Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

فواید فوق العاده و قیمت خرید و فروش اسانس کاکائو

اسانس کاکائو برای افزودن عطر و طعم کاکائو به خوراکی‌ها و نوشیدنی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اسانس کاکائو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان است و می تواند فواید بی نظیری برای سلامتی داشته باشد.

کاکائو یکی از خوراکیهای بسیار پرکاربردی است که در تولید  شکلات های کاکائویی ، شیر کاکائو ، کیک ها ، بیسکوییت ها و بسیاری از فرآورده های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اسانس کاکائو با خواص آرامش بخشی می تواند به صورت اسپری های خوشبو کننده در مکان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

این اسانس بسیار پرمصرف است و به همین جهت قیمت خرید و فروش اسانس کاکائو نسبت به سایر اسانس ها بالاتر است و قیمت اسانس کاکائو وارداتی با نوسانات قیمت دلار در ایران متغیر خواهد بود. در حال حاضر امکان خرید این اسانس به صورت اینترنتی و از شرکت های مختلف وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربردهای اسانس کاکائو

عطرمایه کاکائو از دانه های کاکائو بدست می آید که بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است . انواع مختلفی کاکائو در جهان پرورش داده می شود بنابراین اسانس های مختلفی نیز می توان از آنها استخراج کرد. از مزایای این اسانس این است که می تواند به صورت سینرژیک با دیگر اسانس ها مورد استفاده قرار گیرد و خواص آنها را تقویت کند.

کاکائو مزایای فراوانی برای سلامتی دارد زیرا غنی از ریزمغذی هایی مانند ویتامین های گروه B ، ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین E و سرشار از مینرال هایی مانند مس ، فسفر ، کلسیم ، آهن ، سدیم و زینک است. بنابراین می توان با مصرف اسانس آن از خواص بی نظیر آن بهره مند شد.

اسانس کاکائو به دو شکل پودری و مایع تولید می شود و در صنایع مختلف به خصوص شیرینی پزی و تولید شکلات مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که اسانس پودری بیشتر در صنایع غذایی و اسانس مایع بیشتر در صنایع خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسانس علاوه بر مصارف خوراکی در ترکیب مواد آرایشی – بهداشتی مانند شامپوها ، رژ لب ، کرم  ها ، لوسیون ، شمع و خوشبو کننده  ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید فوق العاده و قیمت خرید و فروش اسانس کاکائو
فواید فوق العاده و قیمت خرید و فروش اسانس کاکائو

خواص درمانی اسانس کاکائو

به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند

تحقیقات نشان می دهد که کاکائو بیش از هر ماده غذایی دیگر روی زمین دارای آنتی اکسیدان است. کاکائو از نظر آنتی اکسیدان ۳۰ برابر شراب قرمز و ۲۰ برابر قوی تر از زغال اخته  است. آنتی اکسیدان ها از سلول های ما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند و بنابراین در طول عمر و سلامت ما نقش مهمی دارند.

التهاب را کاهش می دهد

در حالی که کمی التهاب برای بهبود زخم ها حیاتی است اما وقتی التهاب از کنترل خارج شود ، می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی شود. پلی فنول های موجود در کاکائو ترکیباتی هستند که می توانند از بروز التهاب ناسالم جلوگیری کنند.

سلامت قلب را حفظ می کند

تحقیقات نشان داده است که پلی فنولهای موجود در کاکائو بر روی سیستم قلب و عروق دارای اثرات مثبتی هستند . این ترکیبات به ویژه با کمک به انعطاف پذیری رگهای خونی ، از تصلب شرایین جلوگیری می کنند ، بنابراین خون راحت تر از قلب جریان می یابد. همچنین نشان داده شده است که کاکائو به حل شدن پلاک های جمع شده در امتداد دیواره های  عروق کمک می کند.

فشار خون سالم را حفظ می کند

طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا انجام شد ، کاکائو علاوه بر حفظ انعطاف پذیری و آرامش رگ های خونی ، حاوی ترکیباتی از جمله فلاونوئیدها است که به کاهش فشار خون کمک می کند.

ظاهر پوست را بهبود می بخشد

فلاونوئیدهای موجود در کاکائو می توانند رادیکال های آزادی که سلولهای ظریف پوست را هدف قرار می دهند و باعث خطوط ریز و چین و چروک می شوند را به دام انداخته و از بین ببرند. رادیکال های آزاد همچنین می توانند درخشش و جوانی پوست را از بین ببرند ، اما آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو می توانند به ترمیم سلول های آسیب دیده کمک کنند و از پروتئین های کلاژن و الاستین که لایه ساختاری پوست را تشکیل می دهند، محافظت می کنند.

اسانس کاکائو می تواند یک روغن ماساژ عالی باشد زیرا پوست را نرم می کند ، خاصیت ارتجاعی را بهبود می بخشد ، استرس را کاهش می دهد و همچنین باعث بهبود پوست می شود.

عملکرد شناختی را بهبود می بخشد

محققان ایتالیایی دریافتند که مصرف فلاونولهای موجود در کاکائو به بهبود توجه ، حافظه و عملکرد مغز کمک می کند. کاکائو همچنین به بهبود جریان خون کمک می کند ، بنابراین خون و اکسیژن بیشتری به بافت مغز منتقل می شود. اسانس کاکائو را می توان در رایحه درمانی با روغنهای اسانس های مکمل دیگر  یا در حمام گرم استفاده کرد.

عوارض و خطرات اسانس کاکائو

بدون مشورت با متخصص از این اسانس در آروماتراپی استفاده نکنید. مصرف این عطرمایه برای افراد مبتلا به صرع ، آسیب کبدی ، سرطان یا هر بیماری دیگری باید با مصرف پزشک صورت بگیرد. کودکان و خانم های باردار نیز فقط با تجویز پزشک مجاز به مصرف خوراکی و موضعی این اسانس هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا