Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص خیار چیست؟ جه فوایدی برای سلامتی پوست و مو دارد؟

از خواص خیار  چه می‌دانید؟! خیار برای سلامتی و شادابی پوست و هیدراته کردن آن بسیار مفید است. خیار معمولاً در گروه سبزیجات دسته بندی می شود اما در در حقیقت یک میوه است. این میوه حاوی انواع مواد مغذی است، علاوه براین، دارای ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدان هایی که می توانند در درمان و پیشگیری از برخی بیماری ها مفید باشند.

خیار کم کالری و سرشار از آب و فیبر است؛ بنابراین، این یک گزینه عالی برای کاهش وزن و هیدراتاسیون است. بسیار جالب است بدانید که خیار در تمیز کردن نیز استفاده می کند. در این مقاله ازنشریه علمی جهان شیمی فیزیک اطلاعات زیادی در مورد خیار ارائه خواهیم کرد. در ابتدا می توانیم شما را با ارزش تغذیه خیار و خواص آن برای بدن، پوست، مو آشنا کنیم. بعد، در در مورد عوارض و نحوه نگهداری آن صحبت می کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ارزش غذایی خیار

خواص خیار چیست؟ جه فوایدی برای سلامتی پوست و مو دارد؟
خواص خیار چیست؟ جه فوایدی برای سلامتی پوست و مو دارد؟

 

خیار کم کالری است، اما دارای مقادیر زیادی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. ارزش غذایی سیصد گرم خیار خام با پوست در زیر آورده شده است.

  • کالری: ۴۵
  • چربی کل: ۰ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۱ گرم
  • پروتئین: ۲ گرم
  • فیبر: ۲ گرم
  • ویتامین ث: ۱۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • ویتامین کا: ۶۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • منیزیم: ۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • پتاسیم: ۱۳ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • منگنز: ۱۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن

خواص خیار برای سلامتی بدن

خواص خیاربرای سلامتی بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنید. در ادامه خواص خیار را برای سلامتی  معرفی می کنیم.

حاوی آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که مانع فرایند اکسیداسیون می شوند. تجمع رادیکال های آزاد در بدن می تواند باعث انواع بیماری های مختلف شود. در واقع استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد به بیماری های سرطان و ریه، خود ایمنی و قلبی مرتبط است. سبزیجات و میوه جات مانند خیارغنی از آنتی اکسیدان های مفید هستند که می توانند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش

دهند. در یک آزمایش خواص خیار را بررسی کردند و به این نتیجه رسید که این میوه حاوی فلاونوئیدها و تانن ها هستند، این دو از ترکیباتی هستند که عمدتاً در مسدود کردن رادیکال های آزاد موثر هستند.

بهبود یبوست با خواص خیار

خیار اگر مرتب مصرف شود، می تواند به صورت یک ملین اثر بخش باشد. همان طور که در بالا اشاره شد، خیارها کالری بسیار پایینی دارند، اما فیبر آن ها حجم مدفوع را افزایش می دهد وباعث بهبود مشکلاتی مانند یبوست می شوند.

مراقبت از کلیه ها

آب خیارخاصیت ادرار آوری دارد که برای ازبین بردن سموم و پاکسازی بدن کمک می کند. علاوه بر این، فشار روی کلیه ها را کاهش می دهد و به سلامتی آن ها کمک می کند. برای این منظور دو باردر روز آب خیار بنوشید.

خواص خیار و کمک به هضم غذا

خواص خیار چیست؟ جه فوایدی برای سلامتی پوست و مو دارد؟
خواص خیار چیست؟ جه فوایدی برای سلامتی پوست و مو دارد؟

خیار دارای مقدار زیادی فیبر است که هضم غذا را تسهیل می کند. خیار می تواند در درمان مشکلات گوارشی از جمله سوزش سر معده و ورم معده موثر باشد. برای هضم بهتر خیار را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

حفظ تعادل الکترولیت

خیار از منابع غنی پتاسیم است. به طوری که هر صد گرم از آن ۱۳۶ میلی گرم پتاسیم دارد. پتاسیم با خنثی شدن اثرات سدیم در خون می تواند تعادل الکترولیتی را حفظ می کند. همچنین خیار در تنظیم فشار خون موثر است.

تاثیر خواص خیار در کاهش التهاب

خیار از تولید ترکیبات التهابی جلوگیری می کند و باعث کاهش سطح التهاب بدن می شود. این میوه حامل ترکیبی به نام بتا کاروتن است که مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و در جلوگیری از رادیکال های آزاد و کنترل صدمات ناشی از آن ها مفید است. همچنین، خیار غنی از فلاونوئیدها است که در کاهش عفونت فوق العاده عمل می کند.

مفید برای افراد دیابتی

آب خیار برای افراد مبتلا به دیابت مفید است چون حاوی هورمون هایی است که لوزالمعده برای تولید انسولین به آن احتیاج دارد.

موثر در سلامت دندان ها

آب خیار دندان ها و لثه ها را سالم حفظ می کند و بیماری های لثه رابه خوبی درمان می کند.. ترکیبات فیتوشیمیایی خیار باکتر های موجود در دهان را می کشند و به همین دلیل در از بین بردن بوی بد دهان قدرتمند هستند. مصرف منظم خیار، اسیدهای دهان را خنثی می کند و درترشح بزاق کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا