Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

طرز استفاده از رسوب بر کتری و سماور

کتری و سماور از وسایل پر مصرف در منزل محسوب می شوند. این وسایل به مرور زمان و استفاده مکرر از آب های دارای سختی دچار رسوبات آهکی می شوند. این رسوبات ظاهر بدی را در سماور و کتری ایجاد کرده و در برخی موارد می توانند رنگ بدی به آب داده یا آن را بد بو کنند. برای از بین بردن رسوبات روش های مختلفی وجود دارد. یکی از راه های حذف رسوبات، استفاده از رسوب بر کتری و سماور است. رسوب بر کتری و سماور قادر است با حذف رسوبات کتری از کاهش کیفیت آب جوش ممانعت کند. برای خرید رسوب بر کتری و سماور می توان به مراکز معتبر فروش مراجعه نمود. قیمت رسوب بر کتری و سماور در انواع مختلف متفاوت بوده و به شرکت تولید کننده و برند تجاری محصول وابسته است.

توجه شود که برای رسوب بری از کتری و سماور می توان از روش های خانگی مانند استفاده از جوش شیرین را به کار برد.

 سرکه رسوب بر کتری و سماور خانگی

استفاده از سرکه روشی آسان و بی دردسر برای حذف رسوبات محسوب می شود. برای این کار کافیست مقداری سرکه را همراه با آب درون کتری ریخته و اجازه دهید محلول حاصل به نقطه جوش برسد. پس از چند لحظه رسوبات در آب حل خواهند شد.

جوش شیرین رسوب بر کتری و سماور خانگی

جوش شیرین استفاده های خانگی مختلفی دارد.درواقع این محصول می تواند مشکلات زیادی را در استفاده های خانگی حل نماید. در حذف رسوبات کتری می‌توان از ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین استفاده نمود. جوش شیرین را داخل کتری ریخته و سپس بر روی شعله قرار دهید تا بجوشد. رسوبات حل خواهند شد.

داغ کردن کتری

برای حذف جرم های آهکی، می توان کتری را داغ کرده و سپس درون آن آب یخ ریخت. با این روش جرم ها از کتری جدا می شوند. از معایب این روش این است که اگر کتری بیش از حد داغ گردد،  لحیم آن از بین خواهد رفت.

دلایل استفاده از رسوب بر کتری و سماور صنعتی

در قدیم برای از بین بردن جرم ها و رسوبات آهکی داخل سماور از جوهر نمک استفاده می شد. اما جوهر نمک عیب هایی دارد.

  1. نفوذ جوهر نمک به بدنه بیرونی سماور موجب آسیب به آبکاری آن می شود.
  2. پس از شستشو با جوهر نمک بازم است تا چند بار آب سماور را جوشانده و دور ریخت.

بنابراین محصولات رسوب بر کتری و سماور مخصوص با استفاده آسان، توسط شرکت های تولید کننده در بازار عرضه گشت. این ترکیبات قادرند تا سریع و آسان رسوبات را حذف کرده و بعلاوه به کتری و سماور آسیبی وارد نخواهند نمود. برای خرید این محصولات به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

طرز استفاده از رسوب بر کتری و سماور

ابتدا رسوب بر را داخل سماور یا کتری ریخته و سپس آب افزوده و جوشانده می شود. بعد از مدتی مشاهده می شود که رسوبات آهکی کنده شده اند. پس از خالی کردن محتویات کتری یا سماور برای استفاده رسوب زدایی و آماده می گردد.

به ازای هر لیتر آب ، ۱۰۰ گرم از رسوب زدا لازم است. البته این مقدار به شرکت تولید کننده وابسته بوده و ممکن است طرز و مقدار مصرف رسوب زدای کتری و سماور با مارک های تجاری مختلف، متفاوت باشد.

مزایا رسوب بر کتری و سماور خانگی

  • به کتری و سماور آسیب نمی زند.
  • در وسایل طعم ایجاد نمی کند.
  • دارای قدرت تمیز کنندگی و براق کنندگی است.
  • قیمت مناسبی دارد.

تولید کننده رسوب بر کتری و سماور خانگی

تولید کنددگان رسوب زدای کتری و سماور محصولات مختلفی را در بازار عرضه می کنند. این محصولات قادرند تا به طور موثر رسوبات کتری و سماور را بدون آسیب به ساختارشان حذف نمایند. اما هنوز توصیه می شود، ابتدا از رسوب زداهای خانگی مانند جوش شیرین برای حذف رسوبات استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا