Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکیعمومی

سافت ژل هوديا براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن

هودیا گیاه کاکتوس شیره دار است که در منطقه کالاهاری در جنوب آفریقا می روید. خاصیت طبیعی عصاره این گیاه، القا سیری به مغز و کاهش اشتها در بدن است. نخستین بار در سال ۱۹۹۰، محققان توانستند عصاره این گیاه را استخراج نمایند. بومیان آفریقا، در زمان هایی که دسترسی کافی به غذا نداشتند، از این گیاه برای کاهش اشتها و رفع حس گرسنگی استفاده می کردند. سافت ژل هوديا (Hoodia Soft Gel) نيز به عنوان مکملي براي ايجاد سيري و کاهش وزن مورد استفاده قرار مي گيرد. با خواندن اين مقاله از نشريه جهان شيمي فيزيک، اطلاعات جامعي در مورد اين مکمل گياهي به دست خواهيد آورد.

سافت ژل هوديا براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن
سافت ژل هوديا براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن

کاکتوس هوديا

گياه هودیا، به دلیل داشتن گلیکوسید های استروئیدی، بر روی مرکز گرسنگی و اشتهای مغز، تاثیر بازدارنده می گذارد. این گیاه با بالا نگهداشتن سطح انرژی، از ایجاد بی حالی و خستگی و بروز گرسنگی کاذب در بدن جلوگیری می کند.

قرص لاغري Hoodia gordonii

سافت ژل ۵۰۰ میلی گرم هودیا، متابولیسم بدن را طوری تنظیم می کند که برای تامین انرژی ازسلول های چربی استفاده نماید. به این ترتیب، بدن در مدت زمان کوتاهی پس از مصرف این ماده، به تناسب اندام رسیده و چربی های اضافه آن از بین می رود. محصول سافت ژل هوديا جهت تشخیص یا درمان بیماری استفاده نمی شود.

سافت ژل هوديا براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن
سافت ژل هوديا براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن

قرص لاغری هودیا P57

سافت ژل هودیا، به دو طریق به درمان چاقی و کاهش وزن، کمک می نماید. مولکولی بنام پی۵۷، در گیاه هودیا، باعث تحریک کردن سیستم عصبی مغز، از طریق افزایش آدنوزین تری فسفات، در هیپوتالاموسذم شود. آدنوزین در واقع ماده ای است که افزایش آن، می تواند حس سیری را به مغز القا کند.

هودیا دارای مولکول هایی است که احتمالا باعث ترشح هورمون سیستوکینین، در روده می شوند. کوله سیستوکینین، هورمونی است که گرسنگی را تنظیم می کند. کاهش این ماده می تواند موجب پرخوری شده و دستور سیر نشدن به مغز بدهد.

 

سافت ژل هوديا براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن
سافت ژل هوديا براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن

پکيج لاغري هوديا

داروی مکمل لاغری هودیا، کپسول سافت ژل ۵۰۰ میلی گرم، همان طور که در ابتدای این مقاله از آن یاد شد، پایه کاملا گیاهی و ارگانیک دارد. اما ترکيبات گياه کاکتوس هوديا گوردوني منجر به تغییرات شیمیایی مفيد از جمله افزايش سوخت و ساز در بدن انسان می شود. بدون هیچ گونه عارضه خاصی، مصرف سافت ژل هودیا P57، به چربی سوزی بدن به ویژه در ناحیه باسن و شکم کمک می کند.

قرص لاغری ارگانيک

سافت ژل هودیا، یک مکمل لاغری و کمک کننده به کاهش وزن است که در کشور کانادا و توسط شرکت نوترا لب تولید می شود. یکی از ترکیبات اصلی این سافت ژل، صمغ کاکتوس گوردونی است. استفاده منظم این دارو، باعث کاهش ترشحات گوارشی و در نتیجه کم شدن اشتها و میل به خوردن می شود. از این مکمل، هیچ گونه عوارض جانبی خطر آفرینی گزارش نشده است. بطور متوسط با مصرف مداوم یک پکیج کامل از این محصول، امکان کاهش وزن بین شش تا ده کیلوگرم وجود دارد.

اضافه وزن و چاقی، در سنین مختلف و به دلایل متنوعی برای افراد ممکن است ایجاد شود. بسیاری از افراد به دنبال راه حل های سریع و آسان برای کاهش وزن هستند و به مصرف محصولات و قرص های لاغری روی می آورند. بسیاری از این قرص ها عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارند. بهتر است تا حد امکان، از محصولات ارگانیک و قرص هایی با پایه گیاهی استفاده کنید. تنوع قرصهای لاغری ایرانی و خارجی، بسیار زیاد است.

شما می توانید با مراجعه به سایت جهان شیمی فیزیک، اطلاعات جامعی درباره محصولات مختلف لاغری، بدست بیاورید. در این مقاله، علاوع بر سافت ژل هودیا، چند قرص لاغری دیگر که پایه گیاهی دارند و ارگانیک هستند به شما معرفی می کنیم.

قرص لاغری ادیوس

این محصول از نوعی جلبک دریایی تولید می شود. بر غده تیروئیید تاثیر مستقیم و مثبت دارد. باعث کاهش اشتها، افزایش سوخت و ساز بدن، افزایش متابولیسم می شود. برخی از افراد ممکن است به این قرص حساسیت نشان دهند. چرا که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند.

قرص گلوریا

این مکمل حاوی ترکیباتی همچون موم عسل، بهار نارنج، گیاه بابا آدم، لوتوس هندی، هل باد است. از گلوریا بعنوان یک قرص قوی و موثر نام می برند. این دارو، اشتها را کم می کند. باعث کاهش میزان جذب چربی و قند خون شده و به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می نماید.

قرص هزال

ترکیبات این گیاه عبارتند از زیره سیاه، رازیانه، زنیان و برخی گیاهان دارویی دیگر. مصرف ان قرص، باعث دفع بیار سریع چربی می شود. از این جهت ممکن است بعد از قطع مصرف، عوارضی به دنبال داشته باشد. بهتر است قبل از شروع و حتی قطع مصرف مکمل های لاغری، حتما با کارشناس تغذیه یا پزشک خود مشورت نمایید.

گارسنیا کامبوجیا یا گارسینوفیت

این قرص از گیاهی با همین نام ساخته می شود. قرص گارسینوفت مانع جمع شدن چربی در سلول های چربی بدن می شود. با افزایش ترشح سروتونی، اشتها را کم می کند. از عوارض مصرف این دارو، مشکلات احتمالی دستگاه گوارش است.

 قرص لاغری ۲۱ گیاه

قرص لاغری بيست و يک گیاه، یک محصول ارگانیک دیگر با اثرگذاری سریع و محلل چربی های زاید است.

این قرص دارای ترکیباتی همچون تخم کدو کاغذی، عصاره اصل شیرین بیان، گل محمدی، چای سبز، ریواس و تعدادی گیاهان دیگر است. افراد دارای التهابات گوارشی و زخم معده، افراد زیر دوازده سال سن، زنان باردار و شیرده، بهتر است از این قرص استفاده نکنند.

قرص لاغری الگومد

قرص لاغری الگو مد یک داروی آلمانی است. از نوعی جلبک بنام کلرلا ولگاریس ساخته می شود. شامل املاح معدنی، ویتامین های گروه بی، کلسیم، آهن، روی و … است. از این دارو برای درمان کبد چرب نیز استفاده می شود. این قرص با بهبود عملکرد کبد و کاهش چربی های آن، به کاهش وزن نیز کمک زیادی م کند. عوارض خاصی از مصرف این دارو مشاهده نشده است.

ناگفته نماند که در نشريه جهان شيمي فيزيک، مقالات متعددي راجع به کپسول، شربت و قرص هاي لاغري گياهي منتشر شده است. از طريق لينک هاي زير به برخي از اين مقالات مي توانيد دسترسي پيدا کنيد:

شربت درناسل براي لاغري چيست؟ معرفي و عوارض آن

قرص لاغری گارسینیا کامبوجیا چیست و چه فوایدی دارد؟

قرص لاغری سرکه سیب چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

 

قرص هودیا خوبه

پیش تر توضیح دادیم که هودیا گوردونی، نوعی کاکتوس گوشتی، از خانواده خرزهره ها، محسوب می شود و به ملکه نامیب مشهور است. از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد، این گیاه در صنعت تجاری، برای محصولاتی با کاربرد کاهش وزن، به شهرت رسید. از این گیاه، در نقاط مختلف دنیا، علاوه بر سافت ژل، پودر، دمنوسش، عصاره و قرص نیز تهیه می شود. در طب سنتی از آن، در درمان برخی بیماری ها مانند سل و از عصاره گل های آن برای درمان سرطان استفاده می شود.

مصرف عصاره خالص این گیاه به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. ممکن است باعث تهوع، سرگیجه، استفراغ و یا عوارضی مانند افزایش ضربان قلب و فشار خون شود.

سافت ژل هوديا براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن
سافت ژل هوديا براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن

قرص لاغری خیلی قوی

تعداد محصولات ارگانیک لاغری، بسیار زیاد است که ما تنها به چند مورد محدود، اشاره کردیم. متاسفانه به دلیل تعدد این قرص ها، در بازار مصرف، امکان توزیع داروهای تقلبی در بازار نیز بسیار زیاد است. نمی توان با اطمینان، یک یا دو قرص مشخص را به عنوان قوی ترین قرص لاغری معرفی کرد. داشتن عوارض یا نداشتن عوارض مشاهده شده در محصولات مختلف، صد درصدی نیست.

در بدن افراد مختلف، مصرف این مکمل ها، واکنش های متفاوتی دارد. اما بطور کلی، براساس تجربه محققان، تمام مکمل های لاغری ارگانیک یا غیر ارگانیک، در بهترین فرمولاسیون ساخت نیز، ممکن است عوارض جزیی به دنبال داشته باشند. توصیه می شود قبل از خرید و مصرف مکمل های لاغری، درباره محصول مورد نظر خود تحقیق نمایید. بهتر است بدون مشورت پزشک، هیچ مکملی را خودسرانه مصرف نکنید. مجله جهان شیمی فیزیک، درباره قرص های لاغری مختلف، اطلاعات جامعی در اختیار شما گذاشته است که می توانید مشاهده نمایید.

عوارض قرص لاغري هوديا

ارگانیک بودن این محصول، سلامت بدن را تضمین می کند و نسبت به داروهای مکمل لاغری مشابه، عوارض خاصی بعد از خوردن آن گزارش نشده است.

خرید اینترنتی قرص لاغری هودیا

امکان خرید یا سفارش اینترنتی برای سافت ژل هودیا، وجود دارد. شما می توانید از طریق درگاه اینترنتی داروخانه های معتبر سراسر کشور، اقدام به خرید آنلاین نموده و بسته خود را درب منزل، دریافت نمایید. قبل از هر گونه سفارشی، از اعتبار سایت یا داروخانه آنلاین، اطمینان حاصل نمایید.

خرید قرص هودیا

بسته بندی سافت ژل هودیا، شامل ۳۶عدد قرص وکیوم بصورت سافت ژل است. زنان باردار و شیرده، افراد کمتر از پانزده سال و بالای ۵۵ سال سن نباید از این مکمل استفاده کنند. این محصول خارجی ساخت کشور کانادا، نسبت به مکمل های لاغری خارجی قیمت نسبتا مناسبی دارد. دليل قيمت بالاي مکمل هاي خارجي وارداتي بودن و افزايش نرخ ارز است. بسته بندی این محصول در قوطی با درب بسته و بصورت سافت ژل با تعداد شصت عدد، انجام می شود. قیمت این محصول در حال حاضر متغیر بین ۶۰.۰۰۰ تا ۸۰.۰۰۰ تومان در بازار ایران ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا