Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تبلیغات(رپورتاژ آگهی)

آیا برنامه خودحمایتی فنلاند در سال ۲۰۲۳ اجرایی است؟

اساسا در بین انواع برنامه های مهاجرتی کشور فنلاند، برنامه ای با عنوان خودحمایتی فنلاند محلی از اعراب ندارد! این بدان معناست که نباید فریب تبلیغات گوناگون در اینباره را خورد. منتها اگر شما سرمایه گذار یا کارآفرین خلاق و نوآوری بوده و دارای یک ایده بیزینسی خوبی هستید به شما توصیه می شود برای مهاجرت به فنلاند حتما روی روش سرمایه گذاری این کشور مخصوصا برنامه استارت آپ فنلاند متمرکز شوید. چرا که با آسانترین شرایط و بدون نیاز به حداقل سرمایه می توان به اقامت اروپایی رسید. فقط شرط اساسی این است که شما یک بیزینس پلن قوی ارایه دهید تا مسئولان فنلاندی را از کسب و کار نوآور و سودآورتان مطمئن کند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارایه مشاوره و راهنمایی های لازم درباره انواع روش های مهاجرت به فنلاند ۲۰۲۳ هستند.

درباره برنامه خودحمایتی

یکی از آسانترین روش ها برای مهاجرت به اتحادیه اروپا (EU) برنامه خود حمایتی یا Financially independent program است که بیشترین متقاضی آن نیز معمولا سرمایه گذاران و افراد متمول است. برنامه ای که در برخی از کشورهای اروپایی و آنهم با سهمیه محدود برای متقاضیان فراهم است. کلا در قالب برنامه خودحمایتی، شما فقط با اثبات دارایی ها و شرایط مالی خودتان به اقامت کشور اروپایی دست می یابید. بنابراین در قالب شیوه خودحمایتی، شما در کشورهای اروپایی هدف مثل اتریش، یونان و غیره اجازه کار و کسب درآمد نخواهید داشت. با این توضیح اکنون به مزایا و امتیازات مختلف برنامه خودحمایتی در اروپا می پردازیم:

  • اخذ سریع و آسان مجوز اقامت
  • هزینه پایین مهاجرتی
  • دریافت اقامت خانوادگی
  • مسافرت آسان به کلیه نقاط کشور اروپایی مورد نظر
  • سفر آزادنه به کلیه کشورهای شینگن
  • امکان تحصیل فرزندان در موسسات آموزشی اروپایی
  • امکان اخذ اقامت دائم پس از حداکثر ۵ سال

شرایط برنامه خودحمایتی در اروپا چیست؟

برنامه خودحمایتی یک برنامه سریعی برای اخذ اقامت اروپایی است اما نباید فراموش کرد که خودحمایتی نیز شرایط و قوانین خاص خودش را دارد. جالبتر اینکه شرایط خودحمایتی نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. مثلا در برخی کشورها حداقل درآمد ماهیانه و نیز حداقل پس انداز درخواستی از متقاضیان پایین و در برخی کشورها خیلی بالاست. همچنین در برخی موارد، الزام قانونی به اقامت در کشور مربوطه نیست و یا اشاره به کشوری که منبع درآمدی متقاضیان است، مهم نیست.

شرط اصلی برنامه خودحمایتی اثبات درآمد شخصی معادل حداقل درآمد تعیین شده کشورهاست. درآمدی که از راه کار کردن به دست نیامده باشد. حالا منبع این درآمد ممکن است از طریق فریلانسری، سرمایه گذاری، سود سهام، بیزینس، حقوق بازنشستگی، اجاره ملک و یا دارایی باشد.

مطمئنا نیز حداقل درآمد مشخص شده در قالب برنامه خودحمایتی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. مثلا شرط حداقل درآمد ماهیانه برنامه خودحمایتی اتریش برای متقاضی اصلی حدود EUR 1933 (یورو) است. در حالی که حداقل درآمد ماهیانه در قالب برنامه خودحمایتی یونان در حدود EUR 2000 (یورو) است. در این بین ارایه یکسری مدارک از طرف متقاضیان خودحمایتی نیز الزامی است که از قرار زیر است:

  • مدارک موید مقدار درآمد و نیز قانونی بودن منبع درآمد متقای
  • مدرک موید رابطه اعضای خانواده با متقاضی
  • سند مالکیت یک ملک محلی یا اجاره نامه
  • مدرک مهارت زبان در سطح مبتدی A1
  • پاسپورت ملی معتبر
  • عکس های پاسپورتی
شرایط برنامه خودحمایتی در اروپا چیست؟
شرایط برنامه خودحمایتی در اروپا چیست؟

کشورهای دارای برنامه خودحمایتی کدامند؟

واقعیت این است که روش خودحمایتی یک روش مهاجرتی رایجی در بین تمامی کشورهای اروپایی نیست که مهاجران خارجی به طور گسترده ای بتوانند از آن طریق به کشور مورد علاقه شان مهاجرت کنند. فقط معدود کشورهای اروپایی هستند که برای پذیرش مهاجران خارجی واجد شرایط چنین برنامه ای به آنها ارایه می کنند. متقاضیان متمول نیز از این طریق می توانند از همین طریق نیز به مجوز اقامت موقت، اقامت دائم و حتی شهروندی کشور مربوطه دست یابند. در حال حاضر فقط کشورهای اروپایی زیر هستند که برنامه خودحمایتی را آنهم با شرایط و سهمیه خاص به متقاضیان خارجی ارائه می دهند:

  • پرتغال
  • اسپانیا
  • سوئیس
  • مالتا
  • اتریش
  • یونان

آیا فنلاند برنامه خودحمایتی دارد؟

متاسفانه فنلاند در زمره کشورهای اروپایی که برنامه خودحمایتی ارایه می دهند قرار ندارد. با این توضیح، اکنون تکلیف مشخص است و متقاضیان و علاقه مندان مهاجرت به فنلاند ۲۰۲۳ به جای خودحمایتی می توانند بر روی برنامه سرمایه گذاری فنلاند Finnish Investment program متمرکز شوند. البته در صورتی که سرمایه خوبی دستشان باشد. در ادامه نیز با ما همراه باشید تا با جزییات بیشتری در خصوص برنامه سرمایه گذار فنلاند آشنا شوید.

آیا برنامه خودحمایتی فنلاند در سال 2023 اجرایی است؟
آیا برنامه خودحمایتی فنلاند در سال ۲۰۲۳ اجرایی است؟

گزینه جایگزین برای خودحمایتی فنلاند

سرمایه گذاران خارجی به جای خودحمایتی فنلاند که اصلا وجود خارجی ندارد می توانند توجه اشان را بر روی برنامه جذاب، سودآور و آینده دار سرمایه گذاری در فنلاند متمرکز کنند. شرط اصلی این روش مهاجرتی نیز این است که سرمایه گذار خارجی کسب و کار یا شرکت جدیدی را در فنلاند ثبت کند که پروسه آن نیز معمولا ۲ هفته ای طول می کشد. جالب است بدانید که شما از این طریق بعد از ۲ سال می توانید به اقامت دائمی و پس از ۴ سال به شهروندی فنلاند برسید. جالب است بدانید که هر ساله بیش از ۱۰۰۰ سرمایه گذار به فنلاند مهاجرت می کنند و اگر شما هم مایلید در بین آنها باشید، پس لازم است با شرایط سرمایه گذاری در فنلاند به شرح زیر آشنا شوید:

انواع روش های سرمایه گذاری در فنلاند

به هر حال، شما از طریق برنامه سرمایه گذار فنلاند می توانید به صورت تضمینی برای اخذ اقامت خود اقدام بکنید. کلا برای سرمایه گذاری در فنلاند و اخذ اقامت از این کشور دو نوع شیوه سرمایه گذاری به شرح زیر وجود دارد:

  • سرمایه گذاری در فنلاند از طریق کارآفرینی (ثبت شرکت)
  • سرمایه گذاری در فنلاند از طریق استارت آپ Start- up

در این بین برنامه استارت آپ را می توان بهترین نوع روش سرمایه گذاری در فنلاند به حساب آورد. برنامه ای که به کارآفرینان نوآور و خلاق خارجی این امکان را می دهد تا ایده کسب و کاری خودشان را در کشور فنلاند عملیاتی کرده و به بخشی از اکوسیستم استارت آپ فنلاند تبدیل شوند. بنابراین اگر کارآفرین خارجی بتواند یک استارت آپ موفقی را در کشور فنلاند راه اندازی بکند نتیجتا او به مجوز اقامت استارت آپ فنلاند Finnish Start- up Residence Permit دست خواهد یافت.

معرفی بهترین روش سرمایه گذاری در فنلاند ۲۰۲۳

برنامه استارت آپ فنلاند توجه خیلی از کارآفرینان خارجی را به خود جلب کرده است. برنامه ای که بیشترین امتیازات ممکن را در قبال تامین حداقل شرایط به کارآفرینان خارجی اعطاء می کند. منتها پیش شرط برای موفقیت در این برنامه مهاجرتی داشتن یک بیزینس پلن Business plan خوب و قوی است که بتوان در قالب آن به شرح کامل ایده کسب و کاری پرداخت. ضمنا بر مبنای همین بیزینس پلن است که گزارش صلاحیت مثبت positive eligibility statement برایتان صادر می شود.

پس در وهله اول مرکز توسعه اقتصادی، ترابری و محیط زیست فنلاند به منظور صدور گزارش صلاحیت مثبت به ارزیابی مدل بیزینسی، منابع مالی شرکت استارت آپ، استراتژی بازار و نیز پتانسیل رشد سریع بین المللی شرکت می پردازد. سپس در صورت صدور گزارش صلاحیتی مثبت از سوی این اداره است که اداره مهاجرت فنلاند به درخواست اقامت متقاضیان رسیدگی می کند. در ضمن ناگفته نماند که گزارش صلاحیتی نیز از زمان صدور تا ۲ ماه اعتبار داشته و کارآفرینان خارجی در طی همین مدت مجاز هستند تا در جهت درخواست مجوز اقامت فنلاند اقدام بکنند.

برای اخذ مشاوره های بیشتر درباره برنامه مهاجرتی خودحمایتی اروپا می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. وکلای مجربمان شرایط شما را تحلیل کرده، آن را با قوانین و مقررات خودحمایتی اروپا تطبیق داده و با توجه به اهدافتان به شما در یافتن بهترین راهکار کمک می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا