Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

مزایا و معایب دستگاه کلرزن چیست؟

دستگاه کلرزن یکی از تجهیزات مورد استفاده برای ضدعفونی آب استخر شنا، منابع آب آشامیدنی و پیشگیری از بیماری های ناشی از آب است. کلر یک ضدعفونی کننده کاملا شناخته شده و موثر برای استفاده در استخرهای شنا است. کلر اکنون به اشکال پودر کلر و قرص کلر برای استفاده در استخرهای شنا در دسترس است. دستگاه کلرزن برای پخش یکنواخت کلر در آب و حفظ ایمنی استخر بسیار مفید است. در واقع، ضدعفونی کردن منابع آب از طریق کلرزنی نقش بسیار زیادی در از بین بردن اپیدمی بیماری های منتقله از آب دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این دستگاه و مزایا و معایب کاربرد آن در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

اهمیت کلرزنی آب استخر

کلرزنی آب پرکاربردترین روش برای کنترل آلودگی های آب است. کلر یک ماده ضد میکروب مناسب برای هدف قرار دادن میکروارگانیسم های موجود در آب و فاضلاب است. کلرزنی آب عوامل بیماری زای موجود در آب را از بین برده و آن را برای مصرف ایمن می کند.

علاوه بر آب شرب، کلرزنی منابع تفریحی شامل استخرها و اسپا به ضد عفونی آب و از بین بردن عوامل بیماریزا کمک می کند. کلرزنی آب باعث می شود که شناگرها در معرض بیماری های منتقله از راه آب قرار نگیرند. استفاده از کلر با استفاده از انواع دستگاه کلرزن، کار ضدعفونی آب ها را تسهیل کرده و پاکسازی آب را با سرعت بیشتری انجام می دهد. دستگاه های کلریناتور برای استفاده از کلر مایع، قرص کلر، پودر کلر و کلر گازی در دسترس هستند. این دستگاه ها در ظرفیت ها و اشکال مختلف به بازار عرضه شده اند و استفاده از آنها بسیار ساده است.

مزایای دستگاه کلرزن

استفاده از کلر برای ضدعفونی آب به هر نحوی می تواند باکتری ها و ویروس های بیماریزا را از بین ببرد. پخش کلر در آب بر اساس حجم آب با دستگاه کلریناتور بسیار ساده است و نیاز به تنظیمات وقت گیر و خاص ندارد. علاوه بر تصفیه آب استخر شنا از این وسیله می توان برای گند زدایی فاضلاب های شهری و صنعتی نیز استفاده کرد.

این دستگاه برای ضدعفونی سیستم های خنک کننده آب و جلوگیری از رشد لجن و میکروارگانیسم های دیگر موثر است و با تزریق کلر می تواند کل سیستم را در مدت کوتاهی گند زدایی کند. دستگاه کلریناتور همچنین می تواند مواد شیمیایی مضر موجود در آب ها و تجهیزات مختلف را از بین ببرد.

استفاده از دستگاه کلریناتور بسیار ساده است و با خواندن بروشور بدون نیاز به اشخاص حرفه ای، می توانید از آن به راحتی استفاده کنید. هزینه تعمیر و نگهداری این وسیله نیز بسیار مقرون به صرفه است.

معایب استفاده از دستگاه کلرزن

کلر به عنوان یک ماده شیمیایی ارزان قیمت و در دسترس برای ضدعفونی آب به وفور استفاده می شود. کلریناتور یک وسیله مقرون به صرفه با روش کاربرد بسیار ساده است. اما درست مانند هر محصول یا دستگاه دیگری، کلرسازها نیز معایبی دارند که ممکن است بر روی بهداشت استخر و برخی از موارد ایمنی شخصی تأثیر بگذارد.

مشکل شناخته شده این دستگاه ها در رابطه با میزان جریان آب است. این مشکل زمانی شروع می شود که کلریناتور نتواند آب کافی را به داخل بکشد تا قرص کلر را به طور کامل حل کند.این وضعیت ممکن است منجر به تغذیه ناکافی و توزیع نابرابر کلر در استخر یا منابع آب مورد نظر شود. همچنین این احتمال وجود دارد که در داخل کلریناتور گاز کلر ایجاد شود و در صورت تخلیه، خطر آسیب تنفسی را برای فرد استفاده کننده به همراه داشته باشد. بنابراین هنگام استفاده از دستگاه این موارد را مورد نظر داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا