Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید نیترات آمونیوم | کاربرد نیترات آمونیوم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد نیترات آمونیوم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید نیترات آمونیوم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش نیترات آمونیوم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان نیترات آمونیوم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت نیترات آمونیوم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش نیترات آمونیوم به روزرسانی می‌شود.

نیترات آمونیوم یک ترکیب شیمیایی با فرمول N2H4O3 است که کاربردهای مختلفی دارد. نیترات آمونیوم ماده‌ای کریستالی و سفید رنگ است که در آب بسیار محلول است و بیشتر به عنوان کود در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده به عنوان ماده انفجاری در استخراج معدن استفاده شده و در ساخت و سازهای عمرانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.نیترات آمونیوم ماده اصلی سازنده ANFO، یک ماده منفجره صنعتی محبوب است که ۸۰٪ مواد منفجره مورد استفاده در آمریکای شمالی را تشکیل می دهد.

مراکز خرید و قیمت فروش نیترات آمونیوم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش نیترات آمونیوم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان نیترات آمونیوم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده نیترات آمونیوم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید نیترات آمونیوم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش نیترات آمونیوم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

علیرغم کاربردهای بیشمار، استفاده از این ترکیب به دلیل استفاده نادرست توسط بسیاری از کشورها به تدریج کاهش یافته است. نیترات آمونیوم یکی از عناصر اصلی مواد منفجره ای است که در بمب گذاری های دهلی ۲۰۱۱ و انفجار سال ۲۰۱۳ در حیدرآباد مورد استفاده قرار گرفت.

کاربرد نیترات آمونیوم

این ماده از ترکیب گاز آمونیاک با اسید نیتریک از طریق یک واکنش گرمازا تولید می شود و به صورت گرانول و در ترکیب با سولفات آمونیوم برای کاهش خاصیت انفجاری در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از عناصر اصلی بسیاری از کودها است زیرا از نظر نیتروژن کاملاً غنی است و مانند اوره، نیتروژن را وارد جو نمی کند.این ماده دارای طبیعت بسیار فراری است که باعث می شود در صنایع خاص مفید باشد.

این ماده به عنوان ماده نگهدارنده در صنایع غذایی نیز استفاده می شود. این ترکیب می تواند برای تولید بسته بندی های سرد مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد زیرا به سرعت دما را ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد کاهش می دهد.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی نیترات آمونیوم

نیترات آمونیوم نمکی یونی است که از کاتیون آمونیوم + (NH4) و آنیون نیترات – (NO3) تشکیل شده است. حلالیت این ماده در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد ۱۵۰ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر است و با افزایش دما حلالیت آن افزایش می یابد.

هنگامی که نیترات آمونیوم با هیدروکسیدهای فلزات قلیایی واکنش نشان می دهد، نیترات فلزات قلیایی به همراه آمونیاک تشکیل می شود.

این ماده پس از گرم شدن به اکسید نیتروژن (N2O) و آب تجزیه می شود و پس از انفجار N2 ،O2 و آب را به عنوان محصولات فرعی تولید می کند.

با اینکه آمونیوم نیترات یکی از اجزاء بسیاری از مواد منفجره است اما به خودی خود یک ماده منفجره محسوب نمی شود و برای تولید یک ماده انفجاری باید با مواد منفجره اولیه مانند آزیدها ترکیب شود.

خرید نیترات آمونیوم

نیترات آمونیوم یک کود پرکاربرد است به صورت کریستال های سفید تا قهوه ای در صنعت کشاورزی استفاده می شود. این محصول که برای تامین نیترات خاک به کار برده می شود و کمک می کند قدرت حاصلخیزی خاک افزایش پیدا کند و نیتروژن مورد نیاز برای گیاه را تامین می کند. این ترکیب به دلایلی مانند استفاده و حمل و نقل آسان و بازدهی مناسب در صنعت کشاورزی به عنوان عامل نیتراته کردن خاک استفاده می شود.

نیترات آمونیوم چیست

نیترات آمونیوم یک ماده پرکاربرد است که به صورت گرانول های سفید رنگ و در گرید صنعتی تولید و به بازار عرضه می شود و در صنایع مختلف استفاده می شود. این محصول برای استفاده در کشاورزی به عنوان یک کود شیمیایی اغلب همراه با اوره استفاده می شود. این ماده شیمیایی فعال همچنین برای ساخت مواد منفجره استفاده می شود. در صنایع دیگر نیز مانند تولید گاز بیهوشی و مواد اکسید کننده و همچنین در صنعت رنگ سازی به کار می رود.

فروش نیترات آمونیوم

فروش نیترات آمونیوم توسط شرکت های تولید کننده در گریدهای آزمایشگاهی و صنعتی دراندازه های مختلف صورت می گیرد. تولیدکنندگان این محصول را با کیفیت مناسب برای استفاده در کاربردهای مختلف به بازار عرضه می کنند. این ماده که بیشترین کاربرد را در صنعت کشاورزی دارد به عنوان تامین کننده نیترات زمین های کشاورزی به کاربرده می شود. علاوه بر این به عنوان یکی از عناصر ساخت مواد منفجره در بمب های دست ساز نیز استفاده می شود.

زمان مصرف کود نیترات آمونیوم

این کود یکی از مغذی ترین کودهای شیمیایی در بازار است که به صورت محلول استفاده می شود. به دلیل حجم بالایی از مواد مغذی هنگام برداشت محصولات کشاورزی قسمت آمونیوم موجود در این کود به عنوان تامین کننده نیتروژن در خاک عمل می کند. این محصول با توجه به نیاز محصولات و در فصل کوددهی استفاده می شود. همچنین به صورت دوره ای و حجم کم در مسافت های مختلف پخش و به کاربرده می شود.

نیترات آمونیوم قیمت

این ماده از طریق واکنش آمونیاک در حالت گاز و اسید نیتریک بسیار غلیظ بدست می آید. بیشترین مقدار تولید این ماده برای استفاده در صنعت تولید کودهای شیمیایی برای استفاده در زمین های کشاورزی است که به دلیل پایداری بهتر ازت اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده شیمیایی به صورت بلورهای سفید رنگ با قابلیت انحلال در آب که به راحتی می توان آنها را جا به جا کرد به بازار عرضه می شود.

فرق نیترات آمونیوم با اوره

در مورد تفاوت بین نیترات آمونیوم با اوره می توان گفت که کود اوره رایج ترین کودی است که حاوی ازت است. در واقع اوره شکل خاصی از کود ازت است که توسط گیاهان به راحتی جذب می شود. بنابراین کود اوره زیر مجموعه ای از کودهای حاوی نیتروژن است که مانند نیترات آمونیوم برای تامین نیتروژن زمین های کشاورزی استفاده می شود. استفاده از کود مناسب برای گیاه با بررسی خاک و تعیین اسیدیته خاک، مقدار مواد مغذی مانند فسفر، پتاسیم و نیتروژن انجام می گیرد. کشاورزان و باغداران با توجه بررسی های انجام شده از کود مناسب استفاده می کنند.

قیمت نیترات آمونیوم

نیترات آمونیوم به عنوان یک ماده شیمیایی که اشکال گوناگونی دارد در اندازه های مختلف بسته بندی شده است. قیمت آن با توجه به نوسانات بازار و قیمت تمام شده محصول تعیین می شود. این ماده که عنصر مهم تولید کودهای شیمیایی است به عنوان یک کود مصنوعی به دو شکل مایع و جامد در کشاورزی استفاده می شود. البته استفاده از نوع جامد آن با توجه به شکل دانه بندی رایج تر است زیرا حمل و نقل آن نیز راحت تر انجام می گیرد.

ایمنی و خطرات نیترات آمونیوم

گرمایش یا هر منبع احتراقی ممکن است باعث احتراق یا انفجار شدید آمونیوم نیترات شود. از آنجاییکه این ماده یک آنتی اکسیدان است با مواد قابل احتراق و احیاء کننده واکنش می دهد.

این ماده برای سلامتی خطرناک نیست و LD50 آن ۲۲۱۷ میلی گرم بر کیلوگرم است که برای مقایسه باید گفت حدود دو سوم نمک سفره است.

استفاده از نیترات آمونیوم در کشاورزی

برای باغداری و پرورش گل و گیاه استفاده از کود یک ضرورت است و این ماده یکی از کودهای شیمیایی بسیار مهم در صنعت کشاورزی است که نه تنها ازت بالایی دارد بلکه بسیار مقرون به صرفه است.

نیتروژن یک ماده مغذی اساسی برای گیاهان است که به رشد گیاهان و فرآیندی مانند فتوسنتز کمک می کند. نیتروژن به اشکال مختلفی تولید می شود. این ماده مغذی مهم گیاه توسط گیاهان از طریق ریشه یا منافذ موجود در برگ ها و ساقه ها جذب می شود.

منابع اضافی نیتروژن اغلب در مناطقی که منابع طبیعی کافی نیتروژن وجود ندارد، به خاک و گیاهان اضافه می شود. یکی از اولین منابع جامد نیتروژن که در مقیاس وسیعی تولید می شود، نیترات آمونیوم است.

استفاده از این کود در باغها و مزارع کشاورزی در مقیاس وسیع باعث تقویت رشد گیاهان می شود و یک منبع نیتروژن آماده را برای جذب گیاهان فراهم می کند. این ماده به عنوان آنتی کیک نیز به کودهای دیگر استفاده می شود.

 

خرید نیترات آمونیوم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید نیترات آمونیوم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید نیترات آمونیوم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان نیترات آمونیوم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید نیترات آمونیوم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا