Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص لیمو شیرین چیست و چه فوایدی برای برای بدن دارد؟

لیمو شیرین از مرکبات بسیار سودمند بوده و طبیعتی سرد و خشک دارد. لیمو شیرین با محتوایی مانند ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفید ترین میوه ها برای درمان بیماری ها است. اگر لیمو شیرین با پوست داخلی مصرف شود، بیش از ۷۷ میلی گرم ویتامین C به بدن خواهد رسید. خواص لیمو شیرین کمک به درمان سرماخوردگی, سلامت استخوان و کاهش کلسترول می کند. در این مقاله  از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مطالبی درباره خواص لیمو شیرین را برای درمان سلامت و بیماری ارائه خواهیم کرد.

خواص لیمو شیرین

خواص لیمو شیرین چیست و چه فوایدی برای برای بدن دارد؟
خواص لیمو شیرین چیست و چه فوایدی برای برای بدن دارد؟

منبع ویتامین C

لیمو شیرین سرشار از ویتامین c (اسید ascorbic) است. این ویتامین نقش کلیدی در بیشتر واکنش های بدن دارد و می تواند برای بقای ما بسیار حیاتی باشد. ویتامین c یک ویتامین محلول در آب است.

بدن نمی تواند مقدار بیشتری از آن در بدن ذخیره کند. بنابراین باید ویتامین c را به صورت روزانه مصرف کنیم و لیمو شیرین یکی از گزینه های عالی برای جذب این ویتامین است.

 سم زدایی از بدن

لیمو شیرین در سم زدایی بدن و از بین بردن مواد زائد بدن بسیار موثر است. این میوه همچنین می تواند نتایج مخرب فشار و استرس را خنثی کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

لیمو شیرین منبع خوبی از آنتی اکسیدان است که کمک به کاهش التهاب، تنظیم سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت دربرابر عفونت می کند.

درمان آنفولانزا

خواص لیمو شیرین در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثر است.ویتامین c در لیمو شیرین کمک می کند تا شدت علائم  سرما خوردگی کاهش یابد تا بهبودی حاصل شود.

کاهش گرفتگی عضلانی

آب لیمو شیرین کمک می کند به تامین رطوبت بدن پس از تمرینات و کاهش گرفتگی عضلانی در ورزشکاران.

کمک به سلامت استخوان

در راستای بسیاری از مطالعات, لیمو شیرین از پوکی استخوان و آرتریت روماتوئید پیشگیری می کند و کمک می کند تا سلامت استخوان ها تامین شود

تقویت بینایی

لیمو شیرین با دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی، از چشم ها در مقابل عفونت ها مراقبت می کند و از پیشرفت آب مروارید جلوگیری می کند.

افزایش انرژی

با مصرف منظم لیمو شیرین خستگی از بین می رود و به افزایش انرژی کمک می کند.

از بین بردن بوی بدن

حمام با آب لیمو شیرین می تواند عرق کردن بیش از حد و بوی بد بدن جلوگیری کند. اکثر افراددرباره خاصیت لیمو شیرین اطلاعات کافی ندارند. با این حال، اگر شما به این مشکل دچار شده اید، حمام لیمو شیرین را امتحان کنید.

کمک به افراد دیابتی

آب لیمو شیرین در درمان دیابت موثر است. برای برخورداری از این خاصیت لیمو شیرین، شما می توانید مخلوط ۲ قاشق چای خوری آب لیمو شیرین با چهار قاشق چای خوری آملا (انگور فرنگی هندی) و ۱ قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. برای نتیجه بهتر، این ترکیب را هر روز با معده خالی مصرف می کند.

درمان اختلالات ادراری

خواص لیمو شیرین چیست و چه فوایدی برای برای بدن دارد؟
خواص لیمو شیرین چیست و چه فوایدی برای برای بدن دارد؟

آب لیمو شیرین سرشار از پتاسیم است و به درمان مشکلات ادراری مانند سوزش مثانه یا عفونت های دستگاه ادراری کمک می کند. براي اين که از این خاصیت استفاده کنید، لیمو شیرین، را با آب بجوشانید و اجازه دهید برای چند ساعت خنک شود. پس آن رامیل کنید تا دردتان تسکین پیدا کنید. پتاسیم می تواند روش سم زدایی کلیه ها و مثانه را افزایش دهد و از انواع مختلف عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری کند.

کاهش کلسترول

یکی دیگری از فواید لیموهای شیرین این است که به کاهش کلسترول LDL و فشار خون کمک می کنند.

درمان ترک خوردگی لب ها

آب لیموی شیرین را برای لب ها ۲ یا ۳ بار به لب های خود بمالید تا تیرگی های لب های شما را از بین ببرد.

کاهش درد و ورم

استفاده از آب لیمو شیرین با روغن کرچک به کاهش درد و تورم کمک می کند. برای بهره مندی ازخواص لیموی شیرین، آن را در نواحی درد و متورم بمالید.

درمان زخم معده

فلاونوئید در لیموی شیرین وجود دارد که دارای خواص آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیکی و ضد سرطان است و بدن را ازسموم پاک می کند. لیموی شیرین با داشتن این ترکیبات باعث بهبود زخم دهان و زخم معده می شود.

تسکین ورم لوزه

ویتامین c در لیمو شیرین باعث می شود  دمای بدن کاهش پیدا کند و تنظیم دمای بدن آسان تر شود. همراه با عسل و آب گرم به کاهش خارش در لوزه ها و بهبود گلو خشک و لوزه و عفونت گلو کمک می کند

درمان یرقان زردی

لیمو شیرین باعث تقویت و سلامت کبد می شود. به این دلیل برخی پزشکان استفاده از لیمو شیرین را برای درمان بیماران مبتلا به زردی توصیه می کنند.

بهبود مشکلات تنفسی

روغنی که از لیمو شیرین استخراج می شود، دارای خواص ضد احتقان است و میکروب های دستگاه تنفسی از بین می برد. لیمو شیرین در افشانه ها و مرهم ها (از اشکال مصرف دارواست که در آن دارو به صورت گاز استنشاق می شود.) و قرص استفاده می شود.

کمک به گوارش

یکی از خواص لیمو شیرین کمک به هضم غذا است. فلاونوئیدها در لیموشیرین به خنثی کردن اسید شیره گوارش و تسهیل هضم کمک می کند. بنابراین، شما می توانید لیمو شیرین به عنوان یک درمان برای سلامت گوارش به کار ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا