Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیاییغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید تربانتین | کاربرد تربانتین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد تربانتین و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید تربانتین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش تربانتین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان تربانتین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت تربانتین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش تربانتین به روزرسانی می‌شود.

تربانتین (Turpentine) یا روغن تربانتین ماده ای است که به عنوان تینر و پاک کننده برس های رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. تربانتین در رتگ روغنی نقاشی مثل مارک وستا و نیز به عنوان ماده اولیه در سنتز رزین ها، مواد افزودنی روغنی، در ترکیب داروها و به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شود.

تربانتین ماده ای بی رنگ، روغنی، بی بو و قابل اشتعال است و هنگام استفاده بر روی پوست احساس گرما ایجاد می کند. بسیاری از افراد بعد از استفاده از این ماده متوجه اثر فوری آن می شوند و طی چند ساعت درد آنها کاهش می یابد.

مراکز خرید و قیمت فروش تربانتین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش تربانتین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان تربانتین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده تربانتین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید تربانتین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش تربانتین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

این ماده شیمیایی با تقطیر اولئورسین (صمغ تربانتین) از گونه های کاج بدست می آید و به عنوان ماده طعم دهنده در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

کاربرد تربانتین

بعلت قیمت خرید و فروش مناسب تربانتین صدها سال است که به عنوان ماده دافع آب، حلال و روغن چراغ استفاده می شود. تربانتین در نقاشی رنگ روغنی مورد استفاده قرار میگیرد.

این روغن دارای طعمی قوی و تلخ است و سابقه طولانی در تولید دارو دارد و به عنوان داروی ضد درد موضعی برای درمان اختلالات روماتیسمی و درمان درد ماهیچه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آدامس های مشتق شده از این ماده برای رفع درد دندان کاربرد دارند و در ترکیب شربت های ضد سرفه، مواد آرایشی و صابون ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص تربانتین

این ماده در گذشته برای آب بندی کشتی ها و قایق ها مورد استفاده قرار می گرفت و یک ماده عالی برای حفظ چوب بود.

کاربرد اصلی این ترکیب در صنایع به عنوان حلال و منبعی برای سنتز آلی است. به عنوان یک حلال، از تربانتین برای رقیق کردن رنگهای روغنی، تولید جلاء و ماده اولیه برای صنایع تولید مواد شیمیایی استفاده می شود. البته استفاده صنعتی آن به عنوان یک حلال در کشورهای صنعتی تا حد زیادی با جایگزین های ارزان قیمت که از نفت خام تقطیر شده بدست می آید، جایگزین شده است.

از این روغن به عنوان یک منبع خام در سنتز ترکیبات شیمیایی معطر استفاده می شود. کامفور، لینالول، آلفا ترپینول و ژرانیول که به صورت تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا از آلفا- پینن و بتا -پینن تولید می شوند که دو ماده اصلی شیمیایی تربانتین هستند.

قیمت تربانتین

تربانتین یک ماده روغنی معطر و شفاف با بوی گرم است که به دارای کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف است و همچنین دارای فواید سلامتی نیز می باشد. به همین با خلوص متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود و با توجه به نوسانات بازار قیمت گذاری می شود.

این روغن معطر اغلب برای رقیق کردن رنگ در نقاشی و همچنین به عنوان حلال برای انواع رنگ ها و جلال دهنده ها استفاده می شود. علاوه بر این برای ساخت ترکیباتی مانند کافور و گرانیول نیز از این روغن استفاده می شود. همانطور که گفته شد تربانتین به عنوان یک روغن گرم دارای خواص درمانی است و از آن برای تسکین دردهای عضلانی مانند بهبود درد سیاتیک و برطرف کردن سنگ صفرا استفاده می شود.

کاربرد تربانتین در نقاشی چیست

تربانتین به عنوان یک ماده روغنی برای رقیق کردن رنگ های مخصوص نقاشی که اغلب محلول در روغن هستند، استفاده می شود. این ماده که از تقطیر قطعات خرد شده چوب درخت های کاج تهیه می شود علاوه بر رقیق کننده به عنوان حلال رنگ و جلال دهنده نیز قابل استفاده است.

اما مهمترین دلایلی که این روغن در نقاشی استفاده می شود این است که افرادی که از این روغن در نقاشی های خود استفاده می کنند با گذشت زمان آثار هنری آنها به رنگ زرد گرایش پیدا نمی کند و همچنین استفاده از تربانتین باعث می شود که ترکیب رنگ‌ ها ساده ‌تر شده و استفاده از آن‌ ها روی بوم نقاشی نیز بهتر خواهد شد.

قیمت خرید قطره تربانتین

قطره تربانتین به عنوان یک رزین گیاهی و روغنی از درختان کاج تهیه شده و کاربردهای گسترده ای در صنعت دارد. علاوه بر این دارای خواص سلامتی فراوانی است و در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می شود. این روغن دارای طبع سرد و خشک بوده و توسط کارشناسان طب سنتی به عنوان یک داروی تسکین دهنده دردهای سیاتیک توصیه می شود.

همچنین می توان از این روغن گیاهی برای دفع سنگ های صفراوی و رفع مشکلات مزمن مثانه و مجرای ادراری نیز استفاده کرد. البته استفاده از تربانتین در صورتی که بدون آگاهی انجام شود، می تواند خطرات سلامتی به دنبال داشته باشد و مشکلاتی مانند ورم کلیه و نارسایی کلیه را ایجاد کند. بنابراین قبل از استفاده از این قطره گیاهی با پزشک و یا کارشناس طب سنتی مشورت کنید.

تربانتین چیست

تربانتین به عنوان یک صمغ مایع و بی رنگ از برخی از درخت های کاج و به وسیله روش تقطیر تهیه می شود. این ماده به دلیل داشتن بوی قوی گیاهی به عنوان یک ماده خوشبو کننده به صابون ها و عطرها و خوشبو کننده ها اضافه می شود. علاوه بر این به دلیل داشتن خاصیت رقیق کننده و حلال بودن به عنوان حلال صنعتی و رنگ های محلول در روغن نیز استفاده می شود. این روغن همچنین به صورت موضعی برای تسکین درد و به صورت خوراکی و افزودنی به عنوان طعم دهنده برای انواع خاصی از غذاها و نوشیدنی ها کاربرد دارد. اما بهتر است که قبل از شروع مصرف از آزمایش پچ پوستی استفاده کنید تا نحوه واکنش محدوده کوچکی از پوست نسبت به این روغن گیاهی بررسی شود.

فروش قرص تربانتین

تربانتین یک روغن گیاهی است که طعمی قوی و تلخ دارد و صدها سال است که به عنوان یک حلال و روغن در صنعت استفاده می شود. البته علاوه بر استفاده های صنعتی این روغن اغلب برای تولید دارو نیز در صنعت داروسازی کاربرد دارد. این روغن گیاهی به عنوان یک داروی تسکین دهنده و درمانی برای مشکلات روماتیسمی و دردهای عضلانی به کار برده می شود. همچنین قرص های تهیه شده از این روغن نیز در داروخانه ها و عطاری ها موجود است و برای تسکین درد دندان و عفونت های لثه استفاده می شود. علاوه بر این از تربانین در تولید محصولات آرایشی- بهداشتی و به عنوان یک ماده افزودنی معطر در خوشبوکننده ها و صابون ها استفاده می شود.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های تربانتین

نام انگلیسی Turpentine
جرم مولی ۱۳۶.۲۳۸ g·mol−۱
نقطه جوش ۱۵۴ °C (309 °F; 427 K)
سایر نام ها به فرانسوی: Térébenthine یا روغن تربانتین

فروش تربانتین

تربانتین به عنوان یک روغن گیاهی زرد رنگ که از گونه های مختلف درخت کاج تهیه می شود در بازار موجود است. اغلب در بسته بندی کوچک برای استفاده به عنوان حلال رنگ های روغنی در نقاشی خریداری می شود. این روغن به دلیل اینکه ساختار آن حاوی هیدروکربن های حلقه ای است به عنوان یک محلول شیمیایی شناخته می شود.

این مایع روغنی اغلب برای تمیز کردن برس ها و قلم های رنگ آمیزی در هنگام نقاشی رنگ و روغن استفاده می شود. همچنین به عنوان ماده رقیق کننده برای رنگ های روغنی نقاشی نیز استفاده می شود. علاوه بر این به عنوان ماده افزودنی در ترکیب و ساخت داروها و به عنوان یک ماده اولیه در ساخت رزین ها نیز کاربرد دارد. تربانتین قابل اشتعال است بنابراین باید دور از حرارت نگه داری شود.

فروش روغن معطر تربانتین

تربانتین به عنوان یک رزین گیاهی که از چوب درختان کاج تهیه می شود بوی معطر و گرمی دارد که به دلیل داشتن این خاصیت به عنوان یک ماده افزودنی معطر برای ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن همچنین به دلیل اینکه قیمت مناسبی دارد برای ساخت مواد شیمیایی و به عنوان یک نمونه ارزان قیمت برای جایگزینی نفت خام تقطیری استفاده می شود. این ماده به عنوان ماده اولیه برای تولید مواد پرکاربردی مانند لینالول و ژرانیول به کار برده می شود. علاوه بر این در صنعت دارو این روغن به عنوان یک داروی خلط آور در شربت های سرفه و همچنین درمان مشکلات مثانه و مجاری ادراری استفاده می شود.

عوارض و خطرات تربانتین

لطفا هنگام مصرف این روغن احتیاط کرده و قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید تا برای شما عوارضی نداشته باشد.

حلال تربانتبن به عنوان یک حلال ارگانیک، بخار آن باعث تحریک پوست و چشم ها می شود. این ماده شیمیایی هنگام استنشاق باعث آسیب به ریه ها، دستگاه تنفسی و همچنین سیستم عصبی مرکزی می شود و در صورت بلع به سیستم کلیوی آسیب خواهد زد.

بلع این ماده باعث احساس سوزش، درد شکم، تهوع، استفراغ، گیجی، تشنج، اسهال و بی هوشی می شود. از آنجاییکه تربانتین می تواند باعث ایجاد اسپاسم در مجاری هوایی به ویژه در افراد مبتلا به آسم و سرفه شدید شود، در صورت استنشاق می تواند منجر به وخیم تر شدن مشکلات تنفس در افراد مبتلا به این بیماری ها شود.

این روغن را به مقدار زیاد روی زخم های باز استفاده نکرده و به مقدار زیاد نخورید. برای استفاده درمانی از این ماده می توانید آنرا به دستگاه مرطوب کننده یا بخور اضافه کنید تا احتقان ریه ها را برطرف کند.

پس از استعمال این روغن بر روی بدن از بانداژ استفاده کرده و از آن برای براق کردن لباس ها یا مبلمان استفاده نکنید. از آنجاییکه این روغن قابل اشتعال است حتما دست های خودتان را پس از مصرف بشوئید.

برای استفاده درمانی از این روغن می توانید آنرا با عصاره های خوشبو مخلوط کنید تا بوی آزار دهنده آن کمتر شود.

در سطح ppm 8000 (4448 میلی گرم در متر مکعب)، تربانتین صنعتی برای سلامتی خطرناک است و هنگام کار کردن با آن باید از تهویه محل اطمینان حاصل کنید.

پرسش های رایج در مورد تربانتین

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت تربانتین چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید و استعلام قیمت تربانتین، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

خرید تربانتین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید تربانتین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید تربانتین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان تربانتین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید تربانتین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا