Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

تخم مرغ حاوی انواع مواد مغذی مفید است. با این حال، ارزش غذایی یک تخم مرغ بسته به اینکه تخم مرغ کامل یا فقط سفیده تخم مرغ را بخورید، می تواند متفاوت باشد. در نشریه جهان شیمی فیزیک از انواع داروها و دمنوش های متفاوتی نظیر رازیانه، رزماری، چای سبز و زنیان مقالات خوبی منتشر شده است. این مقاله کاربرد پودر سفیده تخم مرغ و موادمغذی این پودر پر خاصیت را به شما معرفی میکند.

پروتئین های پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده ی تخم مرغ ۸۵ درصد پروتئین دارد. مهم ترین پروتئین هایش عبارتند از:

اوآلبومین (Ovalbumin )

کونالبومین (Conalbumin)

اووموکوئید (Ovomucoid)

اووموسین (Ovomucin)

لیزوزیم (Lysozyme)

پودر سفیده ی تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟
پودر سفیده ی تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

 

پودر سفیده ی تخم مرغ مناسب چه کسانی است

پودر سفیده تخم مرغ برای افرادی که تمایل به افزایش مصرف پروتئین بدون کالری، کربوهیدرات و شکر دارند، ایده مناسب است. این پودر برای گیاه خواران عالی است و بدون گلوتن است.

حقایق تغذیه ای سفیده تخم مرغ و تخم مرغ کامل

سفیده تخم مرغ مایع شفاف و غلیظی است که زرده زرد روشن تخم مرغ را احاطه کرده است. در یک تخم بارور شده، آنها به عنوان یک لایه محافظ برای محافظت از مرغ در حال رشد در برابر باکتری های مضر عمل می کنند. آنها همچنین برخی از مواد مغذی را برای رشد آن فراهم می کنند.

سفیده تخم مرغ از حدود ۹۰ درصد آب و ۱۰ درصد پروتئین تشکیل شده است. بنابراین اگر زرده را بردارید و فقط سفیده تخم مرغ را انتخاب کنید، ارزش غذایی تخم مرغ شما به طور قابل توجهی تغییر می کند. سفیده تخم مرغ نسبت به تخم مرغ کامل کالری و ریز مغذی کمتر و پروتئین و چربی کمتری دارد. یک سفیده تخم مرغ کالری کمتری نسبت به یک تخم مرغ کامل دارد. همچنین پروتئین، کلسترول، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی کمتری دارد.

کم کالری اما سرشار از پروتئین

سفیده تخم مرغ پروتئین بالا اما کالری کمتری دارد. در واقع، آنها حدود ۶۷ درصد از کل پروتئین موجود در تخم مرغ را بسته بندی می کنند. آنها پروتئین کاملی را فراهم می کنند، به این معنی که حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری در مقادیری است که بدن شما برای بهترین عملکرد خود به آن نیاز دارد.

به دلیل محتوای پروتئین بالا، خوردن سفیده تخم مرغ می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد. پروتئین می تواند به کاهش اشتهای شما کمک کند، بنابراین خوردن سفیده تخم مرغ می تواند شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری کند. دریافت پروتئین کافی برای حفظ و ساخت عضله نیز مهم است. به خصوص اگر در تلاش برای مدیریت وزن خود هستید.

با توجه به اینکه تخم مرغ کامل فقط اندکی پروتئین بیشتری برای مقدار کمی کالری اضافی فراهم می کند، سفیده تخم مرغ می تواند انتخابی جذاب برای افرادی باشد که سعی در کاهش وزن دارند. سفیده تخم مرغ یک تخم مرغ بزرگ ۴ گرم پروتئین و تنها ۱۸ کالری دارد. این غذا انتخاب خوبی برای افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، است.

پودر سفیده ی تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟
پودر سفیده ی تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

کم چرب و بدون کلسترول

در گذشته، تخم مرغ به دلیل محتوای بالای چربی اشباع شده و کلسترول، یک انتخاب غذایی بحث برانگیز بوده است. با این حال، تمام کلسترول و چربی موجود در تخم مرغ در زرده تخم مرغ یافت می شود. از طرف دیگر، سفیده تخم مرغ تقریبا پروتئین خالص است و فاقد چربی یا کلسترول است.

برای سال ها، این بدان معنی بود که خوردن سفیده تخم مرغ سالم تر از خوردن تخم مرغ کامل تلقی می شد. اما مطالعات نشان داده اند که برای اکثر مردم، کلسترول موجود در تخم مرغ مشکلی ایجاد نمی کند.

با این وجود، برای تعداد کمی از افراد خوردن کلسترول باعث افزایش سطح خون می شود. افرادی که بیش از حد پاسخ می دهند دارای ژن هایی مانند ژن APoE4 هستند که آنها را مستعد ابتلا به کلسترول بالا می کند. برای افراد دارای این ژن یا افراد با کلسترول بالا، سفیده تخم مرغ ممکن است انتخاب بهتری باشد.

با این وجود، برای تعداد کمی از افراد خوردن کلسترول باعث افزایش سطح خون می شود. افرادی که بیش از حد پاسخ می دهند دارای ژن هایی مانند ژن APoE4 هستند که آنها را مستعد ابتلا به کلسترول بالا می کند. برای افراد دارای این ژن یا افراد با کلسترول بالا، سفیده تخم مرغ ممکن است انتخاب بهتری باشد.

علاوه بر این، با توجه به اینکه سفیده تخم‌مرغ تقریبا فاقد چربی است، کالری آن به میزان قابل توجهی نسبت به تخم‌مرغ کامل کمتر است. این می تواند آنها را به انتخاب خوبی برای افرادی تبدیل کند که سعی در محدود کردن کالری دریافتی و کاهش وزن دارند.

سفیده تخم مرغ کلسترول و چربی کمی دارد. این باعث می شود آنها انتخاب خوبی برای افرادی که نیاز به محدود کردن کلسترول دریافتی خود دارند و همچنین کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، باشند.

خطرات احتمالی مصرف پودر سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یک انتخاب غذایی عالی است. اما مصرفش خطراتی به همراه دارد.

آلرژی

اگرچه سفیده تخم مرغ برای اکثر افراد بی خطر است، اما ممکن است آلرژی به تخم مرغ رخ دهد. کودکان در مقایسه با سایر گروه های سنی بیشتر به تخم مرغ حساسیت دارند. با این حال، آنها اغلب تا زمانی که به سن ۵ سالگی می رسند از این بیماری بیشتر می شوند. آلرژی به تخم مرغ به این دلیل است که سیستم ایمنی بدن شما برخی از پروتئین های موجود در تخم مرغ را به عنوان مضر تشخیص نمی دهد.

علائم خفیف می تواند شامل بثورات، کهیر، تورم، آبریزش بینی و خارش و آبریزش چشم باشد. افراد همچنین می توانند ناراحتی گوارشی، تهوع و استفراغ را تجربه کنند.

سفیده تخم مرغ یک واکنش آلرژیک به نام شوک آنافیلاکتیک ایجاد میکند. این یک اتفاق نادر است. شوک آنافیلاکتیک باعث کاهش فشار خون و تورم شدید در گلو و صورت می شود. در صورت ترکیب منجر به مرگ میشود.

مسمومیت غذایی با سالمونلا

سفیده تخم مرغ خام خطر مسمومیت غذایی باکتری سالمونلا بهمراه دارد. سالمونلا در تخم مرغ یا روی پوسته تخم مرغ وجود دارد.کشاورزی مدرن می تواند این خطر را به حداقل برساند. پختن سفیده تخم مرغ به طور قابل توجهی ابتلا به این مشکل را کاهش می دهد.

کاهش جذب بیوتین

پودر سفیده تخم مرغ خام همچنین ممکن است جذب ویتامین محلول در آب بیوتین را که در طیف گسترده ای از غذاها یافت می شود، کاهش دهد. بیوتین در تولید انرژی نقش مهمی دارد. سفیده تخم مرغ خام پروتئین آویدین است می تواند به بیوتین متصل شده و جذب را متوقف کند.

در تئوری، این می تواند یک مشکل باشد. با این حال، برای ایجاد کمبود بیوتین، باید مقادیر زیادی سفیده تخم مرغ خام بخورید. هنگامی که تخم مرغ ها پخته شدند، آویدین اون اثر را ندارد. برخی از خطرات مرتبط با خوردن سفیده تخم مرغ خام از جمله واکنش های آلرژیک، مسمومیت غذایی و کمبود بیوتین وجود دارد. با این حال، خطر برای اکثر افراد اندک است.

مناسب ترین روش خرید و استفاده طولانی مدت از سفیده تخم مرغ، استفاده از سفیده هایی است که خشک شده و از هرگونه رطوبت پاک شده اند. یکی از دلایل اصلی این است که پودر سفیده تخم مرغ ماندگاری بیشتری دارد و نسبت به سفیده تخم مرغ مایع پایدارتر است. پودر سفیده تخم مرغ با اسپری کردن سفیده تخم مرغ مایع اتمیزه شده در محفظه خشک کردن گرم شده تولید می شود. جریان مداوم هوای گرم شده با شتاب بیشتر رطوبت را از بین می برد.

سفیده تخم مرغ پودر شده اساسا سفیده خالص یا سفیده تخم مرغ خشک است. می توان آن را با مخلوط کردن پودر با آب بازسازی کرد. پودر بازسازی شده مانند سفیده تخم مرغ تازه و پاستوریزه است می‌توان بدون پختن آن با خیال راحت از آن استفاده کرد.

کاربرد پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ را می توان برای انواع آماده سازی استفاده کرد. این تا حد زیادی در فرآیند ساخت کیک، مرنگ، اسفنج، دسر، نان بدون گلوتن و کلوچه استفاده می شود. با این حال، یک روند مهم که در آشپزخانه مدرن استفاده می شود، فرآیند ساخت پودر سفیده تخم مرغ است که با آب ترکیب می شود تا حباب یا کف ایجاد کند. می توانید به راحتی از پودر سفیده تخم مرغ نوعی ژل درست کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، ما سه نوع پودر سفیده تخم مرغ داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا