Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

اهمیت و نحوه محاسبه حجم آب استخر

بسیاری از صاحبان استخر اهمیت دانستن حجم آب استخر خود را درک نمی کنند. وقتی حجم آب استخر خود را می دانید، مقدار مصرف مواد شیمیایی مانند کلر استخر بسیار ساده تر خواهد بود. زیرا اضافه کردن خیلی کم یا زیاد می تواند باعث ایجاد انواع مشکلات شود. مواد شیمیایی استخر به سه دسته اصلی تقسیم می شوند که شامل ضدعفونی کننده ها، متعادل کننده ها، اکسید کننده ها و مواد شیمیایی ویژه. ضدعفونی کننده ها آب استخر را ضد عفونی می کنند. متعادل کننده ها pH، قلیاییت، سختی کلسیم و اسید سیانوریک را تنظیم می کنند. اکسید کننده ها (شوک) برای افزایش اثربخشی ضدعفونی کننده استفاده می شود. مواد شیمیایی ویژه جلبک‌ کش ‌ها، شفاف ‌کننده‌ ها، لکه ‌برها و غیره هستند.

اهمیت و نحوه محاسبه حجم آب استخر
اهمیت و نحوه محاسبه حجم آب استخر

نحوه محاسبه حجم آب استخر

ندانستن حجم استخر یکی از عادت بدی است که در صنعت استخر می بینیم. اگر طراح استخر حجم دقیق استخر را مشخص نکرده باشد، می توان ابعاد استخر را به روش های مختلف اندازه گیری کرد. برای انجام محاسبات اولیه برای تعیین حجم آب در استخر خود، باید اندازه های استخر خود را بدانید. برای یک استخر مستطیلی، طول و عرض استخر را اندازه بگیرید. میانگین عمق استخر را با اضافه کردن انتهای کم عمق به انتهای عمیق محاسبه کنید و بر دو تقسیم کنید. به عنوان مثال: عمق کم ۳ و انتهای عمیق ۹ است. ۳ + ۹ = ۱۲ ÷ ۲ = ۶. عمق متوسط ۶ است. فرمول در اینجا آمده است:

ابتدا طول x عرض x میانگین را ضرب کنید. عمق = X

بعد X را در ۷.۵ ضرب کنید که تعداد گالن در یک فوت مکعب آب است.

اگر استخر شما بیضی یا گرد است، فرمول یکسان است، اما برای بدست آوردن حجم به جای ۷.۵ در ۵.۹ ضرب می کنید. اگر استخری با شکل بسیار نامنظم دارید، می توانید فرمول ریاضی کمی پیچیده تر را به صورت آنلاین جستجو کنید. علاوه بر این می توانید هر قسمت را به بخش های جداگانه تقسیم کنید. سپس از فرمول دایره یا مستطیل استفاده کنید. این اندازه گیری به “شکل” مناطقی که اندازه گیری می کنید بستگی دارد. سپس یک بار دیگر، بخش ها را با هم جمع کنید تا حجم استخر به دست بیاید.

اهمیت محاسبه حجم آب استخر

هنگامی که حجم آب استخر خود را بدانید، می توانید مقدار صحیح مواد شیمیایی را به آب اضافه کنید. دقت در هنگام افزودن مواد شیمیایی ضروری است، در غیر این صورت تعادل آب از بین می رود. به عنوان مثال افزودن بیش از حد یک ماده شیمیایی علاوه بر تغییر تعادل بسته به ماده شیمیایی، ممکن است حتی به سطح، لوله کشی، تجهیزات آسیب وارد کند و احتمالاً پوست و چشم شناگران را نیز تحریک خواهد کرد. با دانستن اینکه چقدر آب در استخر وجود دارد، اطمینان حاصل می کنید که دوز مصرفی شما زیاد یا کمتر نیست.

برچسب محصولات مقدار مصرف صحیح هر ماده شیمیایی را درج می کند. به عنوان مثال، ظرف شوک استخر شما ممکن است توصیه کند که هر هفته یک کیسه یک پوندی به ازای هر ۱۰۰۰۰ گالن آب اضافه کنید. برای استخر ۲۰۲۵۰ گالنی شما باید، آن را دو برابر کنید. علاوه بر این برای نصب تجهیزاتی مانند پمپ و فیلتر نیز شنا باید حجم آب استخر را بدانید در غیر این صورت باعث اتلاف انرژی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا