Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

بالشتک یا زیر نشیمنی طبی چیست و چه فوایدی دارد؟

بالشتک یا زیر نشیمنی طبی برای حفظ وضعیت ستون فقرات در حالت نشسته بسیار مفید است و به افراد کمک می کند در حین نشستن های طولانی دچار کمردرد و مشکلات دیگر نشوند.متخصصان بهداشتی از وسایل مختلفی برای تثبیت موقعیت بیماران برای روش های مختلف درمانی استفاده می کنند و آنها را برای استفاده در منزل توصیه می کنند تا به بهبود و  پیشرفت های درمانی کمک کنند.

بالشتک درمانی طیف گسترده ای از بالشتک های پزشکی  با برخی برش های دقیق هم برای کلینیک و هم برای استفاده در منزل هستند تا راحتی بیشتری برای بیماران فراهم کنند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مزایای بالشتک یا زیر نشیمنی طبی

نشستن روی صندلی اداری در تمام طول روز می تواند عامل اصلی استرس در پشت و کمر شما باشد. خوشبختانه ، این بالشتک ها می توانند کمی راحتی در روز کاری به شما هدیه بدهند. این زیرنشیمنی های طبی مخصوصاً برای افراد بعد از جراحی ، دچار کمردرد یا کسانی که دچار اسپوندیلوز هستند، بسیار مناسب است زیرا تمرکز آن ها بر از بین بردن فشار از روی مهره های کمر شماست. بالشتک های طبی برای مطابقت با شرایط مختلف پزشکی زیر طراحی شده اند:

  • برای حمایت از بدن در حالت نشسته
  • برای حمایت از تنه بدن
  • برای حمایت از اندام های بدن

همچنین بالشتک های پزشکی برای پشتیبانی و یا تنظیم مجدد ستون فقرات کمر طراحی شده اند. وظیفه این بالشتک ها با بریدگی های مختلف از بین بردن فشار موجود بر ناحیه انتهایی ستون فقرات است.

بالشتک یا زیر نشیمنی طبی چیست و چه فوایدی دارد؟
بالشتک یا زیر نشیمنی طبی چیست و چه فوایدی دارد؟

فواید سلامتی بالشتک یا زیر نشیمنی طبی

اگر با کمردرد دست و پنجه نرم می کنید احتمالاً می دانید که چه مشکلات بزرگی می تواند در زندگی روزمره شما ایجاد کند. اگرچه گزینه های زیادی برای تسکین بخشی از این درد وجود دارد  اما یک روش آسان برای افزودن کمی آرامش بیشتر در روز بدون داروها نیز وجود دارد.

اگر از فتق دیسک ، سیاتیک یا آسیب استخوان دنبالچه رنج برده اید بالشتک یا زیر نشیمنی طبی ناجی کمر شماست. زیرا کمر شما روی کوسن ساخته شده از فوم حافظه با انحنای خاص قرار می گیرد که شما از همه جهت احساس راحتی کنید. این بالشتک ها به طور خاص برای از بین بردن فشار بر روی استخوان دنبالچه طراحی شده است.

یکی از بهترین قطعات در مورد این بالشتک ها این است که می توان از  آنها  در هر کجا – در دفتر کار ، اتومبیل یا خانه استفاده کرد. همچنین از وضعیت بهتر بدن پشتیبانی کرده و باعث تسکین کمر و تراز کلی بدن شما می شود. این بالشتک ها در ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند و دارای دستگیره مناسبی هستند که به حمل و نقل کمک می کند.

بهتر است بدانید:

این بالشتک توسط بندها و سگک های قابل تنظیم ارائه می شود که اطمینان حاصل کنید دقیقاً همان جایی که روی صندلی انتخاب می کنید و با توجه به قرارگیری بدن شما در یک جای ثابت باقی بماند.

بالشتک های طبی از کف کانتور شده و قالب زده شده هستند که برای تسکین درد عمومی ، درد سیاتیک یا زخم ناشی از فشار عالی است. آنها بسیار جمع و جور هستند و برای سفر نیز مناسب می باشند.

طراحی بالشتک ها بر روی از بین بردن فشار از پایین کمر شما متمرکز است و باعث می شود استخوان دنبالچه روی سطح نشیمن قرار گیرد بدون اینکه لمس شود. این کار را با برش هایی انجام می دهد که فضای لازم برای استخوان دنبالچه را فراهم می کند.

زیرنشیمنی های طبی شامل روکش قابل شستشو و کف ضد لغزش هستند که به شما اطمینان می دهد در تمام طول روز احساس امنیت و راحتی کنید.

نکات مهم در رابطه با بالشتک یا زیر نشیمنی طبی

اکثر بالشتک ها بادی هستند و یا از فوم حافظه ساخته شده اند و گرچه لزوماً یک بالشتک بهتر از بقیه نیست ، اما مهم است که قبل از انتخاب آنها بدانید که چه چیزی نیاز دارید. به گفته فیزیوتراپیست ها  بالشتک های بسیار محکم ناراحت کننده هستند. یک فوم حافظه ضخیم نیز می تواند در بعضی موارد ، بیش از حد فشرده شود و هیچ مزیتی نداشته باشد.

بالشتک های بادی امکان تنظیم سفتی و همچنین توانایی تغییر وزن و فعال سازی عضلات اصلی شما را در طول روز فراهم می کنند. اگر در حال بهبودی از آسیب هستید یا به چیزی با ثبات تر احتیاج دارید ، یک بالشتک فوم حافظه با فرم ثابت با کمی قابلیت تغییر دقیقاً همان چیزی است که می خواهید. به این فکر کنید که به چه نوع پشتیبانی نیاز دارید ، سپس یک بالشتک را پیدا کنید.

بالشتک یا زیر نشیمنی طبی چیست و چه فوایدی دارد؟
بالشتک یا زیر نشیمنی طبی چیست و چه فوایدی دارد؟

بندهای قابل تنظیم

هنگامی که از بالشتک کمردرد بر روی صندلی استفاده می کنید باید به دنبال گزینه ای باشید که دارای بندهای قابل تنظیم باشد. در غیر این صورت ، می توانید بالش را در حین استفاده به جای بهینه منتقل یا بلغزانید که درد شما را تسکین دهد.

شکل و برجستگی

اگر هدف از خرید بالشتک تکیه گاهی برای پشتیبانی بیشتر است ، یکی از مهمترین مواردی که باید بررسی شود این است که آیا می تواند با فرم بدنی منحصر به فرد شما سازگار باشد یا خیر. شما برای رهایی از خم شدن و افتادن  به یک بالشتک پشتی احتیاج دارید که ستون فقرات را در حالت متعادل قرار دهد.

فرم بالشتک [کمری] در حالت ایده آل با منحنی طبیعی ستون فقرات شما مطابقت دارد و پایین بالش باید از استخوان خاجی یا استخوان دنبالچه پشتیبانی کند. این شکل خاص یک پایگاه پشتیبانی برای کل ستون فقرات شما ایجاد می کند.

انواع بالشتک یا زیر نشیمنی طبی

بالشتک طبی تخت

برای افرادی که به بالشتک مخصوص و با وزن سبک نیاز دارند ، طراحی شده است. این بالشتک ها با توجه به نیاز به مراقب و کاربری استفاده می شوند و راحتی فراوانی برای کسانی را که خطر شکستگی ستون فقرات ندارند فراهم می کند.

بالشتک های گوه ای پزشکی

بالشتک گوه ای با شیب لگنی خاص طوری طراحی شده است که لگن را به درستی کج کند ، بنابراین ستون فقرات در موقعیت خنثی و طبیعی خود قرار خواهد گرفت و درد کمر و پاها را کاهش می دهد.

این بالشتک ها ستون فقرات را با منحنی طبیعی آن هماهنگ می کند – یک بالشتک گوه ای پزشکی به شما اطمینان می دهد که ستون فقرات در حالت نشسته و متعادل قرار دارد ، در حالی که باسن بالاتر زانو قرار دارد و استرس های غیر طبیعی ستون فقرات را از بین می برد.

بالشتک یا زیر نشیمنی طبی چیست و چه فوایدی دارد؟
بالشتک یا زیر نشیمنی طبی چیست و چه فوایدی دارد؟

بالشتک های دنبالچه

بالشتک های حلزون حلقه ای و بالشتک های حلزونی کوکسیکس برای تسکین درد ناشی از زخم های اولیه یا کوفتگی هنگام نشستن طراحی شده اند. این بالشتک ها دقیقاً شکل گرفته  و با برش در ناحیه دنبالچه از هرگونه فشار مستقیم بر روی استخوان دنبالچه که تشدید کننده درد ستون فقرات است جلوگیری می کند. کوسن های گوه ای Coccyx تقریباً در هر نوع صندلی در خانه ، دفتر ، ماشین و غیره قابل استفاده است.

علاوه بر از بین بردن فشار وارده به دنبالچه ، یک بالشتک Coccyx به شکل گوه ای به ستون فقرات شما کمک می کند تا شکل طبیعی و متعادل “S” خود را حفظ کند. لگن خود را به آرامی به سمت جلو متمایل کنید تا از حالت کاملاً متعادل در حالت نشسته اطمینان حاصل کنید و کمر شما را از خم شدن به جلو و فشار خارج کند.

بالشتک های طبی برش دار

بالشتک های طبی با بریدگی در مکان های مختلف هنگام نشستن به دلیل اثرات جراحی از جمله اپیزیتومی از ایجاد درد جلوگیری می کنند. این دسته از بالشتک ها برای زخم های ترمیم نشده بواسیر و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بالشتک طبی مموری فوم

این بالشتک ها تولید شده با روکش مخصوص Visco Memory Foam برای کمک به تسکین درد کمر ، ستون فقرات و دنبالچه در دسترس است. برش ویژه در پشت بالشتک به کاهش فشار در قسمت پایه ستون فقرات کمک می کند. این بالشتک های طبی مموری فوم هنگام نشستن به مدت طولانی برای مثال در محل کار یا هنگام رانندگی بسیار مفید هستند.

قیمت خرید و فروش بالشتک یا زیر نشیمنی طبی

بالشتک یا زیر نشیمنی طبی همانطور که توضیح داده شد انواع مختلفی دارند و بر همین اساس قیمت آنها نیز متفاوت است. شما بر حسب شرایط و مشکل خودتان و همچنین توصیه پزشک می توانید هر یک را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. بالشتک یا زیر نشیمنی طبی را می توانید از فروشگاه های تجهیزات پزشکی به صورت آنلاین و حضوری تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا