Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

مقایسه انواع سیب: زرد، قرمز، سبز، گلاب، فرانسوی و…

سیب یکی از معروف ترین میوه های مورد استفاده در جهان است. در جهان حدود  ۷۵۰۰ نوع سیب وجود دارد! از این میان انواع مختلفی در ایران وجود دارد که بهترین آنها سیب زرد، سیب سرخ، سیب گلاب، سیب سبز، سیب فرانسوی و… همه سیب ها از نظر خواص تقریباً مشابه هستند، وفقط در طعم با هم کمی متفاوت هستند.

اگر چه هزاران رقم سیب در جهان وجود دارد، اما ما برخی از آن ها را گرد آوری کرده ایم. تا در ادامه مطلب از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک درباره آنها و خواص و ویژگی هایشان با شما بیشتر صحبت کنیم.

معرفی انواع سیب

مقایسه انواع سیب: زرد، قرمز، سبز، گلاب، فرانسوی و...
مقایسه انواع سیب: زرد، قرمز، سبز، گلاب، فرانسوی و…

سیب زرد

این نوع سیب می تواند در ایران بسیار محبوب باشد. طعم شیرینی دارد و جایگاه همیشگی در سبد میوه ما دارد. با این حال این سیب را نمی توان برای مدت طولانی نگهداری کرد و باید به سرعت مصرف شود. سیب زرد در سالاد، پای سیب، مربا و شیرینی استفاده می شود.

قسمت های مختلف سیب زرد مانند میوه ها، برگ ها و ریشه ها برای مقاصد دارویی مفید هستند و این میوه ابعاد یک گریپ فروت را دارد. شما می توانید آب آن را بگیرید و شیرین کنید تا نوشیدنی مانند لیموناد به دست آید.

سیب زرد یا طلایی یکی از سیب های محبوب در بازار سیب ایران است. این نوع سیب زرد، طلایی یا سبز کمرنگ با لکه های قهوه ای است. این سیب در اندازه های کوچک تا متوسط وجود دارد. به صورت مخروطی یا بیضی شکل دارد. سیب زرد دارای گوشت سفید و ترد است که طعم کاملاً شیرین دارد. سیب زرد بسته به آب و هوایی که در آن پرورش می یابند، دارای طعم های متفاوتی است. به عنوان مثال سیب های رشد یافته در آب و هوای خنک به دلیل محتوای اسیدی ،طعم شیرین تری خواهد داشت.

درختان سیب کاشته شده در نواحی گرم تر محتوای اسیدی کمتری دارد و به همین دلیل طعم ملایم تری دارند. سیب زرد سرشار از فیبر محلول است که برای کاهش وزن ، کاهش کلسترول خون و تنظیم قند خون مفید است. سیب زرد شامل ویتامین های A و C، پتاسیم ، بور است. سیب اصلا چربی ها و پروتئین ها ندارد. سیب های زرد ماندگاری پایینی دارد و نگهداری آن کمی دشوار است. این سیب خوشمزه می تواند در برابر پوسیدگی و آسیب بسیار حساس باشد.

نگهداری طولانی مدت از سیب های زرد نیاز به شرایط دقیق تر و محیط خنک تری دارد که شامل یخچال است. این میوه به آسانی بوی تند را جذب می کند، بنابراین در حین نگهداری این نکته را در ذهن داشته باشید.

سیب زرد یک درمان خانگی موثراست که برای برخی مشکلات مانند اختلال عملکرد جنسی، زخم معده، دیابت، ، یبوست، اسهال، بواسير، مشکلات تنفسی و اسهال است. این میوه همچنین با عفونت های باکتریایی و قارچی و ویروسی مبارزه می کند. سیب زرد یک میوه مغذی و مهم است و می تواند برای سلامت انسان بسیار مفید باشد زیرا منبع بسیار خوبی از کاروتن، پروتئین، کربوهیدرات ها، ، چربی، منیزیم، آهن، اسید تارتاریک، روی، فسفر، فیبر رژیمی ، ریبوفلوین، کروم، آب، ویتامین A ، تیامین، مواد معدنی شامل نیاسین، پتاسیم، ویتامین Cو منگنز است.

سیب سرخ

 

مقایسه انواع سیب: زرد، قرمز، سبز، گلاب، فرانسوی و...
مقایسه انواع سیب: زرد، قرمز، سبز، گلاب، فرانسوی و…

 

داخل این سیب ها به رنگ خامه ای است و به طور معمول بافت پفکی دارد. سیب سرخ، آبدار و نرم است. بهتر است این سیب ها را به صورت خام مصرف کنید. تا اینکه آنها را در سالاد و یا دسر استفاده شود.

یکی از مهم ترین خواص سیب سرخ جلوگیری از بیماری های تنفسی است. افرادی که دارای آسم هستند می توانند از سیب سرخ به عنوان یک درمان موثر استفاده کنند. مصرف سیب سرخ به خصوص برای زنان باردار بسیار توصیه شده است. زیرا این میوه سیستم تنفس نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد.

خانم هایی که سیب سرخ در مدت باردار مصرف می کنند، فرزندانشان بسیار کمتر احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی، به ویژه آسم و سرطان را کاهش دهند. هم چنین می توان از سیب قرمزبه عنوان یک راه  برای بیماری آسم استفاده کرد.

انواع سیب سرخ

سیب قرمز لبنانی

سیب قرمز لبنانی می تواند شباهت زیادی به سیب زرد لبنانی داشته باشد. این سیب به دلیل بافت پوک و پودری و طعم ترکیبی که دارد، چندان محبوب نیست.

سیب سوپر چیف  Superchief Apples

نوع جدیدی از سیب لبنانی قرمز است. این نوع سیب محلی ایالات متحده امریکا است و درخت آن بازده بالایی دارد.

میوه این درخت دیر رس است و در اواسط مهر ماه برداشت می شود و درختی پر بازده است.

سیب فوجی (Fuji apple)

این سیب ترد وطعم بسیار شیرینی دارد. اندازه آن متوسط تا درشت است و فصل برداشت آن اواخر شهریور است. رنگ پوست آن از قرمز پررنگ تا زرد مایل به سبز با سایه ای قرمز رنگ است. این سیب بومی ژاپن است. این درخت رشد سریع و میوه های زیادی  می دهد.

سیب رم (Rome apple)

سیب رم دارای پوست قرمز روشن است و یک میوه آبدار با شیرینی کم است. طعم آن در حالی که تفت داده و پخته شده از خام بهتر است.

سیب مکینتاش (McIntosh apple)

سیب مکینتاش یکی از سیب های قرمز است. این سیب قرمز و روشن است و دارای طعم ترش و شیرین است.

سیب رد استارکینگ یا قرمز فرانسه

این نوع سیب دارای پوست قرمز تیره بوده است و دارای ماندگاری بالایی است. درخت به پربازده است وعمری معادل ۵۰ سال دارد. دارای میوه ای آبدار، گوشتی کرمی، درشت، سفت و شیرین است. این نوع سیب در ماه شهریور می رسد.

سیب واین سپ Winesap

سیب واین سپ به رنگ بنفش مایل به قرمزاست. این سیب طعم بسیار تندی دارد که برای ساختن سرکه بسیار خوب است.

سیب سبز

مقایسه انواع سیب: زرد، قرمز، سبز، گلاب، فرانسوی و...
مقایسه انواع سیب: زرد، قرمز، سبز، گلاب، فرانسوی و…

سیب سبز مورد علاقه افرادی است که میوه های ترش و ملس را دوست دارند. مصرف سیب سبز،باعث کاهش وزن و تثبیت قند خون می شود. سیب سبز، که فقط هشتاد کالری دارد، به عنوان یک میوه پر انرژی شناخته می شود؛ چون مقادیر زیادی کربوهیدرات و اسیدهای آمینه دارد. اگر می خواهید به صورت صحیح وزن خود را کاهش دهید. کافی است یک سیب به صورت ناشتا مصرف کنید.

سیب گلاب

سیب گلاب کهنز

این سیب در تابستان به بازار می آید. طبیعت گرم و تری دارد و خوش طعم و آبدار است. ازآن ها در تهیه خورشت، مربا یا کمپوت استفاده می شوند. سیب گلاب عضو خانواده سیب است و میوه ای تابستانی است. این سیب بسیار خوشمزه و خوش و رنگ لعاب است و برای سلامتی فواید زیادی دارد. سیب گلاب در اصفهان و شیراز، کهنز، تربت حیدریه، شهریار، پرورش  یافته و طعم فوق العاده خوبی دارد. این سیب دارای ترکیبات ارزشمندی مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، پتاسیم، فسفر، آهن و کلسیم است.

سیب گلاب به طور کلی خام استفاده می شود. با این حال، می توان از آن به عنوان کمپوت سیب گلاب، مربای سیب گلاب،خورشت سیب گلاب، فالوده استفاده کرد.

استفاده بیش از حد از سیب گلاب می تواند باعث مسمومیت شود به دلیل این که این سیب دارای مقدار ناچیزی آمیگدالین است. مصرف زیاد سیب گلاب به دلیل این که فیبر زیادی ، به ویژه در پوست خود دارد ،می تواند باعث ناراحتی معده و همچنین گاز روده شود.

این سیب برای نخستین بار در سال ۱۸۸۰ میلادی درشهر مدیسون ایالت آیووا یافت شد. بیش از ۵۰ نوع سیب قرمز وجود دارد. سیب قرمز ماده ای به نام فلوریدین در پوست خود دارد که تراکم استخوان را بهبود می بخشد و از پوکی استخوان به ویژه در زنان یائسه جلوگیری می کند. سیب قرمز همچنین شامل ماده ای به نام بورون در پوست خوداست که نقش قدرتمندی در کاهش خطر پوکی استخوان دارد.

انواع مختلفی از سیب قرمز وجود دارد. برخی دارای رنگ تیره تر و برخی در روشن تر هستند. برخی رگه های سفید یا زرد بر روی پوست خود دارد که شامل سیب رم، سوپرچیف و ردچیف، قرمز لبنانی، مکینتاش است.

سیب قندک

سیب قندک در اوایل تابستان می رسد. آنها بسیار کوچک هستند و بسیار آبدار و شیرین است. سیب قندک در تهیه مربا و کمپوت سیب استفاده می شود.

سیب سفید

این یکی از نادرترین انواع سیب است. این میوه محلی استرالیا است و به دلیل رنگ سفید  به این نام، نام گذاری شده است. قسمت بیرون میوه بسیار شبیه میوه گواوا است. این بیشتر در تهیه کوکتل ها و پای سیب استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا