Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

از سم یا آفت کش سايپرمترين و کاربردهای آن چه می دانید؟

سم سايپرمترين (Cypermethrin) یک آفت کش سنتتیک پیروتیروئیدی است که در مقیاس های بزرگ در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. سايپرمترين يک سم غیرسیستمیک، تماسی و گوارشی با اثرات سریع، پایدار و بسیار موثر روی شب پره ها و حشرات جونده در سیب و پنبه است.

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد آفت کش سايپرمترين و سموم آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم آفت سايپرمترين دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم آفت كلروپیریفوس در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و آفت کش سايپرمترين در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم سايپرمترين نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم سايپرمترين به روزرسانی می‌شود.

حشره کش سایپرمترین با نام تجاری ریپکورد (Ripcord) با نفوذ به بافت های گیاهی، حشراتی مانند مینوز که درون بافت های گیاه به سر می برند را از بین می برد. این سم با اثرات تماسی نیز چند هفته از محصولات کشاورزی محافظت می کند و اثربخشی آن به مقدار سم مورد استفاده بستگی دارد. بطورکلی به علت قیمت مناسب خرید و فروش سم سایپرمترین برای کسب نتیجه بهتر محصولات زراعی هر ۱۰ تا ۱۴ روز به سم پاشی با این آفت کش نیاز دارند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

کاربرد سم سايپرمترين

سم حشره کش سايپرمترين یک آفت کش مصنوعی است که البته به طور طبیعی نیز از گل های داوودی استخراج می شود. این سم بلافاصله پس از تماس با حشره بر روی سیستم عصبی تاثیرگذاشته و منجر به فلج آن می شود و از انجام حرکات طبیعی مانند تغذیه و نظافت جلوگیری کرده و بدین ترتیب آفات را از بین می برد.

مکانیسم اثر سم سايپرمترين چیست

Cypermethrin برای انسان سمیت کمی دارد و قرار گرفتن در معرض آن در حین استفاده برای حیوانات خانگی و سم پاشی محصولات کشاورزی تقریبا بی خطر است. این سم را می توان با انواع سمپاشهای دستی، پشتی، زنبه ای، تراکتوری و هواپیما استفاده کرد. میزان آب مصرفی برای حل کردن آن نیز بستگی به نوع سمپاش و نحوه سمپاشی داشته و قابل تنظیم است.

از آفت کش سايپرمترين و کاربردهای آن چه می دانید؟
از آفت کش سايپرمترين و کاربردهای آن چه می دانید؟

عوارض حشره کش سايپرمترين برای انسان

اثرات سم حشره کش سایپرمترین بر سلامتی انسان و محیط زیست بستگی به میزان و طول مدت حضور سم دارد. اثرات آن همچنین به سلامتی شخص و یا عوامل محیطی خاص وابسته می باشد.

سم سایپرمترین از طریق تماس پوستی یا بلع نسبتاً سمی است و ممکن است باعث تحریک پوست و چشم شود. علائم قرار گرفتن در معرض پوستی شامل بی حسی، سوزن سوزن شدن، خارش، احساس سوزش، از بین رفتن کنترل مثانه، از دست رفتن تعادل، تشنج و مرگ احتمالی است. این سم ممکن است بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر منفی بگذارد.

قرار گرفتن در معرض بیش از حد این سم می تواند باعث حالت تهوع، سردرد، ضعف عضلات، ترشح بزاق، تنگی نفس و تشنج شود. در انسان، سايپرمترين با هیدرولیز آنزیمی به چندین متابولیت اسید کربوکسیلیک غیرفعال تبدیل می شود که از طریق ادرار دفع می شوند. با اندازه گیری متابولیت های ادرار می توان میزان مواجهه کارگران با این مواد آفت کش را کنترل کرد، در حالی که مصرف بیش از حد آن ممکن است با اندازه گیری سیپرمترین در خون یا پلاسما تأیید شود.

سرنوشت در محیط زیست سایپرمترین

نیمه عمر معمول سایپرمترین در خاک ۳۰ روز است اگرچه برحسب شرایط می تواند بین دو تا هشت هفته باشد. میکروب های موجود در خاک به سرعت این آفت کش را تجزیه می کنند و پتانسیل بسیار کمی برای حرکت در خاک دارد. سایپرمترین در برابر نور خورشید پایدار است و میانگین نیمه عمر آن روی شاخ و برگ گیاهان ۵ روز است. آلودگی آبهای زیرزمینی با این سم بعید به نظر می رسد زیرا محکم به ذرات خاک متصل می شود.

این سم برای ماهی ها بسیار سمی است و برای جلوگیری از آلودگی آب های سطحی باید دستورالعمل ها و اقدامات احتیاطی به دقت رعایت شود. سايپرمترين همچنین برای زنبورها و حشر های آبزی بسیار سمی است و سمیت کمی برای پرندگان دارد.

احتیاطات لازم حین استفاده از سايپرمترين

این سم را در بسته بندی اصلی، در مکان خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و مواد خوراکی قرار دهید. با پوشیدن لباس های محافظ از تماس با پوست، چشم و لباس جلوگیری نمایید و در صورت تماس تصادفی محل با مقدار زیاد آب شستشو داده و به مراکز درمانی مراجعه کنید. همواره در طول سمپاشی از خوردن، آشامیدن و کشیدن سیگار خودداری تا تماس با سم به حداقل برسد.

طریقه مصرف سایپرمترین ۴۰ درصد

سایپرمترین ۴۰ درصد یکی از سموم غیرسیستمیک موجود در بازار است که برای مقابله با شب پره ها و حشرات جونده مورد استفاده قرار می گیرد. از این حشره کش علیه حشرات جونده سیب و پنبه و بسیاری از آفات خانگی استفاده می شود. طریقه مصرف سایپرمترین ۴۰ درصد برای گیاهان مختلف متفاوت است. مقدار مصرف این سم به شرح زیر است:

  • آفات برگخوار سیب ۲۵۰ میلی لیتر در هکتار
  • آفات برگخوار پنبه ۱۷۵ میلی لیتر در هکتار

سایپرمترین برای ساس

سایپرمترین را می توانید برای مقابله با ساس نیز مورد استفاده قرار دهید. بدین منظور مقدار توصیه شده سم را در محل های مشکوک مورد استفاده قرار دهید. این سم در اماکن عمومی مانند هتل ها نیز قابل مصرف است.

میزان مصرف سم سایپرمترین

میزان مصرف سم سایپرمترین بسته به اهداف کاربردی متفاوت است. برای استفاده از این سم حتما برچسب یا بروشور آن را به دقت مورد مطالعه قرار داده یا با کارشناسان محل فروش سم مشورت کنید.

طریقه مصرف سایپرمترین ۱۰ درصد

سایپرمترین ۱۰ درصد بر روی انواع و اقسام حشرات از مورچه تا ساس تاثیرگذار است و شما می توانید آن را مکان های سربسته نیز مورد استفاده قرار دهید. طریقه مصرف سایپرمترین ۱۰ درصد به این صورت است که۵۰ سی سی از حشره کش را در ۵ لیتر آب مخلوط کرده و پس از تخلیه مکان مورد نظر کلیه زوایا را سمپاشی کنید. برای ضدعفونی فاضلاب ۲۰۰ سی سی از حشره کش را با ۱۰ لیتر آب ترکیب کنید و در فاضلاب خالی کنید تا تمام سوسک ها را از بین ببرد.

سایپرمترین برای کرم سیب

حشره کش سایپرمترین برای مقابله با کرم سیب نیز بسیار مفید است. برای کنترل این آفت سم را طبق دستورالعمل روی برچسب رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سایپرمترین ۴۰ درصد

سایپرمترین ۴۰ درصد حشره کشی متعلق به گروه پایروتروئیدها است که جهت مبارزه با آفات برگخوار و بسیاری از حشرات در خانه و امکان عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. این حشره کش غیر سیستمیک، تماسی و گوارشی با اثر ابقائی است و برای مقابله با حشرات مزاحم بسیار مفید و موثر است.

سم سایپرمترین برای کرم خاکی

این سم برای مقابله با آفات داخل خاک مثل کرم خاکی، آبدزدک و کرم های ریشه خوار بسیار مفید است. میزان مصرف سایپرمترین برای آفات داخل خاک ۵۰ سی سی برای ۵۰ متر مربع به صورت محلول پاشی است.

سم سایپرمترین برای درخت

سم سایپرمترین برای آفات برگخوار درختان میوه نیز قابل استفاده است. شما می توانید بر اساس نوع آفات سم را رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سم سایپرمترین برای کبوتر

انگل های خارجی مختلفی در پرندگان وجود دارند که برای حفظ سلامتی پرنده باید به سرعت آنها را از بین ببرید. سایپرمترین ۱۰ درصد یکی از سمومی کم خطری است که می توانید آن را رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سم سایپرمترین برای گوجه فرنگی

سم سایپرمترین را می توانید برای مقابله با مینوز گوجه فرنگی مورد استفاده قرار دهید. قبل از مصرف سم ابتدا با کارشناسان فروش سموم مشورت کرده و درصد مناسبی از سم را به این منظور مورد استفاده قرار دهید.

عوارض سم سایپرمترین برای انسان

سایپرمترین یکی از سموم بسیار کم برای انسان است. همچنین غلظت های پایین آن مثلا سایپرمترین ۱۰ درصد برای حیوانات خانگی هم تقریبا بی ‌خطر است.

عوارض سموم مختلف برای انسان به میزان سم، زمان مواجهه با آن و همچنین سلامت عمومی فرد بستگی دارد. عارض تماس پوستی سم سایپرمترین احساس سوزش، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن است. بلع این سم باعث تشنج و کما خواهد شد.

سم سایپرمترین برای گلهای آپارتمانی

سم سایپرمترین برای گلهای آپارتمانی نیز در غلظت های بسیار کم قابل استفاده است. برای رفع آفات گیاهان خانگی خودتان می توانید این سم را از گل فروشی ها تهیه کرده و طبق دستورالعمل مورد استفاده قرار دهید.

دوره کارنس سایپرمترین

سایپرمترین یک پیرتروئید مصنوعی است که از پیرترین، یک ماده طبیعی استخراج شده از گونه گل های Crysanthemum مشتق شده است. این سم کاربرد گسترده ای در حشره کش های کشاورزی و دامپزشکی برای کنترل بسیاری از حشرات مانند سوسک ها، پشه ها، شپش ها و کنه ها دارد. سایپرمترین به صورت پودر، امولسیون یا کنسانتره برای کاربرد بسیار کم در دسترس است.

سایپرمترین مخلوطی از هشت ایزومر شامل دو ایزومر فعال است. سایپرمترین یک پیرتروئید مصنوعی است که به عنوان حشره کش در کاربردهای کشاورزی تجاری در مقیاس بزرگ و همچنین در محصولات مصرفی برای مصارف خانگی استفاده می شود. سایپرمترین برای ماهی ها، زنبورها و حشرات آبزی بسیار سمی است. این سم در بسیاری از سموم مورچه‌ کش خانگی و سوسک ‌کش‌ ها از جمله گچ مورچه یافت می ‌شود.

سایپرمترین در خاک نسبتاً پایدار است. این حشره کش در خاک های شنی در مقایسه با خاک های رسی و در خاک هایی با محتوای آلی کم سریع تر تجزیه می شود. در شرایط هوازی، نیمه عمر ۰.۵-۸ هفته است. سایپرمترین در شرایط بی هوازی پایدارتر است. سایپرمترین تحت شرایط هوازی در معرض تخریب نوری و تخریب میکروبی است. سایپرمترین به شدت به ذرات خاک متصل می شود و نگرانی های مربوط به شستشو را ایجاد می کند. سایپرمترین در شرایط اسیدی یا خنثی به آرامی هیدرولیز می شود اما در شرایط قلیایی سریعتر هیدرولیز می شود. غلظت به دلیل جذب به رسوبات، ذرات و گیاهان به سرعت کاهش می یابد.

میانگین سطح باقیمانده هر حشره کش در درجه اول به مقدار ماده فعال آن بستگی دارد. برای سایپرمترین ممکن است یک فاصله ۳ روزه قبل از برداشت برای فصل خشک در نظر گرفته شود. با اینحال دوره کارنس سایپرمترین برای محصولات مختلف متفاوت است به عنوان مثال برای سیب و پنبه ۲۱ روز می باشد. دوره کارنس این حشره کش بر روی برچسب سم نوشته شده است.

سم سایپرمترین قیمت

سم سایپرمترین از نظر قیمت در بازار متفاوت است زیرا با درصدهای مختلف و در حجم های مختلف به فروش می رسد. قیمت خرید و فروش سم سایپرمترین برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم آفت سایپرمترین اقدام به خرید آن نمایید.

قیمت سایپرمترین ۱۰ درصد

قیمت سایپرمترین ۱۰ درصد به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت این سم می توانید به فروشگاه های سموم کشاورزی مراجعه نمایید.

فروش ‌سم آفت کش سایپرمترین

برای اطلاع از قیمت فروش سم سایپرمترین از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان خرید و فروش آفت کش سایپرمترین در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم آفت سایپرمترین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا