Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص لاغری اسپیرولینا چیست و از فواید آن چه می دانید؟

قرص لاغری اسپیرولینا یک قرص کاملا طبیعی برای کاهش وزن می باشد ، این قرص لاغری محصول یک شرکت ایرانی به نام ریحان نقش جهان می باشد. اسپیرولینا یک جلبک دریایی به رنگ سبز می باشد که به دلیل خواص فراوانی که دارد ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، به گونه ای که ناسا اعلام کرده است  قصد کشت این جلبک را در یکی از کمپ های فضایی خود دارد.

این قرص لاغری باعث افزایش متابولیسم بدن ، بهبود عملکرد روده  ، کاهش جذب چربی در بدن و در نهایت باعث کاهش اشتها می شود . تحقیقات انجام شده نشان داده است که مصرف عصاره این جلبک می تواند اثر مطلوبی بر کاهش وزن و لاغری داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب قرص لاغری اسپیرولینا و خواص بی نظیر آن شما را به مطالعه این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک دعوت می کنیم.

اسپیرولینا چیست؟

اسپیرولینا نوعی جلبک دریایی می باشد که براساس تحقیقات انجام شده خاصیت بسیار زیادی برای لاغری دارد. این جلبک دریایی  دارای مقدار بسیار زیادی پروتئین و ویتامین برای بدن است به همین دلیل اسپیرولینا یک مکمل غذایی عالی برای افرادی می باشد که دارای رژیم غذایی گیاهی هستند. تحقیقات و بررسی های انجام شده در مورد این جلبک دریایی نشان داده است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بسیار زیادی است که می تواند به تنظیم سیستم ایمنی و عملکرد کلی بدن کمک بسیار زیادی کند.

فواید مصرف قرص لاغری اسپیرولینا

مکمل غذایی فوق العاده خوب

این قرص لاغری غنی از ویتامین ها و پروتئین ها می باشد و به همین دلیل به عنوان یک مکمل غذایی می تواند در رژیم غذایی افراد قرار بگیرد و بدون داشتن هیچ عارضه جانبی خاصی نیاز های بدن را تامین کند .

کاهش وزن و لاغری

این جلبک دریایی یک نوع مکمل غذایی می باشد که می تواند نیازهای بدنی شما را کاملا تامین کند و از کالری بسیار کمی برخوردار است. این ترکیب گیاهی حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشد که می تواند شما را تا مدت طولانی سیر نگه دارد. همچنین به علت داشتن فیبر بسیار زیاد ، یک ترکیب چربی سوز به شمار می رود. فیبر به مدت طولانی تری در معده باقی می ماند و باعث می شود اشتهای کمتری داشته باشید.

علاوه بر این فیبر موجود در این قرص لاغری ، به تولید باکتری های روده کمک کرده و باعث می شود غذا سریع تر هضم و دفع گردد. دفع سریع غذا، مانع از جذب تمام مواد غذایی در بدن می شود که به معنای کاهش کالری دریافتی در هر وعده غذایی و حتی میان وعده می باشد . تحقیقاتی که بر روی تاثیرات این قرص لاغری در سال ۲۰۱۶ انجام شد نشان داد که افرادی که به مدت ۳ ماه به طور منظم از قرص لاغری اسپیرولینا استفاده کردند شاخص توده بدنی یا BMI آن ها بسیار کمتر شده بود و توانسته بودند کاهش وزن داشته باشند.

قرص لاغری اسپیرولینا چیست و از فواید آن چه می دانید؟
قرص لاغری اسپیرولینا چیست و از فواید آن چه می دانید؟

بهبود سلامت سیستم گوارشی بدن

تحقیقات انجام شده برای بررسی تاثیرات این قرص لاغری در سال ۲۰۱۷ نشان داد که این قرص بر روی باکتری های روده و عملکرد آنها بسیار مفید می باشد. نتایج بدست آمده نشان دادند که این قرص لاغری می تواند از باکتری های مفید روده محافظت کرده و به رشد آن ها کمک کند. در نهایت می توان گفت که این قرص لاغری دارای خاصیت پروبیوتیک است و با بهبود عملکرد روده ها تا حد زیادی می تواند فرد مصرف کننده را از شر ابتلا به یبوست و سموم اضافی بدن راحت کند.

کنترل بیماری دیابت

این قرص لاغری تا حدود بسیار زیادی می تواند سطح قند خون ناشتا را در افراد مصرف کننده کاهش دهد. قند خون ناشتا یک مشکل رایج در بین افراد دیابتی نوع ۱ و ۲ می باشد ، استفاده از قرص لاغری اسپیرولینا می تواند به حل این مشکل و کنترل دیابت به بسیاری از افراد  کمک کند . هم چنین بسیاری از محققان معتقدند که این قرص لاغری  به دلیل  داشتن خواص آنتی اکسیدانی موجود در عصاره اسپیرولینا ، می تواند در درمان دیابت نوع ۱ نیز مفید واقع شود .

کاهش کلسترول خون

وجود برخی از آنتی اکسیدان ها در قرص لاغری اسپیرولینا از اکسید شدن ساختارهای چربی جلوگیری می کند. ساختارهای چربی در بدن می توانند اکسید شوند و باعث بوجود آمدن بسیاری از بیماری ها در افراد دارای اضافه وزن شوند. مطالعات نشان داده است که مصرف این نوع از قرص لاغری می تواند کلسترول خون را کاهش دهد. کلسترول یک چربی ناسالم در بدن است که می تواند باعث گرفتگی رگ ها و ایجاد بیماری های قلبی و عروقی گردد.

مصرف این قرص لاغری به مقدار بسیار زیادی باعث کاهش کلسترول خون و افزایش کلسترول خوب (HDL) در بدن  می شود . نتایج بدست آمده از یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داده است که مصرف روزانه ۱ گرم عصاره جلبک دریایی اسپیرولینا باعث کاهش کلسترول خون در کل شرکت کنندگان پس از ۳ ماه شده است .

کاهش فشار خون

تحقیقات انجام شده بر روی اثرات عصاره جلبک دریایی اسپیرولینا نشان داده است که این عصاره تاثیر بسیار مثبتی بر روی کاهش  فشار خون دارد. مصرف این قرص لاغری به طور منظم به مدت ۳ ماه می تواند فشار خون و وزن فرد را کاهش دهد و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند. این عصاره با تولید اکسید نیتریک در بدن باعث کاهش فشار خون می شود . اکسید نیتریک یک مولکول سیگنالیک است که باعث می شود رگ های خونی شل و گشاد شده و فشار خون را کاهش می دهد.

افزایش متابولیسم بدن

مصرف این قرص لاغری می تواند باعث افزایش متابولیسم بدن شود. افزایش متابولیسم باعث افزایش سطح انرژی بدن و افزایش کالری مصرفی در هر روز در فرد مصرف کننده می شود و این دقیقا همان چیزی است که برای کاهش وزن بدن به آن نیاز خواهیم داشت . تحقیقات انجام شده نشان داده است که مصرف روزانه  ۶ میلی گرم جلبک دریایی اسپیرولینا باعث عملکرد بهتر هورمون های بدن، افزایش اثرات متابولیکی در بدن ، کاهش وزن  و افزایش کیفیت و سلامت زندگی فرد می شود.

قرص لاغری اسپیرولینا چیست و از فواید آن چه می دانید؟
قرص لاغری اسپیرولینا چیست و از فواید آن چه می دانید؟

کاهش علائم آلرژی

عصاره گیاهی موجود در این قرص لاغری می تواند علائم آلرژی را تسکین داده و هیستامین  تولید شده در بدن را کاهش دهد. کاهش آبریزش بینی، عطسه کردن ، گرفتگی بینی و خارش علائم آلرژیکی هستند که مصرف این قرص لاغری می تواند آن ها را بدون بروز اثرات جانبی بهبود دهد.

سم زدایی بدن

انسان های بسیار زیادی در معرض مسمومیت ناشی از آشامیدن آب های آلوده و سایر منابع آلاینده می باشند. این قرص لاغری دارای خواص ضد عفونی کننده است و می تواند اثر آلاینده هایی مانند آرسنیک ، فلوراید ، آهن ، جیوه و سرب را در بدن از بین ببرد.

بهبود سلامت روان و خلقی

عصاره جلبک دریایی اسپیرولینا منبع بسیار غنی از تریپتوفان می باشد . این ترکیب  باعث تولید هورمون  سروتونین در بدن می شود که یک هورمون مهم در سلامت روان می باشد. بسیاری از مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب در بدن به علت کاهش سطح سروتونین در بدن ایجاد می شود . به همین دلیل مصرف مکمل های حاوی تریپتوفان مانند قرص لاغری اسپیرولینا می تواند در حل مشکلات خلقی و بهبود سلامت روان نقش مهمی داشته باشد.

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی

فیکوسیانین موجود در این قرص لاغری یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد . این آنتی اکسیدان به مقدار  بسیار زیاد در این جلبک دریایی وجود دارد و باعث ایجاد رنگ منحصر به فرد سبز آبی در آن شده است. رادیکال های آزاد موجود در بدن یک خطر بالقوه برای سلامتی بدن می باشند و می توانند علاوه بر ایجاد بیماری های مختلف به DNA سلول های بدن حمله کرده و به آن آسیب برسانند. فیکوسیانین موجود در این قرص لاغری از فعالیت رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند.

بهبود بیماری کم خونی

کم خونی یک مشکل رایج در بزرگسالان است که منجر به ضعف و خستگی طولانی مدت  در آنها می شود. اشکال مختلفی از این بیماری وجود دارد که کاهش هموگلوبین یا گلبول های قرمز رایج ترین نوع آن می باشد. تحقیقات نشان داده است قرص لاغری اسپیرولینا می تواند میزان هموگلوبین گلبول های قرمز خون را افزایش داده و عملکرد ایمنی بدن را بهبود بخشد.

قرص لاغری اسپیرولینا چیست و از فواید آن چه می دانید؟
قرص لاغری اسپیرولینا چیست و از فواید آن چه می دانید؟

بهبود عملکرد کبد

این قرص لاغری حاوی مقادیر زیادی ویتامین و پروتئین می باشد  که باعث سلامت  و بهبود عملکرد کبد می شود . کمبود ویتامین و پروتئین ها می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد کبد یا از کار افتادن آن گردد. این قرص لاغری حاوی مقادیر زیادی پتاسیم نیز است که نقش بسیار مهمی در تولید آنزیم های کبدی دارد .

مفید برای سلامت پوست

وجود ویتامین های مختلف در این قرص لاغری  باعث درخشانی و رطوبت پوست می گردد . وجود این ترکیبات  در این قرص لاغری از فعالیت رادیکال های آزاد در پوست جلوگیری کرده و روند پیر شدن و چروک شدن پوست را به تاخیر می اندازد. وجود مقادیر زیاد GLA در این قرص لاغری اکسیژن رسانی به پوست را افزایش داده و حالت کشسانی پوست را بهبود می بخشد .

روش مصرف قرص لاغری  اسپیرولینا

  • مصرف این قرص در بزرگسالان بین ۴ تا ۶ عدد در روز می باشد.
  • بهتر است این قرص لاغری را یک ساعت پیش از وعده های غذایی مصرف کنید.
  • اگر به دنبال افزایش وزن و درمان سوء تغذیه هستید یک ساعت پس از صرف غذا این قرص را مصرف کنید .
  • در صورت نیاز می توانید مصرف قرص را تا ۸ الی ۱۲ عدد در روز افزایش دهید.
  • برای مصرف کودکان می توانید نصف و یا یک چهارم این مقدار را مصرف کنید.

عوارض جانبی مصرف قرص لاغری اسپیرولینا

با توجه به گیاهی بودن این قرص ، در صورتی که از دوز مشخص شده ، بیشتر استفاده نشود عارضه جانبی خاصی متوجه مصرف کننده نمی شود .

موارد منع مصرف قرص لاغری اسپیرولینا

افراد دارای بیماری های خود ایمنی بهتر است قبل از مصرف این قرص با پزشک معالج خود مشورت کنند.

افراد مبتلا به بیماری فنیل کتونوری باید از مصرف این قرص خودداری کنند.

مصرف این قرص در دوران بارداری و شیردهی با اجازه پزشک امکان پذیر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا