Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

تفاوت پنیر چدار و پنیر پیتزا چیست؟

پنیر پیتزا شامل انواع مختلف پنیر و محصول لبنی است که برای استفاده در تهیه پیتزا تولید می شود. پنیر پیتزا شامل پنیرهای فرآوری شده و اصلاح شده مانند پنیر موزارلا و مانند آن است. اصطلاح پنیر پیتزا می تواند به هر نوع پنیر مناسب برای ساخت پیتزا باشد. رایج ترین انواع پنیر مورد استفاده برای پیتزا موزارلا (تقریباً ۳۰٪)، پروولون، چدار و پارمیزان هستند. دراین مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک پنیر چدار و پنیر پیتزا و تفاوت پنیر چدارو پنیر پیتزا را بررسی می کنیم.

تفاوت پنیر چدار و پنیر پیتزا

پنیر چدار و پنیر پیتزا هر دو بر اساس شیر گاو هستند. پنیر چدار یک پنیر سفت با بافت صاف و سفت است که با گذشت زمان شکننده تر خواهد شد. متناوباً پنیر پیتزا پنیر نرمی است که عمدتاً بر اساس شیر گاو تولید می شود و ماده چربی بیشتری دارد . طعم پنیر پیتزا ملایم است. این پنیر با گذشت زمان بافتی شکننده، متراکم و سفت پیدا می کند. پنیر پیتزا دارای ماندگاری بیشترو ذوب راحت تری دارد.

پنیر چدار به خوبی برای دمای پایین و زمان کوتاه جواب می دهد. اما اگر پیتزا درزمان طولانی پخته شود ، این پنیر مقدار زیادی روغن پس خواهد داد و پیتزا دیگر طعم و عطر مناسب نخواهد داشت. اما با اضافه کردن این پنیر به موزارلا در نسبت ۲ به ۶ یا ۲ به ۸ می تواند قسمت پنیر پیتزا را جویدنی تر کرد. چدار طعم و عطر قوی تری نسبت به موزارلا دارد که باعث می شود برخی پیتزاها طعم مناسبی داشته باشد.

پنیر چدار

تفاوت پنیر چدار و پنیر پیتزا
تفاوت پنیر چدار و پنیر پیتزا

پنیر چدار پنیری با بافت سفت و رنگ زرد تا نارنجی است که از شیر گاو ساخته می شود. این پنیر برای اولین بار در دهکده چدار در انگلستان تولید شد. اگرچه این پنیر علاقه مندان خود را در سراسر جهان دارد، اما در برخی کشورهایی مانند انگلستان، استرالیا و نیوزلند، پنیر اول یا دوم از نظر محبوبیت و فروش است.

چدار قرمز

به پنیر لستر قرمز را پنیر چدار قرمز می گویند. لستر یک پنیر چدار سنتی انگلیسی است که از شیر گاو پاستوریزه نشده تهیه می شود. در قرن هفدهم کشاورزان لستر تصمیم گرفتند پنیری را تهیه کنند که از نظر ظاهری با بقیه کشورها متفاوت باشد. آنها پنیر را با رنگ گیاهی آناتو رنگ کردند. پوسته بیرونی قالب  قرمز-نارنجی  با پوشش پودری می باشد.  این رنگ شبیه پنیر پرچرب است (تقریباً ۴۸٪ چربی دارد).

پنیر چدار بدگشایی به عنوان چدار محکم است، اما رطوبت بیشتری دارد و طعم نرم تری دارد. این پنیر قبل از تهیه چدار و می تواند حدود دو ماه پس از تولید به فروش می رسد. چدار عمیق چیه؟ اولین تولید شده از سازمان کاله در سازمان محصولات عمیق چدار عمیق است. این محصول دارای بافت نرم و مصرف قاشق است که طعم پنیر چدار دارد و رنگ آمیزی آن زرد است.

پنیر لستر قرمز مانند چدار سفت است  طعم آن ملایم تر و رطوبت بیشتری دارد. این پنیر از چدار سریع تر تهیه می شود و حدودا دو ماه بعد از تولید می توان آن را فروخت.

دیپ چدار

دیپ چدار دارای بافت نرم و قاشق خور است ، که مزه پنیر چدار  را دارد و رنگ آن زرد است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا