Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص عرق اسطوخودوس یا گیاه لوندر

عرق اسطوخودوس از فرآورده های گیاهی است که از راه تقطیر به دست می آید. از این عرق برای درمان بسیاری از اختلال ها و بیماری های جسمی و روحی مانند اضطراب،استرس، اسپاسم های عضلانی، تسکین درد‌های مفصلی و سردرد و درمان عفونت های قارچی، ریزش مو، کنترل فشار خون، کمک به بهبود زخم ها استفاده کرد.این عرق دارای طبع گرمی است وسرشار از آنتی اکسیدان های مفید است و نوشیدن آن برای جوانسازی پوست بسیار موثر است.

هم چنین عرق اسطودوخوس خواص آنتی بیوتیک طبیعی دارد و با نفوذ در پوست می تواند منافذ پوست را پاکسازی کند و التهابات پوست را کاهش دهد. از این عرق برای درمان آکنه و جوش، جای نیش حشرات و کاهش واکنش های آلرژیک استفاده می شود. در این مطلب از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک تلاش خواهیم کرد تا مهمترین خواص عرق اسطودوخوس را با شما به اشتراک بگذاریم.

طبع عرق اسطوخودوس

براساس گفته متخصصین طب سنتی طبع اسطوخودوس گرم و خشک است.

خواص عرق اسطودوخوس

گیاه اسطودوخوس دارای طعم تند و تلخی است. از این رو برای بهره بردن از خواص آن می توان از عرق اسطودوخوس استفاده کرد که تمام خواص گیاه اسطودوخوس را دارد. عرق اسطودوخوس تلخ نیس و مصرف آن به صورت شربت بسیار خوشایند است.

عرق اسطوخودوس دارای خواص زیادی است که در اینجا به بعضی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

خواص عرق اسطوخودوس یا گیاه لوندر
خواص عرق اسطوخودوس یا گیاه لوندر

خواص عرق اسطوخودوس برای مراقبت از پوست

پوست شما آینه زیبایی شماست و مراقبت ا ز سلامتی آن اهمیت دارد، زمانی که از پوست خود به خوبی نگهداری نکنید، پوست شما دچار عارضه های پوستی مثل آکنه ، جوش و ترک  می شود. . بسیاری از داروهای شیمیایی حاوی مقادیری از کورتون  هستند. با آنکه داروهای شیمیایی در مدت زمان کم، تاثیر خوبی برروی زیبایی پوست می گذارند، ولی در طولانی مدت  به سلامتی شما آسیب می رساند..

مفید ترین و بی ضررترین محصولی که برای پوست استفاده می شود. محصولات گیاهی و ارگانیک است. عرق اسطودوخوس تاثیر خوبی برای رفع مشکلات پوستی دارد..

عرق اسطوخودوس ضدالتهاب است و یکی از موارد استفاده از آن درمان سوختگی است. این عرق گیاهی برای کاهش تورم و قرمزی مفید است. بهتر است از ترکیب روغن نارگیل و عرق اسطوخودوس برای تأثیر گذاری بیشتر، استفاده کنید.

کاربرد عرق اسطودوخوس دردرمان جوش

این گیاه خواص آنتی بیوتیکی دارد و پوست را ضدعفونی می کند و از جوش زدن پوست جلوگیری می کند . دو قاشق چایخوری عرق اسطودوخوس یا کمی روغن فندوق و گردو مخلوط کنیدو آن را در ناحیه مورد نظر ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه  آن رابشویید .

فواید عرق اسطودوخوس در بهبود اگزما

اگزما پوست ر اخشک و پوسته  پوسته می کند و خارش بسیار زیادی ایجاد می کند. برای رفع اگزما می توان  دو قاشق اسطودوخوس را با مقداری  روغن آرگان و روغن  نارگیل  ترکیب کنید و برروی محل آسیب دیده بمالید.

خواص اسطودوخوس برای سلامت مو

مصرف این عرق برای تقویت مو و افزایش سرعت رشد مو کمک می کند. عرق گیاهی اسطودوخوس خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و باعث ازبین رفتن شوره سر و پوست سر می شود. برای این منظور عرق اسطودوخوس را به شامپوی خود اضافه کنید و از آن استفاده کنید.

هم چنین عرق اسطوخودوس را با روغن نارگیل و اسانس سدر مخلوط می کنید و آن را روی سر خود ماساژ می دهید . بعد از مدت سه ماه ، ریزش مو به شدت کاهش پیدا می کند و سرعت رشد مو افزایش پیدا می کند.

برای درمان سوختگی

این عرق دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. و محل زخم را  ضد عفونی می کند و باعث کاهش تورم و قرمزی محل سوختگی می شود. برای این منظور از ترکیب ر وغن نارگیل و اسطودوخوس استفاده می شود.

ی این منظور هم می توانید از ترکیب روغن نارگیل و عرق اسطوخودس استفاده کنید.توجه داشته باشید که محل سوختگی نباید دارای زخم باز باشد.از این روش می توانید برای درمان آفتاب سوختگی هم استفاده کنید.

درمان درد مفاصل

خواص عرق اسطوخودوس یا گیاه لوندر
خواص عرق اسطوخودوس یا گیاه لوندر

این گیاه خواص ضد التهابی و ضد درد دارد . با ترکیب روغن آرگان و عرق اسطوخودوس  می توانید ترکیبی را به دست آورید . ماساژ این ترکیب در محل درد  ، باعث افزایش گردش خون در محل مورد نظر می شود  و درد مفاصل را کاهش می دهد.

درمان سردرد

عرق اسطوخودوس دارای رایحه مطبوعی است و آرامش دهنده است . این عرق را در هوای اتاق اسپری کنید . هم چنین می توانید این عرق را با روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را برروی پیشانی و شقیقه های خود بمالید.

کاهش استرس و اضطراب

بر اساس تحقیقات انجام گرفته اسطودوخوس می تواند نقش موثری بر کاهش علایم  افسردگی، استرس، اضطراب و خستگی و بی حالی می شود. رایحه خوشبوی اسطودوخوس می توان دبه طور مستقیم باعث احساس آرامش شود. برای این منظور می توانید این عرق را در هوای اتاق اسپری کنید. هم چنین مصرف این عرق می تواند افسردگی و استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

مشکلات تنفسی مفید

از عرق اسطودوخوس می توانید برای کاهش علایم سرماخوردگی  مانند سرفه، گرفتگی بینی، عفونت های گلو و….استفاده کنید. این عرق گیاهی دارای خواص  آنتی اکسیدانی و آنتی بیوتیک طبیعی است.

برای بهره مندی از خواص این عرق، می توانید دو قاشق چای خوری عرق اسطوخودوس را به همراه ۳ قطره اسانس اکالیپتوس در یک لیوان آب بریزید و آن را در دستگاه بخور بریزید. و از بوی آن استشمام کنید.

 برای کاهش علائم سرطان مفید است

این عرق گیاهی سرشاز از آنتی اکسیدان است و می تواند علایم ناشی از سرطان مانند استفراغ، تهوع و بی حالی را کاهش دهد. از این عرق می توان به صورت خوراکی و رایحه درمانی استفاده کنید.

برای کاهش قند خون مفید است

این عرق  فرایند جذب گلوکز را تحت تاثیر می گذارد و برای کاهش قند خون مفید است. هم چنین  این  نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان های متنوع و مفید است و با عث کاهش استرس اکسیداتیو  می شود.

عوارض عرق اسطوخودوس

مصرف این عرق گیاهی در حالت معمولی  باعث ایجاد عوارض جانبی نمی شود . ولی اگر بیش از اندازه مصرف کنید ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود. در صورت مصرف زیاد باعث بی حالی و سرگیجه می شود. با مصرف زیاد این عرق احتمال  افت قند خون و افت فشار  وجود دارد.

تداخل دارویی عرق اسطوخودوس

معمولا این عرق با سایر داروها تداخل دارویی ندارد. در موارد زیر باید احتیاط شود.

اگر داروهای کاهش فشار خون مانند آتنولول و کاپتوپریل مصرف می کنید.

اگر داروهای کنترل قند خون مانند متفور مین مصرف می کنید.

اگر داروهای  خواب آور مصرف می کنید

اگر داروهای ضد افسردگی مانند سرترالین و فلوکستین مصرف می کنید.

طریقه مصرف عرق اسطوخودوس

 

یک فنجان بعد هر غذا میل کنید.

میزان مصرف عرق اسطوخودوس

 

مقدار مصرف عرق اسطودوخوس در بزرگسالان: روزی دو یا سه بار، نصف استکان را در کمی آب حل کنید و بعد ازغذا میل کنید.

مقدار مصرف عرق اسطوخودوس در کودکان بالای هفت سال: روزی دو یا سه بار، یک چهارم استکان در کمی آب حل کنید و بعد از غذا میل کنید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا