Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کربنات کلسیم | کاربرد کربنات کلسیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کربنات کلسیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کربنات کلسیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کربنات کلسیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کربنات کلسیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کربنات کلسیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کربنات کلسیم به روزرسانی می‌شود.

کربنات کلسیم یک ترکیب شیمیایی با فرمول CaCO3 است که در سنگ ها، مواد معدنی کلسیت و آراگونیت یافت می شود. کربنات کلسیم ماده اصلی مروارید و پوسته خارجی موجودات دریایی و همچنین تخم مرغ است.

مراکز خرید و قیمت فروش کربنات کلسیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کربنات کلسیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کربنات کلسیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کربنات کلسیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کربنات کلسیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کربنات کلسیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کلسیم ماده معدنی است که به طور طبیعی در غذاها یافت می شود و برای بسیاری از کارکردهای طبیعی بدن خصوصاً تشکیل و نگهداری استخوانها ضروری است. کربنات کلسیم در پزشکی برای جلوگیری یا درمان کمبود کلسیم استفاده می شود.

کربنات کلسیم پودری سفید و بی بو و بسیار ریز است که در آب غیرمحلول و در دمای معمولی پایدار است. وقتی این ترکیب تا دماهای بالا تا مرحله تجریه شدن حرارت داده می شود با آزاد کردن دی اکسید کربن به اکسید کلسیم تبدیل می شود.

این ماده عمدتا از طریق منابع معدنی طبیعی مختلف آن با استخراج و فرآوری بدست می آید. این ماده همچنین با استفاده از واکنش شیمیایی آهک زنده با آب برای تولید هیدروکسید کلسیم و سپس تیمار با دی اکسید کربن برای رسوب نمک کربنات کلسیم با خلوص بالا در مقیاس صنعتی تولید می شود.

کاربرد اصلی این ماده کربنات کلسیم در صنعت ساخت و ساز و به عنوان مصالح ساختمانی است اما امروزه به دلیل تغییرات جوی و خصوصا به دلیل باران های اسیدی به تنهایی در ساخت و ساز مورد استفاده قرار نمی گیرد و فقط به عنوان ماده اولیه جهت تولید مصالح ساختمانی کاربرد دارد.

کربنات کلسیم برای خالص سازی آهن از سنگ آهن در کوره انفجاری مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب در صنعت نفت برای آب بندی و درزگیری چاه های حفاری استفاده می شود.

این ترکیب همچنین برای تنظیم PH استخرهای شنا، حفظ حالت قلیایی و خنثی سازی ویژگی اسیدی ترکیبات ضدعفونی کننده استخرها مورد استفاده قرار می گیرد. کربنات کلسیم به عنوان ماده اولیه در پالایش قند از چغندرقند نیز استفاده می شود.

موارد کاربرد بهداشتی – درمانی کربنات کلسیم

این ماده بطور گسترده ای برای تولید مکمل های کلسیمی جهت تقویت مفاصل، جلوگیری از پوکی استخوان و درمان هایپرفسفاتمی استفاده می شود.

این ماده در صنایع داروسازی به عنوان یک پرکننده بی اثر برای قرص ها و سایر داروها کاربرد دارد و اخیراً از آن برای تولید نانو داروها جهت هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی استفاده می شود.

کربنات کلسیم یک ماده مؤثر در کشاورزی و دامداری است و در پزشکی برای تولید مکمل های کلسیم یا به عنوان آنتی اسید استفاده می شود اما مصرف زیاد آن می تواند خطرناک باشد.

این ترکیب در تولید اکسید کلسیم و خمیر دندان، به عنوان نگهدارنده مواد غذایی و نگهدارنده رنگ طبیعی برای محصولاتی مانند سیب های ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد و خرید کربنات کلسیم در صنایع

کربنات کلسیم سالهاست که در صنعت تولید پلاستیک به عنوان فیلر مورد استفاده قرار می گیرد تا هزینه ها را کاهش داده و باعث بهبود خواص مکانیکی پلیمرها و پلاستیک ها شود.

کربنات کلسیم مهمترین ماده موجود در آهک کشاورزی است که باعث کاهش اسیدیته مضر خاک می شود. این ترکیب باعث بهبود کیفیت خاک شده و یک منبع سالم کلسیم برای گیاهان است که PH را تنظیم کرده، توانایی ابقاء آب را در خاک های اسیدی افزایش داده و جذب ریزمغذی هایی مانند نیتروژن، پتاسم و فسفر را توسط ریشه گیاه افزایش می دهد.

این ترکیب را می توان برای مقابله با باران های مضر اسیدی بکار برد زیرا باعث کاهش اثرات آسیب زای باران های اسیدی در کل اکوسیستم های آب رودخانه می شود و اسیدها را به راحتی خنثی می کند. این ماده مانند سدی است که مانع نفوذ اسیدیته به خاک های اطراف می شود.

کاربردهای اصلی این ترکیب در مصالح ساختمانی، کاشی های سرامیکی، گچ تخته سیاه، تصفیه سنگ آهن، مایعات حفاری چاه نفت، رنگ ها، چسب ها و درزگیرها است. این ماده در تولید آنتی اسید، مکمل کلسیم، قرص ها و درمان همودیالیز استفاده می شود.

 

اثرات سلامتی / خطرات ایمنی کربنات کلسیم

این ترکیب سمی نیست و مصرف آن بی خطر است. با این حال، مصرف بیش از حد کلسیم می تواند منجر به هایپرکلسمی یا سندرم شیر قلیایی شود، که شامل علائمی مانند درد شکم و استفراغ است و در موارد جدی می تواند کشنده باشد.

قیمت خرید کربنات کلسیم چیست

کربنات کلسیم ماده ای است که برای تولید آهک هیدراته استفاده می شود که به صورت طبیعی نیز در طبیعت موجود است. این ترکیب از طریق روش های شیمیایی به پودر تبدیل می شود. این ماده همچنین به عنوان جزء اصلی سنگ آهک شناخته شده است. کاربرد عمده این محصول در صنعت کاغذ است که برای پوشش های کاغذی و انواع کاغذ دیواری همراه با موادی مانند کائولن و تالک استفاده می شود. وجود ماده کائولن به صاف و براق شدن کاغذ کمک می کند و وجود کربنات کلسیم نیز برای تعیین درجه روشنی، بالا بردن میزان پذیرش جوهر و همچنین نرم شدن کاغذ حائز اهمیت است.

فروش کربنات کلسیم یا آهک

کلسیم کربنات اغلب از سنگ هایی مانند کلسیت، آرگونیت و همچنین در سنگ آهک که یک نوع سنگ رسوبی است به عنوان ماده معدنی استخراج می شود. همچنین یک عنصر اصلی در آهک کشاورزی است و زمانی که یون های کلسیم در آب سخت با یون های کربنات واکنش می دهند به وجود می آید. این ماده در صنایع کاغذ با توجه به ویژگی های پوششی و پارامترهای اقتصادی به صورت درصد خاصی که اغلب بین ۵ تا ۵۰ درصد در نوسان است به کار برده می شود. به عنوان یک ماده پرکننده برای چاپ و نوشته های کاغذی استفاده می شود.

قیمت فروش کربنات کلسیم خوراکی

کربنات کلسیم خوراکی نوع خالص و کاملا تصفیه شده از کربنات کلسیم معمولی است از طریق روش های خاصی با خلوص بالا و برای استفاده در صنایع غذایی و دارویی آماده می شود. به عنوان یک افزودنی مجاز برای بالا بردن ماندگاری محصولات و یک ماده پایدار کننده به کار برده می شود.

فروش کربنات کلسیم

کربنات کلسیم به شکل قرص و مکمل برای تقویت و درمان مشکلات مرتبط با استخوان، رفلاکس معده، هایپرفسفاتمی، ترشح بیش از حد اسید معده و اسهال تجویز می شود. علاوه بر این می تواند از اسیدی شدن محیط مواد خوراکی جلوگیری کرده و به عنوان یک ماده جایگزین برای تامین کلسیم مورد نیاز برای افراد حساس به مصرف مواد لبنی استفاده شود.

قیمت خرید کربنات کلسیم صنعتی

کربنات کلسیم صنعتی با درجات مختلفی از خلوص به عنوان یکی از مواد معدنی پرمصرف و به شکل پودر سفید در صنایع مختلف استفاده می شود. در صنعت کاغذ این ماده باعث بالارفتن استحکام و کارایی بالاتر کاغذهای تولیدی شده و به عنوان رنگدانه نیز بر روی روشنی ظاهر کاغذها نیز تاثیر می گذارد. همچنین با کاهش خوردگی به بهتر شدن عملیات ماشین کاری نیز کمک می کند. علاوه بر این در صنعت تولید گچ مورد استفاده در مدارس نیز استفاده می شود زیرا با استفاده از آن گچ تهیه شده فاقد هرگونه ماسه یا سنگریزه بوده که در نتیجه از آسیب به تخته سیاه جلوگیری می کند.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کربنات کلسیم

نام انگلیسی Calcium carbonate
فرمول شیمیایی CaCO3
نقطه ذوب ۸۲۵ °C
جرم مولی ۱۰۰.۰۸۶۹ g/mol
چگالی ۲.۷۱ g/cm³

قیمت کربنات کلسیم

این ترکیب به دلیل داشتن کاربردهای متفاوت در صنایع به عنوان یک ماده پرکاربرد در بازارهای جهانی با توجه به درجات خلوص آن قیمت گذاری و به فروش می رسد. یکی از مصارف عمده این ماده در صنعت جهانی در تولید و ساخت انواع پلاستیک است زیرا می تواند در کاهش قیمت تمام شده محصول تاثیر مستقیمی داشته باشد. این ماده هنگامی که در غلظت مناسبی استفاده شود باعث بالا بردن مقاومت گرمایی، پایداری و استحکام محصولات شده و چون به عنوان یک ماده ایمن شناخته می شود برای تولید بسته بندی های پلاستیکی مواد غذایی نیز به کار برده می شود. این ترکیب همچنین در کابل ها، لوله ها و پنجره های پی وی سی قابل استفاده است که البته دانه بندی آن به عنوان پودر باید حدود ۰.۰۷ تا ۲ باشد.

پودر کربنات کلسیم چیست

این ترکیب با ظاهری سفید و دانه بندی متفاوت از طریق روش های صنعتی تولید و در کیسه های آماده شده از بهترین الیاف پلیمری بسته بندی و به بازارعرضه می شود. این ماده کاملا بدون بو بوده و در دما و فشار معمولی کاملا پایدار است و با داشتن خلوص متفاوت در صنایع مختلف به کار برده می شود. این پودر سفید برای کاربردهایی مانند تولید و ساخت جوهرچاپ، تولید موکت، سفیدآب، حشره کش، شلنگ و انواع قطعات پلاستیکی و به عنوان پودر بند کشی برای گرفتن درزها و شکاف ها، چسب کاشی، برای استفاده در مجسمه سازی و ساخت چسب و رزین به عنوان یک عامل تقویت کننده به کار برده می شود.

انواع کربنات کلسیم و قیمت آن

این ماده شیمیایی ه دو صورت پودری و رسوبی و اندازه ذرات متفاوت در بازار موجود است. نوع رسوبی به دلیل فرآیند تولید طولانی تر و استفاده از فرآیند کربناته کردن اغلب قیمت بالاتری نسبت به نوع پودری دارد. نوع پودری بدون عبور از این مراحل بطور مستقیم از ماده معدنی کربنات کلسیم تهیه می شود و به دو شکل خشک و مرطوب که نوع آبدار آن نیز شامل ساختار تک آبه و شش آبه است در دمای پایین تولید می شود. از هر دو نوع به عنوان یک پرکننده سفید رنگ به دلیل عدم جذب روغن و برای کاهش قیمت در محصولات لاستیکی اکسترود شده و قالبی به منظور افزایش دانسیته و بهبود پروسس پذیری استفاده می شود.

پرسش های رایج در مورد کربنات کلسیم

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش کربنات کلسیم را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروش کربنات کلسیم در ایران، خریداران کربنات کلسیم در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

کاربرد کربنات کلسیم

این ماده  به عنوان پرمصرف ترین ماده خام در جهان در صنایع دفاعی و نظامی، برای حفاری چاه های نفت، برای استفاده در خوراک دام و طیور، لعاب کشی و سرامیک، پلاستیک و تولید صابون و سایر صنایع به کار برده می شود. این ماده به دلیل مقاومت بالا و داشتن ph قلیایی دارای خاصیت ضد خوردگی است و از سایش جلوگیری می کند به همین دلیل به عنوان یک ماده موثر در تولید رنگ استفاده می شود. انواع سخت آن کاربرد وسیعی در تولید لاتکس و رنگ های دیواره های مسطح دارند که می تواند سطح درخشان و یکنواختی را هنگام رنگ آمیزی ایجاد کند. گریدهای پودری آن نیز در لعاب های رنگ از مشکلاتی مانند طغیان و فلوته شدن و رگه دار شدن جلوگیری می کنند.

خرید کربنات کلسیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کربنات کلسیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کربنات کلسیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کربنات کلسیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کربنات کلسیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا