Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص یونی فلکس ام اس ام چیست؟ انواع، کاربرد و عوارض آن

این ماده توسط بدن برای بافت های همبند سالم و عملکرد مفاصل ، فعالیت مناسب آنزیم و تعادل هورمون ها به همراه تنظیم سیستم ایمنی بدن لازم است. بدن از قرص یونی فلکس ام اس ام برای ایجاد سلول های سالم جدید استفاده می کند.

اگربه میزان کافی ام اس ام در بدن وجود نداشته باشد  ، بدن ما قادر به ساخت سلول های خوب و سالم نخواهد بود.

اگر بدن ما از مواد خوراکی و موادی که برای ساخت ساختارهای آن لازم است برخوردار نباشد، بدن به تولید سلول های بد و کمبود مواد مغذی اساسی رو می آورد.

ام اس ام ماهیت ناپایداری دارد و هنگام  پخت و نگهداری یا ذخیره آن به سرعت از مواد غذایی از بین می رود.

در رژیم مدرن امروزی ، از غذاهای پخته شده و فرآوری شده و رقیق شده  مانند کنسروجات یا غذاهای بسته بندی شده که بیشتر فاقد این ماده مغذی بسیار مهم است.

ام اس ام فسفات کلسیم را در خود حل می کند که این کار باعث می شود رسوبات ناسالم کلسیم در بدن از بین برود که این رسوبات عامل ایجاد کننده بسیاری از بیماریهای دژنراتیو (بیماری که باعث فرسایش دیسک مهره ها می شود ) می شود.

تصور می شود این ویژگی ام اس ام عامل مهمی است که به ام اس ام امکان بهبود انعطاف پذیری مفاصل ، کاهش درد ، سفتی و تورم را می دهد.

 

قرص یونی فلکس ام اس ام چیست؟ انواع، کاربرد و عوارض آن
قرص یونی فلکس ام اس ام چیست؟ انواع، کاربرد و عوارض آن

ویژگی های اصلی قرص یونی فلکس ام اس ام

 

موثر در بهبود مشکلات ناشی از استئوپروزیس

 

کاهش التهاب مفصلی و درمان عوارض بیماری های التهابی از جمله آرتریت روماتوعید

 

کمک به حفظ سلامت غضروف ها و افزایش انعطاف پذیری آن ها

 

کمک به جذب بهتر و بیشتر کلسیم

 

حداقل رسوب کلسیم در عروق و بافت های ماهیچه ای

 

عملکرد  قرص یونی فلکس ام اس ام در بدن

قرص یونی فلکس ام اس ام علاوه بر اینکه  باعث  افزایش سطح کلسیم در بدن می شود، باعث تسکین درد و التهاب های ناشی از مفصل ها هم می گردد.

کلسیم بیشترین  ماده ی معدنی موجود در بدن است و برای عملکرد های بسیار مهمی مانند تنظیم ضربان قلب، تنظیم سیستم عصبی محیطی از طریق کنترل پالس های عصبی، تاثیر بر عملکرد هورمون ها، انقباض عضلات، انعقاد خون و ازهمه مهم تر باعث استحکام استخوان ها می شود.

بدن ما از طریق مصرف مواد غذایی کلسیم دار، کلسیم خود را دریافت می کند و بخش زیادی از آن را برای حفظ استحکام استخوان ها و دندان ها ذخیره می کند. از آن جایی که بدن قابلیت تولید کلسیم را ندارد، در صورتی که به میزان کافی کلسیم به بدن نرسد، بدن از ذخیره ی استخوانی خود برای ثابت نگه ‌داشتن میزان کلسیم در خون و بافت های استخوانی استفاده می‌کند.

همچنین با افزایش سن افراد به خصوص خانم هایی که پس از سن یائسگی استروژن به میزان کافی در بدنشان ساخته نمی شود در معرض خطر کاهش کلسیم خون و همچنین کاهش توده ی استخوانی هستند.

با ادامه ی روند کاهشی توده ی استخوان،  فرد به مرحله ی کاهش کلسیم رسیده و سپس مبتلا به پوکی استخوان یا استئوپروزیس می‌شود. در این زمان نیاز اساسی به دریافت یک مکمل تغذیه ای در کنار مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم پیدا می کند و فرد دارای کمبود کلسیم با دریافت یک دوز ایمن از کلسیم می‌تواند خطرات و عوارض پوکی استخوان را کاهش دهد. قرص یونی فلکس ام اس ام  با داشتن مقادیر (۶۵۰ میلی گرم) از کلسیم در روند کاهش عوارض ناشی از پوکی استخوان موثر است.
کلسیم موجود در قرص یونی فلکس ام اس ام به شکل کلسیم کربنات بوده و به همین دلیل جذب  بالایی دارد.

این ترکیب ارگانیک می تواند مورد استفاده ی ورزشکاران هم قرار گیرد.

همچنین یکی از پروتئین های مهم سولفوردار در بدن گلوتاتیون است که به عنوان اصلی ترین ترکیب ضد اکسایش داخل سلولی عمل می کند.

فشار فیزیکی بیش از حد در ورزشکاران باعث می شود ذخیره ی درون سلولی گلوتاتیون پراکسید کاهش پیدا کند و از باعث افزایش دفع ادراری آن شود.

در نتیجه ی آسیب های ناشی از استرس اکسایشی عملکرد ورزشکاران را کاهش می دهد. استفاده از متیل سولفونیل متان  در مکمل یونی فلکس به علت دارا بودن ترکیبات سولفوری یکی از موثرترین روش ها جهت بازسازی ذخایر گلوتاتیون می باشد.
این ترکیب ویژه به علت داشتن گوگرد به عنوان کاهش دهنده ی التهاب مفاصل و تسکین دهنده ی درد به ویژه در بیماری های التهابی ویژه استخوان و مفاصل مثل آرتریت روماتوئید نقش بسیار زیادی دارد. بنابراین باعث حفظ حرکت استخوان ها و بهبود عملکرد آن و مفاصل می‌شود.

قرص یونی فلکس ام اس ام چیست؟ انواع، کاربرد و عوارض آن
قرص یونی فلکس ام اس ام چیست؟ انواع، کاربرد و عوارض آن

بیاییم با توجه به مواد تشکیل‌ دهنده این قرص کمی جزئی‌ تر به خواص مصرف این قرص دقت کنیم.

مواد تشکیل دهنده ی قرص یونی فلکس ام اس ام

کلسیـم کربنات

متیل سولفونیل متان

ویتامین D3

منیزیم

روی

ویتامینK

 

متیل سولفونیل متان

حاوی ترکیبات آلی است که برای کاهش التهاب، کمک به بازسازی بافت‌ ها و بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. این ترکیب از گوگرد فعال بیولوژیکی تشکیل شده است که چهارمین ماده ی معدنی فراوان در بدن و برای هر عملکرد حیاتی مورد نیاز است.

کلسیم کربنات

این ماده ی معدنی در عملکرد عضلانی، انتقال عصبی، تولید انرژی و آنزیم‌ های گوارشی و همچنین کاهش درد آرتروز کمک شایانی می‌کند. این عنصر نقش زیادی در تنظیم سلولی، نگهداری استخوان‌ها و دندان‌ها دارد. کمبود کلسیم دارای دو اثر کوتاه مدت و دراز مدت است، اولین مشکل این است که تراکم استخوانی پایین می‌تواند به شکستگی منجر شود.

 

 ویتامین D3

این ویتامین موجود در این قرص باعث جذب بیشتر کلسیم، فسفر و حفظ سلامت استخوان‌ ها و دندان‌ها می‌شود. این ویتامین در حفظ سطح کلسیم طبیعی خون کمک می‌کند و عملکرد سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد.

منیزیم

منیزیم در عملکرد طبیعی ماهیچه‌ ها و ضربان نقش دارد و موجب تقویت استخوان‌ ها و سلامت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف منیزیم باعث حفظ عضلات، حفظ استخوان‌ ها و اعصاب بدن می‌شود. این عنصر در سنتز پروتئین و متابولیسم سلولی نقش به سزایی دارد.

روی

استخوان یکی از بزرگ‌ترین ذخایر روی بدن است. مطالعات حیوانی نشان داده‌ است که کمبود روی باعث کاهش رشد استخوان، کاهش تراکم استخوانی و درنتیجه کاهش نیروی موردنیاز برای شکستن استخوان ها و کاهش سرعت ترمیم استخوان می‌شود. مصرف روزانه ی مکمل روی به‌ طورکلی باعث تسریع ترمیم شکستگی استخوان می‌شود.

 

ویتامین k

کمبود این ویتامین باعث افزایش شیوع آرتروز زانو و دست می‌شود. این ویتامین در ساختن یک پروتئین استخوان به نام استئوکلسین نقش مهمی  دارد.

 

 

 

روش مصرف قرص یونی فلکس ام اس ام

روزانه یک عدد قرص یونی فلکس ام اس ام همراه با وعده غذایی و یک لیوان آب خنک میل شود.

قرص یونی فلکس ام اس ام چیست؟ انواع، کاربرد و عوارض آن
قرص یونی فلکس ام اس ام چیست؟ انواع، کاربرد و عوارض آن

عوارض قرص یونی فلکس ام اس ام

این قرص می‌ تواند منجر به یبوست یا کم اشتهایی شود که با توجه به بررسی مواد تشکیل دهنده این عوارض قرص یونی فلکس نمی‌توانند نگران کننده باشند. بنابراین اگر فردی دچار برخی مشکلات کوچک شود، باید با پزشک مشورت کرده تا متوجه حساسیت بدن خود به مواد تشکیل دهنده شود.

موارد منع مصرف قرص یونی فلکس ام اس ام

مصرف این قرص در بیمارانی که مبتلا به سنگ کلیه، هایپرکلسمی و هیپوکلسمی هستند، باید با احتیاط صورت گیرد.

خانم های باردار و شیرده، تحت نظر پزشک و یا داروساز مجاز به استفاده از این مکمل هستند.

در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی، مصرف محصول را قطع کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

از مصرف همزمان این قرص با بیس فسفونات ها (مانند آلندرونیت، اتیدرونات، رزیدرونات)، داروهای ضد انعقاد خون (مانند وارفارین) و داروهای تیروئیدی (مانند لووتیروکسین) خودداری نمایید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا