یک قرقره یا سواب پنبه ای آغشته به روغن کرچک را بر روی مژه های خود بکشید. البته تمیز و بدون آرایش بودن مژه ها نباید فراموش شود.

بهتر است این کار قبل از خواب انجام شود و صبح روز بعد می توانید مژه ها را بشویید. بازار فروش و خرید روغن کرچک به دلیل خواص موثر آن رونق دارد.

استفاده از روغن کرچک به چه افرادی توصیه می شود؟

استفاده از این روغن برای کسانی که دچار اختلالات ژنتیکی منجر به ریزش ابرو هستند و افرادی که به دلیل استرس و اضطراب درگیر ریزش مو هستند، مثمرثمر می باشد. همچنین افرادی با لبه پلک متورم می توانند از این روغن استفاده کنند.

مدت زمان رشد مژه و ابرو

استفاده ی روزانه از این روغن به مدت ۳ الی ۶ ماه برای رشد مژه ها موثر است.

برای رشد ابرو نیز استفاده مداوم و روزانه از این روغن تا حصول نتیجه ی مطلوب توصیه می شود.

البته باید توجه داشت که لزومی به استفاده بیش از حد از این روغن نیست و مقدار کمی از آن کفایت می کند.

ماسک روغن کرچک برای مژه و ابرو

ماسک روغن کرچک را می توان با کمک روغن زیتون تهیه کرد. برای این کار یک واحد روغن زیتون و یک واحد روغن کرچک را با هم مخلوط می کنیم. سپس این مخلوط را روی مژه ها و ابروها می کشیم. این ماسک را ۳ بار در هفته تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب استفاده کنید.

نکات مهم استفاده از روغن کرچک برای مژه ها

برای آگاهی از عدم بروز حساسیت در ابروها، ابتدا چند قطره از آن را روی بازو تست می کنیم و اگر علائمی از قبیل قرمزی، تورم و خارش مشاهده نشد، می توانیم از این روغن استفاده کنیم.

از تماس روغن کرچک با چشم باید خودداری کرد، چون سوزش ایجاد خواهد کرد.

اگر بعد از استفاده از این روغن دچار مشکلاتی شدید، بهتر است مصرف آن را متوقف کرده و به پزشک مراجعه نمایید.

استفاده ی زنان باردار و شیرده از روغن کرچک به دلیل ریسک زایمان زودرس و کم شدن تولید شیر باید متوقف شود.

هرچند استفاده از روغن کرچک عوارض جانبی خاصی در پی ندارد ولی برخی افراد ممکن است نسبت به آن آلرژی داشته باشند. برای اطلاع از میزان حساسیت بهتر است قبل از استفاده آن را روی بازو تست کنند.

در صورت تماس این روغن با چشم، ممکن است تاری در دید برای مدت کمی ایجاد شود. قیمت خرید روغن کرچک با توجه به نوع شرکت تولید کننده متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا