Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

عرق طارونه و خواص شگفت انگیز آن را بیشتر بشناسید

عرق طارونه دارای خواص گیاهی و درمانی فوق العاده ای است و طارونه از گیاهان دارویی محبوبی است که همه افرادی که طب سنتی را جایگزین مصرف داروی های شیمیایی کردند، آن را می شناسند .

امروزه پزشکان نیز برای درمان بسیاری از بیماریها و مشکلات آن را تجویز می کنند و به مصرف آن توصیه می کنند. از خواص بیشمار این گیاه می توان به تقویت قوای جنسی، ضد درد مفاصل، رفع بیماری های روماتیسمی، مقوی اعصاب، ضد افسردگی، درمان بی خوابی، تقویت دستگاه گردش خون، از بین بردن زردی، مفید برای سلامت قلب و عروق اشاره کرد.

امروزه مصرف طارونه و عرق آن در بین افراد بسیار رواج پیدا کرده است که باعث افزایش تولید آن در دهه های اخیر شده است . در ادامه این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک با خواص گیاهی و درمانی گیاه طارونه بیشتر آشنا می شوید، با ما همراه باشید.

گیاه شناسی طارونه

درخت نخل از آفریده های شگف انگیز خداوند است که همه اجزای این گیاه برای انسان بسیار مفید است . از تنه این درخت برای ساختمان سازی استفاده می شود. جنوب کشور محل اصلی پرورش درختان نخل بوده است.در میان مغز تنه درخت بخشی است که ترد و شیری رنگ می باشد که مزه شیرین و گس دارد که به آن پنیر نخل، مغز درخت خرما گفته می شود و بسیار مقوی و گران است .در آغاز بهار که نخل شکوفه می زند، این شکوفه ها را که به آن طارونه / تارونه می گویند می چینند.طارونه یا غلاف گل نخل عضوی از درخت خرما است که به شکل غلاف چوبی یا بافتی نرم می باشد که سلول های جنسی به شکل رشته هایی حاوی گرده درآن وجود دارد .

از این غلاف گل نخل، طارونه تهیه می کنند . عرق تارونه مقوی است و طارونه دارای طبع معتدلی می باشد و برای قلب بسیار مفید است . عرق طارونه قدمت زیادی ندارد و لی درخت نخل از درختان قدیمی روی زمین بوده است.

عرق این گیاه را غلاف های گل ها و شکوفه های نخل تهیه می کنند به این صورت که این غلاف ها را که بوی مطبوع و خوشایندی دارند را در دیگ می جوشانند. بخار آن را پس از سرد کردن به مایع تبدیل می کنند .به این گیاه دارویی دربیشتر نواحی کشور بخصوص جنوب طارونه و در کرمان کوریشکو می گویند.

ارزش غذایی طارونه

 

طارونه به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا می تواند به عنوان غذای ایده آل برای ورزشکاران استقامتی مانند دونده ها، کوهنوردان مناسب است.طارونه حاوی کمتر از ۲٪ پروتئین، ۰.۵٪ چربی، ۶-۸٪ فیبر، ۱.۸٪ مواد معدنی است . این گیاه دارای محتوای بسیار بالای پتاسیم است و در مقایسه باسایر میوه ها آهن و روی زیادی دارد. همچنین اسید فولیک مهم در طارونه موجود است.

خواص عرق طارونه

 

خواص عرق طارونه چیست

 

عرق طارونه و خواص ضد میکروبی: براساس تحقیقات انجام شده برروی گیاه طارونه مشخص شده است که طارونه خواصی ضدباکتریایی و میکروبی دارد . این گیاه باعث ازبین رفتن باکتری هایی مانند اشرشیا کلی، استافیلو کوکوس، باسیلوس، سالمونلا می شود. این گیاه علاوه بر خاصیت ضدباکتریایی که دارد می تواند از مواد غذایی به طور موثر نگهداری کند و همچنین به عنوان طعم دهنده طبیعی غذا استفاده می شود.

عرق طارونه و درمان بی خوابی: اشخاصی که به اختلالات خوابی و بی خوابی دچار هستند با مصرف عرق طارونه که دارای خاصیت خواب آوری هست، به راحتی می توانند این مشکل را رفع کنند.

عرق طارونه و درمان روماتیسم: اغلب در افراد مسن التهابات و دردهای روماتیسمی و درد مفاصل بیشتر دیده می شود و از شایع ترین دردها می باشد . عرق طارونه با خواصی که دارد می تواند درمان بیماری روماتیسم مفصلی را سرعت ببخشد و درد مفاصل را کم کند.

عرق طارونه و کاهش استرس: ریشه بسیاری از بیماری ها استرس و اضطراب است و مردم برای رهایی از استرس به داروها و آرامبخش های شیمیایی روی آورده اند ولی طارونه با داشتن خواص غنی می تواند باعث کاهش استرس و اضطراب شود.

عرق طارونه و درمان افسردگی: افسردگی یکی از بیماری های رایج قرن حاضر است که با عوارض جانبی همراه است. طارونه با خواصی که دارد می تواند راه حل درمانی خوبی برای افسردگی باشد.

عرق طارونه و افزایش قد: برای اینکه کودکان قد بلندی داشته باشند علاوه بر ورزش و مصرف ویتامین ها، استفاده از طارونه می تواند به عنوان یک ماده غذایی مفید در افزایش رشد قدکودکان موثر باشد. لازم به ذکر است جهت اثر بخشی بیشتر این عرق باید آن را با سایر گیاهان داویی مخلوط کرده و مصرف نمود.

عرق طارونه و رفع پوست زرد: گاهی اوقات ممکن است پوست افراد به رنگ زرد ظاهر شود ،که یکی از حالت های ناخوشایند پوست است و می تواند علل مختلفی داشته باشد . اگر پوست شما به دلایلی زرد رنگ شد، اول باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و سپس باتوجه به تجویز دکتر می توانید برای رفع زردی پوست از طارونه استفاده کنید.

عرق طارونه و تقویت قوای جنسی: طارونه افزایش دهنده قوای جنسی و محرک خوبی می باشد و مناسب آقایانی است که از ضعف قوای جنسی رنج می برند .

خواص عرق طارونه برای بارداری: مصرف طارونه برای باردار شدن سفارش شده است و بهتر است بعد از دوران قاعدگی تا پیش از تخمک گذاری، استفاده شود . این عرق باعث تقویت تخمک گذاری و از بین رفتن تنبلی تخمدان می شود.

موارد منع مصرف عرق طارونه 

  • افرادی که به بیماری تپش قلب مبتلا هستند.
  • افرادی که فشارخون بالا دارند.
  • زنان شیره و باردار نباید از این عرق استفاده کنند.
  • پیشنهاد می شود افراد با مشورت پزشک از عرق طارونه استفاده کنند.

نگهداری عرق طارونه

این عرق را در دمای محیط و دور از نوخورشید نگهداری می کنند.

خرید عرق طارونه

با خرید عرق طارونه و مصرف آن می توانید از خواص شگف انگیز آن بهره مند شوید و سلامتی را برای خود به ارمغان بیاورید. شما می توانید با تهیه شربت از طارونه از طعم دلپذیر و خواص ویژه آن استفاده کنید. طارونه با خاصیت آرامبخشی که دارد خستگی روزانه شما را ازبین خواهد برد .

امروزه کشورهای اروپایی و پیشرفته مصرف داروهای گیاهی را جایگزین مصرف داروهای شیمیایی کرده اند . همیشه این نکته را باید در نظر داشت که داشتن بدن سالم همیشه ارزشمند است . پس برای حفظ آن باید به دنبال مواد غذایی با ارزشی باشیم، طارونه غنی از مواد با ارزشی است و خاصیت درمانی دارد خواصی درمانی مانند تقویت قوای جسمانی، تقویت اعصاب، کاهش درد مفاصل، کاهش افسردگی و… جهت تهیه عرق اصل باید به مراکز فروش معتبر عرقیجات مراجعه کرد.

خواص عرق طارونه

عرق طارونه خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این عرق گیاهی برای بهبود و درمان بسیاری از مشکلات از دوران گذشته تا به امروز کارایی دارد. عرق طارونه حاوی ترکیبات مفید و ویتامین های ضروری مانند C و B است. شما می توانید از این عرق گیاهی برای درمان پوکی استخوان و تقویت سلامت های استخوان های بدن خود استفاده کنید.

برخی از مهمترین خواص این عرق گیاهی شامل بهبود و درمان کم خونی، سرگیجه، بهبود مشکلات گوارشی، درمان مشکلات جنسی، درمان بی خوابی و درمان زردی پوست اشاره کرد. توجه داشته باشید از عرق طارونه در حد اعتدال مصرف کنید و از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید. در طب سنتی عرق طارونه برای غلبه بر صفرا، درمان یرقان، تصفیه خون و افزایش قد کودکان توصیه می شود.

عرق طارونه برای چیست

عرق طارونه، عرق گیاهی است که از غلاف گل های نخل تهیه می شود. این عرق گیاهی بیشتر برای تقویت قوای جنسی استفاده می شود. همچنین از دوران گذشته تا به امروز از عرق طارونه برای افزایش قد کودکان نیز استفاده شده است. این عرق گیاهی خاصیت آرامش بخشی و خواب آوری دارد و افسردگی را از بین می برد. این عرق گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات مفید و مغذی برای تقویت قلب نیز بسیار مفید است.

عرق طارونه طبع

عرق طارونه داری طبع گرم و معتدلی است. این عرق گیاهی برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است. توصیه می شود افراد دارای مزاج گرم از این عرق گیاهی استفاده نکنند.

طریقه مصرف عرق طارونه

مصرف در حد اعتدال عرقیات گیاهی برای استفاده از خواص آنها بسیار مهم است. شما می توانید برای دریافت بهترین نتیجه، عرق طارونه را روزانه سه مرتبه، به میزان نصف استکان بعد از وعده های غذایی خود مصرف کنید. در طب سنتی توصیه شده است، تنها به مدت ۴۰ روز از این عرق گیاهی به صورت مداوم استفاده کنید. بعد یک استراحت ۲۰ روزه به بدن خود، دوباره می توانید از عرق طارونه استفاده کنید.

قیمت عرق طارونه

قیمت عرق طارونه براساس کیفیت و حجم متغیر است. معمولا قیمت این محصول حدود ۲۰ هزارتومان است. برای اطلاع از قیمت عرق طارونه، می توانید به سایت های اینترنتی فروش محصولات گیاهی و یا عطاری های محل خود مراجعه کنید.

عوارض عرق طارونه

این عرق گیاهی فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. در طب سنتی بسیار تاکید شده است آن را در مقدار کم و در مدت زمان معین مصرف کنید. مصرف بیش از حد، عرق طارونه می تواند عوارض جانبی برای سلامتی داشته باشد. مصرف این عرق گیاهی ممکن است، باعث افزایش فشار خون، سردرد، تپش قلب و استفراغ شود. افرادی که آلرژی دارند، باید از مصرف این عرق گیاهی خودداری کنید. همچنین توصیه می شود زنان باردار و مادران شیرده از مصرف این عرق گیاهی اجتناب کنند.

عکس عرق طارونه

عکس عرق طارونه را می توانید در سایت های فروش گیاهان دارویی مشاهده کنید. این عرق گیاهی پرکاربرد به صورت اینترنتی و حضوری قابل خریداری است.

عرق طارونه برای خواب

این عرق گیاهی دارای خاصیت آرامش بخشی است. افرادی که دچار اضطراب، اختلالات خواب و بی خوابی هستند، می توانند با مصرف عرق طارونه مشکلات خود را بهبود دهند. مصرف این عرق گیاهی باعث بهبود کیفیت خواب و درمان مشکل بی خوابی می شود.

عرق طارونه گرمه یا سرد

در طب سنتی عرق طارونه دارای طبع گرم و معتدل است. این عرق گیاهی بسیار مقوی است و برای افراد دارای طبع سرد بسیار مفید و مناسب است.

مضرات عرق طارونه

عرق طارونه یکی از عرقیات مفید برای سلامتی است. همانطور که شرح داده شد این عرق گیاهی خواص بی نظیری برای درمان مشکلات مختلف سلامتی دارد. شما می توانید این عرق گیاهی را به راحتی از عطاری ها تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

تمام گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی در کنار فواید خود در صورت مصرف بیش از حد یا نادرست ممکن است عوارض متعددی برای فرد ایجاد کنند. بنابراین قبل از مصرف هرگونه گیاه دارویی یا عرقیات گیاهی حتما با یک کارشناس طب سنتی مشورت نمایید. علاوه بر این محصولات گیاهی را دقیقا طبق دستورالعمل مصرف کنید تا از مضرات احتمالی آنها پیشگیری کنید.

عرق طارونه را شما می توانید برای درمان بی خوابی، کاهش استرس، درمان روماتیسم، درمان افسردگی و تقویت قوای جنسی مورد استفاده قرار دهید. در خانم ها این عرق گیاهی تنبلی تخمدان را از بین می برد و باعث تخمک گذاری می شود.

با اینحال در صورت مشورت بیش از حد این عرق گیاهی شما ممکن است دچار سردرد، تپش قلب، استفراغ و فشارخون شوید. حتما توجه داشته باشید که در دوران بارداری و شیردهی هرگز از این عرق گیاهی استفاده نکنید زیرا ممکن است برای جنین یا کودک شما مضر باشد.

علاوه بر این موارد منع مصرف عرق طارونه را نیز به خاطر بسپارید. به عنوان مثال افراد مبتلا به تپش قلب و فشارخون بالا نباید از این عرق گیاهی استفاده کنند زیرا ممکن است شرایط آنها را بدتر کند. طبع این عرق گیاهی گرم و معتدل است بنابراین افراد گرم مزاج باید با احتیاط این عرق گیاهی را مورد استفاده قرار دهند. در عوض این عرق گیاهی برای افراد با طبع سرد مفید است.

توجه داشته باشید که نباید برای مدت طولانی از این عرق گیاهی استفاده کنید و دوره مصرف این عرق گیاهی را از حتما از کارشناس طب سنتی بپرسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا