Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول آگنومان مکملی برای بهبود علائم دوران قاعدگی و یائسگی

کپسول آگنومان (Agnuman) مکملی برای بهبود علائم دوران قاعدگی و دوران یائسگی است. دوران قاعدگی و یائسگی از مهمترین دوران زندگی بانوان است. دوران قاعدگی زنان علائمی نظیر نوسانات خلقی و گرفتگی های عضلانی را دارند. در دوران یائسگی گرگرفتگی شرایط را برای بانوان دشوار میکند. این کپسول حاوی موادی است که به ارتقا سلامت بانوان کمک می کند. در نشریه جهان شیمی فیزیک از کپسول پریمنتا و نازوفار مقالاتی منتشر شده است. در این مطلب شما را با کپسول آگنومان (Agnuman) آشنا میکنیم.

ترکیبات سازنده کپسول آگنومان (Agnuman)

هر کپسول حاوی ۴۰۰ میلی گرم عصاره خشک میوه گیاه پنج انگشت است.

نحوه مصرف کپسول آگنومان

روزی ۲ بار و هر مرتبه دو کپسول، بعد از وعده ی غذایی استفاده شود.

موارد مصرف کپسول آگنومان

بهبود علائم دوران قاعدگی و یائسگی بانوان

سیکل قاعدگی چیست

چرخه قاعدگی تغییرات ماهانه است. هر ماه یک تخمک آزاد می شود. فرآیندی که تخمک گذاری نامیده می شود. در عین حال، تغییرات هورمونی، رحم را برای بارداری آماده می کند. اگر تخمک گذاری انجام شود و تخمک بارور نشود، پوشش داخلی رحم از طریق واژن می ریزد. این یک دوره قاعدگی است.

کپسول آگنومان مکملی برای بهبود علائم دوران قاعدگی و یائسگی
کپسول آگنومان مکملی برای بهبود علائم دوران قاعدگی و یائسگی

علت بی نظمی سیکل قاعدگی چیست

بی نظمی چرخه قاعدگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

بارداری یا شیردهی: عقب افتادن قاعدگی می تواند نشانه اولیه بارداری باشد.

کاهش وزن شدید یا ورزش بیش از حد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک: زنان مبتلا به این اختلال رایج سیستم غدد درون ریز ممکن است پریودهای نامنظم و همچنین تخمدان های بزرگ شده ای داشته باشند که حاوی مجموعه های کوچکی از مایع – به نام فولیکول در هر تخمدان است که در طول معاینه سونوگرافی مشاهده می شود.

نارسایی زودرس تخمدان: ارسایی زودرس تخمدان به از دست دادن عملکرد طبیعی تخمدان قبل از ۴۰ سالگی اشاره دارد.

بیماری التهابی لگن: این عفونت اندام های تناسلی می تواند باعث خونریزی نامنظم قاعدگی شود.

فیبروئید رحم. فیبروم های رحمی یعنی رشد غیر سرطانی رحم. آنها می توانند باعث قاعدگی های سنگین و دوره های قاعدگی طولانی شوند.

سیکل قاعدگی طبیعی

چرخه قاعدگی، که از روز اول یک قاعدگی تا روز اول پریود بعدی محاسبه می شود، برای هر زن یکسان نیست. جریان قاعدگی هر ۲۱ تا ۳۵ روز اتفاق می افتد. دو تا هفت روز طول میکشد. در چند سال اول پس از شروع قاعدگی، چرخه های طولانی مدت رایج است. با این حال، با افزایش سن، چرخه های قاعدگی کوتاه شده و منظم تر می شوند.

به خاطر داشته باشید که استفاده از انواع خاصی از روش های پیشگیری از بارداری، مانند قرص های جلوگیری از بارداری طولانی مدت و دستگاه های داخل رحمی، چرخه قاعدگی شما را تغییر می دهد. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد آنچه انتظار دارید صحبت کنید.

وقتی به یائسگی نزدیک می شوید، چرخه نامنظم میشود. با این حال، از آنجایی که با افزایش سن خطر ابتلا به سرطان رحم افزایش می‌یابد، هرگونه خونریزی نامنظم در حوالی یائسگی را با پزشک خود در میان بگذارید.

پیگیری چرخه قاعدگی

برای اینکه بفهمید چه چیزی برای شما طبیعی است، شروع به ثبت سیکل قاعدگی خود در تقویم کنید. با پیگیری تاریخ شروع خود هر ماه برای چندین ماه متوالی شروع کنید تا منظم بودن پریودهای خود را مشخص کنید.

برای جلوگیری از بی نظمی قاعدگی چه کنم

استفاده از مکملها برای تنظیم چرخه های قاعدگی موثر است.

بیشتر دختران چه زمانی پریود می شوند

اکثر دختران اولین قاعدگی را در ۱۲ سالگی دارند. بدن هر دختری برنامه خاص خود را دارد. سن مناسب برای پریود شدن وجود ندارد. اما سرنخ هایی وجود دارد که به زودی شروع خواهد شد:

بیشتر اوقات، یک دختر حدود ۲ سال پس از شروع رشد سینه هایش پریود می شود. ترشحات واژن است. این ترشحات حدود ۶ ماه تا یک سال قبل از اولین پریود شدن دختر شروع می شود.

چه چیزی باعث پریود می شود

پریود به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می افتد. تخمدان ها هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون را آزاد می کنند. این هورمون ها باعث پوشش داخلی رحم می شوند. اگر تخمک بارور شده نباشد، پوشش داخلی آن شکسته میشود. همان روند دوباره تکرار می شود.

معمولا حدود یک ماه طول می کشد تا دیوار ساخته شود و سپس خراب شود. به همین دلیل است که اکثر دختران و زنان حدود یک بار در ماه پریود می شوند.

کپسول آگنومان مکملی برای بهبود علائم دوران قاعدگی و یائسگی
کپسول آگنومان مکملی برای بهبود علائم دوران قاعدگی و یائسگی

تخمک گذاری چگونه با پریود ارتباط دارد

تخمک گذاری: آزاد شدن تخمک از تخمدان ها استسبب خروج تخمک از یکی از تخمدان ها می شوند. تخمک از طریق یک لوله نازک به نام لوله فالوپ به سمت رحم حرکت می کند.

اگر تخمک توسط یک سلول اسپرم بارور شود، به دیواره رحم می‌چسبد، جایی که به مرور زمان به یک نوزاد تبدیل می‌شود. اگر تخمک بارور نشود، پوشش داخلی رحم شکسته شده و خونریزی می کند و باعث پریود می شود.

در چند سال اول قاعدگی یک دختر، به طور منظم رخ نمیدهد. این در ابتدا طبیعی است. تقریبا ۲ تا ۳ سال پس از اولین قاعدگی، پریودهای دختر باید هر ۴ تا ۵ هفته یکبار شروع شود.

آیا یک دختر می تواند به محض شروع قاعدگی باردار شود

یک دختر به محض شروع قاعدگی می تواند باردار شود. یک دختر حتی می تواند درست قبل از اولین قاعدگی باردار شود. هورمون ها ممکن است منجر به تخمک گذاری و ساختن دیواره رحم شده باشند. اگر دختری رابطه جنسی داشته باشد، می تواند باردار شود، حتی اگر هرگز پریود نشده باشد.

پریودها چقدر طول می کشد

دوره ها حدود ۵ روز طول می کشد. یک دوره می تواند کوتاه تر یا طولانی تر باشد. پریودها هر ۴ تا ۵ هفته یک بار اتفاق می‌افتند. اما برخی از دختران کمی کمتر یا بیشتر پریود می شوند.

آیا من تا آخر عمر پریود خواهم داشت

هنگامی که زنان به یائسگی می رسند (حدود ۴۵ تا ۵۵ سالگی)، دوره های آنها برای همیشه متوقف می شود. همچنین زنان در دوران بارداری پریود نخواهند شد.

سندرم پیش از قاعدگی چیست

سندرم پیش از قاعدگی زمانی است که یک دختر علائم عاطفی و جسمی دارد که قبل یا در طول دوره او اتفاق می افتد. این علائم می تواند شامل بدخلقی، غمگینی، اضطراب، نفخ و آکنه باشد. علائم پس از چند روز اول پریود از بین می روند.

یائسگی چیست

یائسگی یک نقطه از زمان ۱۲ ماه پس از آخرین قاعدگی یک زن است. سال‌های منتهی به آن نقطه، زمانی که زنان ممکن است تغییراتی در چرخه‌های ماهانه، گرگرفتگی یا علائم دیگر داشته باشند، گذار یائسگی یا قبل از یائسگی نامیده می‌شوند.

یائسگی اغلب بین سنین ۴۵ تا ۵۵ سالگی شروع می شود. معمولا حدود هفت سال طول می کشد اما می تواند تا ۱۴ سال نیز طول بکشد. مدت زمان می تواند به عوامل سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، سن شروع آن، و نژاد و قومیت بستگی داشته باشد. در دوران پیش از یائسگی، تولید استروژن و پروژسترون در بدن، دو هورمون ساخته شده توسط تخمدان ها، بسیار متفاوت است.

یائسگی بر هر زن به طور منحصر به فرد و به طرق مختلف تاثیر می گذارد. بدن شروع به استفاده متفاوت از انرژی می کند، سلول های چربی تغییر می کنند و زنان ممکن است راحت تر وزن اضافه کنند. ممکن است تغییراتی را در سلامت استخوان یا قلب، شکل و ترکیب بدن یا عملکرد فیزیکی خود تجربه کنید.

یائسگی می تواند با هیسترکتومی یا برداشتن جراحی تخمدان ها که هورمون تولید می کنند، ایجاد شود. اگر برای برداشتن رحم یا تخمدان خود عمل جراحی انجام دهید و هورمون مصرف نکنید، بلافاصله علائم یائسگی را تجربه خواهید کرد.

زنان یائسه بیشتر در برابر بیماری های قلبی و پوکی استخوان آسیب پذیر هستند. در این مدت، مهم است که به رژیم غذایی سالم ادامه دهید، فعال باشید و مطمئن شوید که کلسیم کافی برای سلامت استخوان ها دریافت می کنید.

کپسول آگنومان مکملی برای بهبود علائم دوران قاعدگی و یائسگی
کپسول آگنومان مکملی برای بهبود علائم دوران قاعدگی و یائسگی

مراحل یائسگی

پس از یائسگی اصطلاحی برای توصیف زمان پس از یائسگی فردی است. زمانی که شما در دوران یائسگی هستید، دوره قاعدگی شما برای بیش از ۱۲ ماه متوالی از بین رفته است. در این مرحله از زندگی، سال های باروری شما پشت سر گذاشته شده و دیگر تخمک گذاری نمی کنید (تخمک ها آزاد می شوند). علائم یائسگی که در گذشته تجربه کرده اید ممکن است خفیف تر شوند یا به طور کامل از بین بروند. با این حال، برخی از افراد همچنان علائم یائسگی را برای یک دهه یا بیشتر پس از یائسگی تجربه می کنند.

سه مرحله یائسگی وجود دارد: قبل از یائسگی، یائسگی و پس از یائسگی.

قبل از یائسگی، زمان منتهی به یائسگی است. زمانی را توصیف می کند که هورمون ها شروع به کاهش می کنند و چرخه های قاعدگی نامنظم و نامنظم می شوند. ممکن است عوارض جانبی یائسگی مانند گرگرفتگی یا خشکی واژن را تجربه کنید.

یائسگی زمانی اتفاق می‌افتد که تولید هورمون‌هایی که باعث قاعدگی شما می‌شوند را متوقف کرده باشید و برای ۱۲ ماه متوالی بدون پریود باشید. هنگامی که این اتفاق افتاد، وارد یائسگی می شوید.

پس از یائسگی زمان پس از یائسگی است. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما تا پایان عمر در یائسگی هستید. افراد پس از یائسگی در معرض خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند پوکی استخوان و بیماری قلبی هستند.

علائم و نشانه های یائسگی چیست

استروژن توسط بسیاری از قسمت های بدن زنان استفاده می شود. با کاهش سطح استروژن، ممکن است علائم مختلفی داشته باشید. بسیاری از زنان علائم خفیفی را تجربه می‌کنند که می‌توان آن را با تغییراتی در سبک زندگی مانند اجتناب از کافئین یا همراه داشتن یک پنکه قابل حمل درمان کرد. برخی از زنان اصلا به هیچ درمانی نیاز ندارند، اما برای برخی دیگر، علائم می تواند شدیدتر باشد. شدت علائم در سراسر جهان و بر اساس نژاد و قومیت بسیار متفاوت است.

رایج ترین تغییراتی که ممکن است در میانسالی متوجه شوید. برخی ممکن است بخشی از پیری باشند و نه مستقیما یائسگی:

  • دوره های شما خیلی نزدیک به هم اتفاق می افتد.
  • خونریزی شدید دارید.
  • لکه بینی دارید.
  • دوره های شما بیش از یک هفته طول می کشد.
  • قاعدگی شما پس از عدم خونریزی بیش از یک سال از سر گرفته می شود.

گرگرفتگی: بسیاری از زنان گرگرفتگی دارند که می تواند تا سال ها پس از یائسگی ادامه یابد. آنها ممکن است با تغییر سطح استروژن مرتبط باشند. گرگرفتگی احساس ناگهانی گرما در قسمت بالایی یا تمام بدن شما است. ممکن است صورت و گردن شما برافروخته شود. لکه های قرمز ممکن است روی سینه، پشت و بازوهای شما ظاهر شود.

تعریق شدید و لرز سرد می تواند به دنبال داشته باشد. گرگرفتگی می تواند بسیار خفیف یا به اندازه کافی قوی باشد که شما را از خواب بیدار کند (به نام عرق شبانه). بیشتر گرگرفتگی ها بین ۳۰ ثانیه تا ۱۰ دقیقه طول می کشد. آنها می توانند چندین بار در ساعت، چند بار در روز یا فقط یک یا دو بار در هفته رخ دهند.

کنترل مثانه: از دست دادن کنترل مثانه بی اختیاری نامیده می شود. ممکن است در حین ورزش، عطسه یا خندیدن، میل ناگهانی به ادرار داشته باشید یا ادرار نشت کند. اولین قدم در درمان بی اختیاری مراجعه به پزشک است. عفونت مثانه نیز ممکن است در میانسالی رخ دهد.

خواب: در حوالی میانسالی، برخی از زنان در خواب شبانه با مشکل مواجه می شوند. شاید نتوانید به راحتی بخوابید یا خیلی زود از خواب بیدار شوید. تعریق شبانه ممکن است شما را از خواب بیدار کند. و اگر در طول شب از خواب بیدار شوید، ممکن است در به خواب رفتن با مشکل مواجه شوید. در بخش مشکلات خواب و یائسگی چگونه خواب خود را در دوران یائسگی و بعد از آن بهبود دهید.

تغییرات خلق و خوی: ممکن است در حوالی زمان یائسگی احساس بدخلقی یا تحریک پذیری بیشتری داشته باشید. این امکان وجود دارد که استرس، تغییرات خانوادگی مانند رشد کودکان یا والدین پیر، سابقه افسردگی یا احساس خستگی باعث این تغییرات خلقی شود. با ارائه دهنده مراقبت های اولیه یا یک متخصص سلامت روان در مورد آنچه که تجربه می کنید صحبت کنید. درمان هایی برای کمک وجود دارد.

بدن شما متفاوت به نظر می رسد. کمر شما می تواند بزرگتر شود. می توانید عضله را از دست بدهید و چربی اضافه کنید. ممکن است پوست شما نازک تر شود. ممکن است مشکلات حافظه داشته باشید و مفاصل و عضلات شما احساس سفت و درد داشته باشند. محققان در حال بررسی چنین تغییراتی و چگونگی ارتباط آنها با هورمون ها و افزایش سن هستند.

علاوه بر این، برای برخی از زنان، علائم ممکن است شامل درد و درد، سردرد و تپش قلب باشد. با پزشک پیگیری کنید. از آنجایی که علائم یائسگی ممکن است ناشی از تغییر سطح هورمون باشد، نمی توان پیش بینی کرد که زنان چند بار علائم را تجربه می کنند و چقدر شدید خواهند بود.

یائسگی چقدر طول می کشد

هنگامی که وارد دوران یائسگی می شوید، تا پایان عمر در این مرحله هستید. سطح هورمون شما پایین خواهد ماند و دیگر پریود ماهیانه نخواهید داشت. شما نمی توانید باردار شوید زیرا تخمدان های شما تولید تخمک را متوقف کرده اند.

چه تغییرات هورمونی بعد از یائسگی اتفاق می افتد

تخمدان های شما تا زمانی که در دوران پس از یائسگی هستید، استروژن و پروژسترون بسیار کمی تولید می کنند. برخی از افراد هنوز عوارض جانبی ناشی از سطوح پایین هورمون را تجربه می کنند.

کپسول آگنومان مکملی برای بهبود علائم دوران قاعدگی و یائسگی
کپسول آگنومان مکملی برای بهبود علائم دوران قاعدگی و یائسگی

عوارض جانبی کپسول آگنومان

به طور معمول مصرف پنج انگشت عارضه ای ندارد. ولی ناراحتی های گوارشی ایجاد میشود. این مکمل در دوران بارداری و شیر دهی مصرف نمیشود.

این فرآورده به همراه داروهای ضد بارداری، ضد جنون (مانند هالوپریدول و الانزاپین)، آگونیست های دوپامین ( مانند بروموکریپتین)، استروژن و متوکلوپرامید با مشورت پزشک مصرف شود.

زمان مصرف قرص زیلپا

این دارو باعث بهبود علائم قاعدگی و یائسگی شده و برای بهترین زمان مصرف این قرص با پزشک خود مشورت کنید.

قرص گنوگل

این قرص در بهبود مشکلات بانوان در دوران قاعدگی و یائسگی تجویز میشود.

قرص زیلپا چاق کننده است

این قرص مستقیما سبب چاقی نمیشود و بعنوان چاق کننده مصرف نمیشود.

کپسول پروواژ

این کپسول حاوی ترکیبات پروبیوتیک برای سلامت بانوان است.

قرص سویاگل

در بهبود مشکلات بانوان و علائم یائسگی نقش دارد.

نحوه نگهداری کپسول آگنومان (Agnuman)

دارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد، دور از نور و رطوبت و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا