Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
علوم پایهمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید خاک تصفیه آب استخر | کاربرد خاک تصفیه آب استخر چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد خاک تصفیه آب استخر و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید خاک تصفیه آب استخر دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش خاک تصفیه آب استخر در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان خاک تصفیه آب استخر در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت خاک تصفیه آب استخر نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش خاک تصفیه آب استخر به روزرسانی می‌شود.

خاک تصفیه آب استخر به نام های خاک دیاتومه، خاک رنگ بر، خاک تونیسل و خاک اکتیو شناخته می شود. دیاتومه ها نوعی موجودات تک سلولی بوده که بعد از فسیل شدن، از بقایای آن ها، خاک تصفیه حاصل می شود. کاربرد مهم خاک رنگ بر در تصفیه انواع روغن های خوراکی و صنعتی است. این خاک می تواند رنگ ها و انواع مواد مضر موجود در این روغن ها را به خود چسبانده و موجب شفاف و روشن شدن آن ها شود. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با خاک تصفیه آب استخر و ویژگی های آن آشنا می کند.

 

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش خاک تصفیه آب استخر در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش خاک تصفیه آب استخر و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان خاک تصفیه آب استخر در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده خاک تصفیه آب استخر در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید خاک تصفیه آب استخر در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش خاک تصفیه آب استخر را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

خاک تصفیه آب استخر چیست + قیمت خاک تصفیه آب استخر

سیلیکات آلومینیوم آبدار، ماده ای است که در ترکیب خاک تصفیه وجود دارد و در ساختار این ماده، موادی چون دولومیت، کلسیت، کوارتز و … وجود دارد. خاک تصفیه آب استخر که به عنوان خاک اکتیو نیز خوانده می شود، برای حذف مواد زاید، بو و رنگ در آب و مواد دیگر استفاده می شود. چون آمریکا به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده سیلیکات آلومینیوم از رسوبات آتشفشانی است، به همین دلیل بزرگترین کشور تولید کننده خاک رنگ بر است.

کشورهای در رتبه های بعدی تولید این خاک، مکزیک و ژاپن است. از این خاک علاوه بر تصفیه آب، روغن ها، به عنوان کاتالیزور در صنایع پتروشیمی نیز استفاده می شود. علت کاربرد این خاک فعال و اکتیو به دلیل داشتن ویژگی هایی چون تخلخل بالا، سطح تماس بالا، تراکم پایین، نفوذپذیری و داشتن قدرت جذب بالای آن است.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های خاک تصفیه استخر

نام ماده خاک دیاتومه (خاک تصفیه استخر)
کاربرد ایجاد شفافیت آب استخر
دیگر نام ها پودر تصفیه استخر

خواص فیزیکی خرید خاک تصفیه آب استخر

خاک تصفیه از نظر شیمیایی خنثی بوده و ساختار آن دارای یک قالب پایداری از ذرات خشن و قدرتمند است که در کل ساختار این خاک را پرمنفذ کرده است. به دلیل این ساختار و ویژگی ها، خاک رنگ بر ته نشین نمی شود. این خاک می تواند در فرآیند فیلتراسیون برای کنترل دبی مایع به کار برده می شود که مواد معلق جامد موجود در این مایعات را حذف می کند. به خاک دیاتومه یک کمک فیلتر گفته می شود. این خاک برای شفاف کردن آب و روغن ها بهترین گزینه است. رنگ زدایی از روغن ها قبل از فرایندهای هیدروژناسیون، بوگیری و تصفیه انجام می شود.

خواص فیزیکی خاک تصفیه آب استخر
خواص فیزیکی خاک تصفیه آب استخر

فلزاتی چون آهن، مس و فسفر با استفاده از خاک دیاتومه حذف شده و باعث کم شدن رنگ آن ها شده و این مواد را تصفیه می کند. باکتری ها نیز می توانند با استفاده از این خاک از روغن ها حذف شوند. کلروفیل موجود در روغن ها با جدا کردن اسیدهای چرب، صابون ها و رنگدانه های آن توسط خاک دیاتومه جداسازی می شوند. با این فرآیند اسیدیته روغن ها زیاد شده و زمان پایداری آن ها زیاد می شود.

تولید خاک دیاتومه یا خاک رنگ بر

اولین مرحله در فرآیند تولید خاک رنگ بر، خشک کردن رطوبت آن در یک خشک کن ابتدایی است. بعد از این مرحله و خشک شدن خاک، می تواند اسید را به آن افزود. خاک با اسید ترکیب می شود و این ترکیب به شکل خشک است و می تواند خاک مربوطه را به خاک اکتیو و فعال تبدیل کند. سپس در این مرحله، خاک وارد دومین خشک کن می شود. در مرحله نهایی، خاک با استفاده از آسیاب های مخصوص به شکل دانه بندی های مختلف در آمده و بسته بندی می شوند. با این حساب در تولید خاک تصفیه آب استخر و روغن، هیچ نیازی به استفاده از ماشین های پیچیده نیست.

قیمت انواع خاک دیاتومه و رنگ بر

سه نوع خاک دیاتومه معمولی، خاک اکتیو فعال صنعتی و خوراکی وجود دارد.

فروش خاک دیاتومه معمولی

نوع معمولی این خاک برای تصفیه آب و همچنین تصفیه روغن های صنعتی چون روغن اتومبیل ها به کار برده می شوند.

قیمت فروش خاک تصفیه صنعتی

در تصفیه روغن های وازلین، روغن صنعتی، ترانس، روغن های مایع و جامد و … از این نوع خاک تصفیه استفاده می شود. در رنگ زدایی فرآورده های نفتی نیز از خاک رنگ بر اکتیو صنعتی استفاده می کنند. مهمترین ویژگی این نوع خاک، تاثیر با میزان کمتر (به اندازه ۵۰ درصد) استفاده از آن نسبت به نوع معمولی خاک رنگ بر است. با توجه به این که در تصفیه چه نوع روغن هایی، از این نوع خاک تصفیه استفاده می شود، مقدارهای متفاوتی از آن به کار برده می شود. در رنگ زدایی روغن ترانسفورماتور به میزان یک تا دو درصد استفاده می کنند.

قیمت خرید خاک دیاتومه خوراکی

در تصفیه روغن های خوراکی مختلفی چون روغن سویا، آفتاب گردان، پنبه دانه، کلزا و … از خاک رنگ بر خوراکی به کار گرفته می شود.

چگونگی کاربرد خاک تصفیه آب استخر و مراحل آن

یکی از کاربردهای خاک رنگ بر در تصفیه آب استخرهاست. خاک تصفیه آب استخرها با پوشاندن فیلترهای موجود در دستگاه های تصفیه، پاکسازی می شود. افزودن خاک دیاتومه از طریق اسکیمر به آب استخرها بعد از نصب فیلتر دیاتومه است.

چگونگی کاربرد خاک تصفیه آب استخر و مراحل آن
چگونگی کاربرد خاک تصفیه آب استخر و مراحل آن

مقدار خاک دیاتومه مورد استفاده در راه اندازی اولیه فیلتر آب استخر، ۸۰ درصد است. افزودن مقدار کمتری از این میزان، باعث می شود تا آلودگی و چربی ها وارد فیلتر شوند. در نتیجه المنت ها پر از این ناخالصی ها شده و عملکرد فیلتر دچار اختلال می شود. اگر مقدار بیشتری از این میزان نیز برای راه اندازی استفاده شود، تجمع آن در المنت ها را سبب شده و گنجایش آبدهی فیلتر را کم می کند. ورود خاک دیاتومه داخل اسکیمر، به تدریج و کم کم انجام می شود. میزان خاک دیاتومه استفاده ای به ازای هر ۱۰ فوت مربع سطح فیلتراسیون، نیم کیلوگرم است.

نکته

المنت های فیلتر خاک دیاتومه در هر سال باید به دفعات یک تا دوبار تمیز شود و خاک دیاتومه جدید به این فیلترها اضافه شود.

بعد از تعیین مقدار خاک دیاتومه لازم، شیر فیلتر را در وضعیت Filter قرار می دهند. سپس پمپ روشن می شود و قرار گرفتن آن در حالت نرمال و پایدار را مشاهده کنید. شیر هواگیری فیلتر باید در هنگام روشن شدن پمپ، در وضعیت بسته شده باشد. اما وقتی پمپ روشن است، این شیر باز است تا هوا از بالای فیلتر خارج شود. با برداشتن درب اسکیمر و قرار دادن خاک دیاتومه داخل آن، این فرآیند را کامل کنید. اسکیمری استفاده می شود که نزدیک به فیلتر و پمپ است.

همچنین خاک نباید به طور یکجا به سبد ریخته شود، چون می تواند لوله ها را مسدود کند. نکته ای که باید توجه شود، افزودن خاک تا جایی ادامه پیدا می کند که فشار کاری فیلتر در حد نرمال قرار گیرد.

کاربرد خاک تصفیه و رنگ بر

کاربرد خاک رنگ بر در گذشته در صنایع نساجی و برای جدا کردن چربی ها و ناخالصی های پشم بود. اما امروزه بیشترین کاربرد این ماده در رنگ بری روغن ها است. این ماده در هند برای تمیز کردن سنگ های مرمر، جرم زدایی، لکه گیری، جدا کردن آلودگی ها و از بین بردن گرد و غبار از سطوح استفاده می شود.

کاربرد خاک تصفیه و رنگ بر
کاربرد خاک تصفیه و رنگ بر

در صنایع غذایی از خاک های رنگبر برای پالایش و رنگ بری روغن های گیاهی و حیوانی استفاده می شود. روغن هایی چون هسته خرما، نارگیل، روغن ماهی، گوشت خوک، مارگارین و … مثال هایی از این روغن ها هستند.

کاربرد خاک تصفیه آب استخر

برای خشک شویی و دفع فاضلاب ها از خاک دیاتومه به عنوان حلال استفاده می کنند. همچنین در گریس ها و روغن های صنعتی به عنوان جذب کننده، ضدعفونی کردن تجهیزات هسته ای و همچنین لباس های آن ها و در کودهای شیمیایی و آفت کش ها به عنوان کمپوست از خاک تصفیه آب استخر استفاده می شود. در سینما می توان از خاک دیاتومه استفاده کرد تا گرد و غبار بالا رفته در صحنه های انفجار را جذب کند. در صنایع شیمیایی و برای تولید سولفور، بتونه کاری و جذب مواد رادیواکتیو از خاک رنگ بر کاربرد دارد.

خاک تصفیه آب استخر خرید و کاربرد در فیلتر مایعات و تصفیه استخر

خاک تصفیه استخربه عنوان یک ماده تصفیه کننده آب استخر از گیاهان باقی مانده دریایی و فسیل های پودر شده تهیه می شود و در دستگاه فیلتر تصفیه آب استخر برای شفاف شدن آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد. این خاک زمانی که در فیلتراسیون آب استخر استفاده می شود به تصفیه آب استخر کمک کرده و با بالا بردن کیفیت آب استخر باعث شفافیت آب استخر می شود. این خاک تصفیه در فیلتر مایعات و تصفیه استخر برای بهتر شدن کیفیت فیلتراسیون و حذف ذرات و جداسازی ذرات جامد از آب بدون تاثیر بر سایر مواد شیمیایی به خوبی عمل می کند.

خاک تصفیه آب استخر خرید و کاربرد در فیلتر مایعات

خاک تصفیه استخر یک ماده کاربردی برای تصفیه و شفافیت آب استخر است که باید در ابتدای شروع کار فیلتر و پس از هر بار بک واش مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین بهتر است یه کیسه از این خاک را خریداری کرده و در منزل نگهداری کنید. استفاده از این خاک توسط شرکت سازنده فیلتر و یا تولید کننده خاک تصفیه مشخص شده است بنابراین می توانید بدون نگرانی برای فیلتر آب استخر از آن استفاده کنید. بعلاوه برای استفاده راحت از این خاک به دلیل بالا بودن طول عمر آن و عدم نیاز به تعویض در کوتاه مدت می توانید در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید. همچنین استفاده از این خاک در دستگاه فیلتر استخر موجب می شود آب استخر کاملا شفاف شده و عاری از هرگونه ذرات معلق شود.

فروش خاک تصفیه آب استخر در فیلتراسیون

خاک تصفیه آب استخر از سنگ های رسوبی که بقایای فسیل شده گیاهان دریایی و جلبک های میکروسکوپی تشکیل شده است، تهیه می شود.هنگامی که این خاک تصفیه را در زیر میکروسکوپ نگاه کنید میکروارگانیسم های اسفنجی را خواهید دید که توانایی بالایی برای جذب و فیلتر کردن ناخالصی های موجود در آب را دارند. به همین دلیل این خاک در فیلتراسیون آب استخر قرار داده می شود و تمامی ذرات میکروسکوپی و سایر ذرت معلق در آب را کاملا فیلتر کرده و آب کاملا شفاف و تصفیه شده را ارائه می دهد. البته بهتر است توجه داشته باشید که این خاک سفید را باید طبق دستورالعمل استفاده کنید زیرا در صورت استفاده نامناسب و به مقدار کم یا زیاد می تواند موجب رسوب در دستگاه فیلتراسیون و یا عدم انجام پاکسازی و تصفیه آب شود.

مزایای استفاده از خاک تصفیه آب استخر در فیلتر مایعات + قیمت خرید خاک تصفیه آب استخر

خاک تصفیه آب استخر قابلیت و کارایی بسیار خوبی برای پاکسازی و استفاده به عنوان یک فیلتر در مایعات دارد. این خاک از ذرات بسیار ریز سفید رنگی تشکیل شده است که هنگامی که در دستگاه فیلتراسیون قرار می گیرد تمامی ذرات معلق و ذرات میکروسکوپی که با چشم قابل دیدن نیستند را فیلتر کرده و موجب می شود که آب کاملا عاری از هرگونه ذرات معلق شود. بنابراین هنگامی که خاک تصفیه درون محفظه فیلترمایعات  قرار می گیرد تمامی ناخالصی های موجود در آب را به دام می اندازد. خاک تصفیه آب استخر نسبت به سایر فیلترها کارایی و قابلیت بهتری از خود نشان می دهد زیرا می تواند ذرات ۳ تا۵ میکرون را نیز فیلتر کند به همین دلیل نسبت به فیلترهای کارتریج و شنی بهتر عمل کرده و آب شفاف و تصفیه شده بهتری را ارائه می دهد.

مزایای خرید خاک تصفیه آب استخر در تصفیه آب استخر

استفاده از فیلتراسیون یکی از مهمترین تجهیزات برای نگهداری سلامت آب استخر است که با حذف و فیلتر آلودگی های موجود در آب به تمیز ماندن و شفاف بودن آب استخر کمک می کند. یکی از مواردی که اغلب در دستگاه فیلتراسیون آب استخر توسط صاحبان استخر استفاده می شود خاک تصفیه است که یگ گزینه مناسب و ایده آل برای ارائه آب شفاف با کمترین میزان ناخالصی است. استفاده از این خاک که قابلیت فیلتراسیون بالایی نسبت به سایر تصفیه کننده ها دارد بسیار راحت و کاربردی است. علاوه بر این کارایی خوبی دارد شست شوی معکوس را نیز برای کمک به تمیز کردن دستگاه فیلتر انجام می دهد. خاک تصفیه  قابلیت ایجاد شفافیت آب استخر را در کنار تصفیه تمامی ذرات معلق در آب  دارد و کاملا نیز استفاده از آن از نظر هزینه مقرون به صرفه است.

کاربری خاک تصفیه آب استخر در تصفیه آب استخر

خاک تصفیه آب استخر به عنوان یک تصفیه کننده آب استخر در دستگاه فیلتراسیون استخر ریخته می شود و آب استخر و سایر مایعات با عبور از این خاک به سطح شبکه موجود در دستگاه فیلتر چسبیده و عمل تصفیه انجام می شود. این خاک تصفیه از نوع فیلتر غشایی بوده و نسبت به سایر فیلتر کننده ها مانند فیلتر شنی دقت بالاتری دارد بطوری که قادر است ذرات ۵ تا ۱۰ میکرون را به خوبی از آب جدا کند.

کاربرد خاک تصفیه آب استخر

البته این خاک اغلب برای استخرهای بسیار بزرگ کارایی لازم را ندارد و بیشتر در استخرهای خانگی متوسط و جکوزی استفاده می شود. این ترکیب به راحتی می تواند آب را پاکسازی کرده و تمام آلاینده های موجود را به دام بیندازد و شفافیت و تمیزی آب استخر و جکوزی شما را تضمین کند.

قیمت خاک تصفیه آب استخر به عنوان کمک کننده تصفیه و فیلتراسیون

خاک تصفیه اب استخر به عنوان کمک کننده تصفیه و فیلتراسیون یکی از بهترین فیلترها در بازار است که قابلیت فیلتر کردن ذرات بسیار ریز را دارد. این مزیت موجب شده در بسیاری از استخرهای عمومی و خصوصی به کاربرده شود. خاک تصفیه که نام دیگر آن خاک دیاتومه می باشد بر اساس ظرفیت دستگاه فیلتراسیون در مقادیر مختلفی قابل استفاده است و با کمک به دستگاه فیلتراسیون به فیلتر آب استخر تمامی ذرات معلق در آب و سایر آلاینده ها را به دام می اندازد و موجب شفافیت و پاکسازی آب می شود. البته برای اینکه بهترین کارایی را از این خاک به عنوان کمک کننده تصفیه دریافت کنید، بهتر است به صورت ماهیانه اقدام به تعویض این خاک کرده و به این صورت طول عمر دستگاه فیلتراسیون و تمیزی آب استخر خود را بالا ببرید.

مزایای استفاده از خاک تصفیه آب استخر

خاک تصفیه استخر به عنوان یک پودر تصفیه کننده دارای مزایای بسیار است به عنوان مثال اندازه ذرات این خاک بین ۱ تا ۲۰۰ میکرون است که به عنوان یک کمک کننده فیلتر آب مناسب ترین اندازه ذرات را دارد.

فروش خاک تصفیه آب استخر

همچنین زمانی که این خاک در حجم مناسبی استفاده شود دارای منافذ بسیار کوچکی می باشد که با یکدیگر در ارتباط بوده و به راحتی قادر به جذب مایعات تا بیشتر از ۲.۵ برابر وزن خود هستند. علاوه بر این ساختار ذرات این خاک نیز از اشکال نامنظم و حفره های تشکیل شده است که نسبت به سایر خاک های تصفیه کننده کاملا قابل تشخیص است. بدون اینکه تغییری در بو و یا کیفیت و رنگ و طعم آب ایجاد کنند به خوبی آب را تصفیه کرده و تمامی ذرات و الاینده های موجود در آب را فیلتر می کند.

پرسش های رایج در مورد خاک تصفیه آب استخر

خرید خاک تصفیه آب استخر در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان خاک تصفیه آب استخر متصل می ‌کند. برای خرید خاک تصفیه آب استخر تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

خرید خاک تصفیه آب استخر

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید خاک تصفیه آب استخر از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید خاک تصفیه آب استخر، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید خاک تصفیه آب استخر با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

 




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا