Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.

کشمش یک انگور خشک است. انگور را می توان با نور خورشید یا یک فرآیند مکانیکی خشک کرد و در نتیجه کشمش تولید کرد. این میوه های خشک در سراسر جهان تولید و مصرف می شوند. کشمش را به صورت خام یا در پخت و پز استفاده می کنند.

در زیر با نشریه علمی جهان شیمی فیزیک همه چیزهایی که باید در مورد انواع مختلف کشمش که فروشگاه خواربار فروشی شما ارائه می دهد، و همچنین مزایای سلامتی آنها و اینکه چگونه می توانید آنها را بیشتر در برنامه روزانه خود بگنجانید، بدانید، توضیح داده شده است.

کشمش چیست؟

کشمش یا انگور خشک میوه خشک و رسیده درخت انگور (Vitis Vinifera) است. پس از اینکه انگور به میزان قند مورد نظر رسید، برداشت، شسته، خشک، دسته بندی و بسته بندی می شود.

نام های مختلف کشمش

کشمش جایگزین سالم تری برای خوراکی های شیرین و شیرینی های شکر تصفیه شده است.

کشمش نام‌های مختلفی دارد که عبارتند از «کیشمیش» در هندی، «کائینتا تراتچای یا اولار دراکشای» در تامیل، «یندو درکشا» در تلوگو، «وانادراکشه یا اونا درکشی» در کانادا، «یوناککو مونتیرینگا یا کیسمیس» در مالایایی، «خیسمیس». یا «لال درکش» در گجراتی، «خیشمیش» در پنجابی، «مانوکا یا بدانه» در مراتی، و «کیشمیش» در بنگالی.

فرایند تولید کشمش

قبل از خشک شدن، انگور را می توان در محلول شیمیایی فرو برد تا موم طبیعی پوست میوه را از بین ببرد. این فرآیند زمان خشک شدن را کوتاه می کند و رنگ پوست را روشن تر می کند.

به طور سنتی، این محلول از کربنات پتاسیم و روغن زیتون ساخته می شود، اما از مواد دیگری نیز استفاده می شود (مانند اتیل استر). انگور را می توان در هوا (در آفتاب یا در سایه) یا در دستگاه های خشک کن خشک کرد. انگورهای خشک شده در مقایسه با انگورهای خشک شده در سایه رنگ پوست تیره تری دارند.

انگور خشک را می توان با گوگرد با دی اکسید گوگرد، که فرآیند تولید معمول برای انواع زرد طلایی است، درمان کرد. برای جلوگیری از انباشتگی کشمش (به هم چسبیدن) آنها را اغلب با روغن نباتی می پوشانند.

طعم کشمش

کشمش مانند سایر میوه های خشک بسیار شیرین است. آنها قوام چسبناکی دارند و چون زمانی انگور بوده اند، داخل کشمش می تواند کاملا مرطوب باشد. کشمش هایی که بیش از حد خشک شده اند می توانند بافتی شن دار داشته باشند.

 

انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.
انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.

انواع استفاده از کشمش

کشمش به عنوان یک میان وعده سالم کاربرد گسترده ای دارد. از این میوه خشک میتوان در آشپزی و تهیه غذا مانند کشمش پلو یا در شیرینی پزی برای تهیه کیک کشمشی استفاده کرد.

این میوه خشک به همراه چای نیز مصرف می شود و جایگزین مناسبی بجای قند است.

کشمش در صنایع

انگور خشک بیشتر به عنوان ماده‌ای برای نانوایی‌ها، محصولات شیرینی‌پزی، اسنک‌های شکلاتی و برخی محصولات نوآورانه مانند میوه‌ها، مخلوط میان وعده‌های میوه و آجیل و غلات صبحانه استفاده می‌شود.

میان وعده سالم

انگور خشک را می توان به عنوان جایگزینی برای میان وعده های سالم بین وعده های غذایی یا حتی برای میان وعده هایی که می تواند به طور کامل جایگزین وعده های غذایی شود استفاده کرد. اگر می خواهید از سلامت و تندرستی عمومی خود مراقبت کنید، بهتر است انگور خشک را با تنقلات خوش طعم مانند چیپس سیب زمینی و سایر چیپس ها جایگزین کنید.

وعده های غذایی در حال حرکت

انگور خشک را می‌توان به عنوان یک میان‌وعده انعطاف‌پذیر، سبک و راحت استفاده کرد که امروزه با سبک زندگی پرمشغله در سفر مصرف می‌شود، مصرف‌کنندگان در حال جایگزینی استراحت‌های سنتی ناهار با لحظات میان‌وعده سالم هستند.

ارزش غذایی کشمش

عوامل متعددی در مورد فواید تغذیه ای کشمش وجود دارد. برای اینکه مشخص شود که آیا مزایا بر خطرات آن بیشتر است یا خیر، در ادامه بخوانید.

قند و کالری

نصف فنجان کشمش حدود ۲۱۷ کالری انرژی و ۴۷ گرم قند دارد. برای مرجع، یک قوطی نوشابه ۱۲ اونسی بسته به برند، حدود ۱۵۰ کالری و ۳۳ گرم شکر دارد.

به همین دلیل، کشمش دقیقاً یک خوراکی کم کالری یا کم قند نیست. جای تعجب نیست که گاهی اوقات از آنها به عنوان “آب نبات طبیعت” یاد می شود.

مقادیر زیاد قند و کالری برای میوه‌های خشک کاملاً مشخص است، به همین دلیل توجه به تعداد کشمش‌هایی که در یک وعده می‌خورید بسیار مهم است.

کشمش اغلب در جعبه های کوچک و تک وعده ای فروخته می شود که هر کدام حاوی حدود ۱۰۰ کالری است. اگر با کنترل وعده مشکل دارید، سعی کنید این کشمش های بسته بندی شده را خریداری کنید تا میزان مصرف خود را کنترل کنید.

برای ورزشکاران استقامتی، کشمش یک جایگزین عالی برای جویدن ها و ژل های ورزشی گران قیمت است. آنها منبعی سریع از کربوهیدرات های بسیار مورد نیاز هستند و می توانند به بهبود عملکرد شما کمک کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد که کشمش به اندازه یک مارک لوبیای ژله ورزشی در بهبود عملکرد ورزشکارانی که در تمرینات استقامتی با شدت متوسط ​​تا زیاد شرکت می کنند، موثر است.

فیبر

نصف فنجان کشمش ۳.۳ گرم فیبر منبع معتبر یا تقریباً ۱۰ تا ۲۴ درصد از نیاز روزانه شما را به شما می دهد، بسته به سن و جنس شما.

فیبر با نرم شدن و افزایش وزن و اندازه مدفوع به هضم شما کمک می کند. مدفوع حجیم تر راحت تر دفع می شود و می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند.

فیبر همچنین به سیر ماندن شما برای مدت طولانی تری کمک می کند زیرا تخلیه معده شما را کند می کند. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، خوردن غذاهای فیبردار ممکن است کمک کند.

فیبر همچنین در سطح کلسترول نقش دارد. فیبر رژیمی به کاهش سطح کلسترول “بد” نوع لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) معروف است.

آهن

کشمش منبع خوبی از آهن است. نصف فنجان کشمش حاوی ۱.۳ میلی گرم آهن است. این حدود ۷ درصد از مقدار توصیه شده روزانه منبع مورداعتماد برای اکثر زنان بالغ و ۱۶ درصد برای مردان بالغ است.

آهن برای ساخت گلبول های قرمز خون و کمک به حمل اکسیژن به سلول های بدن شما مهم است. برای جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن، باید آهن کافی بخورید.

کلسیم و بور

کشمش در هر وعده ۱/۲ فنجان حدود ۴۵ میلی گرم کلسیم دارد. این به حدود ۴ درصد از نیازهای روزانه شما تبدیل می شود. کلسیم برای استخوان ها و دندان های سالم و قوی ضروری است.

اگر شما یک زن یائسه هستید، کشمش یک میان وعده عالی برای شماست، زیرا کلسیم به جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان کمک می کند، اختلالی که با از دست دادن استخوان مشخص می شود و معمولاً با افزایش سن رخ می دهد.

برای اضافه کردن به آن، کشمش حاوی مقدار زیادی عنصر کمیاب بور است. بور با ویتامین D و کلسیم کار می کند تا استخوان ها و مفاصل شما را سالم نگه دارد. همچنین در درمان پوکی استخوان نقش دارد.

آنتی اکسیدان ها

کشمش منبع استثنایی از مواد شیمیایی طبیعی به نام فیتونوترینت ها مانند فنل ها و پلی فنول ها است. این نوع مواد مغذی آنتی اکسیدان در نظر گرفته می شوند.

آنتی اکسیدان ها به حذف رادیکال های آزاد از خون شما کمک می کنند و ممکن است از آسیب به سلول ها و DNA جلوگیری کنند. این می تواند منجر به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری قلبی و سکته شود.

ترکیبات ضد میکروبی

یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد که کشمش حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که می تواند دندان ها و لثه های سالم را تقویت کند. فیتوکمیکال های موجود در آن، از جمله اسید اولئانولیک، اسید لینولئیک و اسید لینولنیک، با باکتری های موجود در دهان شما که منجر به ایجاد حفره می شود مبارزه می کنند.

به عبارت دیگر، خوردن این میوه خشک به جای خوراکی های شیرین می تواند لبخند شما را سالم نگه دارد.

انواع کشمش

کشمش انواع مختلفی دارد.

ایران با صادرات بیش از ۱۵۰۰۰۰ میلیون تن (۲۷ درصد مصرف جهانی) کشمش به ارزش سالانه ۲۵۰ میلیون دلار، سومین صادرکننده بزرگ کشمش در جهان استموارد زیر برخی از محبوب ترین انواعی است که ممکن است بخواهید دفعه بعد که در فروشگاه مواد غذایی هستید به دنبال آنها بگردید:

کشمش سیاه

متداول ترین نوع کشمش را می توان از انگور با هر رنگ پوستی تهیه کرد که رنگ نهایی قهوه ای تا سیاه آن با خشک شدن به دست می آید. هر چه حرارت بیشتر و تابش مستقیم نور خورشید بیشتر باشد، کشمش تیره تر و طعم آن کاراملی تر می شود.

اندازه آن از ۱.۵ سانتی متر تا ۲.۵ سانتی متر است و برای خوردن آن جویدنی و گوشتی است.

انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.
انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.

مویز

این نوع کشمش ها دردو نوع بدون دانه و با دانه تولید شده و رنگ بسیار تیره ای دارند. طعم آنها ترش و تند است و نسبت به سایر انواع کشمش کمی کوچکتر هستند.

"انواع

سلطان ها

نام اصلی آن برگرفته از یک انگور سبز ترکی به نام تامپسون بدون دانه است که بیشتر برای تهیه کشمش در سراسر جهان استفاده می شود. امروزه، “سلطانا” در استرالیا و بریتانیا به کشمش قهوه ای تیره یا کهربایی متمایل به قرمز تولید شده از انگور بدون دانه تامپسون اطلاق می شود.

همان محصول در ایالات متحده به سادگی “کشمش” نامیده می شود. از نظر اندازه مساوی یا تا حدودی مهمتر از کشمش سیاه و معمولاً کمی ملایم تر.

انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.
انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.

کشمش قرمز یا شعله ای

این کشمش خوشمزه از انگورهای با پوست قرمز تهیه می شود. تفاوت زیادی بین رنگ یا اندازه نهایی آنها با کشمش سیاه وجود ندارد. همچنین به عنوان شعله شناخته می شود که از انگور قرمز بدون هسته شعله به دست می آید و بزرگ (۱.۵ سانتی متر)، چاق، قرمز تیره و فوق العاده شیرین ترش است.

انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.
انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.

کشمش سبز

این کشمش های سبز فوق العاده باریک هستند و از ۲ تا ۳ سانتی متر طول دارند. آنها در سراسر خاورمیانه و آسیای مرکزی تهیه و تولید می شوند. کمی متراکم و جویدنی، با ترشی ملایمی که یادآور انگور سبز است. آنها معمولاً در شرایط محیطی با هوای خوب اما تاریک خشک می شوند، که از رنگ یشم کم رنگ آنها محافظت می کند، که امروزه گاهی اوقات توسط دی اکسید گوگرد بهبود می یابد.

انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.
انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.

کشمش طلایی

مانند کشمش های طبیعی بدون دانه، این کشمش ها نیز از تامپسون یا انگورهای بدون دانه طلایی به دست می آیند، اما برای جلوگیری از تاثیر تیره شدن نور خورشید در فر خشک می شوند.

برخی از “کشمش‌های طلایی” که به این عنوان به فروش می‌رسند، با گاز دی‌اکسید گوگرد تصفیه شده‌اند تا در طول فرآیند خشک کردن تیره نشوند. آنها میوه ای و تند هستند و نسبت به کشمش سیاه دارای ویژگی های طعم کاراملی یا تافی کمتری هستند.

این نوع کشمش بسیار پر طرفدار بوده و شهر بناب یکی از بهترین تولید کنندگان این نوع کشمش در ایران است.

 

انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.
انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.

کشمش کاشمر

کشمش کاشمر که به آن کشمش بلند نیز می‌گویند از انگورهای هسته‌ای که از نوع محلی ایرانی است تهیه می‌شود.

این نوع به خاطر طعم ترش و شیرین خاص و شکل درازش معروف است. کشمش بلند مانند کشمش طلایی با استفاده از روش بخور گوگرد تهیه می شود و در سایه خشک می شود تا رنگ آن کهربایی طلایی باشد. این نوع کشمش برای کسانی که طعم عرق شدید سایر انواع کشمش را دوست ندارند، محبوب است.

انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.
انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.

کشمش سلطانی و ملایر (روشن / تیره)

کشمش سلطانا به رنگ قهوه ای روشن تا تیره است. آنها در گیاهان خشک کن مخصوص خشک می شوند و به دلیل داشتن قند بسیار زیاد، سلطان ها بسیار شیرین و از نظر طعم مشابه عسل هستند.

برای به دست آوردن رنگ قهوه ای روشن می توان با گوگرد استفاده کرد، اما محبوب ترین آنها سلطان قهوه ای تیره است که هیچ گوگردی ندارد و به طور گسترده در صنعت نان، نانوایی های کیک و شیرینی پزی، تولید کنندگان غلات و غلات استفاده می شود.

انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.
انواع کشمش و خواص آن ها را بشناسید.

نحوه نگهداری کشمش

نگهداری کشمش در یخچال در ظرف دربسته باعث افزایش تازگی آن شده و از خشک شدن آن جلوگیری می کند. اگر این ماده مغذی کوچک را در جعبه های تک نفره خریداری می کنید و نمی خواهید آن را به ظرف دیگری منتقل کنید، جعبه ها را در یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری آنها افزایش یابد.

کشمش تازه ترین خواهد بود اگر ظرف شش ماه مصرف شود. نگهداری مناسب برای آن بسیار مهم است. کشمش را در یک ظرف یا کیسه دربسته ببندید و در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. اکثر کابینت های آشپزخانه بیش از حد گرم هستند. یک ماه در قفسه حداکثر است، پس از آن شروع به خشک شدن، تیره شدن و از دست دادن ویتامین ها می کنند.

فواید کشمش

کشمش یک میان وعده عالی است که می تواند طیف وسیعی از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیتونوترینت ها، پلی فنول ها و چندین فیبر رژیمی دیگر را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

با این حال، کشمش به عنوان یک میوه خشک، محتوای آب انگور معمولی را ندارد. این باعث می شود نسبت به میوه های کامل سیر کمتری داشته باشند و به راحتی پرخوری شوند. برای جلوگیری از اضافه کردن کالری بیش از حد به رژیم غذایی خود، به وعده های کوچک خود پایبند باشید.

افزودن یک مشت از این میوه خشک به غلات یا میان وعده می تواند مزایای بالقوه ای برای سلامتی داشته باشد در ادامه مزیت های شگفت‌انگیز خوردن آن برای سلامتی آورده شده است:

کمک به هضم

خوردن روزانه چند عدد کشمش برای معده مفید است. همچنین این میوه خشک حاوی فیبرهایی است که در مجاورت آب شروع به متورم شدن می کنند. اینها خاصیت ملین به معده می دهند و به رفع یبوست کمک می کنند.

همچنین، مصرف روزانه آن حرکات روده را منظم نگه می دارد و فیبرها به دور نگه داشتن سموم و مواد زائد از سیستم کمک می کنند.

کاهش اسیدیته

کشمش حاوی پتاسیم و منیزیم در سطوح خوبی است. اینها به کاهش اسیدیته کمک می کنند و به حذف سموم از سیستم کمک می کنند و از بیماری هایی مانند آرتریت، نقرس، سنگ کلیه و بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.

کمک به کم خونی

کشمش دارای مقدار مناسبی آهن و ویتامین های ب کمپلکس است که به درمان کم خونی کمک می کند. مس موجود در این میوه خشک همچنین به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند.

"انواع

کمک به پیشگیری از سرطان

یک آنتی اکسیدان به نام cateching موجود در کشمش به محافظت از بدن در برابر فعالیت رادیکال های آزاد که می تواند باعث تومورها و سرطان روده بزرگ شود کمک می کند.

کمک به درمان عفونت

کشمش حاوی مواد مغذی گیاهی پلی فنلی است که به عنوان آنتی اکسیدان های ضد التهابی شناخته شده است.

آنها خواص ضد باکتریایی دارند که به کاهش خطر تب و از بین بردن باکتری ها کمک می کند. بنابراین، خوردن چند عدد از آن در روز می تواند شما را از سرماخوردگی و سایر عفونت های این چنینی در امان نگه دارد.

کمک به کاهش ضعف جنسی

مصرف کشمش برای زندگی جنسی شما نیز مفید است. این خوراکی حاوی اسید آمینه ای به نام آرژنین است که میل جنسی را افزایش می دهد و باعث تحریک می شود. برای مردان خوب است و برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود.

همچنین، انرژی افزوده شده کشمش به زندگی زناشویی شما کمک می کند. سنت هند را به خاطر دارید که به عروس و داماد جدید یک لیوان شیر آب پز با کشمش و زعفران داده می شود؟ این یک روش قدیمی است که اثربخشی آن را تأیید می کند.

برای چشم ها

کشمش سرشار از فیتونوترینت های پلی فنلی است که آنتی اکسیدان هایی هستند که به تقویت بینایی کمک می کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در آن با کاهش اثر رادیکال های آزاد که بینایی را ضعیف می کند و باعث تحلیل عضلانی و همچنین آب مروارید می شود، به محافظت از چشم ها کمک می کند. همچنین از آنجایی که این خوراکی خشک دارای ویتامین A، بتاکاروتن و A-Carotenoid است و برای چشم فوق العاده مفید است.

برای مراقبت از دهان و دندان

کشمش حاوی اسید اولئانولیک است که یکی از مواد شیمیایی گیاهی است که برای ایمن نگه داشتن دندان ها از پوسیدگی، پوسیدگی و همچنین دندان های شکننده ضروری است.

این میوه خوراکی کوچک از رشد باکتری‌ها در دهان جلوگیری می‌کند تا دندان‌ها را خوش فرم نگه دارد. از آنجایی که آنها حاوی مقادیر مناسبی کلسیم هستند، از لایه برداری یا شکستن دندان ها نیز جلوگیری می کنند. همچنین بور موجود در آن برای پایین نگه داشتن تجمع میکروب در دهان مفید است.

برای مدیریت وزن شما

اگر به شدت در تلاش برای افزایش وزن هستید، پس این کشمش بهترین دوستان شما هستند. این میوه خشک سرشار از فروکتوز و گلوکز است و به شما انرژی زیادی می دهد. آنها به شما کمک می کنند بدون انباشته شدن کلسترول بد وزن داشته باشید.

برای استخوان های خوب

کشمش همچنین حاوی مقادیر خوبی از کلسیم است که برای سلامت استخوان مفید است. آنها از استخوان های شما در برابر آرتروز و نقرس محافظت می کنند.

کاهش قند خون

مطالعه منبع معتبر پزشکی Postgraduate Medicine همچنین اشاره کرد که در مقایسه با خوردن سایر تنقلات، خوردن منظم کشمش ممکن است به کاهش قند خون فرد کمک کند.

با وجود اینکه کشمش حاوی مقدار بیشتری قند نسبت به میوه های تازه است، مصرف آن در مقایسه با تنقلات فرآوری شده باعث کاهش هموگلوبین a1c می شود که نشانگر مدیریت قند خون است.

این بدان معنی است که یک وعده از این میوه خشک ممکن است راهی عالی برای ارضای هوس شیرینی باشد.

فواید کشمش برای پوست

کشمش مغذی است، انرژی زیادی می دهد و حاوی مواد غذایی کم چرب است. اینها به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک می کنند. در زیر به برخی از فواید آن برای پوست اشاره می شود:

حفاظت از پوست

برخلاف کرم های موضعی، کشمش با محافظت از سلول ها در برابر هر گونه آسیب، از پوست از داخل محافظت می کند. آنها مملو از فنل هستند، یک آنتی اکسیدان که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های پوست، کلاژن و الاستین جلوگیری می کند. این به تاخیر در ظاهر شدن علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز و لک کمک می کند.

کشمش همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید کمک می کند. فیتوکمیکال های موجود در آنها از سلول های پوست ما در برابر آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کند.

آمینو اسیدهای موجود در این خوراکی خشک، بازسازی پوست را تقویت کرده و یک سد محافظتی در برابر آسیب های خورشید ایجاد می کند. این برای جلوگیری از سرطان پوست مفید است.

کمک به ترمیم و حفظ سلامت پوست

آنتی اکسیدان های موجود در کشمش سیستم ترمیم پوست را سرعت می بخشد، پوست را حجیم می کند و از آسیب آن جلوگیری می کند. آنها همچنین سلول های پوست را جوان می کنند و از افتادگی پوست جلوگیری می کنند.

این خوراکی خشک کوچک حاوی رسوراترول است، ماده ای که برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است. سلول های سمی و سیاه را از خون خارج می کند تا خون را تصفیه کند. همچنین به بهبود تولید گلبول های قرمز در بدن کمک می کند. این به نوبه خود پوست را شفاف، براق و مغذی می کند.

مسمومیت خون، همچنین به عنوان اسیدوز شناخته می شود، وضعیتی است که باعث افزایش اسیدیته در بدن می شود. این می تواند منجر به عوارض پوستی مانند کورک، جوش و پسوریازیس شود. مقادیر بالای منیزیم و پتاسیم موجود در کشمش اسید معده را خنثی می کند. این به درمان اسیدوز کمک می کند و پوست را سالم و بدون مشکل نگه می دارد.

مصرف مویز باعث تسریع عملکرد کبد برای سم زدایی بدن می شود. این به دفع سموم از بدن کمک می کند تا پوستی تمیز و درخشان داشته باشید.

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه خشک با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند. این فرآیند اکسیداسیون را کند می کند و از تجزیه DNA پوست ما جلوگیری می کند.

کشمش حاوی ویتامین های A و E است که به تحریک رشد سلول های جدید در لایه های بیرونی پوست کمک می کند. آنها رطوبت پوست را بهبود می بخشند تا آن را انعطاف پذیر و جوان تر نشان دهند. در نهایت مصرف منظم آن نیز پوست را درخشان و زیبا می کند.

فواید کشمش برای مو

کشمش حاوی مقدار زیادی مواد مغذی دوستدار مو مانند ویتامین B، آهن، پتاسیم و آنتی اکسیدان هایی است که برای بهبود وضعیت مو مورد نیاز است. برخی از فواید آن برای مو عبارتند از:

حفظ سلامت مو

این خوراکی‌های کوچک مملو از آهن هستند، یک ماده مغذی که برای حفظ سلامت مو لازم است. کمبود آهن می تواند باعث کدر شدن یال بی روح و ریزش موی شدید شود. آهن گردش خون را در بدن بهبود می بخشد و سلول های فولیکول مو را تحریک می کند. این باعث می شود موها سالم و قوی شوند. بنابراین روزانه یک مشت از این میوه مغذی بخورید تا دوز آهن خود را دریافت کنید.

کشمش حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که جذب مواد معدنی را تسهیل می کند و باعث تغذیه می شود. این به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می کند.

جلوگیری از ریزش مو

مصرف روزانه یک مشت کشمش باعث تقویت رگ های خونی می شود. این به نوبه خود پوسته پوسته شدن، شوره سر و خارش پوست سر را کاهش می دهد. رسوراترول موجود در آن از التهاب پوست سر و مرگ سلولی جلوگیری می کند تا از ریزش مو جلوگیری کند. این میوه خشک همچنین با ریزش موی ناشی از آسیب های محیطی مقابله می کند.

مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان می تواند تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه خشک با تحریک فولیکول های موی سالم از آسیب مو جلوگیری می کند. آنها همچنین سلول های سالم ضروری برای رشد مو را تقویت می کنند.

این ماده خوراکی کوچک حاوی چندین ماده مغذی ضروری است که به سلامت مو کمک می کند. ویتامین C موجود در کشمش بافت همبند فولیکول را که به نام کلاژن نیز شناخته می شود، حفظ می کند. این باعث رشد مو می شود. ویتامین E غشاهای سلولی را بیشتر تقویت می کند و از حمله رادیکال های آزاد به فولیکول های مو جلوگیری می کند.

خطرات خوردن کشمش

برخی افراد به انگور و کشمش حساسیت دارند. در حالی که برخی دیگر دچار مشکلات خس خس سینه یا مشکلات تنفسی می شوند و افرادی هستند که کربوهیدرات بیش از حد دارند. عوارض جانبی کمی که در افرادی که آن را مصرف می کنند یافت می شود، استفراغ، اسهال و تب است.

در حالی که کشمش به طور کلی مفید است، برخی مواقع ممکن است بهترین میان وعده نباشد.

نگرانی دیگر در مورد مصرف زیاد کشمش افزایش فیبر محلول است. فیبر بیش از حد ممکن است باعث ناراحتی های گوارشی، مانند گرفتگی، گاز و نفخ شود. برخی افراد حتی ممکن است دچار اسهال شوند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این امر تنها در نتیجه خوردن مقدار قابل توجهی از آن حاصل می شود زیرا حاوی مقادیر بیش از حد زیادی فیبر نیست.

در نهایت، به دلیل جثه کوچک، افراد مستعد خفگی و کودکان کوچک ممکن است نیاز داشته باشند از آن اجتناب کنند و به جای آن میوه های تازه را انتخاب کنند.

با این حال، خوردن این میوه خشک در حد اعتدال به طور کلی بی خطر است.

کشمش

کشمش می تواند راهی ساده برای افزودن میوه، مواد مغذی سالم و آنتی اکسیدان ها به رژیم غذایی باشد. خوردن منظم آن ممکن است به حفظ سلامت بدن و جلوگیری از برخی اختلالات کمک کند.

با این حال، خوردن این میوه مغذی خشک در حد اعتدال ضروری است، زیرا قند و کالری بالایی دارد، که ممکن است عامل مهمی برای افراد باشد که در صورت تلاش برای کاهش وزن به آن توجه کنند.

به طور کلی، این میوه یک غذای سالم است و یک مکمل عالی برای بسیاری از رژیم های غذایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا