Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

روغن طلا – روغنی لوکس با خواصی طلایی

 

روغن طلا ترکیبی بسیار مفید برای التیام بسیاری از مشکلات پوستی می باشد. اغلب مردم طلا زا وسیله زینتی می دانند و از خواص درمانی آن خبر ندارند. روغن طلا مواد اولیه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد و باعث انتقال سریع ویتامین ها و آنتی اکسیدان های این محصولات به پوست می شود.

ماساژ پوست صورت با طلا برای نخستین بار توسط مصری های باستان تجربه شد . کلئوپاترا ، ملکه معروف مصر در دوران فراعنه ، با تهیه ماسک از طلا و روغن های مخصوص توانسته بود به زیبایی منحصر به فرد دست یابد.با گذشت زمان هنوز هم چهره کلئوپانرا  به عنوان سمبل زیبایی در جهان شناخته می شود.در ادامه این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به خواص روغن طلا و مزایای آن برای زیبایی و سلامتی می پردازیم.

عنصر طلا :

طلا در شیمی با نماد، Au شناخته می شود که از نام انگلیسی آن aurum به معنای «درخشش سپیده دم» گرفته شده است.بر پایه تحقیقات انجام شده طلا کهن ترین دار در زمان باستان بوده است.«طلا کردن» در لغتنامه دهخدا به این صورت تعریف شده است . «به اصطلاح اطبا آنچه بر اندام مالند رقیق آن را طلا و غلیظ آن را ضماد گویند و شعرا مطلق بر مالیدن و اندودن اطلاق کنند.» بعضی از نمک های طلا خاصیت ضد التهابی دارند و برای درمان ورم روماتیسم مفصلی و سل  استفاده می شود . فقط نمک‌ها و ایزوتوپ‌های پرتوزای طلا قابلیت درمان دارند .

 

 

موارد استفاده از روغن طلا :

 

روغن طلا

 

جذب آسان

بهبود بخش جای زخم ها

مرطوب کننده و نرم کننده پوست

جلوگیری از خشکی لب ها

پرایمر مناسب

دفع سموم

لیفت صورت

جوانسازی

آبرسانی

ازبین بردن جای جوش و لک صورت

درخشندگی پوست

از بین بردن چین و چروک

 

خواص روغن طلا برای مراقبت از پوست :

روغن طلا و خواص ضد چین و چروک : هر زنی دوست دارد صاحب پوست روشن، بدون چروک و لکه ها باشد . روغن طلا با خواصی که دارد می تواند باعث تحریک سلول سازی شود و با این عمل باعث جوان سازی پوست می شود . این روغن باعث حفظ خاصیت الاستیک و ارتجاعی پوست می شود و از پدیدارشدن چین و چروک، خطوط ظریف جلوگیری می کند.

 تحریک سلول های پوست : یونهای موجود در طلا در فعال سازی و تحریک سلول ها نقش موثری دارد و این عملکرد باعث بهبود گردش خون و افزایش متابولیسم سلول های پوست می شود و در نهایت ساختار پوست را تقویت و باز سازی می کند.

روغن طلا

 از پیری زودرس پوست می تواند پیشگیری شود : خشکی پوست می تواند منجر به پیری زودرس شود. استفاده از روغن طلا می تواند باعث تعویض و ترمیم سلول های مرده پوست شود و هم چنین با حفظ آب بافت پوستی مانع از خشکی و چین و چروک می شود.

 استحکام پوست می تواند افزایش یابد : با افزایش سن ، استحکام و انعطاف پذیری پوست کاهش می یابد و پوست شل میشود . روغن طلا می تواند خاصیت ارتجاعی به پوست می دهد و. با این عمل باعث جوان سازی پوست می شود . صورت را برای بهبود گردش خون استفاده می‌کنند. این کار باعث درخشش پوست شما می‌شود و سلول‌های جدید را برای رشد تحریک می‌کنند.

سایر خواص  :

 درخشش پوست : با ماساژ دادن پوست صورت با روغن طلا می توانید پوستی درخشان و شفاف داشته باشید . بر اساس تحقیقات انجام شده، روغن خالص طلا باعث بهبود گردش خون می شود. این امر باعث درخشش پوست می شود و سلول های را برای ترمیم و رشد تحریک می کند.

تخریب کلاژن را کاهش می دهد : کلاژن غنی‌ترین پروتئین در بدن انسان می باشد و باعث تقویت پوست می شود. سطح تولید کلاژن بعد از ۲۵ سالگی متوقف می شود ، بعد از آن شما شاهد تغییراتی در پوست خود خواهید بود. با مراقبت پوست با روغن طلا می توانید سرعت روند کاهش کلاژن را کمتر کنید.

مبارزه با رادیکال های آزاد : رادیکال های آزاد مانع جذب اکسیژن به پوست می شود و در نتیجه این عمل ، سلول های پوست خشک می شود و پوستتان چروک می شود. این روغن دارای آنتی اکسیدان فراوانی است و از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند .

یک ضد آفتاب طبیعی : اگر در معرض تابش خورشید قرار بگیریم . تولید ملانین یا رنگدانه دسیاه افزایش پیدا می کند و باعث تیره شدن پوستمان می شود .با مصرف این روغن سطح تولید ملانین کاهش می یابد.

روغن طلا و درمان آلرژِی:

روغن طلا به واسطه خاصیت ضد التهابی به کنترل علائم آلرژی کمک می کند . با کاهش التهاب پوست ، آکنه و تجمع رنگدانه ها کم می شود زیرا التهاب علت اصلی ظهور آکنه ها است.
هم چنین خواص آنتی اکسیدانی در این روغن باعث بهبود گردش خون می شود و باعث کاهش آلرژی و کاهش آکنه می شود.

روغن طلا و بهبود التهابات پوستی :

 

التهاب پوستی یا درماتیت در گام اول ممکن است به شکل بثورات پوستی و لکه های قرمز ظاهر شود . پوست ملتهب را با توجه به علت و شدت بثورات پوستی می توان با درمان های موضعی و حتی روش های خانگی درمان کرد. روغن اصل طلا یک درمان طبیعی جهت تسکین و رفع التهاب پوست استفاده می شود.

 افزایش روند بهبود زخم ها :

 

مطالعات گذشته نشان داده است که روغن طلا در صورت استعمال خارجی می تواند در درمان و بهبود زخم ها موثر باشد . با توجه به اینکه این روغن حاوی خواص آنتی باکتریال ، آنتی اکسیدان و ضد التهاب است . این خواص به اکسیژن کمک می کنند تا وارد سلول شود و روند بهبود زخم را تسریع کند

 بهبود و درمان علائم آرتریت و آرتروز :

 

افرادی که به آرتروز مبتلا هستند درد زیادی را تحمل می کنند و نمی توانند از انگشتان دست و پاها به طور طبیعی و درست استفاده کنند. روغن اصل طلا با توجه به خواص ضد التهاب و تسکین کننده ای که دارد ، باعث تسکین درد آرتروز می شود و علایم مرتبط به این بیماری را کاهش می دهد.

 

طرز استفاده از روغن طلا:

 

ابتدا صورت  را بشویید تا تمیز شود. سپس چند قطره از روغن را به صورت زده ( مواظب باشید وارد چشم و دهان نشود ) و  حدوداً ۱۵ الی ۲۰ دقیقه اجازه دهید روی پوست صورتتان بمان و بعد آن را با یک صابون گیاهی بشویید .می توانید هفته ای ۱ الی ۳ مرتبه از این روغن استفاده نمایید.

برای درمان بافت های آسیب دیده مو و پیشگیری از وزی مو می توان چند قطره از روغن را روی ساقه موهای تمیز ماساژ دهید . همچنین میتوان به عنوان یک مرطوب کننده عالی پس از شستشوی صورت و یا به عنوان زیر ساز آرایش بسیار موثر است. چند قطره از آن پوست را به خوبی نرم و لطیف کرده و درخشش زیبایی می دهد. و برای ماساژ پوست بدنتان می توان پس از حمام استفاده کنید . برای ترمیم ناخن ها هم مناسب می باشد

روغن طلا


زمان ماندگاری روغن طلا :

اعلب روغن های گیاهی نسبت به عوامل محیطی مثل نور و حرارت حساس هستند . این به خاطر این است که پیوند های دو گانه غیر اشباع در آنها به شدت به اکسیده شدن حساس هستند.

بهتر است این روغن در مکان خنک و تاریک نگهداری شود تا بتواند کیفیت تاثیر گذار خود را حفظ کند .

 

عوارض احتمالی روغن طلا :

تاکنون برای مصرف روغن اصل طلا هیچ گونه عوارض جانبی گزارش نشده است  اما بهتر است در مصرف آن مانند تمام روغن ها زیاده روی نکنیم چون ممکن است در بلند مدت شاهد عوارض جانبی آن باشیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا