Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیمحصولات شیمیایی

نکات مهم واردات مواد شیمیایی به ایران | قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی وارداتی

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره واردات مواد شیمیایی است. همچنین اگر تصمیم به واردات مواد شیمیایی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت محصولات گوناگون در واردات مواد شیمیاییمی‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مواد شیمیایی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت در واردات مواد شیمیایی هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در واردات مواد شیمیایی به روزرسانی می‌شود.

مراکز واردات مواد شیمیایی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز واردات مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و واردکنندگان مواد شیمیایی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، واردات خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا واردات مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مواد شیمیایی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید و فروش مواد شیمیایی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، واردات در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه واردات مواد شیمیایی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

مواد شیمیایی نقش بسیار مهمی در صنایع تولیدی هر کشوری دارند و به همین جهت سهم بزرگی از واردات بسیاری از کشورها را به خود اختصاص می دهند. در کشور ما نیز ۹۰% ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف از طریق واردات مواد شیمیایی تأمین می شود بنابراین با خودکفایی در این بخش می توان به اقتصاد کشور کمک بزرگی کرد.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

مواد شیمیایی وارداتی مورد نیاز صنایع به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان مثال مواد شیمیایی صنعتی، مواد شیمیایی صنایع غذایی، مواد شیمیایی صنایع تصفیه آب، مواد شیمیایی دارویی و آرایشی بهداشتی برخی از کالاهای وارداتی به کشور هستند که هرکدام در یک بخش خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

واردات مواد شیمیایی علاوه بر اینکه باید از یک منبع مطمئن تأمین شود برای حفظ کیفیت مواد شیمیایی شرایط حمل و نقل آنها نیز بسیار حائز اهمیت است. بیشتر مواد شیمیایی وارداتی ایران از راه دریا و از گمرگ شهید رجایی بندرعباس وارد کشور می شوند. در چند سال اخیر به دلیل تحریم های اقتصادی واردات مواد شیمیایی به کشور با چالش های زیادی مواجه شده است و همین مسئله بسیاری از صنایع را نیز تحت تاثیر قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

اهمیت واردات مواد شیمیایی

واردات مواد شیمیایی یکی از کسب و کارهای بسیار پررونق در بسیاری از کشورهای جهان است. از آنجاییکه مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع به دسته های مختلفی تقسیم می شوند بعید است که یک کشور بتواند همه مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع تولیدی خود را تأمین کند.

مواد شیمیایی اولیه مورد استفاده صنایع و کارخانه ها، بسیار متنوع و گسترده هستند و آمار نشان داده است که حدود ۱۱% از کالاهای وارداتی مربوط به مواد شیمیایی اولیه است که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

حتی کشورهای بزرگ صادر کننده مواد شیمیایی نیز برخی از ترکیبات شیمیایی مورد نیاز خود را از سایر کشورها وارد می کنند. اهمیت واردات مواد شیمیایی خیلی بیشتر از آن چیزی است که ما به آن فکر می کنیم. از طرفی برای کشور خودمان که ۹۰% مواد شیمیایی را وارد می کند این اهمیت دو چندان خواهد بود. به همین دلیل تحریم ها اوایل باعث شد بسیاری از صنایع تعطیل شوند و قیمت بسیاری کالاها نیز به همین دلیل چندین برابر شده است.

اهمیت واردات مواد شیمیایی و چالش های آن
اهمیت واردات مواد شیمیایی و چالش های آن

واردات مواد شیمیایی از کدام کشورها صورت می گیرد؟

واردات مواد شیمیایی بسته به نوع و اهمیت کاربردی مواد شیمیایی از کشورهای مختلف صورت می گیرد. اما در شرایط فعلی به دلیل تحریم های تحمیلی از سوی آمریکا چین بزرگترین شریک تجاری ایران در تأمین مواد شیمیایی است. اما تأمین این ترکیبات از کشورهای دیگری مانند امارات متحده عربی، کره، ترکیه و آلمان نیز هنوز صورت می گیرد.

این ترکیبات توسط شرکت های بازرگانی موجود در کشور وارد شده و پس از گذشتن از قوانین گمرک به دست مصرف کنندگان که صنایع و کارخانه های مختلف هستند، می رسند. در شرایط تحریم ها تأمین بسیاری از مواد شیمیایی چالش برانگیز است و سالها است که کشور ما در این زمینه متضرر می شود.

ایران به دلیل داشتن منابع گازی، نفتی و معدنی فراوان می تواند با تاسیس شرکت های دانش بنیان در رابطه با تأمین مواد شیمیایی بهتر عمل کند و وابستگی ۹۰% خود را به واردات کاهش دهد و حتی به یک صادرکننده تبدیل شود. با این حال این روند نیازمند زیرساخت هایی است که ممکن است سالها طول بکشد.

محصولات پر مصرف در واردات مواد شیمیایی

بر اساس آمار موجود بیشترین اقلام شیمیایی وارداتی به کشور شامل تولوئن، اسید فورمیک، آمونیاک، اسید سولفوریک، کربن تتراکلراید، کلروفرم، متانول، اتیلن گلایکول، استون، گلیسرول، هگزان، اسید استیک گلاسیال، فنل، اسید هیدروکلریک و بسیاری از ترکیبات دیگر هستند. این ترکیبات شیمیایی در ساخت بسیاری از فراورده ها و کالاها مورد استفاده قرار می گیرند و عدم تأمین آنها می تواند مشکلات بزرگی به وجود بیاورد.

لیست مهمترین مواد شیمیایی وارداتی

  • مواد شیمیایی صنعتی
  • مواد شیمیایی صنایع غذایی
  • مواد شیمیایی دارویی
  • کود های کشاورزی
  • صنایع آرایشی بهداشتی
  • مواد شیمیایی صنایع تصفیه آب
  • صنایع تولید محصولات شوینده
  • حلال های شیمیایی
  • مواد شیمیایی صنایع تولید لاستیک
  • مواد شیمیایی صنایع آبکاری
  • ترکیبات صنایع رنگ و رزین
اهمیت واردات مواد شیمیایی و چالش های آن
اهمیت واردات مواد شیمیایی و چالش های آن

روند واردات مواد شیمیایی شامل چه مراحلی است ؟

برای واردات یک کالا اعم از مواد شیمیایی یا هر کالای دیگری باید نکات زیر را مورد نظر قرار داد:

  • ابتدا کالای مورد نظر کاملا بررسی و شناسایی کنید.
  • قوانین واردات کالای مورد نظر را بررسی کنید در این رابطه می توانید از افراد و شرکت های تجاری کمک بگیرید.
  • برای آگاهی از تغییرات قوانین و دستیابی به اطلاعات به روز رسانی شده می توانید از شرکت های صادرات و واردات مشاوره بگیرید.

اطلاعات لازم برای شناختن کالا بسیار مهم است و باید کد تعرفه یا HS را به عنوان شناسه آن کالا مشخص کنید و در نهایت شرایط حمل و نقل کالا به برای صرفه جویی در هزینه ها و همچنین حفظ کیفیت کالا را مورد نظر قرار دهید.

واردات مواد شیمیایی از ترکیه

واردات مواد شیمیایی از کشورهای آسیایی نسبت به گذشته افزایش یافته است و یکی از کشورهایی که ایران در این زمینه با آن در تعامل است کشور ترکیه است. در حال حاضر مواد شیمیایی مختلفی از ترکیه وارد کشور می شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات شیمیایی که از ترکیه وارد کشور می شود شامل فلز کبالت، پودر آگار، مواد ضد انفجاری، پودر بیکربنات سدیم، نیتروژن اکسید و غیره است.

آمار واردات مواد شیمیایی

واردات مواد شیمیایی از کشورهای مختلفی صورت می گیرد. آمارها نشان می دهد ایران از کشورهای چین، امریکا، ترکیه، امارات متحده عربی، کره و غیره ترکیبات شیمیایی مختلفی را وارد می کند. برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی، تصفیه آب، صنایع دارویی، کشاورزی و کودها و صنایع آرایشی- بهداشتی به صورت وارداتی وارد کشور می شود.

مواد شیمیایی که در ایران تولید نمیشود

برخی از مواد شیمیایی که در ایران تولید نمیشود به صورت وارداتی وارد کشور می شوند تا نیاز تولیدکنندگان را برطرف کنند. این ترکیبات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند تا هیچ وقفه ای در تولیدات داخلی صورت نگیرد. در حال حاضر واردات و صادرات ترکیبات شیمیایی در جهان بسیار گسترده است تا مواد شیمیایی مورد نیاز تولید کنندگان راحت تر تامین شود.

واردات مواد شیمیایی از چین

واردات مواد شیمیایی از چین طی سالهای اخیر به بطور گسترده ای افزایش یافته است. ترکیبات شیمیایی ساخت کشور چین کیفیت خوبی دارند و در صنایع مختلف برای رفع نیاز تولید کنندگان مورد استفاده قرار می گیرند. واردات ترکیبات شیمیایی از چین در دوره تحریم ها نقش قابل توجهی در حفظ تولیدات داخلی ایران دارد.

لیست مواد شیمیایی تولید داخل

در حال حاضر تعداد زیادی از مواد شیمیایی در داخل کشور تولید می شوند و حتی به کشورهای دیگر نیز صادر می شود. برای دسترسی به لیست ترکیبات شیمیایی تولید داخل می توانید در سایت های اینترنتی جستجو کنید.

صادرات مواد شیمیایی

صادرات مواد شیمیایی تجارت پر رونقی است که کشور ایران نیز به دلیل توانمندی در صنعت پتروشیمی امکان بهره برداری از این صنعت را دارد. در حال حاضر ایران ترکیبات شیمیایی مختلفی را به کشورهای همسایه خود از جمله عراق، پاکستان، گرجستان و افغانستان صادر می کند.

شرکت واردات مواد شیمیایی

شرکت های زیادی در کشور در زمینه واردات مواد شیمیایی فعالیت می کنند تا نیاز تولیدکنندگان را به مواد اولیه برطرف کنند. این شرکت ها انواع ترکیبات شیمیایی را با برندهای مختلف جهت استفاده در صنایع مختلف از کشورهای سراسر جهان با کیفیت های مختلف وارد کرده و در بازار ایران توزیع می کنند.

مراحل واردات مواد شیمیایی

واردات مواد شیمیایی مراحل مختلفی دارد که قبل از اقدام به این کار باید از مراحل آن با خبر باشید. قبل از هر چیز باید ممنوعیت ورود کالای مورد نظر خودتان را بررسی کنید. سپس مجوزهای لازم باید از سازمان های مرتبط اخذ شوند.

ابتدا باید مشخصات محصول مورد نظر خود را به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کنید تا برای آن برچسب ایجاد شود. سپس باید با فروشنده این محصولات در رابطه با قیمت و نحوه پرداخت وارد مذاکره کنید. پس از توافق باید روش های حمل و نقل، هزینه گمرکی، عوارض بازرگانی و غیره را مشخص کنید. برای ترخیص از گمرک نیز باید مجوزهای لازم را اخذ کنید.

قوانین واردات مواد شیمیایی

همه کالاهای وارداتی به کشور بطور مستقیم به دست مصرف کننده نمی رسد بلکه ابتدا تحویل گمرک کشور می شود و ترخیص کالا را باید از گمرک انجام داد. در کشور ما بیشتر واردات کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس و گمرک فرودگاه امام خمینی صورت می گیرد.

در این رابطه باید در نظر داشت که هزینه های دیگری ازجمله هزینه بیمه، گمرک، بازرسی کالا، هزینه های حمل و نقل و تخصیص ارز نیز به هزینه اولیه کالا اضافه می شود.

اهمیت واردات مواد شیمیایی و چالش های آن
اهمیت واردات مواد شیمیایی و چالش های آن

مجوزهای لازم برای واردات مواد شیمیایی

مجوزهای لازم برای واردات مواد شیمیایی بر اساس نوع آن به یک وزاتخانه مربوط است که حتما قبل از واردات کالا باید نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنید. موارد زیر برای راهنمایی ارائه می گردد:

  • مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید دارو ( وزارت بهداشت )
  • ترکیبات شیمایی مورد استفاده در دسته آب و فاضلاب شهری( وزارت نیرو )
  • مواد شیمیایی مورد نیاز دانشگاه و مدارس با کاربرد آموزشی ( وزارت آموزش عالی )
  • مواد شیمیایی آلی و معدنی تقویت خاک، آفت کش و کود و…( وزارت جهاد کشاورزی)
  • مواد شیمیایی مورد استفاده در دسته کارخانه های نفتی و حفاری ( وزارت معدن و تجارت )
  • مواد محترقه ( وزارت کشور )

شرایط نگهداری مواد شیمیایی نیز برای واردات این کالاها جهت حفظ کیفیت بسیار حائز اهمیت است و باید قبل از سفارش ترکیبات شیمیایی کاملا این شرایط و امکانات لازم برای نگهداری آنها در دمای خنک جهت حفظ ساختار ترکیبات شیمیایی که ممکن است با شرایط دمایی تغییر کند را مورد نظر قرار دهید.

پرسش و پاسخ واردات مواد شیمیایی

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت واردات مواد شیمیایی چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید و استعلام قیمت واردات مواد شیمیایی، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

 

 

واردات مواد شیمیایی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان واردات مواد شیمیایی، یافتن خریداران، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین وارد کنندگان مواد شیمیایی و خریداران در فرایند واردات مواد شیمیایی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین واردکنندگان مواد شیمیایی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های وارد کنندگان محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه واردات مواد شیمیایی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع گوناگون به ویژه صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. آیا آماری وجود دارد، که واردات مواد شیمیایی از ترکیه در سال چند میلیون دلار است؟

    قطعا اتحادیه مواد شیمیایی، به این آمار واردات به تفکیک مواد شیمیایی دسترسی دارد؛ آیا شما می توانید برای دسترسی به این اطلاعات به ما کمک کنید؟

  2. مدتی پیش با چند سرمایه‌گذار داخلی جلساتی داشتیم، یکی از موارد بحث تولید مواد شیمیایی در داخل ایران بود؛ اما متاسفانه لیست مواد شیمیایی که ایران تولید نمی‌شوند در دسترس ما نیست.

    با اتحادیه صحبتی نشده است، اما تجربه مثبتی از همکاری با اتحادیه‌ها و اصناف نداریم.

    به نظر می رسد که شما به چنین اطلاعاتی دسترسی دارید؛ آیا امکان یا شرایط همکاری دارید؟

  3. سلام.
    خدا رو شکر تو این شرایط اینترنت باز می تونم از شما راهنمایی بخوام؛
    دنبال جدول یا فایل اکسلی هستم که آمار واردات مواد شیمیایی رو به تفکیک انواع مواد و کشور صادرکننده داشته باشه.

    تو اینترنت اطلاعات بدرد بخوری پیدا نمیشه ، از چه سازمان یا نهادی این اطلاعات قابل دسترسی هست؟

  4. به نظر می رسه که واردات مواد شیمیایی از چین در سالهای اخیر بیشتر شده، چیزی که برام عجبیه این هست که یعنی واقعا کیفیت مواد شیمیایی چینی از مواد شیمیایی هندی و ژاپنی بیشتره؛ یا فقط به خاطر کاهش قیمت از چین واردات بیشتری داریم؟

    به هر حال هند هم یکی از قطب های مواد شیمیایی در دنیاست

  5. عمده فروش و واردات مواد شیمیایی به ایران از کشورهای آسیایی مثل هند و چین انجام می شود ، آیا این مسئله به خاطر تحریم و قیمت پایین تر واردات است یا اینکه این کشورها در حوزه تولید جهانی هم در میان تولیدکنندگان مواد شیمیایی دارای اعتبار و قدرت هستند؟

  6. به شما و همه همکارانتان خسته نباشید می گم.

    از طریق سرچ گوگل نتونستم مواردی که مد برسم. الان که با سایت شما آشنا شدم و فهمیدم که بطور تخصصی در زمینه مواد شیمیایی فعالیت می کنید؛ آیا مقاله یا صفحه ای در این سایت وجود داره که لیست مواد شیمیایی تولید داخل در اون اومده باشه؟

  7. برای کسی که هنوز کارت بازرگانی نداره و در حال گرفتن کارت بازرگانی هست؛ مراحل واردات مواد شیمیایی چطور هست؟

    اگر تصمیم بگیرم که یک یا چند نوع ماده شیمیایی وارد کنم، آیا برای مبلغ و وزن واردات محدودیتی درنظر گرفته شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا