Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد اتیل وینیل استات vs430 چیست؟ قیمت خرید و فروش

امروزه کاربرد انواع پلیمر ها در صنایع مختلف بسیار صورت می پذیرد. در واقع پلیمر ها به کار می روند تا محصولات تولیدی صنایع کیفیت بیشتری یابند. اتیل وینیل استات یکی از پلیمر هایی است که کاربرد های صنعتی مختلفی دارد. از اتیل وینیل استات با درصد های خلوص مختلف در بازار خرید و فروش مواد شیمیایی عرضه می گردد. اتیل وینیل استات vs430 کوپلیمری است که درصد وینیل استات آن ۱۹ درصد بوده و به روش پلیمریزاسیون تولید می گردد. از خواص اتیلن وینیل استات vs430 فرآیند پذیری مطلوب آن می باشد. از کاربرد اتیل وینیل استات vs430 نیز می توان به استفاده در صنایع فوم کفش و دمپایی اشاره نمود. قیمت اتیلن وینیل استات در بازار خرید و فروش مواد شیمیایی به عنوان یک پلیمر پرکاربرد متنوع بوده و به انواع اتیل وینیل استات با خلوص مختلف وابسته است.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا به بررسی پلیمر، مستر بچ پوششی، پلاستیک و… پرداخته است. در این مقاله به بررسی فواید و خواص اتیل وینیل استات و به‌ویژه خواص اتیل وینیل استات vs430 می پردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

اتیل وینیل استات چیست

(EVA) نوعی کو پلیمر است که از اتیلن و وینیل استات ساخته شده است. این پلیمر پلی اتیلن وینیل استات یا PEVA نیز نامیده می شود. در بازار مواد شیمیایی انواع مختلفی از پلیمر (EVA) عرضه می گردد.

انواع اتیل وینیل استات

انواعی از EVA در گرید های مختلف تولید و عرضه می شوند. در ادامه به معرفی سه گروه اصلی از این پلیمر می پردازیم.

کاربرد اتیل وینیل استات vs430 چیست؟
کاربرد اتیل وینیل استات vs430 چیست؟
  • ۴% وینیل استات (چگالی پایین)

این دسته نوعی پلی اتیلن است که دارای حدود ۴% وینیل استات است. به این دسته پلی اتیلن اصلاح شده با وینیل استات گفته می شود. از خواص این EVA می توان به انعطاف پذیری و براق بودن آن اشاره نمود. از این نوع می توان برای تولید فیلم استفاده نمود.

  • ۴ تا ۳۰ درصد وینیل استات (چگالی متوسط)

دسته دوم  کوپلیمرهایی هستند که درصد وزنی وینیل استات در آن ها ۴ تا ۳۰ درصد خواهد بود. این انواع ترمو پلاستیک الاستومر به حساب آمده و بیشترین کاربردشان در تولید انواع چسب است.

  • ۴۰ درصد وینیل استات (چگالی بالا)

این گروه بیش از ۴۰ درصد وینیل استات داشته و با نام لاستیک اتیلن وینیل استات شناخته می شوند.

اتیل وینیل استات VS430

VS430 نوعی کوپلیمر اتیلن و وینیل استات است که درصد وینیل استات در آن ۱۹% است. روش تولید این پلیمر VS430 پلیمریزاسیون در فشار بالا است. از VS430 برای فوم کفش و دمپایی استفاده می شود زیرا بسیار فرآیند پذیر است.

ویژگی  اتیل وینیل استات VS430

  1. شاخص جریان مذاب (MFI): 2.5
  2. قابلیت فرآیند با قالب گیری تزریقی و فوم داراست.
  3. درصد وینیل استات موجود در آن ۱۹ درصد است.
  4. فرآیند پذیری مطلوبی دارد.

کاربرد اتیل وینیل استات VS430

  • کاربرد در تولید سیم و کابل
  • استفاده از اتیل وینیل استات VS430 در تولید کفش
  • کاربرد اتیلن وینیل استاتVS430 در تولید چسب
  • اتیلن وینیل استاتVS430 از پلاستیک های مهندسی بوده و در اثر سوختن به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند.

کاربرد EVA

  1. استفاده به عنوان تحویل دهنده دارو در مهندسی پزشکی
  2. کاربرد در تولید لوازم مورد نیاز در ارتوپدی
  3. تولید فوم های نازک گل سازی
  4. ساخت فوم های انعطاف پذیر کفش
  5. کاربرد در صنعت خودرو
  6. استفاده در صنایع بسته بندی
  7. ساخت و تولید شلنگ، لوله، پستانک و ترکیبات انعطاف پذیر دیگر
  8. کاربرد در ضربه گیر خودرو
  9. کاربرد در ساخت انواع فیلم
  10. ساخت دستگیره
  11. کاربرد در اسباب بازی
  12. استفاده در ساخت کالاهای ورزشی مانند کفش ورزشی
  13. کاربرد در ساخت صفحه گردان گرامافون
  14. و…

فواید اتیل وینیل استات

EVA نوعی پلیمر است که دلیل استفاده از آن خواص مطلوبش است. در ادامه این مقاله به برخی از خواص و ویژگی های EVA اشاره شده است. شفافیت بالا یکی از خواص EVA بشمار می آید. علاوه بر آن EVA وزن پایین و انعطاف‌ پذیری بالایی دارد. EVA در برابر اسید و بازهای رقیق، انواع روغن‌ و گریس‌، هیدروکربن‌ های آلیفاتیک، انواع الکل‌، هیدروکربن‌ های آروماتیک و هیدروکربن‌ های هالوژن دار مقاومت شیمیایی بالایی از خود نشان می دهد. برخی خواص دیگر این پلیمر در ادامه آمده است.

  • چسبندگی خوبی دارد و در تولید چسب استفاده می شود.
  • بویی نداشته و یا بوی آن کم است
  • داشتن ضریب اصطکاک بالا
  • داشتن انعطاف بالا در دماهای خیلی پایین
  • مقاوم بودن در مقابل شکنندگی
  • در برابر نفوذ گازها مقاومت خوبی دارد
  • در برابر اشعه ماورابنفش مقام است
  • از لحاظ زیست محیطی نیز پلیمری زیست تخریب‌ پذیر است.
  • این پلیمر ماده‌ای بسیار الاستیک است، همانند سایر ترمو پلاستیک ‌ها (گرما نرم‌ ها)

مصرف کنندگان EVA vs430

امروزه بزرگ ترین مصرف کننده اتیلن وینیل استات کشورهای آسیایی هستند. حدود دو سوم تقاضای جهانی برای این پلیمر به این کشور ها اختصاص یافته است. توسعه و رشد صادرات و افزایش استانداردهای تولید سبب کاربرد روزافزون EVA در آسیا شده است. چین و هند با افزایش تولید کفش سهم بیشتری در مصرف EVA دارند. آمریکای شمالی نیز در رتبه دوم مصرف اتیلن وینیل استات در جهان قرار دارد. کشورهایی نظیر هندوستان، اندونزی و ویتنام از جمله کشورهایی هستند که پتانسیل خوبی جهت افزایش تقاضا برای EVA در آینده نزدیک خواهند داشت.

محدودیت مصرف اتیل وینیل استات

  • این پلیمر قابل احتراق است.
  • با عوامل اکسید کننده قوی ناسازگار است.
  • در مقایسه با جایگزین های دیگر مقاومت کششی ضعیفی دارد.
  • در برابر تغییر شکل ناشی از حرارت مقاومت کمتری دارد.
  • این پلیمر آب را جذب نمی کند.

قیمت اتیل وینیل استات

قیمت EVA تا حدود زیادی به انواع آن وابسته است. این پلیمر در انواع چگالی سبک و متوسط و سنگین در بازار عرضه می گردد. بنابراین قیمت هر نوع می تواند متفاوت باشد. شرکت تولید کننده و وارد کننده بر قیمت این محصول تاثیر بسزایی خواهد داشت. در انواع این پلیمر درصد های مختلفی از وینیل استات به کار رفته است. بنابراین قیمت وینیل استات نیز بر قیمت تمام شده پلیمر موثر خواهد بود. برای کسب اطلاع از قیمت این پلیمر می توانید به مراکز فروش معتبر اینترنتی مراجعه کرده و در صورت تمایل اقدام به خرید این محصول در مقادیر دلخواه نمایید.

کاربرد اتیل وینیل استات vs430 چیست؟
کاربرد اتیل وینیل استات vs430 چیست؟

خرید و فروش اتیل وینیل استات

خرید و فروش EVA در بازار جهانی بسیار صورت می پذیرد. این پلیمر به دلیل خواص ویژه اش در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. بنابراین بازار خرید و فروش آن در ایران نیز بسیار رونق دارد. برای خرید این پلیمر پرمصرف به روش های مختلفی می توان اقدام به خرید نمود. امروزه فروش محصولات و مواد شیمیایی به راحتی از طریق سایت ها امکان پذیر شده است. در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در رابطه با محصول نیز می توانید به تلفن های درج شده در سایت های فروش تماس حاصل نمایید.

در رابطه با خرد این محصولات دقت نمایید که تنها از منابع معتبر تامین گردند. عدم کیفیت در پلیمر خریداری شده می تواند بر کیفیت محصول نهایی نیز تاثیرات نامطلوبی ایجاد نماید.

 سخن آخر

در این مقاله به معرفی کاربرد اتیل وینیل استات و اتیل وینیل استات vs430 پرداختیم. این پلیمر با خلوص مختلفی در بازار خرید و فروش مواد شیمیایی عرضه شده و بیشترین خریداران آن کشورهای آسیایی هستند. کاربرد این ماده به دلیل خواص ویژه اش در صنعت بوده و استفاده از آن برای صنعت پرفایده است. البته استفاده از vs430 محدودیت هایی را نیز شامل می شود که باید آن را نیز در نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا