Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

روغن کلاغ چیست و خواص تخصصی برای رشد مو

 

روغن کلاغ درواقع از پرنده ای به نام کلاغ تهیه می شود . این روغن درطب سنتی در ژاپن  و چین بسیار محبوب است . از این روغن برای درمان مشکلات مو مانند ریزش مو ، شوره سر ، نازک شدن مو استفاده می کنند. جالب است بدانید از این روغن حتی برای برای پرپشت کردن ریش هم استفاده می کنند . به طور کلی روغن کلاغ کاملا تخصصی و ویژه برای درمان مشکلات مو به عمل می کند. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی روغن کلاغ و خواص و مضرات و نحوه مصرف آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

خواص روغن کلاغ :

روغن کلاغ

روغن کلاغ سرشار از ویتامین های  E, C, A است. این ترکیب شامل پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، سدیم است . این روغن برای رشد و تقویت مو، ترکیبات دیگری مانند دیوکسین ،تریگونلین ، رزین ، ساپونین ، کلروفیل ، بتاکاروتن ، تانن ، سیستین و انواع فلانوئیدها ، اسید گالیک ، کاپیلارین را دارد.

همچنین این روغن علاوه بر ترکیبات و ریز مغذی های مفید و مؤثر دارای خاصیت ضد باکتریایی ، ضد قارچی ، ضد عفونی کننده می باشد. از خواص دیگر این روغن می توان به افزایش گردش خون اشاره کرد.موارد زیر از خواص درمانی و فوائد روغن کلاغ می باشد  :

ضدعفونی کننده

رویش ریش آقایان

تقویت مژه

 حاوی ویتامین های E, C, A

خاصیت ضد قارچ

آنتی باکتریایی     

بهبود گردش خون

 تقویت پیاز مو

تیره کننده موهای سفید   

رویش مجدد مو

رشد سریع ابرو

ضد شوره

خواص روغن کلاغ برای درمان ریزش مو :

 

روغن کلاغ

 

امروزه افراد اهمیت زیادی برای ظاهر خود قائل هستند و دوست دارند ظاهری بدون کم و کاست داشته باشند .ریزش مو از نگرانی های رایج بین زنان ومردان است و می تواند دلایل زیادی مانند کمبود پروتئین و مواد مغذی ، مصرف سیگار و دخانیات ، برخی بیماری ها ، استرس و فشار عصبی ، مصرف برخی داروها ، عوامل هورمونی  داشته باشد. روغن کلاغ یک انتخاب موثر برای بهبود رشد مو است. این روغن نه تنها باعث رشد مو می شود بلکه به سلامت ، صافی و درخشندگی و کمک می کند.

تنها کافی است چند قطره از روغن کلاغ را روی پوست سر خود ماساژ دهید .ماساژ دادن منظم این روغن روی کف سر ، گردش خون را در سرتاسر پوست افزایش می دهد . که نتیجه آن جلوگیری از ریزش مو و تقویت پیاز مو و رشد مجدد و طبیعی مو می شود.

روغن کلاغ و  رفع شوره سر :

شوره سر از مشکلات رایج مو است که اغلب افراد در سنین مختلف ممکن است به آن دچار شوند. شوره سر برای شما عارضه إي ایجاد نمی کند و معمولا ضرری ندارد. ولی برای نظافت و زیبایی شما ایجاد مشکل می کند.

دربرخی موارد شوره سر را می توان با اصلاح روش زندگی یا بعضی از درمان های خانگی برطرف کرد. روغن کلاغ می تواند یک درمان مؤثر در این زمینه باشد . این روغن با افزایش جریان خون در پوست سر این عارضه را برطرف می کند.

روغن کلاغ و تیره کننده موهای سفید :

سفید شدن تار های مو فقط مخصوص دوران پیری و کهنسالی نیست . امروزه جوانان زیادی هستند که به علت های مختلف موهای سفیدی در بین موهای سیاهشان دارندو دچار سفیدی مو زودرس شده اند.استفاده دائم از رنگ های شیمیایی باعث آسیب زدن به مو می شود.یکی از بهترین روش های خانگی و طبیعی برای پیشگیری از رشد موهای سفید استفاده از روغن کلاغ است.برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو ها باید ازغذاهای استفاده کنیم که شامل آهن ، پتاسیم ، روی و منگنز باشد.

روغن کلاغ با داشتن مواد معدنی و ویتامین های لازم به حفظ رنگ طبیعی مو کمک کند. برای این منظور موهای خود را با روغن کلاغ ماساژ دهید . هفته إي یک با این کار را انجام دهید و شاهد نتایج شگفت آور آن باشید.

رویش ریش آقایان:

روغن کلاغ

 

رویش ریش برای آقایان اهمیت زیادی دارد .رویش ریش در مردان در سنین بلوغ وبا تغییرات هورمونی  آغاز می شود .هر چه سن افزایش یابد ، موی ریش آقایان ضخیم تر می شود و قسمت بیشتری از صورت آنها را می پوشاند. گاهی اوقات به دلایل مختلف رشد ریش در مردان دچار مشکل می شود.از مشکلات شایع می توان به ریزش سکه إي ، رویش کم  یا نامنظم ریش اشاره کرد.

از سریع ترین راه های تقویت و رشد ریش استفاده از روغن کلاغ است . با ماساژ صورت با نوک انگشتان دست به مدت ۱۰ دقیقه ، این روغن به داخل فولیکول های ریش نفوذ می کند و باعث تحریک و تقویت آن می شود.

رفع قارچ سر :

بیماری قارچ معمولا ساقه مو را درگیر می کند . پوسته ریزی در بیماری قارچ یک درجه بیشتر ازشوره سر است . از عوارض قارچ سر طاسی، سرخی و لکه‌های منظم روی سر همراه است.احتمال ابتلا به این قارچ در استخر، ورزش‌ در محیط عمومی، حضور درمحل کار، آموزشی ، خوابگاه بیشتر است.   روغن کلاغ  با خاصیت ضد قارچ و ضد عفونی کننده و ضد میکروبی می توان باعث از بین رفتن قارچ سر شود.

پرپشت شدن و تقویت مژه و ابرو:

روش های طبیعی زیادی برای پرپشت کردن مژه و ابرو وجو دارد ، روغن کلاغ هم یکی از را ه های درمان خانگی و مؤثر است .این روغن منبع غنی از ویتامین E است . با ماساژ این روغن روی آبرو، جریاخ خون دراین منطق افزایش می یابد و باعث تحریک و تقویت فولیکول ابرو ومژه می شود.

براساس مطالعات انجام شده خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E از ریزش مو جلوگیری می کند.کافی است چند قطره ازروغن کلاغ را بر روی یک برس مژه خود بریزید و آن ها را برس بکشید .

روش استفاده از روغن کلاغ:

در ایران از روغن کلاغ معمولا برای تقویت مو استفاده می کنند . برای حاصل شدن نتیجه مطلوب از این روغن بهتر است در مدت زمان ۶۰ تا ۱۲۰ روز از این روغن استفاده کرد . البته باید این نکته را در نظر داشت این بازه زمانی برای افراد با شرایط مختلف و شدت مشکل متغییر است. ولی به طور معمول این دوره زمانی برای درمان کافی است.

عوارض مصرف روغن کلاغ :

تااکنون هیچ گزارشی در زمینه عوارض مصرف روغن کلاغ انجام نشده است. اما این نکته را باید در نظر داشت مصرف بیش از حد محصولات طبیعی هم می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد درنتیجه در استفاده هر چیزی باید احتیاط کرد.زنان باردار و شیرده تحت هیچ شرایطی نباید از آن استفاده کنند.

هنگام استفاده از این روغن برای پرپشت کردن مژه و ابرو ، باید مراقب بود روغن با چشم تماس پیدا نکند و درصورت تماس هر چه سریع تر ، آن را بشویید . درصورت ایجاد حساسیت با پزشک خود مشورت کنید.

این نکته راباید در نظر داشت ، قبل از استفاده گسترده از این روغن ، حتما آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود ، آن را تست کنید تا مطمئن شوید ، به این روغن حساسیت  و آلرژی ندارید.

 زمان ماندگاری روغن کلاغ :

روغن کلاغ نسبت به نور و حرارت حساس است . بهتر است برای افزایش ماندگاری این روغن ، آن را در مکان تاریک و خنک نگهداری کنیم تا خواص خود را حفظ کند. چرا که نور و گرما ، کیفیت روغن را کاهش می دهد و روند فساد آن را بیشتر می کند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا