Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

میزان مناسب PH استخر چقدر است؟

متعادل کردن سطوح pH در استخر شنا پس از استفاده از کلر استخر برای اطمینان از راحتی و ایمنی شما و عزیزانتان بسیار مهم است. آب اسیدی با سطح pH پایین می تواند باعث ناراحتی و حتی آسیب های مختلفی برای شناگران شود، مانند تغییر رنگ لباس شنا، سوزش چشم، آسیب به مجاری بینی، پوست خشک و خارش دار و موهای شکننده. سطوح بالای pH نیز می تواند منجر به مشکلات مشابه شود.

حفظ سطح pH در محدوده توصیه شده، کلیدی برای اطمینان از شفافیت آب در استخر شنا است. اگر آب مه آلود یا کدر به نظر برسد، سطح pH اولین جنبه ای است که باید بررسی و تنظیم شود. با متعادل کردن سطح pH، می توانید ظاهر آب استخر خود را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشید.

علاوه بر این، اگر استخر شنا دارای سطوح بالایی از سختی کل (سختی کلسیم) است، نظارت و تنظیم سطوح pH برای حفظ شفافیت آب بسیار مهم‌ است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با میزان مناسب PH استخر ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

چرا حفظ تعادل pH استخر مهم است

برای اینکه سطح استخر و تجهیزات آن را در شرایط خوبی نگه دارید، حفظ سطح pH مناسب ضروری است. این امر به جلوگیری از خوردگی تجهیزات استخر مانند پمپ ها، فیلترها و بخاری ها کمک می کند. با نگهداری مناسب، نه تنها از تجهیزات خود محافظت می کنید، بلکه به افزایش طول عمر آنها نیز کمک می کند که در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

سطوح نامتعادل pH اثرات مختلفی بر استخر شنا و تجهیزات آن دارد. به عنوان مثال، سطوح pH بالا می تواند باعث پوسته پوسته شدن و پیری آستر شود. در حالی که سطوح pH پایین می تواند منجر به مشکلاتی در تجهیزات و سطوح مختلف استخر، مانند چروک شدن آستر، محو شدن رنگ ها به دلیل قرار گرفتن در معرض کلر، و اچ شدن در استخرهای بتنی شود.

تعمیر این موارد می تواند هزینه بر باشد و طول عمر استخر و تجهیزات شما را کاهش دهد. به همین دلیل است که برای محافظت از سرمایه گذاری خود در استخر شنا، نظارت و تعادل سطوح pH ضروری است.

مقدار مناسب PH استخر چقدر است

سطوح pH استخر شنا به طور مستقیم بر اثربخشی کلر تأثیر می گذارد. کلر استخر به عنوان ماده ضدعفونی کننده اولیه در استخرهای شنا در سطح pH 7.2 تا ۷.۸ بهترین عملکرد را دارد. اگر سطح pH خیلی پایین باشد، کلر مؤثرتر می شود و اگر خیلی زیاد باشد، کلر بیش از حد فعال می شود که می تواند منجر به تحریک پوست و چشم شود. بنابراین، به عنوان صاحب استخر، هنگام تنظیم سطح pH، همیشه باید به مشخصات استخر خود و تجهیزات آن توجه داشته باشید.

چگونه سطوح متعادل pH استخر را حفظ کنیم

برای تعیین سطح pH استخر، توصیه می شود از نوار تست استفاده کنید. ابتدا مکانی دور از کفگیر انتخاب کنید و نوار را برای حدود ۲ ثانیه در آب فرو کنید، هنگام برداشتن آن، آب اضافی آن را تکان ندهید. رنگ های روی نوار را با نمودار رنگ ارائه شده در بسته بندی محصول مقایسه کنید.

تنظیم میزان مناسب PH استخر ممکن است به افزودن افزایش ‌دهنده‌ های pH مانند کربنات سدیم یا کاهش‌ دهنده‌ هایی مانند اسید خشک نیاز داشته باشد. مقدار مورد نیاز از هر یک به میزان عدم تعادل و حجم آب در استخر شنا بستگی دارد.

به عنوان مالک استخر، درک این نکته نیز ضروری است که تحت کنترل نگه داشتن سطح pH همانند تحت کنترل داشتن میزان کلر آب استخر یک فرآیند مداوم است. سطوح pH باید به طور منظم، هر هفته یا هر دو هفته بسته به تعداد دفعات استفاده از استخر، بررسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا