Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص آب هویج| طبع،مضرات،نحوه نگهداری و روش تهیه آب هویج

در رابطه با آب هویج، با توجه به ذهنیت قدیمی که در باره آن داریم، به یاد تقویت چشم می افتیم ، اما این تنها خاصیت و کاربرد آب هویج نیست و آب هویج نوشیدنی فوق العاده ای برای سلامتی و شادابی بدن ما است. هویج به‌عنوان شیرین‌ترین نوع سبزیجات فواید زیادی برای سلامت پوست و بدن دارد که فقط چند مورد از آن‌ها را می‌شناسید. هویج با مواد مغذی و وقوی برای درمان بسیاری از بیماری ها  مفیداست. در ادامه این بخش از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک در مورد مزایا و فواید آب هویج ، مضرات، روش نگهداری و طبع آن صحبت می کنیم.

طبیعت هویج

هویج طبیعتی گرم دارد و جزو سبزیجات ریشه ای است.

ارزش غذایی هویج خام

۲ عدد هویج خام متوسط (۱۰۰ گرم)
مقدار
کالری ۴۱
آب ۸۸٪
کوبوهیدرات ۹.۶ گرم
پروتئین ۰.۹ گرم
فیبر ۲.۸ گرم
قند ۴.۷ گرم
چربی ۰.۲ گرم

 

  • کالری موجود در یک عدد هویج خام متوسط (۵۰ گرم) : ۲۰
  • کالری موجود در یک فنجان (۲۳۶ گرم) آب هویج طبیعی : ۹۳

خواص آب هویج

خواص آب هویج| طبع،مضرات،نحوه نگهداری و روش تهیه آب هویج
خواص آب هویج| طبع،مضرات،نحوه نگهداری و روش تهیه آب هویج

تقویت دستگاه ایمنی و مدیریت اختلالات قلبی

مصرف یک لیوان آب هویج می تواند دستگاه ایمنی را تقویت کند. همچنین برای حفظ سلامت قلب شما موثر است. هویج منبع غنی از ویتامین A و بتاکاروتن است . ویتامین A موجود در آب هویج می تواند شما را از بیماری قلبی و سکته مغزی نجات دهد.

کاهش کلسترول

پتاسیم موجود در آب هویج می تواند کلسترول خون را کاهش دهد و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

ترمیم زخم های خارجی

آب هویج می تواند روند بهبود زخم های خارجی را تسریع کند. ویتامین C، که به مقدار زیاد در آب هویج موجود است، باعث می شود زخم ها سریع التیام یابند.

افزایش سلامت استخوان

ویتامین k موجود در آب هویج برای تشکیل پروتئین در بدن مهم است. همچنین به انسجام کلسیم کمک می کند که منجر به ترمیم سریع استخوان های شکسته می شود. پتاسیم موجود در هویج علاوه بر این باعث افزایش سلامت استخوان ها می شود.

 پاکسازی کبد

آب هویج به پاکسازی و سم زدایی کبد کمک می کند. مصرف متعادل و منظم این آب میوه می تواند در پاکسازی سموم از کبد موثر باشد. جریان خون نمی تواند بدن را از آلودگی و صفرا از طریق کلیه ها پاکسازی کندو آن ها باید از طریق پوست خارج شوند. آب هویج با این روش باعث می شود صفرا از بدن خارج شود. زمانی که که کبد به درستی کار می کند، از تجمع چربی جلوگیری می کند و به هضم سریع آن کمک می کند. این کار از افزایش وزن و چاقی جلوگیری می کند.

 درمان عفونت

بدن ما هر روز در معرض میلیون ها میکروب و عفونت قرار می گیرد. آب هویج به دلیل خواص ضد ویروسی و ضد عفونی کنندگی می تواند از عفونت های داخلی و خارجی پیشگیری و درمان کند.

مصرف خوراکی آن عفونت های داخلی دهان، گلو، معده، روده ها، مجاری ادراری و روده بزرگ را درمان می کند. آب هویج همچنین درمان سرفه، سرماخوردگی، آنفولانزا، برونشیت، اوریون، سرخک، بثورات، زخم ها، زخم ها، زخم ها، پسوریازیس، کاربونکل، قانقاریا و موارد دیگر را تسهیل می کند.

 تقویت ایمنی کودکان

استفاد هاز آب هویج در برنامه غذایی کودکان نوپا بسیار عالی است. آب هویج سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است و سطح ایمنی را در کودکان تقویت می‌کند. این آبمیوه خوش طعم ممکن است بسیار دلپذیر باشد. همچنین، به دلیل کالری کم آن، بهترین نوشیدنی گیاهی سالم برای افرادی است که مایل به کاهش وزن هستند. دارای قند طبیعی است، به طوری که نیازی به اضافه کردن شکر بیشتری به آن نیست.

خواص آب هویج برای پاکسازی بدن

آب هویج  بدن را سم زدایی می کند و آن  را پاکسازی می کند و هم چنین به کاهش وزن کمک می کند.  سم زدایی بدن باعث می شود که بسیاری از بیماری ها مانند زردی، نقرس، ادم، آرتروز و غیره جلوگیری شود.

خواص آب هویج برای مردان

بتاکاروتن موجود در هویج برای مردان مفیدتر از آن چیزی است که تصور می کنید. طبق نظر متخصصان، هویج باید حداقل دو بار در هفته خورده شود. برای تصفیه خون هر هفته آب هویج بنوشید. برای تقویت اسپرم ،  بهتر است هویج خام را بخورید

 کمک به زیبایی پوست

آب هویج با خواصی که دارد محافظ سلامتی ما است، اما علاوه بر این مشکلات پوست را  نیز بر طرف می کند. پتاسیم باعث کاهش خشکی پوست و کاهش زخم ها و ضایعات پوستی می شود. همچنین به پوست، جوانی و رطوبت می بخشد. باعث افزایش هیدراتاسیون می شود ، بنابراین پوست را مرطوب نگه می دارد. آب هویج به عنوان یک مکمل غذایی در پوست شما عمل می کند و باعث درخشندگی پوست می شود. علاوه بر این حاوی بسیاری از مواد مغذی سالم است که می تواند مشکلات پوستی از جمله اگزما که ناشی از کمبود ویتامین A، درماتیت و بثورات است، را کاهش دهد.

خواص آب هویج برای لاغری

چاقی یک مشکل جدی در زندگی امروزی است و باید آن را کنترل کرد. برای کنترل وزن خود، باید فعالیت جسمانی  و ورزش داشته باشید و برخی از میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. هویج یکی از ساده ترین سبزیجات برای کاهش وزن است، زیرا هویج سرشار از فیبر است و در نتیجه احساس سیری به شما دست می دهد. همچنین هویج بسیار کم کالری است و چربی اضافی را در خود نگه نمی دارد.

روش نگهداری آب هویج

هر ماده غذایی پس از انجماد و ذوب شدن مقداری از ویتامین های خود را از دست می دهد. با این حال، سبزیجات و میوه جات معمولاً دارای رنگدانه های گیاهی متعددی هستند که تأثیر بسیار خوبی در سلامتی بدن دارند. اما هویج هایی که بلافاصله پس از برداشت فریزر می شوند، ممکن است رنگدانه های گیاهی بیشتری نسبت به میوه ها و سبزیجات داشته باشند که فورا بلافاصله از برداشت زمین فریزر می شوند.

مصرف میوه و سبزیجات تا جایی که ممکن است به صورت خام یا پخته، منجمد، کنسرو شده یا خشک شده باشد، استفاده شود. ضروری است که مصرف میوه ها و سبزیجات به اندازه کافی یا  بیشتر از حد نیاز باشد چون برای برای سلامتی بدن بسیار مفید باشد. نگهداری مناسب غذا ممکن است درمحتوی آن بسیار تاثیر گذار باشد،

هویج مفیدتر است یا آب هویج؟

هویج یک سبزی مغذی و سرشار از فیبر است. یک پارچ آب هویج ۲۳۶ گرم وزن دارد که بیشتر از وزن ۳ هویج بزرگ است. با توجه به اینکه بعید است ۳ هویج بزرگ را در یک وعده غذایی مصرف کنید، مصرف ۱ هویج بزرگ نپخته در یک وعده غذایی، مواد مغذی بسیار کمتری نسبت به خوردن ۱ لیوان آب هویج برای شما فراهم می کند.

مضرات آب هویج

خواص آب هویج| طبع،مضرات،نحوه نگهداری و روش تهیه آب هویج
خواص آب هویج| طبع،مضرات،نحوه نگهداری و روش تهیه آب هویج

افراد مبتلا به دیابت به هیچ وجه نباید مقدار زیادی آب هویج مصرف کنند، زیرا آب هویج دارای قند غلیظی است که می تواند منجر به افزایش قند خون شود. خوردن هویج گزینه بهتری است. مصرف زیاد آب هویج می تواند باعث بیماری به نام کاروتنوز شود، منافذ و پوست بینی و پاها زرد و نارنجی می شوند.

قبل از خوردن آب هویج، باید حساسیت به هویج را آزمایش کنیم. مادرانی که شیر می دهند باید از خوردن آب هویج زیاد خودداری کنند، زیرا می تواند باعث تغییراتی در شیر آنها شود.

هم چنین بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا