Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟

وقتی صحبت از تغذیه گیاه می شود، اهمیت اسیدهای آمینه اغلب یکی از دارایی های نادیده گرفته شده در باغ است. از تقویت سلول های گیاهی تا مقاومت در برابر بیماری ها، یا تجزیه مواد مغذی در خاک تا تقویت ریشه ها، اسیدهای آمینه اجزای سازنده عملکرد گیاه هستند. استفاده از کود اسید آمینه بوتانیکا در افزایش کیفیت محصولات شما موثر است.

آمینو اسیدها ممکن است برخی از مهم ترین مکمل های موجود برای گیاهان شما باشند، اما معمولاً اطلاعات زیادی در مورد نقش آنها در فیزیولوژی گیاه وجود ندارد. اسیدهای آمینه به معنای واقعی کلمه اساس زندگی هستند، به خصوص وقتی صحبت از گیاهان می شود.

اسیدهای آمینه بسیار مهم هستند! نتایجی که آنها ارائه می دهند به دلیل مقادیر زیاد سلول هایی است که پایه آنها از اسیدهای آمینه تولید شده توسط گیاه تشکیل شده است. برای سنتز آمینو اسیدهای مورد نیاز برای ایجاد آن سلول ها، گیاهان انرژی می گیرد.

در ادامه با نشریه علمی جهان شیمی فیزیک همراه باشید تا بتوانید با خیال راحت از این کود استفاده کرده و نتیجه مثبت کسب کنید.

کود اسید آمینه چیست

کود آمینو اسید یک محرک زیستی آلی غلیظ و محلول در آب بر پایه اسیدهای آمینه و پپتیدها است. اسیدهای آمینه به عنوان عوامل کمپلکس کننده طبیعی عمل می کنند و جذب مواد مغذی را هم از خاک و هم از محلول پاشی با عناصر کمیاب بهبود می بخشند.

بنابراین، به طور گسترده ای به عنوان یک کود محلول پاشی در ترکیب با سایر کودهای محلول در آب و تقریباً با تمام گیاهان دارویی تجاری استفاده می شود.

در حال حاضر تحقیقات زیادی مبنی بر بهره مندی از اسیدهای آمینه پس از افزودن آنها به خاک انجام شده است که نشان می دهد افزودن آنها به خاک، به طور قابل توجهی کیفیت خاک را بهبود می بخشد و در نتیجه گیاهانی با برگ سبز تیره ایجاد می شود. این رنگ تیره برگ ها نشان می دهد که گیاهان نه تنها به کود معمولی نیاز دارند، بلکه به اسیدهای آمینه نیز نیاز دارند.

از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟
از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟

کود اسید آمینه ضد تنش بوتانیکا چه می کند

اگر گیاه شما بتواند از آمینو اسیدهای مکمل استفاده کند بدون اینکه نیازی به تولید آنها از اکسیژن، کربن، نیتروژن، هیدروژن و گاهی اوقات گوگرد باشد، گیاه شما انرژی بسیار بیشتری برای استفاده در جایی که لازم بداند در اختیار دارد. این ذخیره انرژی، به آن کمک می کند تا نه تنها رشد شدید بلکه مقاومت در برابر آفات و بیماری ها را نیز حفظ کند.

به دلیل ویژگی چسبندگی سطحی و عالی آمینو اسید، جذب مواد مغذی کمیاب به گیاه بهبود می یابد.

مزیت مستقیم اسیدهای آمینه این است که توسط ریشه و برگ جذب می شوند و به آسانی به عنوان بلوک های ساختمانی برای بیوسنتز پروتئین در دسترس هستند. این عمل باعث صرفه جویی در انرژی برای سایر فرآیندهای متابولیک مانند تشکیل بازده در گیاهان می شود.

اسیدهای آمینه و پپتیدها باعث معدنی شدن نیتروژن در خاک می شوند این واکنش و عملکرد منبع نیتروژن بیشتری برای گیاه فراهم می کنند.

اسیدهای آمینه همچنین به بسیاری از فرآیندهای همزیستی کمک می کنند که بسیاری از جنبه های گیاهان، خاک و میکروبیولوژی را بهبود می بخشد. آنها می توانند فعال کننده یا پیش ساز اکسین های رشد مفید و فیتوهورمون ها باشند.

اسیدهای آمینه همچنین میکرو فلور مفید را به روش‌های مختلفی از جمله تقویت دیواره‌های بیرونی بهبود می‌بخشد و به آنها اجازه می‌دهد در شرایط سخت‌تر مقاومت کنند. کلنی‌های میکروبی شادتر و قوی‌تر، به جذب بهتر مواد مغذی و همچنین سیستم ریشه‌ای گسترده‌تر و سالم‌تر کمک می‌کنند که می‌تواند با بیماری‌ها مبارزه کند و اثربخشی خود را در شرایط نامطلوب محیطی حفظ کند.

شما می توانید با خیال راحت از کود اسید آمینه و ضد تنش بوتانیکا استفاده کنید. این کود یک محصول کاملا ارگانیک بوده که از اسیدهای آمینه آزاد تشکیل شده است.

از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟
از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟

آیا می توان از آمینو اسید ها برای گل استفاده کرد

درختان، درختچه‌ها، گل‌ها و باغ‌ها همگی از خاک سالم و سیستم ریشه قوی بهره می‌برند که دو دلیل برای افزودن کود اسید آمینه بوتانیکا به خاک است. این ترکیبات برای سلامت همه گیاهان مهم هستند. افزایش فراوانی میکروبی و فتوسنتز به ضخیم شدن شاخه ها و برگ های بزرگتر کمک می کند. گیاهان گلدار ممکن است گلهای بزرگ و بادوام در طول فصل تولید کنند.

فواید کود اسید آمینه بوتانیکا

اگرچه اسیدهای آمینه فواید مثبت زیادی در خاک دارند، اما بسیاری از اسیدهای آمینه فقط از طریق روزنه های گیاه از طریق محلول پاشی یا محلول پاشی جذب می شوند. هنگامی که آمینو اسیدها به درستی استفاده شوند، تأثیرات عمیقی خواهند داشت. برخی از مهمترین تأثیرات استفاده از کود اسید آمینه بوتانیکا شامل موارد زیر است:

اسیدهای آمینه و مقاومت در برابر استرس

عوامل تنش مانند دماهای بالا، رطوبت کم، یخبندان، حملات آفات، طوفان تگرگ یا سیل با کاهش متناظر در کیفیت و کمیت محصول، تأثیر منفی بر متابولیسم گیاه دارند. استفاده از اسیدهای آمینه قبل، حین و بعد از شرایط استرس زا، گیاهان را با اجزایی که مستقیماً با فیزیولوژی تنش مرتبط هستند تأمین می کند و بنابراین تأثیر پیشگیرانه و بازیابی دارد.

اسیدهای آمینه در مبارزه با استرس نقش دارند. آنها به گیاهان کمک می کنند تا به سرعت بهبود یابند و رشد متراکم تر را حفظ کنند.

کود اسید آمینه بوتانیکا به فتوسنتز کمک می کند

اسیدهای آمینه فواید مختلفی را برای سلامت گیاهان فراهم می کنند که از فرآیند فتوسنتز شروع می شود. بدون فتوسنتز مناسب، گیاهان رشد نخواهند کرد. این فرآیند متکی بر تولید کلروفیل است که نیاز به جذب انرژی از خورشید دارد.

کود اسید آمینه بوتانیکا به تولید کلروفیل و افزایش غلظت آن در گیاه کمک می کند که منجر به فتوسنتز با کیفیت می شود. در نتیجه باعث افزایش فتوسنتز و ذخیره انرژی بیشتر برای گیاه می شود.

از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟
از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟

اثر کود اسید آمینه بوتانیکا بر روی روزنه گیاهان

فراتر از عوامل خارجی مانند نور، رطوبت و دما، روزنه های گیاه به کمک عوامل داخلی از جمله اسیدهای آمینه باز و بسته می شوند. این باز و بسته شدن به کنترل تعادل رطوبت در گیاه کمک می کند، اما شاید مهمتر از همه، به تسهیل گازهایی مانند دی اکسید کربن نیز کمک می کند، که برای رشد مداوم شدید لازم است.

آمینو اسیدها و تأثیر آنها بر گرده افشانی و تشکیل میوه

اسیدهای آمینه به باروری گرده کمک می کنند و بنابراین برای گرده افشانی ضروری هستند. آنها جوانه زنی گرده و طول لوله گرده را افزایش می دهند، که باعث بهبود تشکیل میوه، تقویت دیواره های سلولی برای ماندگاری طولانی تر می شود و به بهبود مرحله رسیدن میوه ها کمک می کند و به طعم و مزه و تولید ترپن کمک می کند.

کود اسید آمینه بوتانیکا به افزایش جذب مواد مغذی کمک می کند

برگ های گیاه از روزنه تشکیل شده است که منافذ کوچکی هستند که به گیاهان در جذب گاز و مواد مغذی کمک می کنند. هنگامی که نور و رطوبت کم وجود ندارد، روزنه بسته می شود تا به کاهش فتوسنتز و جذب مواد مغذی کمک کند. اما هنگامی که آسمان صاف و آفتابی است و رطوبت بیشتر است، روزنه ها باز می شوند. در نتیجه غلظت کافی کود اسید آمینه بوتانیکا در خاک به گیاهان کمک می کند تا تغذیه مناسب را از باران، نور خورشید و خاک دریافت کنند.

اسید ال گلوتامیک نوعی اسید آمینه است که با میکروسکوپ از سلول های روزنه محافظت می کند. این باعث می شود که برگ ها باز بمانند و به گیاهان اجازه می دهد تا مواد مغذی بیشتری را جذب کنند.

اسیدهای آمینه همچنین به عنوان دارای توانایی کیلیت در هنگام ترکیب پروتئین ها با سایر مواد مغذی شناخته می شوند. گیاهان می توانند به طور موثرتری از مواد فرعی استفاده کنند. این مزایا منجر به افزایش مصرف مواد مغذی می شود.

کود اسید آمینه بوتانیکا از هورمون های گیاهی حمایت می کند

کود اسید آمینه بوتانیکا همچنین از رشد هورمون های گیاهی که فیتوهورمون نامیده می شود، حمایت می کنند. فیتوهورمون ها رشد گیاهان سالم را با حمایت از بافت ها و سلول ها کنترل می کنند. تقریباً تمام مراحل رشد گیاه در کنترل هورمونی نقش دارند. استفاده از اسیدهای آمینه با خاک می تواند تولید هورمون های گیاهی را بدون نیاز به استفاده از مکمل های جداگانه افزایش دهد.

از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟
از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟

کود اسید آمینه به بهبود فعالیت میکروبی کمک می کند

پروتئین برای تمام سلول های زنده، از جمله سلول های میکروبی که از خاک سالم حمایت می کنند، مهم است. ال-متیونین، یکی از اسیدهای آمینه، می تواند به افزایش سلامت سلول های میکروبی کمک کند، فعالیت میکروبی را بهتر می کند.

یکی از نقش های اصلی میکروب ها کمک به گردش مواد مغذی از جمله کربن، نیتروژن، فسفر و گوگرد است. فعالیت میکروب های سالم این اجزا را کنترل می کند. بدون فعالیت میکروبی، بیشتر کودها موثر نیستند.

میکروب ها به تبدیل ترکیبات آلی به اشکال معدنی مانند تغییر پروتئین ها از اسیدهای آمینه به دی اکسید کربن و آمونیوم کمک می کنند. به طور کلی، میکروب ها ترکیبات را تجزیه می کنند تا گیاهان بتوانند مواد مغذی را جذب کنند. افزودن اسیدهای آمینه به خاک این فرآیند را بهبود می بخشد.

آمینو اسیدها منبع نیتروژن هستند

افزودن اسیدهای آمینه به خاک می تواند با محدود کردن نیاز به کود با غلظت مواد مغذی بالا، به افزایش محتوای نیتروژن کمک کند. گیاهان می توانند اسیدهای آمینه را از خاک برای دریافت نیتروژن آلی دریافت کنند.

اسیدهای آمینه به طور طبیعی در خاک یافت می شوند و می توانند پروتئین را با نیتروژن تأمین کنند. با این حال، برای دریافت نیتروژن، گیاهان ابتدا باید پروتئین ها را هضم کنند، که باید فعالیت میکروبی در خاک داشته باشند. اسیدهای آمینه به بهبود فعالیت میکروبی کمک می کنند. مکمل خاک با این ماده می تواند به کل چرخه نیتروژن کمک کند.

آمینو اسیدها جذب کلسیم را افزایش می دهند

مواد کیلیتی مانند اسیدهای آمینه به افزایش جذب مواد مغذی کمک می کنند. پس از اینکه گیاهان مواد معدنی را جذب کردند، بقیه به نیتروژن آلی محلول تجزیه می شوند یا مستقیماً به عنوان اسید آمینه استفاده می شوند.

Chelaing اثراتی برای کمک به سلامت گیاه از طریق افزایش جذب کلسیم، ایجاد کلسیم بیشتر در گیاهان و کمک به تقویت سیستم عروقی، سیستم انتقال مواد مغذی قوی دارد. گیاهان قادر خواهند بود آب و مواد مغذی بیشتری جذب کنند. این افزایش کلسیم ممکن است به جلوگیری از آفات و بیماری ها کمک کند.

هنگامی که گیاهان ضعیف هستند، آب در سلول ها وجود دارد که رشد کپک ها و حشرات را جذب می کند. کود اسید آمینه بوتانیکا باعث سلامت گیاه می شود. در گیاهان سالم، پکتین بیشتری در دیواره سلولی وجود خواهد داشت. دیواره های سلولی ضخیم تر کمتر مورد حمله قرار می گیرند. افزایش جذب کلسیم نیز به جلوگیری از آفات کمک می کند. هنگامی که این مشکلات رخ می دهد، گیاهان کلسیم آزاد می کنند و دفاعی تولید می کنند که به دفع حشرات کمک می کند.

از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟
از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟

کاربرد اسید آمینه بوتانیکا

برای کسب بهترین نتیجه در استفاده کردن از کود اسید آمینه، استفاده از آنها باید هر یک تا سه هفته در خاک انجام شود و هر پنج تا هفت روز یک بار روی شاخ و برگ اعمال شود. غلظت خاک می تواند و باید بسیار قوی تر از کاربردهای محلول پاشی باشد.

برای پر کردن شکاف‌های آمینه و نیاز گیاهان به غلظت اسیدهای آمینه در محلول‌پاشی نیازی نیست زیرا آنها تنها چیزی هستند که از آنها استفاده می‌کنند. با این حال، در خاک فقط ریشه ها نیستند که از اسیدهای آمینه استفاده می کنند.

حیات میکروبی و حتی خود اجزای فیزیکی خاک از پیشنهاد سخاوتمندانه شما بهره خواهند برد. به خاطر داشته باشید که اسیدهای آمینه حاوی مقادیر زیادی نیتروژن در ساختار خود هستند و به دلیل حلالیت زیاد اسیدهای آمینه، خود تا حدی کود نیتروژن هستند. برای جبران این امر ممکن است کمی برنامه کود خود را تنظیم کنید.

در مورد زمانی که در زندگی گیاه نیازی به نیتروژن اضافی ندارید، اسیدهای آمینه همچنان مفید خواهند بود. فقط روی استفاده بیشتر از مقادیر سبک در اسپری های غبار ریز تمرکز کنید. به این ترتیب گیاهان شما باید تمام مزایای فیزیولوژیکی را دریافت کنند، بدون اینکه خطر اسیدهای آمینه اضافی به عنوان کود نیتروژن توسط گیاه شما در نظر گرفته شود.

در طی مراحل رویشی یا فقط روی گیاهان رویشی که به کودهای نیتروژنی نیاز دارند یا می توانند از آن استفاده کنند، اسیدهای آمینه در ارائه این نیتروژن به شکل قابل تشخیص و با کیفیت بالا استثنایی هستند.

راه های متعددی برای تامین آمینو اسیدهای محصولات کشاورزی وجود دارد، اگرچه برخی از آنها بهتر از سایرین هستند. خبر خوب این است که آمینو اسیدها به خودی خود کاملاً محلول در آب هستند، بنابراین می‌توان آن‌ها را به‌راحتی به طرق مختلف از طریق سیستم‌های مختلف در باغ شما گنجاند.

همانطور که قبلاً بیان کردم، آنها کیلاتورهای طبیعی فوق العاده موثر مواد مغذی هستند. در بسیاری از کودهای حاوی ریز مغذی‌ها، به‌ویژه کودهای محلول در آب، یک عامل کیلیت استفاده می‌شود.

برخی از این محصولات از کود اسید آمینه بوتانیکا به عنوان عامل کیلیت استفاده می کنند. این نه تنها به در دسترس‌تر شدن این مواد مغذی کمک می‌کند، بلکه برخی از اسیدهای آمینه را نیز همراه با آنها تامین می‌کند.

کود اسید آمینه مهم تر از نیتروژن

نیتروژن چیزی است که پرورش دهندگان گیاه می خواهند گیاهان خود را با افزودن کود نیتروژن مصنوعی برای تقویت رشد سالم سبز نگه دارند. با این حال، افزودن اسیدهای آمینه نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت. سلامت تمام خاک و گیاهان باید متعادل باشد. بنابراین اسیدهای آمینه تعادل مواد مغذی، ترکیبات و میکروب های مختلف را حفظ می کنند.

اسیدهای آمینه با افزایش فعالیت میکروبی به افزایش جذب مواد مغذی کمک می کنند. میکروب های خاک برای افزایش جذب از طریق ریشه، مواد مغذی را تجزیه می کنند. در عین حال، اسیدهای آمینه منبع طبیعی نیتروژن هستند. بنابراین، اسیدهای آمینه ممکن است جایگزین موثری برای کیفیت خاک و سلامت گیاه باشند. اسیدهای آمینه نیازی به جایگزینی کود نیتروژن ندارند اما می توانند مصرف نیتروژن را کاهش دهند.

از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟
از فواید کود اسید آمینه و ضدتنش بوتانیکا چه می دانید؟

چگونه بفهمیم خاک چه زمانی به کود اسید آمینه نیاز دارد

تشخیص اینکه خاک چه زمانی به اسیدهای آمینه نیاز دارد دشوار است. با این حال، کیفیت پایین خاک را می توان با تجزیه و تحلیل سلامت گیاه تعیین کرد.

۷ نشانه که نشان می دهد گیاهانی که مواد مغذی لازم را دریافت نمی کنند و گیاهان ممکن است به اسیدهای آمینه نیاز داشته باشند:

  1. گیاهان کم رنگ یا زرد
  2. کاهش سرعت رشد
  3. بازیابی از استرس کند
  4. اثرات ناشی از استرس محیطی
  5. علف های هرز شروع به رشد می کنند
  6. داشتن بیماری های گیاهی
  7. گیاهان کوچکتر هستند

اگر گیاه رنگ پریده یا زرد شود نشان می دهد که در فرآیند فتوسنتز مشکل وجود دارد. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد، از جمله خشکسالی، کود دهی بیش از حد، نیتروژن بیش از حد در خاک. در صورت وجود نیتروژن بیش از حد، ریشه ها می سوزند و سطح pH خاک را تغییر می دهند و از جذب مواد مغذی لازم توسط ریشه جلوگیری می کنند.

افزودن کود اسید آمینه بوتانیکا به گیاهان، به بازیابی تعادل pH و افزایش جذب مواد مغذی کمک می کند. این به بهبود فعالیت های میکروبی کمک می کند که از تجزیه مواد مغذی به منظور سنتز اسیدهای آمینه پشتیبانی می کند. اگر گیاه به کندی رشد کند یا ضعیف باشد، ممکن است منجر به کمبود نیتروژن و سایر مواد مغذی ضروری شود. گیاه به زودی شروع به مردن می کند.

اسیدهای آمینه می توانند با کمک به فرآیند فتوسنتز، کمک به ضخیم تر شدن ریشه ها، کمتر مستعد مشکلات استرس، تحمل تغییرات شدید آب و هوا و سایر مشکلات، به حل این مشکلات کمک کنند. در آزمایش نهایی برای تعیین اینکه گیاهان چه زمانی به اسیدهای آمینه نیاز دارند؟ نیاز به بررسی خاک، زمانی که خاک سالم است، خاک باید دارای شرایط متخلخل، تیره و فراوان باشد.

مشکلات استفاده از کود اسید آمینه

معمولاً تنها چند اسید آمینه وجود دارد که در هر محصول استفاده می شود، بنابراین گیاهان شما مزایایی را که یک مکمل اسید آمینه طیف کامل می تواند به آنها بدهد، به دست نمی آورند.

این کودها معمولاً گران هستند.

شما محدود به دریافت اسیدهای آمینه فقط به همان اندازه که گیاهان شما تغذیه می شوند، هستید.

همچنین بسیاری از تقویت‌کننده‌های شکوفه یا تقویت‌کننده‌های PK وجود دارند که دارای اسیدهای آمینه هستند، اما استفاده از این محصولات برای محتوای آمینو آن‌ها همان مشکلات را ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید پروتئین‌های گیاهی را در خاک خود به عنوان مکمل تامین کنید و به حیات میکروبی در خاک اجازه دهید آنها را به اسیدهای آمینه پایه خود تجزیه کند.

این بهتر است زیرا شما باید یک نمایه آمینو کامل دریافت کنید و در تئوری آنها در زمان آزاد می شوند. مشکل این روش این است که شما واقعا نمی دانید در طول فصل زیر سطح خاک چه می گذرد. گیاهان همچنین فواید زیادی را از عدم دریافت آمینو اسیدهای روی برگ ها از دست می دهند.

اسیدهای آمینه آنقدر نقش مهمی در سلامت گیاه دارند که به نظر من باید با اطمینان ۱۰۰% بدانید که گیاه شما هر چند وقت یکبار نیاز دارد به این کود دسترسی دشته باشد.

بهترین راه از تجربه من برای به دست آوردن بیشترین سود، استفاده از مکمل اسید آمینه گیاهی با طیف کامل، ۱۰۰٪ محلول و گیاهی است. شما کنترل کاملی در مورد مکان، زمان و میزان درخواست خود خواهید داشت، بنابراین به شما امکان می‌دهد تا نرخ کاربرد عالی را پیدا کنید که به محصول شما اجازه می‌دهد تا به پتانسیل کامل خود برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا