Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

روغن فراسیون چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

روغن فراسیون Marrubium Oil خواص جالبی دارد که  توصیه می شود حتما از آن در خانه خود یکی وجود داشته باشد . روغن فراسیون با خواص قدرتمند خود ترشحات مختلف بدن  مخصوصا ترشحات بلغمی را از بدن دفع می کند .  این روغن بسیار برای سلامتی خانم ها مفید است . فراسیون یک تنظیم کننده بی نظیر هورمون زنانگی می باشد . این ماده به خوبی می تواند رحم و تخمدان را از کیست و /عفونت پاک کند. ابوعلی سینا  دانشمند ایرانی درباره عرق فراسیون بیان می کند که این گیاه پاک کننده رحم و تخمدان از کیست و عفونت می باشد . درادامه این مطلب از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک درباره  مهمترین خواص روغن فراسیون و کاربرد آن صحبت می کنیم.

گیاه شناسی گیاه فراسیون  :

روغن فراسیون چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

 

فراسیون گیاهی از خانواده نعناییان است . این گیاه علفی و پربرگ دارای برگ های سبز و چروک است که توسط کرک های سفیدی پوشانده شده است . ارتفاع این گیا ه به ۳۰ تا ۸۰ سانتی متر می رسد. گل های کوچک سفید این گیاه از قوی ترین قسمت این گیاه است که ویژگی های سلامت بخش دارد . این گل ها به صورت خوشه ای در اطراف ساقه پیچیده اند . سرشاخه های گلدار آن دارای بویی قوی و نسبتا مطبوع  است . ولی بعد از خشک شدن عطر خود را ازدست می دهند و بدون بو می شوند. طعم آن تند و تلخ است. تمام قسمت های این گیاه و همچنین شیره تازه آن برای مقاصد پزشکی و درمان استفاده می شود.

خاستگاه گیاه فراسیون :

گیاه فراسیون بومی بریتانیا است و هم چنین در آسیای غربی و هند کانادا، اروپا، آمریکا، استرالیا، آفریقای جنوبی و نیز یافت می شود.

طبع  روغن فراسیون :

عرق فراسیون طبع گرم و خشک  دارد و در بعضی مواقع  نیز دارای طبع معتدل است.

ماده موثره روغن فراسیون :

مواد موثره ی اصلی این روغن عبارتند از: بتا فلاندرن و ترانس کابوفیلن و کارویل استات.

روش روغن گیری فراسیون :

این روغن به روش بن ماری در روغن پایه به دست میاید.

خواص هورمونی روغن فراسیون:

ضد التهاب

ضد درد

ضد نزله مغزی

و اثر آن در دستگاه تناسلی زنان و مردان

پاک کننده رحم از ترشحات

تسهیل زایمان

کم کننده ترشحات واژینال

تنظیم عادت ماهانه

دفع  توده های خوش خیم پستانی

جلوگیری از پیشرفت کبد چرب

درمان کیست تخمدان رحم

در لاغری کمر به پایین خانم ها

در تسکین تورم رحم

مخاط را پاک و دفع ترشحات ناسالم

خواص دارویی روغن فراسیون:

تنظیم کننده کارکرد معده

بی اشتهایی

آسم

برای کم خونی

درمان ناراحتی های قلبی

تسکین دهنده سرفه

تقویت کننده چشم و دندان ها

تصفیه کننده خون

محرک گردش خون و گوارش

قاعده آور

تنظیم کننده اختلالات زنانگی

نیروبخش

خشک کردن عفونت ریه

برطرف کننده کیست تخمدان و پستان

صفرا آور

درمان کیست تخمدان

تسکین تورم رحم

سنگ کیسه صفرا

ترشحات بلغمی

ضد نزله مغزی

تسهیل کننده زایمان

خواص روغن فراسیون برای درمان سرفه :

براساس تحقیقات گیاه فراسیون دارای هردو خواص ضد اسپاسم و ضد درد است . این دوخاصیت باعث شده که گیاه فراسیون به یک تسکین دهنده قوی سرفه تبدیل شود . فراسیون حتی از اجزای داروهای گیاهی و شربت های ضد سرفه است . این گیاه دارای ترکیباتی مانند دیتریپن است. فراسیون ازبین برنده خلط های کثیفی است که راه های هوایی را مسدود می کند و ضد سرفه می باشد.

روغن فراسیون برای کنترل کلسترول:

کلسترول از مواد طبیعی موجود در بدن است . %۷۵ از این ماده توسط کبد و مقدار کمتر از آن %۲۵ است از طریق مواد غذایی خوراکی تأمین می شود.  مصرف بیشاز اندازه کلسترول برای بدن مضر است و ولی مصرف صحیح کلسترول بسیار برای سلامتی بدن اهمیت دارد . کلسترول درساخت هورمون ها و حفظ غشای سلولی نقش بسیار مهمی دارد. فراسیون می تواند سطح کلسترول خون را تنظیم کرده و کلسترول بد را از بین ببرد. اگر فراسیون به طور منظم استفاده شود می تواند مقدار کلسترول را به خوبی تنظیم کند. این گیاه می تواند از تصلب شرائین جلوگیری کند و به این صورت ریسک حملات قلبی را کاهش دهد.

روغن فراسیون برای کاهش مسمومیت:

روغن فراسیون چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش
روغن فراسیون چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

مسمومیت غذایی در اثر استفاده غذای نپخته ، مانده و یا آلوده است.  علایم مسمومیت غذایی می تواند اسهال ، استفراغ ، تب و کاهش آب بدن ، گرفتگی عضله معده ، کاهش آب بدن است.مسمویت دلایل مختلفی دارد و معمولا مربوط به مشکلات معده است . اگر دچار مسمومیت شده اید  می توانید بدون دارو های شیمیایی و با درمان های  گیاهی و خانگی ؛ این عارضه را رفع نمایید .

با مصرف فراسیون بدن وادار به تعریق می شود . تعریق باعث می شود که  سموم و مواد زائد را در بدن از بین ببرد و همانطور نمک ها، آب و چربی های اضافی و سایر موارد خطرناک را که باعث بیماری می شود را از بین ببرد.

خاصیت ضد اسپاسم فراسیون:

گیاه فراسیون دارای خواص ضد اسپاسم است می‌تواند به تسکین یا درمان درد و گرفتگی های ناگهانی، کشیدگی ماهیچه، انقباضات کمک می کند. با ماساژ روغن این گیاه باعث آرامش و تسکین گرفتگی های عضلانی می شوید. حتی عرق آن سیستم عصبی را التیام دهد و از شروع این مشکلات جلوگیری کند و می تواند ذهن و بدن را آرام سازد.

خواص روغن فراسیون برای کاهش علائم قاعدگی:

برای زنانی که قاعدگی دردناکی را تجربه می کنند، عرق فراسیون می تواند راهکار موثری باشد. آنگونه گه بخش سلامت نمناک اشاره کرده است بسیاری از زنان از این گیاه برای کاهش درد های شدید گرفتگی با توجه به طبیعت تسکین دهنده ی آن استفاده می کنند. همچنین این گیاه به نوسانات اخلاقی نیز کمک می کند. این تاثیرات هورمونی به علت فعالیت قوی عصاره ی عرق فراسیون است.

کاربرد روغن فراسیون برای درمان دیابت:

بیماری دیابت نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است. توانایی تولید هورمون انسولین در بیماران مبتلا به دیابت ازبین می رود . روغن فراسیون قند خون را کاهش می دهدو هم چنین به متعادل سازی سطح قند خون کمک می کند ، در نتیجه این روغن برای بیماران دیابتی مفید است.

خواص ضد سرطانی روغن فراسیون :

برخی روغن ها با خواص قدرتمندی که دارند می توانند از پیشرفت سرطان جلوگیری کنند ، متخصصین تغذیه توصیه می کنند که استفاده از این روغن های گیاهی که دارای خواص ضد سرطانی هستند می تواند برای بیماری سرطان بسیار موثر و مفید باشد. گیاه فراسیون سرشار از آپیژنین و فلاونوئید می باشد که دارای خواص ضد سرطانی است.

پتانسیل ضد التهابی فراسیون:

از روش های مختلفی می توان از خواص گیاه فراسیون برای سلامتی بدن بهره برد ، مانند مخلوط های موضعی و خوراکی . اگر دچار مشکلات التهابی هستید، گیاه فراسیون در موارد التهابی می تواند علایم سرفه ، گلو درد ، آرتروز و… را کاهش دهد. این روغن در کاهش انقباض رگ های خونی و کاهش التهاب می تواند کاملاً مؤثر باشد.

فوائد روغن فراسیون برای علائم قاعدگی:

روغن فراسیون چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش
روغن فراسیون چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

نود درصد از زنان علائم پیش از قاعدگی را تجربه می کنند . علایم قاعدکی دردناک می باشد . برای کاهش دردهای شدید قاعدگی می توان از درمان های گیاهی استفاده کرد. روغن فراسیون یکی از بهترین روغن های گیاهی است که باعث کاهش علایم قاعدگی می شود و هم چنین نوسانات خلق و خوی را دراین دوران بهبود می بخشد.

روغن فراسیون برای کمک به گوارش:

عملکرد گوارشی بدن از مهمترین فعالیت ها ی بدن به حساب می آید. اگر بخواهیم از  خوردن غذا های متنوع و خوش طعم لذت ببریم ، باید سیستم گوارشی سالمی داشته باشیم .استفاده از روغن فراسیون برای پیشگیری از مشکلات گوارشی بسیار موثر می باشد. این روغن خاصیت ضد باکتری قوی دارد و باعث ضد عفونی شدن بدن و گوارش می شود. این روغن به راحتی مشکلات روده مانند یبوست و سوء هاضمه از بین می برد. قدرت ضد التهابی آن  درکنار خواص آنتی باکتریال آن،سیستم گوارشی را سم زدایی می کند و عملکرد آن را تقویت می کند.

افزایش ایمنی بدن :

یکی از راه‌های افزایش ایمنی بدن استفاده از گیاهان دارویی مفید است. در این روزها که بیماری واگیر دار کرونا در حال گسترش و پیشرفت است.  استفاده از این خوراکی هایی باارزش تغذیه ای بالا، ایمنی بدنتان را تقویت کرده و می تواند شما را در ابتلا  به انواع بیماری ها مصون نگه دارد . فراسیون از گیاهانی است که دارای خواص ضد میکروبی قوی می باشد که آن را به یک داروی مقوی ایمنی تبدبل کرده است.

خواص روغن فراسیون با محافظت از سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری زا ی مختلف ، استرس را از روی سیستم ایمنی کمتر می کند و آن را آماده موارد مهم تری از سلامت کنند. از این روغن در خمیر دندان و دهان شوی نیز استفاده می شود.

بهبود برونشیت با روغن فراسیون :

به شرایطی که از شدت ذات الریه و سرماخوردگی رنج می برید ، برونشیت می گویند. از نشانه های آن سرفه مکرر ، تب خستگی ، ایجاد خس خس است. وقتی به برونشیت مبتلا هستید . کانال هایی که هوا را به سمت ریه جابه جا می کنند ملتهب می شود و این التهاب باعث سرفه می شود.

خرید روغن فراسیون می تواند برای درمان برونشیت بسیار مفید باشد. این گیاه خاصیت خلط آوری  و ضد التهابی دارد . می تواند کمک مؤثری برای درمان این بیماری باشد.

قیمت روغن فراسیون :

برای اینکه  بدانید قیمت روغن فراسیون چقدر است ، بهتر است به مراکز فروش و وبسایت هایی که خدمات فروش این روغن را دارند مراجعه کنید و اینکه مشتریان آنها از خدماتی که ارائه می دهند رضایت داشته باشند.

اگر به وبسایت های مختلف سری زده باشید ، متوجه خواهید شد ، که قیمت این روغن با توجه به حجم ، کیفیت محصول و شرکت ارائه دهنده متغییر است. در واقع قیمت این محصول با توجه به نیاز شما متفاوت خواهد بود.

عوارض جانبی روغن فراسیون:

استفاده از روغن فراسیون در حد اعتدال سالم است و عوارض جانبی برای سلامتی بدن ندارد. ولی اگر فراسیون بیش از حد مجاز مصرف شود. منجر به استفراغ شود. اگر از این روغن برای پوست استفاده می کنید ، بهتر است قبل از مصرف آن را روی قسمتی از بدن که در معرض دید نیست ، تست کنید . در صورت مشاده واکنش آلرژیک به این روغن ، استفاده از آن را قطع کنید.

هشدارها و احتیاط های ویژه فراسیون:

بارداری و شیردهی :

مصرف گیاه فراسیون باعث آغاز قاعدگی و سقط جنین می شود بنابراین آن را در حین بارداری استفاده نکنید. هم چنین چون اطلاعات کاملی درباره مصرف فراسیون وجود ندارد ، از این روغن در زمان شیر دهی نباید استفاده کرد.

دیابت:

فراسیون باعث کاهش قند خون  می شود. استفاده  همزمان این گیاه با داروهای دیابتی شاید قند خون را به شدت کاهش دهد.

شرایط قلبی:

این احتمال وجود دارد که مصرف فراسیون باعث ایجاد ریتم قلب غیر عادی در افراد مبتلا به مشکلات قلبی شود.

فشار خون پایین:

فراسیون کاهنده فشار خون است. افراد مبتلا به فشار خون پایین با احتیاط از این روغن استفاده کنند.

 

روش نگهداری روغن فراسیون :

دور از نور مستقیم خورشید و در دمای اتاق نگهداری شود.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا