Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

کلر را از کجا تهیه کنیم؟ | راهنمای خرید کلر ضدعفونی استخرشنا

کلر از انواع مواد شیمیایی نام آشناست که در ضدعفونی و پاکیزگی کاربردی گسترده دارد. از کاربرد کلر در مصارف تصفیه آب و فاضلاب استفاده می‌شود. پودر کلر با نام هیپوکلرید کلسیم و نام تجاری کلر در بازار شناخته می شود. یکی از پرکاربرد ترین مصارف این ماده ضدعفونی آب استخرهای شناست. این ماده سفیدکننده و گندزدا بوده و از آن می توان برای ضدعفونی کردن بیمارستان ها، باشگاه ها و سایر مکان های عمومی استفاده نمود. از کاربرد پودر کلر در صنایعی مانند نساجی نیز بهره برده می شود. از خواص کلر به دلیل اکسنده بودن قوی برای سفید کردن پارچه‌ استفاده می شود. انواع کلر توسط شرکت های مختلف تولید و در بازار عرضه می شود. قیمت کلر می تواند با توجه به خلوص مقادیر مختلفی در بازار داشته باشد.

قیمت کلر هندی به دلیل وارداتی بودن و داشتن کیفیت متوسط و خلوص ۷۰ درصد ، از انواع ایرانی گران تر ولی از انواع پودر کلر آمریکایی مانند آکواپول (AQUAPOOL) پایین تر است.

شاید این سوال مطرح باشد که کلر را از کجا بخریم. برای خرید کلر می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمود. همچنین این ماده پرمصرف صنعتی و خانگی را می توان از فروشگاه ها به صورت حضوری نیز تهیه نمود.

کلر چیست

این ماده از مهم ترین مواد تصفیه آب و فاضلاب محسوب می شود. درواقع مهم‌ترین کاربرد کلر را می توان به تصفیه آب آشامیدنی نسبت داد. این ماده قادر است تا میکروب ها، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های موجود در آب آشامیدنی را حذف نماید. صرفه اقتصادی از دیگر مزایا انواع این ماده بوده و یک گندزدا و ضدعفونی کننده با کارایی بالاست. این ماده را می توان به ذخایر آب کوچک نیز افزود. تنها باید قبل از استفاده، مقدار مورد نیاز با توجه به حجم و میزان آلودگی آب محاسبه گردد.

بنابراین استفاده از انواع این ماده برای گندزدایی آب از ارزان ترین روش ها جهت از بین بردن آلودگی می باشد. تمامی ذخایر آب آشامیدنی پیش از ورود به لوله های انتقال توسط این ماده ضدعفونی خواهند شد.

قرص کلر استخر را از کجا تهیه کنیم

انواع قرص کلر در اشکال آنزیم دار و ساده و خلوص ۹۰ درصد در بازار قابل تهیه هستند. البته قیمت انواع آنزیم دار از انواع ساده بیشتر است. بهترین و با کیفیت ترین برند ها قرص کلر برند آمریکایی مانند آکواپول آمریکا ( AQUAPOOL ) است که بالاترین شفافیت آب استخر و بدون لرد و باقی مانده است . این قرص جهت ضدعفونی آب استخر خانگی و ویلایی و جکوزی و پیشگیری از رشد جلبک در استخر کاربرد زیادی دارد.

AQUAPOOL
AQUAPOOL

این قرص ها در وزن های ۲۰ و ۲۰۰ گرمی عرضه می شوند. از این ترکیبات برای ضد عفونی آب استخرها و جکوزی و آب‌نماها می توان استفاده نمود. انواع اصل، بدون ته نشینی بوده هستند. این قرص ها بخصوص برای ضدعفونی نمودن استخرهایی مناسب است که تنها در آخر هفته استفاده می شوند و در طول هفته امکان استفاده از پودر در آن ها وجود ندارد. توجه نمایید که در استخرهای روباز نور خورشید موجب کاهش کارایی قرص یا پودر می گردد.  البته انواع با خلوص بالا، مقاومت مطلوبی در برابر نور خورشید نشان می دهند. توجه شود که انواع خارجی از انواع ایرانی قیمتی بیشتر دارند. برای مثال قیمت کلر هندی با خلوص بالا نسبت به سایر انواع بیشتر است.

نحوه و میزان مصرف کلر

میزان مصرف این ماده در استخر به عوامل مختلفی وابسته است. حجم آب، اندازه استخر، نوع و خلوص قرص و میزان استفاده از استخر از عوامل موثر بر میزان مصرف هستند. برای استخرهای روباز انواع با خلوص بالا مناسب هستند.

قرص ۲۰۰ گرمی ۹۰ درصد را جهت ضد عفونی ۱۰۰۰۰ لیتر آب برای یک هفته می توان استفاده نمود. اگر نتیجه مطلوب نبود، می توان مجدد ۱۰۰ گرم قرص کلر را به ازای هر ۱۰ هزار لیتر آب در استخر استفاده نمود. به طور کلی یک قرص ۲۰۰ گرمی برای ضد عفونی ۱۰ هزار لیتر آب استخر برای مدت زمان یک هفته کافی است. نکته مهم دیگر بررسی سطح pH آب است. بهترین حالت pH آب باید مابین ۷.۲ تا ۷.۶ باشد.

کاربرد کلر چیست و کلر را از کجا بخریم؟ نحوه و مقدار مصرف
کاربرد کلر چیست و کلر را از کجا بخریم؟ نحوه و مقدار مصرف

کاربرد کلر

از مهم ترین کاربرد کلر و انواع آن گندزدایی و تصفیه آب است. رایج ترین نوع استفاده از کلر نیز استفاده از آن برای ضدعفونی استخر است. برای تصفیه و گندزدایی مخازن آب آشامیدنی هم از انواع این ماده استفاده می کنند. استفاده از این ماده در صنایع دیگری هم صورت می پذیرد. در ادامه با معرفی کاربردهای مختلف این ماده گندزدا همراه ما باشید.

  • استفاده در تصفیه آب و فاضلاب
  • از بین بردن میکروب ها و آلودگی ها و میکروارگانیسم ها در ذخایر آب
  • کاربرد در تولید حشره کش ها
  • استفاده در صنعت نساجی و ساخت کاغذ به عنوان سفید کننده
  • استفاده در تقویت رنگدانه ها
  • کاربرد در تولید گاز خردل
  • تولید و تهیه فرآورده های نفتی
  • و…

محل فروش کلر هندی در تهران

خرید و فروش این ماده به دلیل داشتن خواص گندزدایی بسیار صورت می پذیرد. فروش این محصول در انواع مختلف توسط بسیاری از شرکت ها صورت می پذیرد. البته بیشتر شرکت های فروشنده این محصول در تهران فعالیت دارند. بنابراین برای صرفه جویی در وقت و هزینه می توان به سایت فروش این شرکت ها مراجعه نمود. با این روش علاوه بر امکان مقایسه قیمت ها می توان خریدی بدون واسطه و بصرفه داشت.

لیست قیمت کلر

قیمت این ماده با توجه به انواع و خلوص آن متفاوت است. برای مثال انواع آنزیم دار این محصول نسبت به انواع ساده قیمت بیشتری دارند. از طرفی برخی از قرص ها با خلوص ۹۰ درصد و برخی دیگر با خلوص های ۷۰ یا حتی پایین تر عرضه می شوند. توجه شود که انواع با خلوص بالا از قیمت بیشتری برخوردارند. قیمت کلر هندی با داشتن کیفیت مطلوب و خلوصی مناسب، نسبت به انواع ایرانی بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا