Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبمحصولات شیمیایی

کلر زن اتوماتیک چیست | مزایای استفاده از کلر زن اتوماتیک

از تمیز کردن سبدهای کفگیر کثیف گرفته تا آزمایش دستی شیمی آب برخی از کارهای نگهداری استخر هستند که باید برای آن وقت بگذارید. خوشبختانه، راه هایی برای کاهش میزان کارهای دستی جهت تمیز و سالم نگه داشتن استخر وجود دارد. استفاده از دستگاه کلر زن اتوماتیک یکی از راه های ایده آل برای افزودن راحتی به روال مراقبت از استخر است.

کلریناتورها تجهیزات مفیدی هستند که به طور مداوم کلر را به استخر شما اضافه می کنند، بدون اینکه زحمت زیادی بکشید. کلریناتورهای اتوماتیک از قرص های تری کلر با انحلال آهسته برای ضدعفونی استخر شنا استفاده می کنند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با مزایای کلر زن اتوماتیک ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

دستگاه کلر زن اتوماتیک استخر چیست؟

کلرزن اتوماتیک یا کلریناتور اتوماتیک، دستگاهی است که به طور خودکار مواد شیمیایی را در استخر شنا آزاد می کند. این دستگاه با آزادسازی مداوم کلر باکتری ها و جلبک هایی  که می توانند باعث ایجاد لکه دیوارهای استخر و بیماری شوند را از بین می برد. همچنین از تشکیل کف روی سطح آب جلوگیری می کند.

این دستگاه بر اساس یک سیستم هوا محور ساخته شده و  از هوا برای پمپاژ کلر به فیلتر استخر استفاده می کند. این سیستم اگر در فضای باز نصب شود فضای فیزیکی زیادی اشغال نخواهد کرد و بهترین کارکرد را خواهد داشت.

کلر زن اتوماتیک چگونه کار می کند؟

دستگاه کلرساز از کلر برای از بین بردن باکتری ها و جلبک ها در استخر استفاده می کند. همچنین آب را ضد عفونی می کند، سطح pH را کنترل می کند و به جلوگیری از خوردگی در تجهیزات استخر کمک می کند.

فقط کافی است قرص کلر را به دستگاه اضافه کنید، سطح کلر را بر اساس حجم استخر خود انتخاب کنید و آن را روشن کنید. هنگامی که برای اولین بار از کلر زن استخر استفاده می کنید، حتماً به طور منظم عملکرد آن را آزمایش کنید تا زمانی که احساس کنید بهترین تنظیم را انجام داده اید.

چرا از کلر در استخر استفاده می کنید؟

دلیل اصلی استفاده از کلر به عنوان ضدعفونی کننده این است که آب استخر شنا سالم و تمیز باشد. یک کلریناتور با عملکرد مناسب تضمین می کند که سطح کلر در استخر به اندازه کافی بالا است تا باکتری ها، تک یاخته ها و جلبک ها را از بین ببرد. وجود این میکروارگانیسم ها در استخر می تواند منجر به بوی نامطبوع یا حتی بیماری شود.

هنگامی که یک سیستم کلرزن خودکار روی جکوزی یا آبگرم خانه خود ندارید، باید آب را به طور مرتب با یک کیت تست دستی آزمایش کنید. این کار می تواند زمان بر باشد. همچنین، اگر مشکلی در سیستم فیلتر آبگرم شما وجود داشته باشد ممکن است باعث یک آسیب بزرگ شود.

استفاده از سیستم های اتوماتیک این مشکل را از بین می برد زیرا آنها به طور خاص برای هدف مورد نظر شما طراحی شده اند و مصرف کلر را بدون به خطر انداختن کیفیت خدمات یا راحتی کاهش می دهند.

تفاوت کلر زن اتوماتیک استخر و تغذیه کننده شیمیایی

برای حفظ سطح کلر در استخر از کلر زن اتوماتیک استخر استفاده می شود. از طرف دیگر کار تغذیه کننده شیمیایی اتوماتیک این است که هم سطح کلر و هم برم را حفظ کند. کلریناتورهای اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند که مطابق با سیستم فیلتراسیون استخر شما نصب شوند، در حالی که فیدرهای شیمیایی معمولاً با قرص های کلر یا قرص های برم کار می کنند.

کلر زن اتوماتیک چیست / مزایای استفاده از کلر زن اتوماتیک
کلر زن اتوماتیک چیست / مزایای استفاده از کلر زن اتوماتیک

انواع کلر زن اتوماتیک استخر

دو نوع اصلی کلریناتور اتوماتیک وجود دارد: درون خطی و آفلاین.

مدل های درون خطی به گونه ای طراحی شده اند که مستقیماً در استخر شنا نصب می شوند و تمام آب پمپ استخر از طریق یک لوله پلاستیکی به آن متصل می شود. این بدان معنی است که شما نیازی به اتصال چیز دیگری ندارید و استفاده از آنها را بسیار آسان می کند. با این حال، این بدان معناست که شما کنترل کمتری بر میزان کلر اضافه شده خواهید داشت.

مدل‌ های آفلاین متفاوت عمل می ‌کنند، زیرا به جای دسترسی مستقیم به خود استخر، از کاربران می ‌خواهند که روش دلخواه خود قبل از افزودن هرگونه مواد شیمیایی درمانی تنظیم کنند. بنابراین در حالی که آنها به اندازه یک مدل درون خطی راحت نیستند (به شما اجازه دسترسی مستقیم نمی دهند)، هنوز هم می توانند مزایای زیادی را ارائه دهند.

مزایای استفاده از کلر زن اتوماتیک استخر

کلر زن اتوماتیک استخر بهترین گزینه برای صاحبان استخری است که وقت ندارند به صورت دستی کلر را به استخر خود اضافه کنند. این دستگاه ها به طور خودکار بر اساس میزان آب و سطح pH استخر، کلر را به استخر اضافه می کنند. علاوه بر این، آنها همچنین دارای یک صفحه کنترل الکترونیکی داخلی هستند. این به شما امکان می دهد مقدار کلر اضافه شده را تنظیم کنید و تعادل مواد شیمیایی را در استخر شنا حفظ کنید.

تنها نقطه ضعف این نوع سیستم ها این است که هزینه بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. این به این دلیل است که برق بیشتری مصرف می کند. این امر گاهی اوقات می تواند بر بودجه شما در هنگام انتخاب کلرزن اتوماتیک برای استخر تأثیر بگذارد. اما قطعا در دراز مدت مقرون به صرفه است.

آیا دستگاه کلر زن اتوماتیک استخر ایمن است؟

پاسخ این پرسش مثبت است. با این حال، باید از ویژگی های ایمنی توصیه شده دستگاه کلریناتور خود آگاه باشید و از نصب صحیح آنها اطمینان حاصل کنید. یک کنترل کننده استخر می تواند به شما کمک کند که دستگاه کلریناتور شما به طور ایمن و کارآمد در سیستم آب کار کند.

یک فشارسنج اطلاعاتی را در مورد میزان فشاری که توسط کلرساز شما استفاده می شود به شما می دهد. به طوری که اگر مشکلی وجود داشته باشد، می توان فوراً آن را برطرف کرد.

شیرهای ایمنی در حین تعمیرات یا بررسی تجهیزاتی مانند پمپ ها و فیلترها از خروج آب به مناطق اطراف جلوگیری می کنند. فیلترها باید مرتباً به درستی تمیز شوند تا به مرور زمان مسدود نشوند.

نحوه انتخاب کلر زن اتوماتیک

برای انتخاب کلریناتور باید به دنبال ویژگی های زیر باشید:

  • اندازه استخر شنا و مقدار آب موجود در آن
  • نوع  فیلتری که در استخر خود استفاده می کنید
  • تعداد افرادی که از این کلرساز استفاده خواهند کرد

قیمت دستگاه کلرزن اتوماتیک

قیمت دستگاه کلرزن اتوماتیک بر اساس نوع و مارک آن متفاوت است. برای اطلاع از قیمت دستگاه کلر زنی می توانید به فروشگاه های اینترنتی تجهیزات استخر مراجعه نمایید و با کارشناسان آنها مشورت نمایید.

آیا خرید کلر زن اتوماتیک استخر ارزشش را دارد؟

اگر استخر بزرگی دارید و می خواهید آن را تمیز نگه دارید، خرید کلریناتور اتوماتیک یک سرمایه گذاری عالی است. شما می توانید بدون نیاز به افزودن مواد شیمیایی هر روز یا به صورت هفتگی از استخر خود لذت ببرید.

کلریناتورها یک ضرورت نیستند، اما اگر می خواهید راهی آسان برای حفظ کیفیت آب استخر خود در بین درمان های معمولی داشته باشید، می توانند بسیار مفید باشند.

امیدواریم این مقاله در پاسخ به سوالات شما در مورد کلر زن اتوماتیک مفید بوده باشد. اگر سوال دیگری دارید، توصیه می شود با یک متخصص صحبت کنید.

خرید کلر زن اتوماتیک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کلر زن اتوماتیک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کلر زن اتوماتیک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کلر زن اتوماتیک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کلر زن اتوماتیک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب



  • شرکت جهان شیمی

واردکننده مواد اولیه و افزودنی های مجاز صنایع غذایی و خوراکی و دارویی و مواد تصفیه آب کارخانجات و صنایع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا