Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیعمومی

اسید مالیک برای پوست چه فوایدی دارد؟

اسید مالیک برای پوست داری خواصی چون هیدراته و روشن کننده بوده و یکی از موادی است که در ترکیب کرم های ضد پیری وجود دارد. اسید مالیک که به نام جوهر سیب نیز خوانده می شود برای اولین بار در سال ۱۷۸۵ میلادی از آب سیب تهیه شد. علاوه بر سیب این اسید را می توان در بسیاری از میوه ها مانند توت فرنگی، آلبالو، زردآلو، بلوبری و … یافت. خرید اسید مالیک برای استفاده در محصولات مراقبتی پوست و مو، باید از مراکز خرید معتبر صورت گیرد تا محصولی باکیفیت تهیه شود. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با خواص اسید مالیک برای پوست آشنا می کند.

اسید مالیک چیست؟

اسید مالیک که یک آلفا هیدروکسید اسید است، به خانواده اسیدهای میوه تعلق داشته و به عنوان یک آبرسان می تواند رطوبت پوست را حفظ کند. اگر اسید مالیک، آب از دست دهد به اسید فوماریک تبدیل می شود. اسدید مالیک با توانایی پوسته سازی، باعث تحریک چگونگ اتصال سلول های پوست به هم می شود. در نتیجه با کنار بردن لایه ی فرسوده، لایه تازه ای را جایگزین می کند. اسید مالیک همچنین می تواند پوست را صاف کرده و از چین و چروک آن بکاهد.

اسید مالیک چیست؟
اسید مالیک چیست؟

جوان سازی پوست با کمک اسید مالیک

خرید اسید مالیک می تواند به منظور کاربرد آن در محصولات آرایشی باشد. این محصولات با داشتن اسید مالیک، پوست را شفاف و صاف تر می کند. یکی از دلایلی که باعث پیری زودرس، اگزما، آکنه و برخی از مشکلات پوستی می شود، استرس بالاست. با استفاده از این اسید در انواع کرم ها می توان به جوانسازی پوست کمک کرد. باید توجه کرد که مصرف خارجی این اسید می تواند از مصرف خوراکی آن بهتر باشد.

ایجاد تعادل PH پوست و آبرسانی

از دیگر فواید مالیک اسید برای پوست، هیدراته کردن و حفظ آب پوست است. برای چنین عملکردی، این اسید را با گلوکز و ماده ای شیمیایی که در آلوئه ورا وجود دارد، ترکیب می کنند. میزان PH (سطح اسید و باز) در پوست با کمک اسید مالیک ثابت نگه داشته می شود. در این زمینه اسید مالیک در مقایسه با اسید سیتریک و لاکتیک اسید، بهتر اثرگذار است. با بالا رفتن گنجایش بافری اسید مالیک، مقدار بیشتری از این اسید را می توان در پوست استفاده کرد. باید دقت کرد که اگر مقدار PH به هم بخورد، پوست سد دفاعی خود را از دست داده و بیشتر خشک می شود.

اسید مالیک برای ضد پیری و روشن کردن محل زخم

با خرید اسید مالیک از شرکت های مختلف با برندهای متفاوت می توان آن را به عنوان یک ماده ضد پیری و از بین برنده جای زخم در محصولات آرایشی استفاده کرد. روند از بین رفتن سلول های مرده و جایگزینی سلول های تازه با کمک اسید مورد نظر سریع تر انجام شده و خطوط چین و چروک پوست کاهش پیدا می کند. همچنین این اسید بافت نرم تری به پوست داده و لکه های پوستی را کم می کند. چون فیبرهای کلاژن (به عنوان پروتئینی برای ترمیم و ساخت زخم ها) بیشتری با این اسید ساخته می شود.

رشته های کلاژن در نتیجه ی بالا رفتن سن کاهش پیدا می کنند. یکی از فواید اسید مالیک پیشگیری از تشکیل آکنه است. این اسید سلول های مرده ای را که کنار هم تجمع یافته، تجزیه کرده و مانع تشکیل آکنه و تغییر رنگ می شود. نکته دیگری که باید توجه شود، برای استفاده از انواعی از اسید مالیک که نیاز به نسخه دارند، از نظر پزشک معالج مطلع شوید.

اسید مالیک و درمان فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا ناهنجاری است که در ماهیچه ها باعث خستگی و درد می شود. برخی از تحقیقات نشان می دهد که ترکیب اسید مالیک و منیزیم می تواند باعث کاهش درد در این بیماران شود. ولی هنوز تاثیرات اسید مالیک برای این منظور به طور کامل اثبات نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا