Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکیغذایی و دارویی

قهوه سبز و خواص فوق العاده آن چیست؟

قهوه سبز در سلامت و تندرستی اهمیت دارد. به این ترتیب، ممکن است در مورد منبع غنی از ترکیبات گیاهی تقویت کننده سلامت شنیده باشید. قهوه سبز دانه های قهوه بو داده نشده از میوه های قهوه Coffea arabica، Coffea canephora است. حاوی اسید کلروژنیک بیشتری نسبت به قهوه بو داده است. تصور می شود که اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز فواید سلامتی دارد. ممکن است رگ های خونی را تحت تاثیر قرار دهد و فشار خون کاهش یابد. همچنین ممکن است بر نحوه کنترل قند خون و متابولیسم بدن تاثیر بگذارد. قهوه سبز نیز حاوی کافئین است، اما در مقادیر کمتر از قهوه معمولی.

مردم قهوه سبز را برای چاقی، دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا و بسیاری از شرایط دیگر مصرف می کنند. نشریه جهان شیمی فیزیک از قهوه سبز و لاغری مطلبی منتشر کرده است. اما شما قهوه سبز را با سایر منابع کافئین مانند قهوه، چای سیاه و چای سبز اشتباه نگیرید. اینها یکی نیستند. این مقاله نگاهی عمیق به قهوه سبز، از جمله فواید و خطرات بالقوه آن دارد.

 

 

قهوه سبز چیست

دانه های قهوه سبز صرفا دانه های قهوه معمولی هستند که بو داده نشده اند و کاملا خام باقی می مانند. عصاره آنها به عنوان یک مکمل غذایی محبوب است، اما قهوه سبز را می توان به شکل دانه کامل نیز خریداری کرد و از آن برای تهیه یک نوشیدنی گرم، بسیار شبیه قهوه برشته، استفاده کرد.

به خاطر داشته باشید که یک لیوان از این نوشیدنی سبز روشن طعم قهوه برشته ای که به آن عادت کرده اید نخواهد داشت، زیرا طعم بسیار ملایم تری دارد. طعمش شبیه چای گیاهی است تا قهوه سیاه. علاوه بر این، مشخصات شیمیایی آن کاملاً متفاوت از قهوه بو داده است، اگرچه منشأ آنها مشابه است.

این ماده دارای منبع فراوانی از اسیدهای کلروژنیک است. ترکیباتی با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی که ممکن است فواید سلامتی زیادی را به همراه داشته باشد.

محصولات قهوه بو داده نیز حاوی مقادیر کمی اسید کلروژنیک هستند، اما بیشتر آن در طول فرآیند برشته کردن از بین می رود.

دانه های آن دانه های قهوه خام و بو داده نشده هستند. آنها حاوی سطوح بالایی از گروهی از آنتی اکسیدان ها به نام اسیدهای کلروژنیک هستند که تصور می شود فواید بی شماری دارند.

کافئین قهوه سبز

قهوه سبز هم مانند سلیز پای و قهوه ها کافئین دارد.

"<yoastmark

دانه های قهوه سبز چیست

خواص آنتی اکسیدانی دانه های  آن ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد. دانه های آن، دانه های قهوه بو داده نشده هستند. دانه های قهوه به طور طبیعی سبز هستند، اما فرآیند برشته کردن، آنها را قهوه ای می کند. دانه های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است. محققان بر این باورند که اسیدهای کلروژنیک و کافئین مسئول بسیاری از فواید سلامتی هستند که افراد با دانه‌های قهوه سبز مرتبط هستند. با توجه به مطالعات مروری منبع مورد اعتماد، اسیدهای کلروژنیک اثرات احتمالی زیادی بر سلامتی دارند، از جمله:

به دلیل تغییرات شیمیایی در حین برشته کردن، دانه‌های قهوه در هنگام برشته شدن یا برشته نشدن اثرات متفاوتی بر بدن دارند. بیشتر اسیدهای کلروژنیک زمانی که افراد دانه‌های قهوه را در دمای بسیار بالا گرم می‌کنند، از بین می‌روند. با این حال، قهوه برشته هنوز حاوی بسیاری از ترکیبات مفید دیگر است.

فواید عصاره دانه قهوه سبز

عصاره دانه آن حاوی چندین ترکیب فعال زیستی از جمله کافئین و اسیدهای کلروژنیک است که ممکن است خواص مفید آن را به همراه داشته باشد.

کاهش وزن

دانه‌های قهوه سبز یا دانه‌های قهوه خام، دانه‌های قهوه‌ای هستند که بو داده نمی‌شوند. عصاره دانه قهوه سبز می تواند مزایای سلامتی مانند بهبود فشار خون و سطح کلسترول داشته باشد. این باور از خواص آنتی اکسیدانی و سایر ترکیبات فعال دارویی موجود در لوبیاهای بو داده نشده ناشی می شود.

عصاره آن حاوی اسیدهای کلروژنیک است که گروهی از ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که دانشمندان معتقدند ممکن است مسئول اثرات سلامتی آن باشند.

مصرف کافئین ممکن است به کاهش وزن کمک کند. مصرف کافئین ممکن است به کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی و چربی بدن کمک کند. با این حال، دانشمندان بر این باورند که سطوح بالای اسیدهای کلروژنیک موجود در عصاره دانه آن کلید اثرات کاهش وزن آن است.

اسید کلروژنیک ممکن است با کاهش جذب کربوهیدرات در دستگاه گوارش به کاهش سطح قند خون و کاهش افزایش انسولین کمک کند.

اسیدهای کلروژنیک همچنین ممکن است متابولیسم چربی را افزایش دهند، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهند و سطح هورمون های مرتبط با چاقی را بهبود بخشند.

دیابت نوع ۲

از آنجا که آنها می توانند به تنظیم گلوکز و انسولین کمک کنند، اسیدهای کلروژنیک همچنین می توانند به پیشگیری یا کنترل دیابت نوع ۲ کمک کنند.

عصاره آن می تواند سطح گلوکز خون را بهبود بخشد و در دوزهای بیش از ۴۰۰ میلی گرم (میلی گرم) در روز منبع قابل اعتماد، همچنین می تواند سطح انسولین را بهبود بخشد.

فشار خون

عصاره اش ممکن است بر رگ های خونی تأثیر مثبت بگذارد، که پیامدهای قابل توجهی برای سلامت قلب دارد. عصاره دانه آن ممکن است به افراد در کنترل فشار خون کمک کند.

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

دانه های آن دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. التهاب مزمن می تواند به سلول آسیب برساند و یک عامل کلیدی در بسیاری از شرایط سلامتی از جمله سرطان، آرتریت، دیابت و بیماری های خود ایمنی است. به همین دلیل، خوردن غذاهای حاوی آنتی اکسیدان، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، می تواند مزایای سلامتی قابل توجهی از جمله عصاره دانه آن داشته باشد. عصاره دانه آن ممکن است نشانگرهای زیستی را بهبود بخشد، از جمله موارد زیر:

  • کاهش کلسترول تام
  • سطح کلسترول LDL را کاهش داد، اگرچه، کلسترول خوب را نیز کاهش داد.
  • یک اثر متوسط ​​بر سطح تری گلیسیرید

"<yoastmark

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه عصاره دانه قهوه سبز

بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا برای استفاده در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است وجود ندارد.

سطوح بالای غیر طبیعی هموسیستئین: مصرف دوز بالای اسید کلروژنیک ممکن است سطح هموسیستئین را افزایش دهد که ممکن است با شرایطی مانند بیماری قلبی مرتبط باشد.

اختلالات اضطرابی: کافئین موجود در قهوه سبز ممکن است اضطراب را بدتر کند.

اختلالات خونریزی: کافئین موجود در قهوه سبز ممکن است اختلالات خونریزی را بدتر کند.

دیابت: کافئین موجود در قهوه سبز ممکن است بر نحوه پردازش قند توسط افراد مبتلا به دیابت تأثیر بگذارد. اگر دیابت دارید با احتیاط از کافئین استفاده کنید و قند خون خود را به دقت کنترل کنید.

اسهال: آن حاوی کافئین است. کافئین، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند اسهال را بدتر کند.

صرع: آن حاوی کافئین است. مبتلایان به صرع باید از کافئین در دوز بالا دوری کنند.

گلوکوم: کافئین موجود در آن می تواند فشار داخل چشم را افزایش دهد که می تواند آب سیاه را بدتر کند.

فشار خون بالا: کافئین موجود در آن ممکن است فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا افزایش دهد. اما این تأثیر ممکن است در افرادی که به طور منظم کافئین مصرف می کنند کمتر باشد.

سندرم روده تحریک پذیر: قهوه سبز حاوی کافئین است. کافئین، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، ممکن است اسهال برخی افراد مبتلا به IBS را بدتر کند.

پوکی استخوان: کافئین قهوه سبز و سایر منابع می تواند میزان کلسیمی را که از ادرار دفع می شود، افزایش دهد. اگر پوکی استخوان دارید، مصرف کافئین را به کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز محدود کنید.

تداخلات دارویی با قهوه سبز

قهوه سبز با برخی داروها تداخل دارد:

آدنوزین: کافئین موجود در آن ممکن است اثرات آدنوزین را که اغلب توسط پزشکان برای انجام آزمایشی به نام تست استرس قلبی استفاده می شود، مسدود کند. حداقل ۲۴ ساعت قبل از تست استرس قلبی، مصرف قهوه سبز را متوقف کنید.

آلندرونات: قهوه سبز ممکن است میزان جذب آلندرونات را در بدن کاهش دهد. مصرف همزمان آن و آلندرونات ممکن است اثرات آلندرونات را کاهش دهد. قهوه سبز را ظرف دو ساعت پس از مصرف آلندرونات مصرف نکنید.

کلوزاپین: کافئین موجود در آن ممکن است سرعت تجزیه کلوزاپین توسط بدن را کاهش دهد. مصرف قهوه سبز همراه با کلوزاپین می تواند اثرات و عوارض جانبی کلوزاپین را افزایش دهد.

دی پیریدامول: کافئین موجود در آن ممکن است اثرات دی پیریدامول را مسدود کند. دیپیریدامول اغلب توسط پزشکان برای انجام آزمایشی بر روی قلب به نام تست استرس قلبی استفاده می شود. حداقل ۲۴ ساعت قبل از تست استرس قلبی مصرف قهوه سبز را متوقف کنید.

دی سولفیرام: دی سولفیرام می تواند سرعت خلاص شدن بدن از شر کافئین را کاهش دهد. مصرف قهوه سبز همراه با دی سولفیرام ممکن است عوارض جانبی کافئین از جمله عصبانیت، بیش فعالی، تحریک پذیری و غیره را افزایش دهد.

افدرین: داروهای محرک سیستم عصبی را تسریع می کنند. کافئین موجود در آن و افدرین هر دو داروهای محرک هستند. مصرف قهوه سبز و افدرین ممکن است باعث تحریک بیش از حد و گاهی اوقات عوارض جانبی جدی و مشکلات قلبی شود. محصولات حاوی کافئین و افدرین را همزمان مصرف نکنید.

استروژن: استروژن ها می توانند سرعت تجزیه کافئین را در بدن کاهش دهند. مصرف استروژن و قهوه سبز ممکن است عوارض جانبی کافئین از جمله بی‌حالی، سردرد، ضربان قلب سریع و غیره را افزایش دهد. اگر استروژن مصرف می کنید، مصرف کافئین خود را محدود کنید.

فلووکسامین: فلووکسامین می تواند سرعت تجزیه کافئین را در بدن کاهش دهد. مصرف کافئین همراه با فلووکسامین ممکن است عوارض جانبی کافئین از جمله عصبی بودن، اضطراب و بی خوابی را افزایش دهد.

لیتیوم:  کافئین می تواند سرعت خلاص شدن بدن از شر لیتیوم را افزایش دهد. اگر محصولات حاوی کافئین مصرف می کنید و لیتیوم مصرف می کنید، مصرف محصولات کافئینی را یکباره قطع نکنید. در عوض، استفاده را به آرامی کاهش دهید. قطع سریع کافئین می تواند عوارض جانبی لیتیوم را افزایش دهد.

"<yoastmark

داروهای آسم: کافئین می تواند قلب را تحریک کند. برخی از داروهای آسم نیز می توانند قلب را تحریک کنند. مصرف کافئین همراه با برخی از داروهای آسم ممکن است باعث تحریک بیش از حد و مشکلات قلبی شود.

داروهای افسردگی:  نگرانی هایی وجود دارد که کافئین می تواند با داروهای خاصی به نام MAOI تداخل داشته باشد. اگر کافئین همراه با این داروها مصرف شود، ممکن است خطر عوارض جانبی جدی از جمله ضربان قلب سریع و فشار خون بسیار بالا را افزایش دهد.

برخی از MAOI های رایج عبارتند از فنلزین (ناردیل)، سلژیلین (زلاپار) و ترانیل سیپرومین (پارنات).

داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند (داروهای ضد انعقاد / ضد پلاکت) با قهوه سبز تداخل دارند.

ممکن است لخته شدن خون را کند کند. مصرف آن همراه با داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند، ممکن است خطر کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

پنتوباربیتال:  اثرات محرک کافئین می تواند اثرات خواب آور پنتوباربیتال را مسدود کند.

فنیل پروپانول آمین:  فنیل پروپانولامین همچنین می تواند بدن را تحریک کند. مصرف کافئین و فنیل پروپانولامین با هم ممکن است باعث تحریک بیش از حد و افزایش ضربان قلب، فشار خون و ایجاد عصبی شود.

ریلوزول: می تواند سرعت تجزیه ریلوزول را در بدن کاهش دهد و اثرات و عوارض جانبی ریلوزول را افزایش دهد.

داروهای محرک: محرک‌هایی مانند آمفتامین‌ها و کوکائین، سرعت نفخ را افزایش می‌دهند. محرک هایی مانند آمفتامین ها و کوکائین باعث افزایش سرعت سیستم عصبی می شوند. با افزایش سرعت سیستم عصبی، داروهای محرک می توانند فشار خون را افزایش داده و ضربان قلب را تسریع کنند. قهوه سبز حاوی کافئین است. کافئین همچنین می تواند سیستم عصبی را تسریع کند. مصرف قهوه سبز همراه با داروهای محرک ممکن است باعث مشکلات جدی از جمله افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا شود.

تئوفیلین: کافئین موجود در قهوه سبز مانند تئوفیلین عمل می کند. کافئین همچنین می تواند سرعت خلاص شدن بدن از شر تئوفیلین را کاهش دهد.

وراپامیل: وراپامیل می تواند سرعت خلاص شدن بدن از شر کافئین را کاهش دهد. نوشیدن اش و مصرف وراپامیل می تواند خطر عوارض جانبی کافئین از جمله بی قراری، سردرد و افزایش ضربان قلب را افزایش دهد.

نیکوتین: آن حاوی کافئین است. مصرف کافئین همراه با نیکوتین ممکن است ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهد.

آنتی بیوتیک ها: برخی از آنتی بیوتیک ها ممکن است سرعت تجزیه کافئین را در بدن کاهش دهند. مصرف این آنتی بیوتیک ها همراه با قهوه سبز می تواند خطر عوارض جانبی کافئین از جمله بی حالی، سردرد، افزایش ضربان قلب و غیره را افزایش دهد.

قرص های ضد بارداری: آن حاوی کافئین است. قرص های ضد بارداری می توانند سرعت تجزیه کافئین را در بدن کاهش دهند. این ممکن است خطر عوارض جانبی کافئین را افزایش دهد، مانند بی قراری، سردرد و ضربان قلب سریع.

سایمتیدین: می تواند سرعت تجزیه کافئین را در بدن کاهش دهد. مصرف سایمتیدین همراه با آن ممکن است احتمال عوارض جانبی کافئین از جمله بی قراری، سردرد، ضربان قلب سریع و غیره را افزایش دهد.

فلوکونازول: ممکن است سرعت خلاص شدن بدن از شر کافئین را کاهش دهد. مصرف فلوکونازول و قهوه سبز ممکن است عوارض جانبی کافئین از جمله عصبی بودن، اضطراب و بی خوابی را افزایش دهد.

داروهای دیابت: آن ممکن است سطح قند خون را افزایش دهد. مصرف قهوه سبز همراه با داروهای دیابت ممکن است اثرات این داروها را کاهش دهد.

داروهای فشار خون بالا: آن ممکن است فشار خون را کاهش دهد. مصرف اش همراه با داروهایی که فشار خون را کاهش می دهند ممکن است باعث کاهش بیش از حد فشار خون شود.

مکزیلتین: آن حاوی کافئین است. بدن کافئین را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. مکزیلتین می تواند سرعت تجزیه کافئین را در بدن کاهش دهد. مصرف مکزیلتین همراه با آن ممکن است خطر عوارض جانبی کافئین را افزایش دهد.

تربینافین: می تواند سرعت خلاص شدن بدن از شر کافئین را کاهش دهد. این ممکن است خطر عوارض جانبی کافئین از جمله سرگیجه، سردرد، افزایش ضربان قلب و غیره را افزایش دهد.

"<yoastmark

ایمنی و عوارض قهوه سبز

از آنجایی که تحقیقات محدود است، دانشمندان از اثرات طولانی مدت واقعی عصاره دانه آن به عنوان یک مکمل اطلاعی ندارند. تحقیقات موجود نشان می دهد که مکمل دارای مشخصات ایمنی خوبی است.

حاوی کافئین است که در صورت مصرف زیاد آن می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد. این عوارض جانبی شامل اضطراب، بی قراری و ضربان قلب سریع است.

بسته به نوع، محصولات حاوی مقادیر متفاوتی کافئین هستند. اگر فردی به کافئین حساس است، قبل از مصرف حتما برچسب محصول را مطالعه کند.

محققان دوزهای ایمن را برای افراد باردار یا شیرده، کودکان یا مبتلایان به بیماری های کبدی یا کلیوی نمی دانند، بنابراین این گروه ها باید از مصرف محصولات دانه قهوه سبز خودداری کنند. افرادی که به قهوه حساسیت دارند باید از عصاره دانه آن خودداری کنند.

هنگام مصرف خوراکی: در صورت استفاده مناسب احتمالا بی خطر است. عصاره های آن در دوزهای حداکثر ۱۰۰۰ میلی گرم در روز تا ۱۲ هفته به طور ایمن استفاده شده است. یک عصاره خاص آن به طور ایمن در دوزهای تا ۲۰۰ میلی گرم پنج بار در روز به مدت حداکثر ۱۲ هفته استفاده شده است.

حاوی کافئین است، اما در مقادیر کمتر از قهوه معمولی. یک فنجان آن حاوی حدود ۲۰ میلی گرم کافئین است، در حالی که در یک فنجان قهوه معمولی ۱۰۰ میلی گرم کافئین وجود دارد. مصرف مقادیر زیاد آن ممکن است عوارض جانبی مرتبط با کافئین از جمله سردرد، اضطراب، بی قراری و ضربان قلب نامنظم ایجاد کند.

عصاره اش ممکن است کمک موثری برای کاهش وزن باشد. همچنین ممکن است تنظیم قند خون را بهبود بخشد، نشانگرهای سلامتی مانند فشار خون و کلسترول را بهبود بخشد و آنتی اکسیدان ها را تامین کند.

طریقه مصرف قهوه سبز

روزانه ۲ فنجان قهوه سبز برای لاغری و کاهش اشتها میل کنید.

قیمت قهوه سبز

قیمتش با توجه به نحوه فرآوری و سازنده اش متفاوت است.

خواص قهوه سبز با دارچین

مصرف قهوه سبز وبا دارچین در لاغری و تنظیم قند خون موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا