Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص طالبی در طب سنتی چیست و چه فوایدی برای بارداری دارد؟

طالبی یکی از میوه های معروف فصل تابستان است و از گزینه های مناسب برای افزودن به رژیم غذایی است. این میوه به شکل کروی و گوشتی است و رنگ سبز کم رنگی دارد. طالبی در مناطق نیمه خشک می روید و گوشت آن آبدار و شیرین است.

گوشت طالبی نیز در سالاد استفاده می شود. این میوه سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. میوه طالبی کم کالری است، این میوه ۶۴ کالری دارد که می توان نشان داد تقریباً هیچ چربی و کلسترول مضربرای بدن ندارد. در صورتی که شما قصد کاهش وزن دارید، ما به شما توصیه می کنیم حتما طالبی مصرف کنید.

طالبی با ویتامین ها، مواد معدنی و املاحی که دارد، فواید و خواص زیادی برای بدن و حفظ سلامت دارد. از خواص طالبی، می توانیم به تأثیر آن ها بر کاهش وزن، کنترل دیابت، پیشگیری از اکثر سرطان ها، تقویت دستگاه گوارشی، سلامت کلیه، کنترل فشار خون و…اشاره کنیم. در ادامه مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی برخی خواص طالبی می پردازیم.

خواص طالبی

خواص طالبی در طب سنتی چیست و چه فوایدی برای بارداری دارد؟

این میوه غنی از پتاسیم است, که باعث می شود فشار خون شما کنترل شود و ضربان قلب شما منظم کار کند. پتاسیم در خنثی کردن سدیم بدن بسیار موثر است. این میوه حامل ویتامین های A و C است که مقاومت انسان را در برابر رادیکال های آزاد و سایر عوامل بیماری زا افزایش می دهد. ویتامین A در طالبی باعث افزایش بینایی می شود. طالبی یک منبع عالی از ویتامین b است، که نیاسین، تیامین، پانتوتنیک اسید و پیریدوکسین را پوشش می دهد.

تیامین درطالبی باعث تحریک تولید سلول های جدید می شود و با کلسترول LDL مبارزه می کند. پانتوتنیک فرایند تجزیه چربی ها را تسهیل می کند. طالبی حاوی مقادیر زیادی کلسیم و روی است، این میوه مقداری آهن نیز دارد، فسفرو مس، منگنز نیز در آن وجود دارد. آهن موجود درطالبی اکسیژن را در سراسر بدن منتقل می کند. منگنز در این میوه باعث سوخت و ساز بدن را تقویت می کند و سطح قند خون را تنظیم می کند.

متخصصان طب سنتی بر این باورند که طالبی دارای طبیعت گرم و تر است، بنابراین مصرف این میوه تابستانی وبهره مندی از خواص آن برای افرادی با طبع سرد مفید است.

خواص طالبی و دیابت

"<yoastmark

یکی دیگر از مزایای طالبی این است که به مدیریت سطح قند خون شما کمک می کند. یکی از علل دیابت مصرف بیش از حد غذاهای چرب و شیرین است. مصرف طالبی در شما احساس سیری به وجود می آورد و از این طریق می تواند شما را از ابتلا به دیابت نجات دهد. علاوه بر این، طالبی سوخت و ساز انسولین را در بدن بهبود می بخشد ، به این معنی که نوسانات سطح  قند خون را کاهش و کنترل می کند. طالبی می تواند شدت اکسیداسیون در کلیه ها را کاهش می دهد و می تواند بیماری های مرتبط با کلیه ها را کنترل کند.

فواید طالبی برای کلیه ها

هر مزیت دیگری طالبی، تأثیر این میوه بر حفظ سلامت کلیه است. طالبی دارای خواص دیورتیک است و یک میوه ادرار آور است. طالبی با خواص مدر خود حجم و دفع ادرار را در طول روز افزایش می دهد و در نتیجه فعالیت کلیه ها را افزایش می دهد و مواد سمی و زائد را دفع می کند .

خواص طالبی در بارداری

یکی از فواید طالبی این است که غنی ازمواد مغذی و ویتامین ها است.طالبی با خواصی که دارد از یک بارداری سالم حمایت می کند و یک بمب انرژی برای زنان باردار است. این میوه منبع غنی ازویتامین C و ویتامین A است . وجود ویتامین C دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و این یکی دیگر از فواید طالبی است. طالبی شامل فولات است که می تواند برای زنان باردار بسیار مفید باشد. فولات از نواقص عصبی در نوزادان پیشگیری می کند. همچنین طالبی سلامت نوزادان بدون عوارض جانبی تضمین می کند. بنابراین یکی دیگر از خواص طالبی حفظ سلامتی نوزادان و زنان باردار است.

خواص طالبی برای قلب

"<yoastmark

آدنوزین یکی از ترکیبات طالبی است که از رسوبات خون که ممکن است باعث حمله قلبی شوند، جلوگیری می شود. آدنوزین می تواند به سرکوب سلول های خونی مزاحم بدن، کمک کند و در نتیجه خطر حمله قلبی را کاهش دهد. طالبی همچنین شامل لیکوپن است که خطر حمله قلبی را کاهش می دهد و موجب می شود که شما قلب سالم تری داشته باشید. طالبی با داشتن فیبر، آنتی اکسیدان های قوی، ویتامین c و پتاسیم برای سلامت و بهبود عملکرد قلب مفید است. یکی از مزایای طالبی این است که با داشتن فیبر قادر به کاهش فشار خون و کاهش کلسترول LDL است و به این ترتیب از سلامت قلب حمایت می کند.

خواص طالبی برای کودکان

طالبی شامل مقدار زیادی فیبر، فولاسین (ماده مغذی برای رشد هموگلوبینویتامین A و ویتامین C است. وجود این ویتامین ها ، این میوه را کاملاً مفید و مناسب برای کودکان ساخته است.

 خواص طالبی برای کبد

یکی از مزایای طالبی این است که این میوه هضم سریعی دارد. طالبی طبیعت گرم و تری دارد و به همین دلیل می تواند برای درمان بیماری های کبدی که باعث کم خونی و بلغم می شود ، مفید باشد. سوء مزاج اختلال سرد کبد، در نتیجه آلاینده های هوا، خواب نامناسب و سوخت و ساز ناقص ایجاد می شود. طالبی شامل آنتی اکسیدان ها می شود و می تواند رادیکال های آزاد از بین ببرد و آن ها را خنثی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا