Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

جواب اسید سولفوریک در جدول چیست؟

اسید سولفوریک اسیدی معدنی و البته بسیار قوی است که با نام جوهر گوگرد نیز شناخته می شود. از خواص اسید سولفوریک حل شدن آن به هر نسبتی در آب است. از دیگر ویژگی اسید سولفوریک نقطه جوش بالا و ویسکوز بودن و همین طور خورندگی بالای آن است. انواع اسید سولفوریک در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت اسید سولفوریک با توجه به گرید و خلوص تولید شده متفاوت خواهد بود. کاربرد اسید سولفورید در تولید کود، تولید شوینده، پالایش نفت و حتی تصفیه آب نیز صورت می پذیرد. توجه شود که به دلیل قوی بودن، همواره خطرات استفاده از اسید سولفوریک نیز وجود دارد. بنابراین در حین استفاده از آن باید به نکات ایمنی توجه نمود. برای خرید اسید سولفوریک در گرید های مختلف می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمود.

اسید سولفوریک چیست

از حدود قرن سیزدهم اسیدسولفوریک مورد استفاده کیمیاگران قرار گرفت. اما در قرن هفدهم بود که اسیدسولفوریک با سوزاندن مخلوطی از گوگرد و نمک پتاسیم یا نیترات پتاسیم در مقیاس صنعتی تولید و با فرمول H۲SO۴ شناخته شد. این اسید از اسیدهای معدنی قوی بشمار می‌آید و بسیار خورنده است.

این اسید معدنی و بسیار قوی با هر نسبتی در آب حل شده و دارای مولکول های قطبی همراه با پیوند هیدروژنی است. توجه شود که جوهر گوگرد یک اسید قوی است و بنابراین در هنگام استفاده از آن باید به نکات ایمنی توجه نمود. تماس سولفوریک اسید با بدن می تواند به تحریکات شدید پوستی و سوختگی و آسیب به چشم ها منجر شود.

انواع اسید سولفوریک

به دلیل کاربرد های مختلف، این ماده در انواع گرید ها و خلوص های مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردد. در ادامه به این انواع اشاره شده است.

  • خوراکی
  • صنعتی
  • آزمایشگاهی

توجه شود که گرید آزمایشگاهی دارای خلوص بالاتری بوده و باید با احتیاط از آن استفاده نمود. برای خرید اسید سولفوریک در گرید های مختلف به مراکز عرضه مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

کاربرد اسید سولفوریک

خواص اسید سولفوریک موجب کاربرد گسترده آن شده است. در ادامه این مطلب به برخی از کاربرد های آن اشاره شده است. با ما همراه باشید.

  • کاربرد در تولید کود
  • تولید شوینده
  • باتری سازی
  • تولید دارو
  • رنگ سازی
  • تولید کاغذ و پلاستیک
  • آماده سازی فلزات
  • و…
جواب اسید سولفوریک در جدول چیست؟
جواب اسید سولفوریک در جدول چیست؟

کاربرد کود اسید سولفوریک در کشاورزی

در کشاورزی برای اصلاح خاک های شور و قلیایی از کود اسید سولفوریک استفاده می شود. این ترکیب با آهک موجود در خاک واکنش داده و موجب تعدیل سطح شوری خاک می گردد. این ماده با کربنات کلسیم موجود در خاک وارد واکنش شده و منجر به تولید سولفات کلسیم آبدار یا گچ کشاورزی می گردد. البته مقدار کود اسیدی مورد نیاز در کشاورزی تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد. درواقع این مقدار بر اساس نوع خاک تعیین می گردد. درواقع شوری خاک ناشی از سدیم اضافی با شوری حاصل از منیزیم متفاوت است. بنابراین هر یک به مقدار اسید متفاوتی برای تعدیل شدن نیاز خواهند داشت.

اسید سولفوریک در جدول

اسیدسولفوریک یکی از قدیمی ترین مواد شیمیایی شناخته شده است. جوهر گوگرد نام دیگری است که با آن شناخته می شود. جالب است بدانید اغلب از نام جوهر گوگرد در حل جدول استفاده می شود. این ماده از مهم ترین و پرکاربردترین مواد شیمیایی صنعتی در جهان محسوب شده و با گرید های مختلف تولید و عرضه می گردد.

قدرت اسید سولفوریک

باید به این نکته توجه شود که جوهر گوگرد اسیدی معدنی و بسیار قوی است. لازم به ذکر است که این ماده را در منابع طبیعی نیز می توان یافت. این ماده به طور طبیعی در گازهایی آتش‌فشانی یافته می شود. بعلاوه این اسید در باران های اسیدی نیز وجود داشته و موجب آسیب رسیدن به تجهیزات و ساختمان ها می گردد. این ماده در مقیاس های صنعتی با استفاده از گوگرد تولید می شود. اسید سولفوریک ۹۸ درصد گرید ویژه ای از این ماده بوده که دارای غلظت و خلوص بالایی بوده و پایداری بیشتری دارد. این ماده برای فلزات خورندگی بالایی هم برای بافت های زنده و هم برای تجهیزات دارد.

خطرات اسید سولفوریک

  1. تماس این ماده با چشم موجب ایجاد ضایعات چشمی و حتی نابینایی می شود.
  2. استنشاق این ماده نیز خطرآفرین بوده و می تواند موجب بروز سرفه، تحریک ریه و حتی تنگی نفس گردد.
  3. تماس این ماده با پوست باعث سوختگی و تورم شدید گشته و می تواند موجب ایجاد سوختگی درجه سوم در پوست شود.

فروش و خرید اسید سولفوریک

برای خرید این ماده می توان به صورت حضوری یا غیر حضوری اقدام نمود. تهیه این اسید از سایت های معتبر فروش امکان خریدی بی واسطه را فراهم کرده که می توان در وقت و هزینه صرفه جویی نمود. همواره خرید از منابع معتبر فروش توصیه می گردد.

قیمت اسید سولفوریک

قیمت این ماده در بازار متفاوت بوده و به گرید تولید شده و درجه خلوص محصول وابسته است. هر چه محصول از درجه خلوص بیشتری باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

فروش اسید سولفوریک

فروش جوهر گوگرد به دلیل کاربرد های صنعتی مختلف بسیار صورت می پذیرد. امکان فروش این ماده از طریق فروشگاه ها و سایت های عرضه کننده مواد شیمیایی صنعتی وجود داشته و قابل تهیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا