Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت آلرگارد چیست؟ عوارض و کاربرد آن

به تازگی نام شربت آلرگارد را زیاد می شنویم. امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با عوارض و کاربرد شربت آلرگارد آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

این روزها استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها رواج دارد. البته این امر به امروز و دیروز وابسته نیست؛ از گذشته های بسیار دور پیش از اینکه داروهای شیمیایی پا به عرصه جهانی بگذارند، مردم برای درمان انواع بیماری ها به گیاهان دارویی متوسل می شدند.

حالا امروزه به خصوص در سال های اخیر که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، مردم دوباره به استفاده از داروهای گیاهی روی آورده اند. طبق مطالعات انجام شده، گیاهانی چون گلپر، سیر، رازیانه، مرزه،  تنتور اپیوم، آویشن شیرازی و میخک دارای اثرات تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن هستند. همچنین ثابت شده است که این گیاهان می توانند از رشد و فعالیت ویروس هرپس سیمپلکس تیپ II، I  جلوگیری کنند.

این درست همان خاصیتی است که بیماران کرونایی به آن احتیاج دارند. از همین رو، بیماران کرونایی برای کاهش طول بستری خود می توانند از شربت آلرگارد استفاده نمایند.

شربت آلرگارد چیست

شربت آلرگارد، شربتی است که تمامی گیاهان یاد شده در ترکیب آن به کار رفته و خاصیت همه آن ها را داراست.  آلرگارد را دارویی موثر برای کاهش شدت بیماری کرونا می دانند.

این شربت در بسته بندی به شکل بطری پت ۱۲۰ میلی لیتری در داروخانه های سراسر کشور موجود است. اگر بخواهید از ترکیبات دقیق آن باخبر شوید باید به گیاهانی چون سیر، مرزه، آویشن شیرازی، رازیانه، گلپر، میخک و اپیوم اشاره کنیم.

شربت آلرگارد توسط شرکت داروسازی نیاک تولید شده است. این دارو طبق اصول روز داروسازی تهیه شده و آنالیزهای مربوط به مواد موثره آن طبق آخرین منابع علمی روز انجام شده است. مطالعات سم شناسی حاد این فرآورده نیز در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت که نتایج آن حکایت از ایمن بودن فرآورده در دوزهای توصیه شده مصرفی داشت.

روش مصرف شربت آلرگارد

برای دریافت نتیجه مطلوب شربت آلرگارد باید با توجه به شدت بیماری بین ۵ تا ۱۰ روز به صورت زیر مورد استفاده قرار گیرد:

دو روز اول: ۵ سی سی، هر ۴ ساعت یک بار

دو روز دوم: ۵ سی سی، هر ۶ ساعت یک بار

روزهای بعدی: ۵ سی سی، هر ۸ ساعت یک بار

هشدار مصرف شربت آلرگارد

در صورتی که نسبت به هر یک از ترکیبات به کار رفته در شربت آلرگارد حساسیت دارید لازم است پیش از شروع به مصرف آن با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

همچنین در صورتی که استفاده از این محصول منجر به بروز هر نوع حساسیت و یا واکنش خاص شد مصرف دارو را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید.

به دلیل عدم وجود مطالعات کافی در خصوص نتایج حاصل از مصرف این محصول در دوره بارداری و شیردهی، توصیه می شود در این دوران حساس از مصرف شربت آلرگارد خودداری نمایید.

در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا بوده و یا با داروی خاصی تحت درمان هستید، پیش از شروع مصرف این محصول با داروساز یا پزشک مشورت کنید.

گرچه مصرف بیشتر از دوز توصیه شده منجر به بروز مسمومیت نخواهد شد، با این حال در صورتی که استفاده از محصول در دوزهای بالا منجر به بروز هر نوع حالت غیر عادی در شما شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

شربت آلرگارد چیست؟ عوارض و کاربرد آن
شربت آلرگارد چیست؟ عوارض و کاربرد آن

طول دوره درمان محصول را حتما تا انتها طی کنید.

توصیه می شود مبتلایان به نقص ایمنی، نارسایی کبدی، سل ریوی، مشکلات  کلیوی شدید، CHF  پیشرفته و نیز افراد مبتلا به انواع بدخیمی از مصرف این محصول خودداری کنند.

به دلیل وجود الکل در این محصول، مصرف آن پیش از انجام کارهایی که نیاز به تمرکز دارد (رانندگی، کار با ابزار آلات و …) و نیز مصرف توسط افراد مبتلا به الکلیسم توصیه نمی شود.

روش نگهداری شربت آلرگارد

محصول را در محیطی خشک و خنک در دمای بین ۱۵ الی ۲۵ درجه، به دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

پس از استفاده از محصول درب آن را به خوبی ببندید.

مصرف این شربت جهت پیشگیری از بیماری کرونا نیست.

دارو تنها طول مدت بیماری COVID-19 را کاهش می دهد و نحوه مصرف آن به همراه دارو به بیمار تحویل داده می شود.

عوارض شربت آلرگارد

از آنجایی که این شربت جزء محصولات جدید شرکت های داروسازی است، هنوز هیچ گونه عوارضی برای آن گزارش نشده است. در برخی بیمارستان ها که از این دارو برای درمان بیماران کرونایی استفاده شد، گزارشی از مرگ و میر بیماران تحت درمان به ثبت نرسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا