Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص یا کپسول ومیناویت چیست؟موارد و نحوه ی مصرف و عوارض آن

قرص یا کپسول ومیناویت یک مولتی ویتامین مخصوص بانوان است که تحت لیسانس سوئیس در ایران تولید می‌شود. روغن‌های گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی که در این قرص یا کپسول ومیناویت به کار رفته  برای حفظ سلامت و همچنین نشاط بانوان بسیار مفید است. قرص یا کپسول ومیناویت در بهبود علایم سندروم پیش از قاعدگی و کاهش علائم یائسگی هم تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین قرص یا کپسول ومیناویت باعث کمک به سلامت قلب و عروق، تامین انرژی فرد، رفع خستگی، جلوگیری از پوکی استخوان  در افراد و… می‌شود.

قرص های مولتی ویتامین‌ ترکیبات مختلفی از انواع ویتامین‌های مختلف هستند که ما در نشریه ی جهان شیمی فیزیک به طور بسیار  گسترده انواع آن را معرفی کرده ایم. در مورد انواع مختلف مولتی ویتامین‌های معدنی مانند کپسول مولتی ویتامین مینرال که به رنگ صورتی است به نام اپتی وومن که (مخصوص خانم‌ها) است، علاوه بر انواع ویتامین های مختلف، دارای مواد معدنی مهم و ضروری هم مانند آهن، منیزیم، پتاسیم و روی نیز هستند.
از مولتی ویتامین‌های مختلف بیشتر برای تامین ویتامین‌ هایی که از طریق رژیم غذایی مفید در افرادی مختلف در اثر تغذیه ی غلط دریافت نمی‌ شوند و یا اینکه برای درمان بیماری های مختلف که از کمبود ویتامین های مختلف، بارداری و اختلالات مختلف گوارشی در بدن افراد استفاده می‌ شود. علاوه بر آن مصرف بیش از حد ویتامین های مختلف می‌تواند عوارض جانبی جدی یا تهدید کننده برای زندگی انسان ایجاد کند.

فواید قرص یا کپسول ومیناویت

قرص یا کپسول ومیناویت برای کمک به حفظ انرژی در افراد و رفع خستگی بسیار مناسب است وبا عملکرد چند گانه ی خود به رفع کمبود انرژی های افراد کمک می کند.

به جبران کمبود ویتامین ها در بدن افراد که به رفع خستگی کمک شایانی می کند.

به تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف که افراد را ضعیف می کند.

کمک به حفظ سلامت عمومی در افراد

کمک به حفظ و نگهداری سلامت پوست جهت آب رسانی و روشن تر شدن

به ساخت کلاژن در پوست جهت شادابی پوست کمک می کند

استحکام ناخن ها و استحکام مو در افراد را بهبود می بخشد

کاهش علایم قاعدگی در بانوان مثلا علایم گر گرفتگی یا دردهای شکمی

حفظ سلامت قلب و عروق در افراد جوان و پیر

قرص یا کپسول ومیناویت چیست؟موارد و نحوه ی مصرف و عوارض آن
قرص یا کپسول ومیناویت چیست؟موارد و نحوه ی مصرف و عوارض آن

نحوه ی نگهداری قرص یا کپسول ومیناویت

در مکانی خشک و خنک  دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

هشدار مصرف قرص یا کپسول ومیناویت

قبل از مصرف قرص یا کپسول ومیناویت در صورت وجود هر گونه بیماری زمینه ای یا در صورت استفاده از سایر داروها با پزشک و یا با داروساز مشورت نمائید.

در زنان باردار و شیرده طبق نظر پزشک مصرف شود.

روش مصرف قرص یا کپسول ومیناویت

روزانه ۲ عدد قرص همراه با آب فراوان میل شود.

ویتامین های موجود در قرص یا کپسول ومیناویت

ویتامینA:

از جمله ویتامین‌های بسیار مهم محلول در چربی است، که به فرم و سلامتی دندان‌ها و استخوان‌ها در بدن کمک می‌کند. همچنین این ویتامین مفید در غشای سلولی بدن نقش مهمی داشته و مصرف آن در قرص ومیناویت بینایی را بهبود می‌بخشد.

ویتامین D3:

یکی از ویتامین‌های بسیار ضروری بدن است که برای جذب کلسیم توسط استخوان‌های بدن در افراد ضروری است. همچنین نقش بسیار مهمی را در ساختار عصبی، ماهیچه­ها و اعصاب بدن ایفا می کند.

ویتامین C:

ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است. علاوه بر آن این ویتامین این همچنین در جذب آهن مؤثر بوده و به درمان کم خونی کمک بسیار زیادی می‌کند.

ویتامین های گروهB:

ویتامین‌ های این گروه نقش بسیار زیادی در سلامت پوست، مو و ناخن‌ها در افراد دارند. این ویتامین‌ ها تولید کلاژن در پوست را تحریک می‌کنند و با خنثی کردن رادیکال‌ های آزاد از آسیب رسیدن به پوست در افراد و پیری زودرس در آن ها جلوگیری می‌کنند.

قرص یا کپسول ومیناویت برای چه کسانی مناسب است

افرادی که می‌ خواهند کمبودهای ویتامین را در بدن خود جبران کنند.

آن هایی به دنبال حفظ سلامتی و افزایش سلامت عمومی در بدن خود هستند.

کسانی که می‌ خواهند سلامت مو، ناخن و همچنین پوست خود را ارتقا ببخشند.

افرادی که قصد دارند سیستم ایمنی بدن خود و سلامت قلب و عروق خود را به بهترین شکل ممکن بالا ببرند.

ترکیبات موجود در قرص یا کپسول ومیناویت مخصوص افراد بالای ۵۰سال

فلاونوئیدها

فلاونوئیدها یکی از ترکیبات طبیعی در قرص یا کپسول ومیناویت هستند که از رگ‌های خونی محافظت می‌کنند و موجب دفع التهاب‌های بدن در افراد می‌ شوند و از دردهای سلولی که ناشی از استرس  است جلوگیری می‌کند. همچنین بدون فلاونوئید‌ها بدن انسان در برابر سرماخوردگی و عفونت‌های مختلف مستعد است. علاوه بر این کاهش این عنصر شیمیایی در بدن، زنان را در برابر سرطان رحم آسیب پذیر می‌کند. زنانی که در برنامه غذایی و تغذیه ی روزانه ی خود از دو نوع فلاونوئید به نام‌های فلانول و فلاوانونس استفاده می‌کنند بسیار کمتر از دیگر افراد به سرطان رحم دچار می‌شوند.

 

کولین 

در مرتبه ی اول کولین برای رشد مغز بسیار مهم است و از ترکیبات قرص یا کپسول ومیناویت است، حمایت از عملکرد مغز، و تنظیم سوخت و ساز انرژی نیز از وظایف کولین است. کولین یکی از بهترین مکمل ها برای تقویت مغز است. همچنین در مراحل رشد جنین و اوایل دوران کودکی، کولین نقش بسیار مهمی در رشد مغز کودک دارد. کولین به توسعه طبیعی بافت مغز نیز کمک می کند. کولین در بافت های چرب بدن نیز یافت می شود.

 

کوکیوتن

کوکیوتن یک آنتی اکسیدان قوی در بدن است که با افزایش سن  در افراد میزان آن کاهش می یابد. این ماده مهم و ضروری موجب تقویت عضلات قلب و همچنین پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی می شود. علاوه بر آن نیز برای تقویت سیستم ایمنی و لطافت و زیبایی پوست بسیار اهمیت بسیار دارد. به صورت طبیعی می توان این ماده ی مهم را از طریق خوردن ماهی  می توان به دست اورد ولی برای دریافت آن به صورت غیر طبیعی مکمل هایی مانند  قرص یا کپسول ومیناویت نیز وجود دارند. همچنین این انتی اکسیدان برای پیشگیری از دیابت در افراد و کاهش کلسترول بد خون مفید است و در تحقیقات مختلف هم اثر این قرص اثبات شده است.

 

لوتئین

لوتئین از جمله آنتی اکسیدان های مهمی است که کاربرد زیادی در بدن افراد دارد. از پوست انسان در برابر عوامل محیطی که موجب آسیب یا پیری زود رس پوست می‌شوند محافظت می‌کند. مصرف مناسب این قرص به حفظ رطوبت پوست هم کمک می‌کند و انعطاف ‌پذیری پوست را زیاد می کند که باعث جوان‌تر دیده شدن پوست خواهد شد. لوتئین به کاهش احتمال گسترش زود هنگام تنگی عروق در افراد کمک می ‌کند.

قرص یا کپسول ومیناویت چیست؟موارد و نحوه ی مصرف و عوارض آن
قرص یا کپسول ومیناویت چیست؟موارد و نحوه ی مصرف و عوارض آن

عوارض کپسول ومیناویت

کپسول ومیناویت یکی از مکمل های مفید برای حفظ سلامتی بانوان است که سرشار از مواد مغذی است. ویتامین ها، روغن های ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی بکار رفته در فرمولاسیون این کپسول به حفظ سلامت پوست و مو، استخوان ها و پیشگیری از عوارض یائسگی مانند گرگرفتگی کمک می کند. این مکمل عوارض چندانی برای افراد ندارد فقط ممکن است نسبت به ترکیبات آن حساسیت نشان دهید که به صورت خارش پوست خود را نشان می دهد.

مصرف بیش از حد این قرص ممکن است به کلیه ها آسیب برساند بنابراین توجه داشته باشید که آن را طبق دستور پزشک یا  دستور پزشک مصرف نمایید. در دوران بارداری و شیردهی نباید از این مکمل استفاده نمایید. استفاده از این مکمل باعث نشاط و سلامتی بانوان شده و بی حالی ناشی از کمبود مواد مغذی را به راحتی کنترل می کند.

اگر در سنین بالا مشکلات غذایی شما را اذیت می کند یا رژیم غذایی سالمی ندارید می توانید از مولتی ویتامین های مخصوص سنین خودتان استفاده نمایید. این مکمل ها برای پرکردن شکاف های تغذیه ای تهیه شده اند و با مصرف منظم به بهبود سلامتی شما کمک خواهند کرد. از طرفی از عوارض افزایش سن کاسته و کمک می کنند سالهای بیشتری جوان و شاداب بمانید.

کپسول ومیناویت برای بانوان بالای ۵۰ سال بسیار مفید و موثر بوده و راهی ساده برای حفظ نشاط و سلامتی است. این مکمل با تامین ریزمغذی های مفید با خواص آنتی اکسیدانی برای سلامتی بسیار مفید است و از عوارض افزایش سن و یائسگی در خانم ها جلوگیری می کند. کپسول ومیناویت را می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی سفارش داده و از مزایای آن بهره مند شوید. اگر علائم خاصی را تجربه می کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مکمل را عوض کرده یا روش مصرف آن را تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا