Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص چای مراکشی چیست؟ مزایا، طبع و روش تهیه آن در خانه

چای مراکشی دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی است و می تواند بدن را از بیماری ها محافظت کند و از طرفی به دلیل مواد خاص آن، انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی است. نوشیدن این چای عملکرد مغز را بهبود می بخشد و جالب است.

بدانید که این نوشیدنی داغ نیز به وضوح برای زیبایی و سلامت پوست توصیه می شود. به طوری که ما می توانیم با اطمینان به شما بگوییم که با نوشیدن یک فنجان چای مراکش در روز، شما سلامت برای ذهن و بدن خود به ارمغان می آورید.

چای مراکشی چیست؟

خواص چای مراکشی بسیار بی نظیر است و سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشد.
خواص چای مراکشی بسیار بی نظیر است و سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشد.

 

وقتي به مراکش سفر ميکني، شما متوجه می شوید که نوشیدنی معروف و چای آن ها طعم شیرین و عطر کاملا منحصر به فرد از نعناع را می دهد.خواص این چای بسیار بی نظیر است و سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشد.

این چای از دانه های بسیار کوچک چای سبز و برگ تازه نعناع درست می شود و در حالی که دم می کشد به آن مقداری شکر اضافه می کنند.

طرز تهیه چای مراکشی

مواد لازم چای

چای سبز  ۲ قاشق چای خوری

برگ نعناع      ۸ عدد

چوب دارچین    ۲ تکه

آب جوش  به مقدار لازم

نبات نی دار     ۱ عدد

لیمو ترش تازه  ۱ عدد

دستوالعمل تهیه چای

مرحله اول

برای تهیه چای خوشمزه و ویژه مراکش، اول ما یک قوری مناسب را انتخاب کنیم ، سپس چای سبز را با چوب دارچین و برگ نعناع بریزید. سپس آب جوش را در قوری قرار دهید.

مرحله دوم

دراین مرحله درب قوری را قرار دهید، سپس آن را در بخار کتری یا سماور قرار دهید تا چای آماده شود. ما ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نیاز داریم تا چای را به طور کامل آماده کنیم. پس از این زمان چای تقریبا آماده است.

مرحله سوم

در حال حاضر، در این مرحله، ما چای خود را در فنجان چند بار ریخته و به قوری برمی گردانیم. این چای را می توان به همین شیوه در فرنچ پرس سرو کرد. ما این چای خوشمزه و معطر را با نبات و برش لیمو سرو می کنیم.

ترکیبات اصلی چای مراکشی

هر چه برگ های چای سبز خشک کوچکتر و فشرده تر باشد، کیفیت چای بهتر است. این برگ ها به همراه مقدار زیادی نعنا، ترکیب لازم برای چای مراکش را می سازد. در مراکش انواع فوق العاده و محدودی از نعنا وجود دارد. علاوه بر این، بسته به زمان و مکان، دسترسی به انواع مختلف نعنا امکان پذیر است. نعناع تازه عطر دلپذیر به چای می دهد, با این حال, نعناع خشک نیز می تواند عطر دلپذیر به چای مراکش دهد.

حتی بیشتر از نعناع تازه. حالا به نعنا تکیه نکنید تا این چای را عطر آگین کنید. گیاهان معطر دیگر از جمله به لیمو، مریم گلی، آویشن، شمعدانی وحشی گزینه های مختلف شما می توانید در هنگام ساخت چای مراکش از آن استفاده کنید.

 سروکردن چای مراکشی

خواص چای مراکشی بسیار بی نظیر است و سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشد.
خواص چای مراکشی بسیار بی نظیر است و سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشد.

دو سوم یا سه چهارم یک فنجان را با چای پر می کند. اگر می خواهید، می توانید یک برگ نعنا تازه را نیز به چای اضافه کنید. در این چای خوشمزه و معروف قند، میوه های خشک، شکلات تلخ، نبات می توانید نوش جان کنید و لذت ببرید.

خواص چای مراکشی

خواص چای مراکشی در برخورد با مشکلات تنفسی

گرفتگی بینی و گلو یا مشکلاتی مانند سرفه کردن از دردهای آزار دهنده سیستم تنفسی است؛ اما این چای حاوی منتول یا جوهر نعنا خشک است، و به راحتی این مشکلات ناشی از آلرژی یا عفونت  راحل می کند.

منتول ضد التهاب، ضد انقباض و تسکین دهنده است؛ تا بتواند مجاری تنفسی رو آرام کند. هنگامی که دچار گرفتگی بینی و گلو شده اید و یا سرفه ، شما را آزار می دهد، سعی کنید این چای را امتحان کنید که ضرر نمی کنید.

افزایش قدرت دستگاه ایمنی بدن

شما می توانید خواص این چای را همانند یک بطری مولتی ویتامین بدانید. چرا این طور است؟ زیرا هر فنجان از این چای حاوی منیزیم، فلوراید، کلسیم، مس و سلنیوم است. همه اینها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این مواد معدنی می توانند با قارچ ها، باکتری ها و ویروس هایی که به دنبال حمله به دستگاه ایمنی ضعیف شده هستند، مبارزه کنند.

مزیت این چای این است که به جای مصرف کپسول و قرص مولتی ویتامین، شما همه آنها را با مصرف یک فنجان چای گرم و شیرین  مراکش دریافت کنید.

داشتن قلب قوی تر

اگر شما با انواع ویتامین ها آشنا باشید,متوجه می شوید که ویتامین B خانواده های بزرگ دارد ، هرکدام از آن ها یک ویژگی های مخصوص به خود دارند. چای مراکش غنی از ویتامین B3 است. این ویتامین می تواند کلسترول LDL را کاهش دهد و کلسترول (HDL) را افزایش دهد.

این چای حاوی اسید فولیک است. اسید فولیک مقدار هموسیستئین بدن را به تعادل می رساند. این ماده یک اسید آمینه است که در صورت افزایش در بدن منجر بیماری قلبی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا