Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

طرز تهیه صبحانه انگلیسی و ارزش غذایی آن

صبحانه یک وعده غذایی مهم در طول روز است. این وعده، مطابق با بسیاری از متخصصان تغذیه، باید کامل باشد. آب پرتقال، غلات کامل و میوه های آب پز یا تازه می توانند برای شروع صبحانه بسیار مناسب باشند. در برخی موارد، این وعده غذایی ممکن است، شامل غذاهای پروتئینی همراه با تخم مرغ و سوسیس باشد.

صبحانه لذیذ انگلیسی یکی از انواع مدلهای صبحانه است که نه تنها دربریتانیا معروف است، بلکه در کشورهای مختلف دنیا نیز شناخته شده است. صبحانه انگلیسی دارای مواد پروتئینی مانند سوسیس است.این صبحانه معمولاً با گوجه فرنگی، قارچ، پیاز سرخ شده، نان تست و مارمالاد همراه است. یک نوشیدنی مانند قهوه همراه صبحانه است.  در این مقاله  از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک می‌توانیم شما را با طرز تهیه صبحانه انگلیسی آشنا کنیم.

معرفی صبحانه انگلیسی

صبحانه انگلیسی یک صبحانه شناخته شده و کامل در همه جای جهان است. البته، این صبحانه همیشه به طور معمول هر روز مصرف نمی شود، اما در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات صرف می شود. اصطلاح مناسب برای صبحانه انگلیسی  کامل از آنجا ناشی می شود که این مدل صبحانه پر از غذاهای متنوع و مغذی است. یک صبحانه کامل انگلیسی، همانطور از نامش پیداست، در صبحانه سرو می‌شود، اما گاهی اوقات یک میان‌وعده معروف در برخی از ساعات روز است. حتی در چند رژیم غذایی از آن به جای ناهاراستفاده شده است.. این صبحانه به صبحانه سرخ شده نیز معروف است. با توجه به این واقعیت که تقریباً همه مواد از طریق سرخ کردن تهیه می شوند. نام‌های مختلفی که ممکن است از آن استفاده شود، عبارتند از: یک مونت کامل، مشهور به نام برنارد اول ویسکونت مونتگومری آلامین (ملقب به مونی)، که گفته می‌شود در طول مبارزات خود در آفریقای شمالی، هر روز یک صبحانه کامل انگلیسی می‌خورد،.

شروع این صبحانه نامشخص است و گمان زیادی بر این است که در روستاهای انگلیسی این صبحانه به عنوان وعده غذایی برای کارگرانی که صبح زود کار می کردند، تبدیل شده بود.

اجزای  صبحانه انگلیسی

سوسیس

در داخل انگلستان، سوسیس معمولاً کیفیت بسیار بالایی دارد. در اکثر موارد،  ازسوسیس گوشت خوک برای تهیه این صبحانه استفاده می شود. اما اگر دسترسی به این سوسیس مقدور نبود.می توانید از سوسیس های مختلف استفاده کنید، اما به سعی کنید همیشه بالاترین کیفیت را انتخاب کنید. شما می توانید  از سوسیس ها دیگر به جای گوشت خوک استفاده کنید. زیرا در حال حاضر بسیاری از افراد از کشور انگلستان از سوسیس های دیگر استفاده می کنند.

بیکن

از بیکن های آمریکایی نباید برای تهیهاین صبحنه استفاده کرد. انگلیسی ها بیکن خود راد ارند. در واقع، تمایز بین این دو این است که بیکن آمریکایی معمولاً از گوشت شکم تهیه می شود، امابیکن انگلیسی از گوشت پشت تهیه می شود. بیکن انگلیسی بسیار شبیه به  بیکن کانادایی است.

تخم مرغ

تخم مرغ ها نیمرو شده در کنار صبحانه انگلیسی قرار دارند و یکی از ضروری ترین عناصر آن را تشکیل می دهند. مراقب باشید زرده تخم مرغ هم زده نشود و باید سالم سرو شود. همچنین اجازه ندهید که مقدار خیلی سفت شود.

 لوبیا

می توانید بپرسید چگونه می توان لوبیا را برای صبحانه خورد؟ لازم به ذکر است که دلیل آن فیبر و ویتامین های آن است. هیچ چیز بی دلیل در صبحانه انگلیسی قرار ندارد. می توانید لوبیا را با سس گوجه فرنگی در غذایی  خود اضافه کنید. استفاده ازکنسرو لوبیا (چه خانگی و چه تجاری) برای صبحانه انگلیسی مانعی ندارد.

 گوجه فرنگی

تحت هیچ شرایطی از گوجه فرنگی های کنسرو شده استفاده نکنید و فقط گوجه فرنگی تازه برای این صبحانه مجاز است. می‌توانید گوجه‌فرنگی‌ها را سرخ کنید تا به کمی قهوه‌ای شوند و سپس آن‌ها را به صبحانه انگلیسی خود اضافه کنید.

 قارچ

قارچ های تازه و ورقه شده بخش مهم دیگری از صبحانه انگلیسی هستند.

 نان

حتما در صبحانه انگلیسی خود نان تست استفاده کنید. بهترین انتخاب استفاده از نان تست معمولی است، اما اگر به این شکل از نان دسترسی ندارید، می توانید از نان های مختلف استفاده کنید، اما آنها به هیچ وجه نمی توانند جایگزین نان تست شوند.

آیا صبحانه انگلیسی مفید است؟

در حقیقت، هیچ جا ذکر نشده است که این صبحانه سالم است! اما از بسیاری از صبحانه های دیگر سالم تر است. در حقیقت، این صبحانه به دلیل لذیذ بودن و کامل بودن آن بسیار معروف و محبوب است. توصیه ما این است که این صبحانه را هر روز مصرف نکنید. به عنوان مثال، صبح جمعه زمان بسیار خوبی برای صرف صبحانه انگلیسی است.

ارزش غذایی صبحانه انگلیسی

کالری ۱۱۵۳
کل چربی ۷۲ گرم
چربی اشباع ۲۶ گرم
کلسترول ۵۴۴ میلی گرم
سدیم ۲۲۵۶ میلی گرم
کربوهیدرات ۵۰ گرم
پروتئین ۵۹ گرم

مواد لازم صبحانه انگلیسی

  • ۴ عدد سوسیس
  • ۴ برش بیکن
  • ۱۷۰ گرم قارچ
  • ۱ فنجان لوبیای پخته شده
  • ۲ عدد گوجه فرنگی رسیده و از وسط نصف شده
  • یک مقدار نمک
  • چند عدد نان تست
  • ۴ عدد تخم مرغ بزرگ

روش تهیه صبحانه انگلیسی

  1.  تابه ای روی شعله  قرار دهید و سوسیس ها را با حرارت متوسط با روغن سرخ کنید. هر طرف سوسیس باید به مدت ۱۰ دقیقه سرخ شود.
  2. همزمان با پختن سوسیس ها، قارچ ها و بیکن ها رابه آن اضافه کنید. بیکن ها از هر طرف باید به مدت سه تا پنج دقیقه سرخ شوند و قارچ ها تا زمانی که قهوه ای شوند .
  3. زمانی که سوسیس ها، بیکن ها و قارچ ها آماده شدند، آنها را در ظرف دیگری قرار دهید و روی آنها را با فویل بپوشانید تا گرم بمانند.
  4.  کاسه ای کوچک بردارید و لوبیاها را روی حرارت متوسط گرم کنید.
  5. مقداری روغن گیاهی روی آن بریزید و سپس به گوجه فرنگی نمک اضافه کنید و در کاسه بریزید!
  6. سه قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید و درجه حرارت را روی متوسط قرار دهید تا به درستی پخته شود.
  7. نان ها با روغن سرخ کنید تا به رنگ قهوه ای در بیایند و در حرارت متوسط قرار دهید تا روغن آن ها گرفته شود.
  8. تخم مرغ ها را در نیمرو آماده کنید.
  9. حالا همه مواد را با هم سرو کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا