Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

ماست ارگانیک چیست و چه خواصی دارد ؟

ماست (yogurt) به دلیل خواص بسیاری که دارد به عنوان یک خوراکی فوق العاده در نظر گرفته می شود که سرشار از کلسیم ، پروتئین و باکتری‌های خوب است. ماست به سالم ماندن روده ها ، لاغری ، تقویت سوخت و ساز بدن ، افزایش ایمنی بدن ، جلوگیری از پوکی استخوان و مبارزه با کم خونی و عفونت های واژن کمک می کند.

علاوه بر این مصرف این ماده سطح کلسترول خون را کاهش داده ، دندان ها را تقویت کرده و سلامت مو و پوست را بهبود می بخشد. برای آشنایی بیشتر با خواص این محصول لبنی در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

ماست ارگانیک چیست و چه خواصی دارد ؟

ماست یک فرآورده لبنی است که از تخمیر باکتریایی شیر تهیه می شود. لاکتوباسیلوس ، یک کلاس مفید از باکتری‌ها هستند که شیر را به ماست تخمیر می کند و در فرآیند هضم به بدن کمک می کنند.

آنها همچنین از روده در برابر عفونت های باکتری های مضر محافظت می کنند. این نوع باکتری ها به عنوان پروبیوتیک ها یا باکتری های “خوب” شناخته شده اند و برای سلامتی عمومی مفید هستند.

انواع ماست

کفیر: نوعی نوشیدنی تخمیر شده با طعم ترش است.
کم چرب و بدون چربی: هر دوی اینها از شیر کم چرب یا بدون چربی تهیه می شوند.
یونانی: تا زمانی که تمام پروتئین وی آن برداشته شود و قوام غلیظ تری حاصل شود مورد پردازش قرار می گیرد.
لاکتوز: نوعی محصول لبنی است که حاوی لاکتوز کم و یا فاقد آن است.
ایسلندی: یک محصول لبنی ایسلندی با طعم ملایم است
منجمد: نوعی ماست کم چرب است و به دلیل سالم تر بودن به جای دسر مصرف می شود.
ساده: ماست طبیعی نیز گفته می شود زیرا هیچ ماده افزودنی در آن وجود ندارد.
مخصوص وگان: هر نوع ماست تهیه شده از شیر غیر لبنی مانند بادام ، نارگیل و غیره است.
ماست ارگانیک: یک محصول لبنی فوق العاده از شیر دام هایی است که با محصولات ارگانیک تغذیه شده اند.

خواص ماست برای سلامتی

این محصول لبنی به دلیل وجود سویه های فعال باکتریایی به راحتی قابل هضم است. در حقیقت ، پروبیوتیک های تولید شده توسط باکتری های اسید لاکتیک موجود در این ماده خوراکی به کاهش یبوست ، اسهال ، بیماری التهابی روده و حتی عفونت های باکتری های ایجاد کننده زخم گوارشی H. pylori که در نهایت ممکن است منجر به سرطان معده شود ، کمک می کند.

این ماده غذایی در حالی که از آنتی بیوتیک استفاده می کنید می تواند به عنوان پادزهر عمل کند. باید در نظر داشته باشید که هر زمان که از آنتی بیوتیک استفاده می کنید این محصول لبنی به یکی از مهمترین مواد غذایی در رژیم غذایی شما تبدیل می شود.

اگرچه آنتی بیوتیک ها در حالی که بیمار هستید باکتری های ایجاد کننده بیماری را از بین می برند ، اما باعث می شوند باکتری های خوب روده نیز از بین بروند. اگر می خواهید از عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها در امان باشید مصرف این ماده غذایی را فراموش نکنید.

این محصول لبنی باعث تولید ویتامین B می شود، بدن ما به سختی می تواند به تنهایی ویتامین ها را تولید کند. فقط ویتامین  B و ویتامین K از طریق واکنش های بیولوژیکی در روده ما تولید می شوند. افرادی که به طور مرتب ماست می خورند به بدن خود کمک می کنند تا ویتامین B را در روده تولید کنند.

ویتامین B تعادل انرژی بدن را در عین حال که شما را از بیماری های عصبی و خود ایمنی محافظت می کند ، تنظیم می کند. برای تحریک این مزیت جادویی ماست ، باید آن را با آب آن مصرف کنید و بنابراین به جای محصولات فرآوری شده ، ماست معمولی یا ارگانیک بخرید.

ماست ارگانیک چیست و چه خواصی دارد ؟
ماست ارگانیک چیست و چه خواصی دارد ؟
جالب است بدانید:

این خوراکی مفید قند خون شما را متعادل می کند. مطالعات نشان می دهد که میزان قند خون افرادی که ماست معمولی و ارگانیک مصرف می کنند، پایین تر از سایر افراد است. علاوه بر این ، از آنجا که این ماده به آرامی در روده ها جذب می شود ، قند خون شما دیرتر تحت تأثیر آن قرار می گیرد. به همین دلیل ما توصیه می کنیم هر روز ماست ساده و بدون چربی را به همراه وعده غذایی میل کنید.

این محصول لبنی با داشتن اسید لاکتیک یک سپر طبیعی در برابر بیماری ها است. اسید لاکتیک محیط روده داخلی را اسیدی کرده و با کاهش pH محیط ضمن تسهیل در تولید متابولیت های تقویت کننده سیستم ایمنی ، از تولید سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

اصولاً این خوراکی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. باکتری های اسید لاکتیک موجود در ماست در جلوگیری از سرطان ، عفونت ها ، بیماری های دستگاه گوارش و آسم اثرات مهمی دارند. مصرف منظم این ماده غذایی روزانه و تازه تأثیرات مثبت آن را افزایش می دهد.

این خوراکی حرکات دستگاه گوارش را سهولت می بخشد. Lactobacillus bulgaricus باکتری است که حرکت روده را تسریع می کند و در هیچ غذایی غیر از ماست یافت نمی شود. اسید لاکتیک موجود در این محصول لبنی باکتری های مخرب موجود در روده را از بین می برد و از اسهال جلوگیری کرده و به ایجاد یک محیط داخلی سالم در روده کمک می کند.

به عبارت دیگر می توان گفت که این فرآورده لبنی تمیز کننده روده است و بعد از مصرف ، جذب کلسیم را افزایش می دهد و باعث تحریک هورمون اشباع سازی در روده ها می شود زیرا این ماده دارای چربی و پروتئین حیوانی با کیفیت بالا است.

حقایق جادویی در رابطه با ماست

از آنجا که ماست یک منبع غنی از اسید لینولئیک کونژوگه است ، یک ماده غذایی محافظ در برابر سرطان روده بزرگ و پستان است. علاوه بر این ، اسید لینولئیک کونژوگه که یکی از مهمترین ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است در صورت مصرف این محصول لبنی نسبت به قرص مفیدتر خواهد بود.

با مصرف این خوراکی می توانید از عفونت هلیکوباکتر پیلوری جلوگیری کنید که اخیراً دلیل اصلی ۶۰ درصد موارد زخم گوارشی و سرطان معده در جهان است. اسید لاکتیک موجود در این محصول لبنی از تکثیر این باکتری جلوگیری کرده و آن را در معده از بین می برد.

واکنش های آلرژیک توسط IgE (ایمونوگلوبولین E) ایجاد می شود و خود را روی پوست نشان می دهد. این ماده غذایی از بیماریهای آتوپیک مانند درماتیت ، آسم و آلرژی های غذایی جلوگیری می کند. با تعادل فلور روده ، این محصول لبنی واکنش های آلرژیک را به حداقل می رساند.

این خوراکی برای سلامتی خانم ها نیز مهم است. لاکتوباسیلوس موجود در این خوراکی از تولید کاندیدا (نوعی قارچ) و واژینیت در مهبل جلوگیری می کند. مطالعات نشان می دهد زنانی که مرتباً این محصول لبنی را مصرف می کنند از سلامت واژن بهتری برخوردار هستند.

خواص ماست ارگانیک برای سلامتی

اگرچه ماست های تولید شده توسط مارک های صنعتی قابل اعتماد و سالم هستند ولی از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند. بزرگترین خطر این است که ما نمی دانیم چه چیزی در آنها استفاده می شود.

در این محصولات لبنی شربت فروکتوز و گلوکز به عنوان شیرین کننده استفاده شده و همچنین مواد ناشناخته و نگهدارنده توسط برخی شرکت های غیر قابل اعتماد به ترکیب این محصول لبنی اضافه می شود.

ماست واقعی باید بدون مواد نگهدارنده تولید شود و خصوصیات بی نظیر آن با تخمیر طبیعی آن حفظ شود در غیر این صورت برای سلامتی مضر خواهد بود. این محصول علاوه بر اینکه حاوی هیچ ماده اضافی به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده نیست از شیر دام هایی تولید می شود که به صورت ارگانیک پرورش داده شده اند.

این دام ها اکثرا به صورت طبیعی نگهداری و تغذیه می شوند و در دوران پرورش هیچ هورمون یا آنتی بیوتیکی به آنها داده نمی شود. محصولات این دام ها از نظر سلامتی بی نظیر هستند و ماستی که از شیر آنها بدست می آید یک خوراکی ارگانیک عالی و سرشار از پروبیوتیک های مفید است که می تواند فواید بسیاری برای سلامتی داشته باشد.

طعم دلپذیر ماست ارگانیک بسیار دوست داشتنی و لذت بخش است و مهمتر از همه این است که شما یک ماده غذایی فاقد آنتی بیوتیک ، هورمون و باقی مانده آفت کش می خورید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا